Monaco: banaan van de race?

Gestart door Jehoentelaar, 24 mei 2015 - 22:51:02

« vorige - volgende »

Wie is ditmaal de pisang?

Mercedes
Maldonado
Mercedes
Verstappen
Mercedes
Hamilton
Een andere coureur, nl.
Een ander team, nl.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 11:08:35
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 11:03:08
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:52:52
Dus jij vindt een straf voor Max terecht alleen niet deze straf. Maar hoe had jij Verstappen dan willen straffen? Hij was immers al uitgevallen. 

Hij heeft ook twee strafpunten gekregen. Dat plus een reprimande was voor mij voldoende geweest.
iemand die uitvalt hoef je wat mij betreft niet te bestraffen. Het uitvallen lijkt me genoeg straf. In de andere 2 gevallen wint de veroorzaker een positie en wordt de ander benadeeld. Maar goed, bij nader inzien ben ik het eigenlijk wel met Matthijs eens dat het ook wel bij Monaco hoort. Wat mij betreft had het ook wel zonder straffen gemogen. Maar schandelijk, zoals jij het noemt vind ik wel wat overdreven.

Omdat ik vind dat je het risico op deze manier aan het uitbannen bent. Straks neemt niemand meer risico, want je neemt dus blijkbaar risico voor twee races. Dat vind ik nogal wat. We hebben toch dat strafpuntensysteem? Nou, gebruik dat dan.
ik geloof niet dat je hiermee risico uitbant. Het probleem is ook vooral dat je ook het risico voor een ander neemt en daarom vind ik dit soort straffen ook op zn plaats. Doorgaans is de voorste auto wat kwetsbaarder en als het misgaat ook vaak het slachtoffer terwijl de achterste degene is die ervoor kiest het risico te nemen. Risico nemen moet zeker niet ontmoedigd worden, maar je moet wel rekening houden met de andere deelnemers.

Wings

Je neemt samen dat risico. Romain besluit Verstappen, die veel sneller is, proberen achter zich te houden. Als je in gevecht gaat weet je wat de risico's zijn. Zeker omdat het snelheidsverschil enorm is én Monaco zich niet leent om in te halen. Dan wordt het duwen en trekken. Het is of dat of iemand die 3-4 seconden per ronde sneller is, voorbij laten.

Wallie

Mercedes, rare actie om Hamilton naar binnen te halen.
Verstappen kleinigheidje hou je, heeft ie weer van geleerd :)
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 11:57:22
Je neemt samen dat risico. Romain besluit Verstappen, die veel sneller is, proberen achter zich te houden. Als je in gevecht gaat weet je wat de risico's zijn. Zeker omdat het snelheidsverschil enorm is én Monaco zich niet leent om in te halen. Dan wordt het duwen en trekken. Het is of dat of iemand die 3-4 seconden per ronde sneller is, voorbij laten.
de deur dichthouden vind ik niet echt het nemen van een risico, dat is gewoon een verplichting die je hebt als coureur.

Wings

Het moet wel binnen proporties zijn. Iemand achter je houden die 3-4 tellen sneller is, een hoop risico nemen en je eigen race vergooien behoort daar niet toe. Het is dus een weloverwogen beslissing die je neemt.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 12:07:26
Het moet wel binnen proporties zijn. Iemand achter je houden die 3-4 tellen sneller is, een hoop risico nemen en je eigen race vergooien behoort daar niet toe. Het is dus een weloverwogen beslissing die je neemt.
hoezo vergooid hij zn eigen race dan? had hij moeten verwachten dat Verstappen achterop m zou knallen. Dit ging wel om P10, het laatste puntje dus

Wings

#51
Dan nog neem je samen het risico om in gevecht te gaan. Romain wist dat Verstappen er aan kwam en dat hij flink sneller was. Toch besluit hij om het gevecht aan te gaan. Dan weet je toch ook wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn? Of je nu aanvalt of verdedigt, in beide gevallen neem je risico. Niet alleen diegene die aanvalt zoals jij suggereert.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 12:20:26
Dan nog neem je samen het risico om in gevecht te gaan. Romain wist dat Verstappen er aan kwam en dat hij flink sneller was. Toch besluit hij om het gevecht aan te gaan. Dan weet je toch ook wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn? Of je nu aanvalt of verdedigt, in beiden gevallen neem je risico. Niet alleen diegene die aanvalt zoals jij suggereert.
nou ga je weer een stap terug. Ik ga mn vorige reacties niet meer herhalen.

Hamilton#44

Wat mij betreft is er maar 1 mogelijkheid en dat is Mercedes, een zekere 1-2 uit handen gegeven.
Waarom in vredesnaam een stop maken als je 20 seconden voor ligt en track position hebt in notabene Monaco op je teamgenoot... Echt de meest vreemde call ooit die ik gezien heb in F1. Je zou er haast wat van gaan denken.

Franky R.

Citaat van: Hamilton#44 op 25 mei 2015 - 17:20:43
Wat mij betreft is er maar 1 mogelijkheid en dat is Mercedes, een zekere 1-2 uit handen gegeven.
Waarom in vredesnaam een stop maken als je 20 seconden voor ligt en track position hebt in notabene Monaco op je teamgenoot... Echt de meest vreemde call ooit die ik gezien heb in F1. Je zou er haast wat van gaan denken.


Ik zeg niets, maar bedankt voor je reactie...

Franky R.

Mercedes staat drie keer in de poll, dus ik kies maar voor Mercedes? :P

Tuesday

Citaat van: Hamilton#44 op 25 mei 2015 - 17:20:43
Wat mij betreft is er maar 1 mogelijkheid en dat is Mercedes, een zekere 1-2 uit handen gegeven.
Waarom in vredesnaam een stop maken als je 20 seconden voor ligt en track position hebt in notabene Monaco op je teamgenoot... Echt de meest vreemde call ooit die ik gezien heb in F1. Je zou er haast wat van gaan denken.
dat waren ze ook niet van plan, het was Hamilton zelf die met het idee kwam.

Kootje

Klopt op zich wel, maar hij weet niet of hij 'n veilige stop kan maken of niet. Daar is het team de fout in gegaan wat ze notabene zelf toegeven.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 25 mei 2015 - 17:33:16
Klopt op zich wel, maar hij weet niet of hij 'n veilige stop kan maken of niet. Daar is het team de fout in gegaan wat ze notabene zelf toegeven.
zeker, het is ook grotendeels de fout van het team. Maar met het feit dat Hamilton er zelf op aanstuurde kunnen alle complottheorien gewoon in de kast blijven. Ik zag Hamilton44 al voorzichtig die link leggen en op andere sites heb ik ook al de grootst mogelijk onzin (inclusief racistische beweegredenen) voorbij zien komen.

Kootje

Oke ... op die manier. Daar geloof ik idd ook niet in.