Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:22:31
Ricciardo heeft hem inderdaad weer voorbij gelaten. Overigens had ik dat niet gedaan als ik Red Bull was en had ik Ricciardo laten duelleren met Kvyat. Hij was stukken sneller dan zijn teamgenoot en een Mercedes denken te kunnen inhalen? Raar. Maar goed, Kvyat reed ook verder een prima race maar vind het te min om hem daarom boven zijn concurrenten uit te tillen. Wat dat aangaat vond ik de race van Sainz indrukwekkender. En ook Verstappen reed voortreffelijk tot aan zijn fout.
tja, maar als Hamilton Vettel had ingehaald dan had Ricciardo ineens achter een Ferrari op oudere banden gezeten. En daarvan had ie er al eentje in gehaald (raikkonen). Dus zo gek was de gedachte van RBR niet. Het was het proberen waard iig, zonder dat het ze iets gekost heeft.

Wings

Als, als, als! De situatie was echter dat Hamilton er nog achter zat en Ricciardo sneller was dan Kvyat. Ik begrijp de gedachte ook wel alleen was Ricciardo afhankelijk van wat Hamilton zou doen en Kvyat had hij in eigen handen. Dan kies ik voor de grootste kans en dus om het duel aan te gaan met Kvyat. Zeker omdat de Ferrari en Mercedes harder liepen waren de mogelijkheden om er daadwerkelijk langs te geraken beperkt voor Ricciardo.

0634

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:03:43
Kvyat vertrok van P5 en finisht op P5 en heeft verder niemand ingehaald. Wat is er zo bijzonder aan?

Dus jij stemt nooit op racewinnaars die van pole vertrekken?

(oprechte vraag overigens)

Wings


Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:33:52
Als, als, als! De situatie was echter dat Hamilton er nog achter zat en Ricciardo sneller was dan Kvyat. Ik begrijp de gedachte ook wel alleen was Ricciardo afhankelijk van wat Hamilton zou doen en Kvyat had hij in eigen handen. Dan kies ik voor de grootste kans en dus om het duel aan te gaan met Kvyat. Zeker omdat de Ferrari en Mercedes harder liepen waren de mogelijkheden om er daadwerkelijk langs te geraken beperkt voor Ricciardo.
dat is idd als, als, als, maar het was het proberen waard. Als een RBR een Ferrari in kan halen, dan zou een Mercedes dat ook moet kunnen. Maar je hebt gelijk, RBR had beter de punten op het spel kunnen zetten door Kvyat en Ricciardo met elkaar te laten racen.

Wings

Wat een onzin. Of je nu tegen Vettel racet of tegen Kvyat, het risico blijft even groot of klein waarbij ik de kanttekening plaats dat een teamgenoot het je misschien nog wel eens minder lastig maakt.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:22:31
Ricciardo heeft hem inderdaad weer voorbij gelaten. Overigens had ik dat niet gedaan als ik Red Bull was en had ik Ricciardo laten duelleren met Kvyat. Hij was stukken sneller dan zijn teamgenoot en een Mercedes denken te kunnen inhalen? Raar. Maar goed, Kvyat reed ook verder een prima race maar vind het te min om hem daarom boven zijn concurrenten uit te tillen. Wat dat aangaat vond ik de race van Sainz indrukwekkender. En ook Verstappen reed voortreffelijk tot aan zijn fout.

Ik heb ook meer op Kvyat gestemd, omdat hij nu zo'n uitstekend resultaat behaald heeft na een rot begin van het jaar. En dat kan de man nu een boost geven. Dat bijna exact dezelfde reden waarom ik in Spanje gestemd heb op Sainz.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:40:59
Wat een onzin. Of je nu tegen Vettel racet of tegen Kvyat, het risico blijft even groot of klein waarbij ik de kanttekening plaats dat een teamgenoot het je misschien nog wel eens minder lastig maakt.
in het eerste geval valt er voor het team wat te winnen. In het 2e geval niets. Maar goed, ik vind het de discussie geen eens waard.

Wings

Citaat van: Pancake Shield op 25 mei 2015 - 10:42:26
Ik heb ook meer op Kvyat gestemd, omdat hij nu zo'n uitstekend resultaat behaald heeft na een rot begin van het jaar. En dat kan de man nu een boost geven. Dat bijna exact dezelfde reden waarom ik in Spanje gestemd heb op Sainz.

