Monaco man van de race?

Gestart door Sabai, 24 mei 2015 - 17:05:12

« vorige - volgende »

Wie is de man van de race?

Hamilton
Rosberg
Vettel
Verstappen
Ricciardo
Iemand anders namelijk. .....

Perton

"You rely on your team and I saw a screen and it looked like the team was out and I thought Nico had pitted," Hamilton said.

"I couldn't see the guys behind so I thought they had pitted, when the team said to stay out I said 'these tyres are going to drop in temperature' and what I was assuming was these guys were going to be on options and I would be on the harder tyre so they said to pit. So I came in with full confidence that the others would pit."

Asked if he had spoken to the strategists that made the call Hamilton told Sky Sports F1: "No, but it was a collective decision between us all."


Maar zo klinkt het inderdaad alsof Hamilton ook niet helemaal vrijuit gaat.

0634

Dus ga ik echt niet op Hamilton stemmen in dit topic. Deels vergooit hij het dus helemaal zelf. Dan doet Rosberg het dus gewoon beter.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:42:08
Overigens staat er op Skysports dat Hamilton de beslissing samen met Merc nam... Dat voor iedereen die de schuld bij Merc legt.
lijkt me sterk, gezien zn reactie. Wat je misschien zou kunnen zeggen dat ie wel had kunnen weigeren, of via de radio, of gewoon niet binnenkomen. Hij wist zn trackpositie en ook dat die banden makkelijk mee konden tot het einde. Maar goed, als coureur moet je eigenlijk gewoon blind vertrouwen op je team, dus ik vind het volledig de fout van Mercedes. t is dat de ander Mercedes coureur m nog wint, maar anders is het toch wel de blunder van de eeuw wat mij betreft

Wings

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:42:08
Overigens staat er op Skysports dat Hamilton de beslissing samen met Merc nam... Dat voor iedereen die de schuld bij Merc legt.

Dus toch! In dat geval vind ik niet dat Hamilton vrijuit gaat.

0634

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 18:48:57
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:42:08
Overigens staat er op Skysports dat Hamilton de beslissing samen met Merc nam... Dat voor iedereen die de schuld bij Merc legt.
lijkt me sterk, gezien zn reactie. Wat je misschien zou kunnen zeggen dat ie wel had kunnen weigeren, of via de radio, of gewoon niet binnenkomen. Hij wist zn trackpositie en ook dat die banden makkelijk mee konden tot het einde. Maar goed, als coureur moet je eigenlijk gewoon blind vertrouwen op je team, dus ik vind het volledig de fout van Mercedes. t is dat de ander Mercedes coureur m nog wint, maar anders is het toch wel de blunder van de eeuw wat mij betreft

Hoezo gezien zijn reactie? Hij zegt toch zelf dat hij de fout in ging? Nou dan.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:57:58
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 18:48:57
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:42:08
Overigens staat er op Skysports dat Hamilton de beslissing samen met Merc nam... Dat voor iedereen die de schuld bij Merc legt.
lijkt me sterk, gezien zn reactie. Wat je misschien zou kunnen zeggen dat ie wel had kunnen weigeren, of via de radio, of gewoon niet binnenkomen. Hij wist zn trackpositie en ook dat die banden makkelijk mee konden tot het einde. Maar goed, als coureur moet je eigenlijk gewoon blind vertrouwen op je team, dus ik vind het volledig de fout van Mercedes. t is dat de ander Mercedes coureur m nog wint, maar anders is het toch wel de blunder van de eeuw wat mij betreft

Hoezo gezien zijn reactie? Hij zegt toch zelf dat hij de fout in ging? Nou dan.
je hebt gelijk, ik had de comment van Perton gemist. Dat veranderd de zaak natuurlijk wel enigzins, al had het team hem gewoon moeten corrigeren en buiten houden.

Pancake Shield

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 18:48:57
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 18:42:08
Overigens staat er op Skysports dat Hamilton de beslissing samen met Merc nam... Dat voor iedereen die de schuld bij Merc legt.
lijkt me sterk, gezien zn reactie. Wat je misschien zou kunnen zeggen dat ie wel had kunnen weigeren, of via de radio, of gewoon niet binnenkomen. Hij wist zn trackpositie en ook dat die banden makkelijk mee konden tot het einde. Maar goed, als coureur moet je eigenlijk gewoon blind vertrouwen op je team, dus ik vind het volledig de fout van Mercedes. t is dat de ander Mercedes coureur m nog wint, maar anders is het toch wel de blunder van de eeuw wat mij betreft

Hij zegt zelfs in zijn interview na de race dat ze als team verloren hebben. Dus waarom zou Hamilton hier vrijuit gaan?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Lesje communiceren dus voor Mercedes.

Wings


0634

Yup. Big faal. Bij deze dus geen Man van der Wedstrijd voor mij. Ik zou niet weten wie.

Terwijl ik dat typ, bedenk ik me dat ik voor Kvyat moet gaan. Die was eigenlijk wel goed vandaag. Doen we die.

Edit: maar die staat er niet bij ?!?!?!

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 19:15:32
En Lewis.
en Lewis had idd ff kunnen navragen of de anderen idd gestopt waren zoals hij dacht.

Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 19:15:32
En Lewis.
Aangezien hij op de loonlijst staat bij Mercedes bedoelde ik hem uiteraard ook ;). Maar dat had ik er misschien wat nadrukkelijker bij kunnen zeggen.

Wings

Vaak wordt inderdaad onderscheid gemaakt tussen rijder en team. Als ik roep dat het een stel klunzen zijn bij Toro Rosso om de race van Max zo te vergooien tijdens de pitstop doel ik niet op Max. Hij kan er tenslotte niks aan doen. Iets anders is als een strategie waarover overleg is geweest niet goed uitpakt. Dan is het zowel het teams alsmede de rijder. Ik noem die dan inderdaad apart. 

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 19:31:45
Vaak wordt inderdaad onderscheid gemaakt tussen rijder en team. Als ik roep dat het een stel klunzen zijn bij Toro Rosso om de race van Max zo te vergooien tijdens de pitstop doel ik niet op Max. Hij kan er tenslotte niks aan doen. Iets anders is als een strategie waarover overleg is geweest niet goed uitpakt. Dan is het zowel het teams alsmede de rijder. Ik noem die dan inderdaad apart.
verschilt per geval. In de ene beslissing heeft de rijder een groot aandeel, de andere beslissing wordt gewoon door het team genomen. Ik vind deze vooral een fout van het team. Wat Hamilton ook te vertellen had, ze hadden hem gewoon buiten moeten houden.

Wings

Zeker. Vooral wat Wolff zei vond ik beschamenswaardig.