Monaco: banaan van de race?

Gestart door Jehoentelaar, 24 mei 2015 - 22:51:02

« vorige - volgende »

Wie is ditmaal de pisang?

Mercedes
Maldonado
Mercedes
Verstappen
Mercedes
Hamilton
Een andere coureur, nl.
Een ander team, nl.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:17:50
Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 10:08:24
nee, het bord bleef gewoon overeind staan. Hij liep wel weg, hopende op begrip, maar werd teruggeroepen en kwam terug en gaf antwoord op de vragen.

Het spijt me maar als je op detailniveau een punt probeert te maken mis je de strekking compleet. Of het bord daadwerkelijk omviel (ik dacht van wel, maar als jij zegt van niet, geloof ik je op je woord) of niet, hij reed er met een behoorlijk tempo moedwillig en uit frustratie tegenaan, wat niet hoort. Datzelfde geldt voor het weglopen tijdens de podiumceremonie. Het zijn verplichtingen waarvoor miljoenen worden betaald en dat moet je dan ook maar opbrengen. Of je nu boos bent of verdrietig of wat dan ook. Zou mooi worden als dadelijk iedereen wegloopt omdat iets hem niet aanstaat of iemand teleurgesteld is.
tja, ik vind dat jij juist aan het mierenneuken bent (detailniveau). Als jij dit over de schreef gaan vind, tja.... het is boosheid, teleurstelling, emotie, maar hij heeft niemand benadeeld of wat dan ook.

Wings

Ja oké, maar we zakken nu van de inhoud af naar de persoon dus laat ik het hierbij.

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:30:17
Ja oké, maar we zakken nu van de inhoud af naar de persoon dus laat ik het hierbij.
helemaal niet.

Wings

Dan niet maar dan laat ik het er toch bij. Er is (door mij) al genoeg herhaald.

Pancake Shield

Over die beslissing van Ricciardo vs Alonso ga ik nog even wat verder toelichten dan:

Ricciardo doet in zijn inhaalactie met Raikkonen weinig fout. De Australier komt van ver, maar op het moment dat hij de Red Bull naast de Ferrari zet, stuurt hij al in. Het is vervolgens Raikkonen die er zelf tegen aanrijdt, doordat hij ook de bocht instuurt. Ricciardo zit er op dat moment al naast en hij kan niet zomaar verdwijnen en als hij vol op de rem gaat staan vliegen ze waarschijnlijk samen van de baan af.

Bij de actie van Alonso heb ik het idee dat hij de auto nog iets naar buiten laat glijden voordat hij daadwerkelijk instuurt en daardoor tikt hij met z'n achterwiel Hulkenberg aan. Plus inderdaad het feit (waar ik van te voren nog niet aangedacht had) dat het in de eerste ronde van de race gebeurd, zal ook wel meegenomen zijn door de wedstrijdleiding.

Het is eerste gewoon een racing incident, terwijl ik het tweede meer de fout van Alonso vindt dat een racing incident.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Serieus? Ik zou het eens moeten terugzien om op andere gedachten te komen maar had de indruk dat de situatie en het incident nagenoeg gelijk waren.

0634

Het zijn allemaal racing incidenten. Net als die van Verstappen. Op het moment dat je dat gaat bestraffen zeg je dus eigenlijk dat je geen risico's mag nemen. Terwijl racen bestaat uit risico's nemen en risico's nemen houdt in dat er een kans is dat het misgaat.

De straf van Verstappen is helemaal belachelijk omdat je hem nu nog een extra race benadeeld ook. Dus feitelijk moet je dus risico nemen om te racen maar neem je dan niet alleen het risico voor de race waar je mee bezig bent maar je moet ook nog eens incalculeren dat je een risico neemt voor de volgende race.

Dat is toch te debiel voor woorden? Zo kill je de intentie van het racen compleet. We willen races zien, maar o wee als je crasht!

Kootje

@Wings,

Enige overeenkomst was dat het in dezelfde bocht plaatsvond. ;)

0634

Nou... Alonso bevond zich ook nog eens in een druk startveld. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat hij een straf kreeg.

0634

Overigens vond ik ALonso's reactie over de boordradio wel mooi.