O het mag ook hoor. Iedereen hanteert zijn of haar eigen criteria en in de meest ideale situatie ontstaat er een gesprek over en ben je het eens dat je het oneens bent. In tegenstelling tot jou beoordeel ik de race op zichzelf. Dat Kvyat moeilijk uit de startblokken is gekomen dit seizoen ben ik verder met je eens maar legt voor mij verder geen gewicht in de schaal. Puur sec gekeken naar de race vond ik het ook prima hoor. Hij deed niet veel anders dan de mannen voor hem waardoor ik het ook niet meer dan prima vond. De rijder waarop ik stem is de rijder die op mij de meeste positieve indruk heeft gemaakt. Dat kan doordat hij beter rijdt dan de auto zou moeten kunnen in beginsel of door een fraaie inhaalactie of acties. Dat er een fout aan vooraf gegaan is kan dan best maar dat verandert weinig aan wat ik van de rest van de race vind. Zo vind ik het gaaf als een rijder vooraan een fout maakt en vervolgens de hele race moet knokken voor maximaal resultaat wat leidt tot de mooiste gevechten en inhaalacties. Dat vooraan iemand van A tot Z leidt vind ik dan stukken minder interessant. En soms, heel soms bij gebrek aan beter, stem ik dan op een rijder die een prestatie a la Kvyat neerzet. Als ik Verstappen en Sainz weg zou laten uit de race heeft Kvyat het zéker prima gedaan.

Wel heb ik aansluitend een vraag: waarom dan niet Pérez? Ook Pérez kent een lastige seizoensstart en heeft een auto die lang niet zo goed is dan de Red Bull. Gisteren versloeg hij niet alleen zijn teamgenoot maar blijft hij uit de problemen en scoort hij het beste resultaat van het seizoen. Voor Button in mindere mate het zelfde.

0634

Perez was ook goed inderdaad. Het hele weekend al.

Wallie

Verstappen, bracht met zijn acties zowel de mooie als de crash wat actie in de race want tot op dat punt was het het aankijken niet waard.
Nobody wins, unless everybody wins - bruce springsteen

Perton

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 08:10:48
Citaat van: Perton op 25 mei 2015 - 00:29:35
Al had ie een auto die 30 keer beter was, hij had wél tegenslagen, en het gaat er in de discussie om of ie met tegenslagen om kan gaan of niet.

En dat vind ik niet. Als het tegenzit raakt hij gefrustreerd en gaat hij jammeren over de boordradio. Dat zagen we gisteren weer. Hamilton bezit een Mercedes waarmee hij alles en iedereen op kan rollen, heeft verse supersofts, dan verwacht ik dat Hamilton druk zet tot de laatste centimeter. Alleen krijgt hij dat niet geregeld als dingen niet gaan zoals geplant.

CitaatAustralië DNF, vier races op rij gewonnen. Monaco gefrustreerd, toen had ie een mindere periode, dat geef ik absoluut toe. Na Spa heel erg gefrustreerd, en toen had hij (samen met de openingsraces van dit jaar) misschien wel de allersterkste periode uit zijn hele carrière.

Dat ie over de boardradio soms wat zeurt, klopt, dat ie nu 2 races op rij wat klaagt over inhaalmogelijkheden, hé dat vind ik ook niet goed. Maar ga niet zeggen dat het vorig jaar niet tegenzat "omdat ie in een dominante auto zat".

Bekeken over een seizoen kan ik mij geen luxere positie bedenken dan de positie van Hamilton. Het zat alleen tegen door omstandigheden (externe invloeden zoals een SC en weersinvloeden) en die kun je niet ombuigen. Op het moment suprême moet je acteren. Dat lukt of dat lukt niet. Maar er is geen moment geweest dat het kampioenschap van Hamilton in het gedrang is geweest dus laten we ook niet doen alsof dat wel zo was en Hamilton vanuit een onmogelijke positie het toch mogelijk heeft gemaakt.
Dat laatste beweert niemand en is ook volledig irrelevant om erbij te halen. Maar goed joh, Hamilton heeft een dominante auto en mag niet zeuren. Prima. Weten we jouw denkwijze ook.

Wings

Dat is niet wat ik zeg. Wat ik wel zeg is dat ik het typisch Hamilton vind, dat zodra dingen tegenzitten, hij dat niet los kan laten en ombuigen naar iets positiefs. Dat zag je gisteren ook. Na twee ronden al opgeven omdat het niet wilt vlotten. Ik denk dan, prik dat ding er nu naast en maak die Vettel gek. Hamilton had verse supersofts, ik had willen zien dat hij ze tot op het canvas had opgereden. Een centimeter onder die achtevleugel, druk er op, buiten om in de herpin, ernaast bij het uitkomen van de tunnel, over start-finish erachter, ernaast, samen de Beau Rivage omhoog, geen millimeter onder die achtervleugel vandaan. Net als toen (1992). Dat zie ik liever dan dat je daarna tegen bordjes gaat aanrijden en wegloopt bij een podiumceremonie.

Perton

Da's wel wat je zegt. Elke keer dat ik over de tegenslag van vorig jaar begin zeg je namelijk "Hij had niks te klagen, want hij reed in een dominante auto." Blijkbaar kan het dus niet verkeerd lopen als je een dominante auto hebt.

Wings

Hoe ik er tegenaan kijk en wat ik verwacht staat in mijn vorige post beschreven.