Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

janke

In mijn optiek had Lewis ook gewoon door kunnen rijden. Negeren van het team. Hij voelt zelf aan of de banden er goed genoeg voor zijn. En ik kan zijn gedrag achteraf wel begrijpen. Ik had het bord niet aangetikt, maar plat gereden. ;) Coureurs zijn geen robots. Af en toe je sociale vaardigheden even vergeten gebeurd iedereen wel eens.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Er was niets te negeren? Het team heeft hem niet opgedragen naar binnen te komen, hij was bang dat zijn banden eraan zouden gaan en dacht dat de rest al binnen was geweest. Toen zij het team, 'okee, dan kom je binnen'. Er is niet gezegd 'je moet nu naar binnen'.

FolkertE

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:28:36
Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 17:20:15
Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 17:13:45
Ik vraag me ook af hoe dit zo is gekomen. En waarom is Lewis niet buiten gebleven?
Omdat Mercedes een fout had gemaakt met de berekening.

Wat Wolff overigens ook zei is dat Ferrari nog tijd genoeg had om naar buiten te komen, aangezien Hamilton bij Rascasse was en Vettel nog bij het zwembad. Daar zal Wolff wel gelijk in hebben, maar dan nog zou Vettel met vers rubber achter Rosberg hebben gezeten, niet achter Hamilton. Dus dan had ie twee Mercedessen moeten inhalen om in Monaco te winnen.

Het is uiteindelijk gewoon een immense fuck up van Mercedes.

Dat laatste zeker. Maar (en als buitenstaander is dat soms moeilijk om te begrijpen) waarom trekt Hamilton niet de conclusie om buiten te blijven? Hij is op dat moment veruit de snelste en volgens mij hoefde hij niet meer naar binnen. Onbegrijpelijk dat hij dat ding dan naar binnen stuurt. Blijft staan dat het een gigantische blunder is van Mercedes en ja als coureur moet je ook kunnen vertrouwen op je team. Ik plaats het dus als vraag/kanttekening erbij.
Ik kan me nog herinneren dat jij in 2012 Alonso verdedigde toen ik hem beschuldigde van het buiten blijven in Canada. Volgens het team was er tijd genoeg om hem te pitten en in de leiding weer naar buiten te komen, maar daar hadden ze zich in vergist.

janke

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 19:56:32
Er was niets te negeren? Het team heeft hem niet opgedragen naar binnen te komen, hij was bang dat zijn banden eraan zouden gaan en dacht dat de rest al binnen was geweest. Toen zij het team, 'okee, dan kom je binnen'. Er is niet gezegd 'je moet nu naar binnen'.

Oke, Maar het team had dan ook kunnen zeggen, hé Lewis de rest is niet binnen, of. Of mag deze info niet meer gegeven worden?
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 20:24:28
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 19:56:32
Er was niets te negeren? Het team heeft hem niet opgedragen naar binnen te komen, hij was bang dat zijn banden eraan zouden gaan en dacht dat de rest al binnen was geweest. Toen zij het team, 'okee, dan kom je binnen'. Er is niet gezegd 'je moet nu naar binnen'.

Oke, Maar het team had dan ook kunnen zeggen, hé Lewis de rest is niet binnen, of. Of mag deze info niet meer gegeven worden?

Zeker wel. Bleek een communication breakdown. Fout van team én rijder.

FolkertE

Als ik de tekst van Perton een beetje lees, ligt er ook klein beetje schuld bij Lewis, maar het team heeft alle informatie en die hadden moeten zeggen dat Rosberg en Vettel niet naar binnen gingen. Hamilton zegt dat hij het team buiten zag staan en daarom er van uitging dat de andere ook hadden gepit.
Communicatie was gewoon heel erg rommelig en dan nijg ik in dat geval meer naar de schuld van het team, want die hebben alle gegevens. Lewis zit achter het stuur.
Maar Trackpositie is belangrijk in Monaco.

