Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

0634

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 23:40:38
Ik denk overigens niet dat het 50-50 is, eerder 80-20 of 75-25 (met Mercedes het grotere getal, voor de duidelijkheid). Hamilton ging uit van één aanname, namelijk dat hij het team buiten zag staan op een van de tv-schermen. Mercedes had met al haar extra info een veel beter beeld van de situatie en zei toch: "Oké, kom maar binnen joh."

Daar heb je wel wat gelijk in. Laat ik dan zeggen 65-35. Ik vind wel dat een rijder ook slim moet zijn. Dit is Monaco. Trackpositie is belangrijker hier dan de verste banden. Meteen tien hij naar binnenging wist ik dat ie gezien was. Want Rosberg en Vettel zijn niet gek. Er waren nog maar een paar ronden te gaan nadat de SC weg zou gaan, er was geen reden om te pitten en dat had Hamilton,  los van hoeveel voorsprong e n wat de anderen deden, moeten weten.

Perton

Het ging me er voornamelijk om dat ik het geen 50-50 vond ;) De precieze cijfers mag ieder voor zich bepalen, daar doe ik verder niet zo moeilijk over. Ook om de redenen die jij noemt.

0634

Citaat van: Perton op 25 mei 2015 - 00:03:00
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:47:08
Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.
Wanneer heeft Verstappen dan precies mensen ingehaald in een één op één gevecht? Maldonado had remproblemen, Sainz en Bottas pakte hij door slim te profiteren van blauwe vlaggen (maakt de inhaalacties niet minder indrukwekkend, maar die lui reden natuurlijk niet op een normale lijn, zoals Vettel dat wel deed, en daar gaat het me even om) en Grosjean... tsja laten we stellen dat Verstappen eerder in de vangrail stond dan Grosjean.

Voor de rest zeker niet met je oneens, maar de vergelijking met Verstappen is een beetje makkelijk gemaakt.

Op Maldonado was gewoon een prima actie. Maar los daarvan heb ik Verstappen op iedereen druk zien zetten en het zien proberen, Hamilton hield het na twee ronden voor gezien. Mansell kwam er ook niet langs bij Senna maar probeerde het wel. Hier viel Hamilton mij tegen.

Perton

Over het druk zetten ben ik het met je eens. Dat had ie meer moeten proberen. Zeker op vers rubber. Met zo weinig ronden te gaan was dat geen excuus.

0634

Hij zal heus die twee niet meer hebben ingehaald,  dat geloof ik ook niet, maar gewoon afhaken.. tja. Ik denk dat hij gewoon mentaal aangeslagen was door zijn verloren positie.

Perton

Dat vermoed ik ook wel ja.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 23:46:10
Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 23:34:12
Dus je vind dat Alonso ook een deus was en zijn eigen titel heeft verspeeld? Of interpreteer ik jou nu weer verkeerd?

Ja.

dat je die zo makkelijk toegeeft zeg ;) ik kan me Canada 2012 niet exact herinneren maar volgens mij vertrouwde Alonso volledig op zn team, terwijl Hamilton gisteren net het omgekeerde deed.

Wings

#82
Citaat van: Perton op 25 mei 2015 - 00:29:35
Al had ie een auto die 30 keer beter was, hij had wél tegenslagen, en het gaat er in de discussie om of ie met tegenslagen om kan gaan of niet.

En dat vind ik niet. Als het tegenzit raakt hij gefrustreerd en gaat hij jammeren over de boordradio. Dat zagen we gisteren weer. Hamilton bezit een Mercedes waarmee hij alles en iedereen op kan rollen, heeft verse supersofts, dan verwacht ik dat Hamilton druk zet tot de laatste centimeter. Alleen krijgt hij dat niet geregeld als dingen niet gaan zoals geplant.

CitaatAustralië DNF, vier races op rij gewonnen. Monaco gefrustreerd, toen had ie een mindere periode, dat geef ik absoluut toe. Na Spa heel erg gefrustreerd, en toen had hij (samen met de openingsraces van dit jaar) misschien wel de allersterkste periode uit zijn hele carrière.

Dat ie over de boardradio soms wat zeurt, klopt, dat ie nu 2 races op rij wat klaagt over inhaalmogelijkheden, hé dat vind ik ook niet goed. Maar ga niet zeggen dat het vorig jaar niet tegenzat "omdat ie in een dominante auto zat".

Bekeken over een seizoen kan ik mij geen luxere positie bedenken dan de positie van Hamilton. Het zat alleen tegen door omstandigheden (externe invloeden zoals een SC en weersinvloeden) en die kun je niet ombuigen. Op het moment suprême moet je acteren. Dat lukt of dat lukt niet. Maar er is geen moment geweest dat het kampioenschap van Hamilton in het gedrang is geweest dus laten we ook niet doen alsof dat wel zo was en Hamilton vanuit een onmogelijke positie het toch mogelijk heeft gemaakt.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:47:08
Nou ja, wat ik eigenlijk het minste van alles snap is dat Hamilton al na twee rondjes achter Vettel zei dat hij niet kon inhalen. Snap ik niet zo. Hagelnieuwe banden, beste wagen van het veld. Waarom kon hij niet inhalen en kan Verstappen dat wel? Natuurlijk is de Ferrari beter dan wat Verstappen inhaalde, maar dat is de Mercedes ook. En dit is Hamilton, die kan best sturen. Hij heeft niet eens een poging gewaagd. Vond ik teleurstellend.

Heeft alles met instelling te maken. Een coureur die vertwijfeld is, onzeker, teleurgesteld, down, enz. wordt moe en mat en laat overal tienden van seconden liggen. Tegenslag kan een rijder breken. De geschiedenis kent vele voordelen.
Carlos Reutemann heeft er een WK mee verloren.

0634

Dat zal het ongetwijfeld zijn.

Fietser

Citaat van: Pancake Shield op 24 mei 2015 - 18:06:00
Daniil Kvyat. Haalde bij de start zijn teamgenoot in en reed gewoon een ijzersterke race, heeft hiermee een hoop van de narigheid van het begin van het seizoen hopelijk van zich afgeschud. Liet ook nog van zich horen toen teamgenoot Ricciardo niet kon voldoen aan het doel.

Hoewel ik op Vettel stemde, ben ik het zeer met je eens.

Wings

Kvyat vertrok van P5 en finisht op P5 en heeft verder niemand ingehaald. Wat is er zo bijzonder aan?

Fietser

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:03:43
Kvyat vertrok van P5 en finisht op P5 en heeft verder niemand ingehaald. Wat is er zo bijzonder aan?

Zo gesteld is het niet bijzonder inderdaad. Maar Pancake Shield schreef over een sterke race(pace), over zijn narigheid aan het begin van het seizoen en over de radiocommunicatie. En ik ben het daarin met hem eens.

Pancake Shield

Citaat van: Wings op 25 mei 2015 - 10:03:43
Kvyat vertrok van P5 en finisht op P5 en heeft verder niemand ingehaald. Wat is er zo bijzonder aan?

Volgens mij is Kvyat als vierde gefinisht?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Wings

Ricciardo heeft hem inderdaad weer voorbij gelaten. Overigens had ik dat niet gedaan als ik Red Bull was en had ik Ricciardo laten duelleren met Kvyat. Hij was stukken sneller dan zijn teamgenoot en een Mercedes denken te kunnen inhalen? Raar. Maar goed, Kvyat reed ook verder een prima race maar vind het te min om hem daarom boven zijn concurrenten uit te tillen. Wat dat aangaat vond ik de race van Sainz indrukwekkender. En ook Verstappen reed voortreffelijk tot aan zijn fout.