'Huh'

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:44:30
Het zijn allemaal racing incidenten. Net als die van Verstappen. Op het moment dat je dat gaat bestraffen zeg je dus eigenlijk dat je geen risico's mag nemen. Terwijl racen bestaat uit risico's nemen en risico's nemen houdt in dat er een kans is dat het misgaat.

De straf van Verstappen is helemaal belachelijk omdat je hem nu nog een extra race benadeeld ook. Dus feitelijk moet je dus risico nemen om te racen maar neem je dan niet alleen het risico voor de race waar je mee bezig bent maar je moet ook nog eens incalculeren dat je een risico neemt voor de volgende race.

Dat is toch te debiel voor woorden? Zo kill je de intentie van het racen compleet. We willen races zien, maar o wee als je crasht!
je mag wel risico nemen, maar in alle 3 gevallen wordt er wel iemand anders benadeeld, die geen blaam treft. Als er 1 duidelijke schuldige is en daarnaast een onschuldig slachtoffer dan vind ik een straf niet meer dan logisch. Straffen voor een volgende race ben ik ook geen fan van.

0634

Dus jij vindt een straf voor Max terecht alleen niet deze straf. Maar hoe had jij Verstappen dan willen straffen? Hij was immers al uitgevallen. 

Hij heeft ook twee strafpunten gekregen. Dat plus een reprimande was voor mij voldoende geweest.

Wings

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:44:30
Het zijn allemaal racing incidenten. Net als die van Verstappen. Op het moment dat je dat gaat bestraffen zeg je dus eigenlijk dat je geen risico's mag nemen. Terwijl racen bestaat uit risico's nemen en risico's nemen houdt in dat er een kans is dat het misgaat.

De straf van Verstappen is helemaal belachelijk omdat je hem nu nog een extra race benadeeld ook. Dus feitelijk moet je dus risico nemen om te racen maar neem je dan niet alleen het risico voor de race waar je mee bezig bent maar je moet ook nog eens incalculeren dat je een risico neemt voor de volgende race.

Dat is toch te debiel voor woorden? Zo kill je de intentie van het racen compleet. We willen races zien, maar o wee als je crasht!

Daarmee kan ik mij wel verenigen. Iets anders is als je buitenproportioneel verdedigt of iemand moedwillig aanrijdt. Het zou het zelfde zijn als je een rode kaart krijgt omdat je tegen een paal schiet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:52:52
Dus jij vindt een straf voor Max terecht alleen niet deze straf. Maar hoe had jij Verstappen dan willen straffen? Hij was immers al uitgevallen. 

Hij heeft ook twee strafpunten gekregen. Dat plus een reprimande was voor mij voldoende geweest.
iemand die uitvalt hoef je wat mij betreft niet te bestraffen. Het uitvallen lijkt me genoeg straf. In de andere 2 gevallen wint de veroorzaker een positie en wordt de ander benadeeld. Maar goed, bij nader inzien ben ik het eigenlijk wel met Matthijs eens dat het ook wel bij Monaco hoort. Wat mij betreft had het ook wel zonder straffen gemogen. Maar schandelijk, zoals jij het noemt vind ik wel wat overdreven.

0634

Citaat van: Tuesday op 25 mei 2015 - 11:03:08
Citaat van: Jeroen op 25 mei 2015 - 10:52:52
Dus jij vindt een straf voor Max terecht alleen niet deze straf. Maar hoe had jij Verstappen dan willen straffen? Hij was immers al uitgevallen. 

Hij heeft ook twee strafpunten gekregen. Dat plus een reprimande was voor mij voldoende geweest.
iemand die uitvalt hoef je wat mij betreft niet te bestraffen. Het uitvallen lijkt me genoeg straf. In de andere 2 gevallen wint de veroorzaker een positie en wordt de ander benadeeld. Maar goed, bij nader inzien ben ik het eigenlijk wel met Matthijs eens dat het ook wel bij Monaco hoort. Wat mij betreft had het ook wel zonder straffen gemogen. Maar schandelijk, zoals jij het noemt vind ik wel wat overdreven.

Omdat ik vind dat je het risico op deze manier aan het uitbannen bent. Straks neemt niemand meer risico, want je neemt dus blijkbaar risico voor twee races. Dat vind ik nogal wat. We hebben toch dat strafpuntensysteem? Nou, gebruik dat dan.