0634

Nou als ik het zo lees is het toch echt 50-50. Dat zegt Hamilton zelf ook, en die beschermt zijn team echt niet als ze een fout maken. Dus dat geloof ik wel.

Jehoentelaar

Niemand die een banaan van de race-topic durft te openen trouwens? Ik wilde het doen maar kon de polloptie niet vinden.

Fietser

Een lastige, die man van de race in Monaco. Hamilton was superieur en maakte in feite geen enkele fout. Maar hij eindigde sneu. De beide Red Bull-jongens koersten zeer sterk en hun teamwerk was bijzonder galant. Fijn voor de bescheiden Kvyat en goedlachse Ricciardo. Van Perez geniet ik altijd, zeker als hij zich met zijn matige Force India dik in de punten rijdt. Maar de winnaar van dit topic is m.i. toch echt Sebastian Vettel. Hij heeft de hele race druk gezet op winnaar Rosberg, is de enige die - zowel op zaterdag als zondag - de Zilveren Pijlen kan bedreigen. En als altijd is hij de meest spontane van het stel en heeft-ie ook nog een zinnig verhaal. Hij krijgt mijn stem.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 22:23:35
Niemand die een banaan van de race-topic durft te openen trouwens? Ik wilde het doen maar kon de polloptie niet vinden.

De polloptie staat naast de nieuwe topic optie. Je kiest dus niiet om 'n nieuw topic aan te maken, maar om 'n nieuwe poll te maken. ;)

Jehoentelaar


Arthur

Dezelfde als vorige race, nobody. Sad bit true😔
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 20:08:27
Ik kan me nog herinneren dat jij in 2012 Alonso verdedigde toen ik hem beschuldigde van het buiten blijven in Canada. Volgens het team was er tijd genoeg om hem te pitten en in de leiding weer naar buiten te komen, maar daar hadden ze zich in vergist.

Probeer je mij nu te vertellen dat je Hamilton vandaag net zo'n grote deus vind als Alonso destijds of interpreteer ik het verkeerd?

Franky R.

Het geval met Hamilton doet mij denken aan Sven Kramer...die liet zich ook leiden door een fout van zijn coach Kemkers. Meer heb ik er niet over te zeggen eigenlijk... :-X

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 21:26:34
Nou als ik het zo lees is het toch echt 50-50. Dat zegt Hamilton zelf ook, en die beschermt zijn team echt niet als ze een fout maken. Dus dat geloof ik wel.
Ik weet het niet. Hamilton gaat niet geheel vrij uit, maar als zowel Lauda en Wolff zeggen dat zij schuldig zijn?

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 23:11:58
Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 20:08:27
Ik kan me nog herinneren dat jij in 2012 Alonso verdedigde toen ik hem beschuldigde van het buiten blijven in Canada. Volgens het team was er tijd genoeg om hem te pitten en in de leiding weer naar buiten te komen, maar daar hadden ze zich in vergist.

Probeer je mij nu te vertellen dat je Hamilton vandaag net zo'n grote deus vind als Alonso destijds of interpreteer ik het verkeerd?
Dus je vind dat Alonso ook een deus was en zijn eigen titel heeft verspeeld? Of interpreteer ik jou nu weer verkeerd?

Punt is, dat het vaak makkelijk is alles en iedereen te verwijten en heel makkelijk denken over wat er is gebeurd.
Destijds pleite jij Alonso 100% vrij van een fout, maar nu twijfel je wel bij Hamilton.
Destijds twijfelde ik ook bij Alonso( ook naar aanleiding van het ongeluk tussen Hamilton en Maldonado.) en ik heb nu ook een hele kleine twijfel bij Hamilton. Maar het team had Hamilton meer informatie moeten geven. Verschil met toen is dat Alonso wist dat hij langzamer ging, Hamilton wist nu niet hoe veel voorsprong hij had. Het team had hem direct moeten vertellen dat Vettel en Rosberg niet hadden gepit en dat hij niet genoeg voorsprong had.