Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

Perton

Sympathiek interview met Rosberg op Sky. Als in: Rosberg is erg sympathiek.

janke

Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Tuesday

Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:17:14
Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
max is net zn vader. Dat wil je horen toch? bij deze dan.

Perton

Vraag me af hoeveel mensen op mainstream media nu reageren met "Max heeft mazzel dat er geen grindbak lag".

janke

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:19:47
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:17:14
Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
max is net zn vader. Dat wil je horen toch? bij deze dan.

Hoe kom je daar bij?? Nee hoor, ik vind hem een verademing voor de F1 net als Sainz. Ik zeg toch ook dat ik het een race incident vind. Ik heb geen enkele reden om hem de grond in te trappen. Maar ik vond het een beetje dom, mag ik?? Iedereen zijn mening. En verder daar leert Max alleen maar van, goed voor zijn ontwikkeling.
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:28:32
Trouwens, was het een paar jaar geleden niet zo dat Williams of BAR ofzo een paar keer betrokken was bij aanrijdingen van achter en ze toen op de achtervleugel "Keep Distance" hadden gezegd? Misschien kan Lotus dat voortaan ook doen. Het is nu 2015, kan nu dus vast wel met ledlampjes, dat het alleen zichtbaar wordt wanneer Verstappen achter ze rijdt.

Yep, dat was Williams in Imola in 2001, na de aanrijdingen in Braziliƫ tussen Ralf Schumacher en Rubens Barrichello enerzijds en JP Montoya en Jos Verstappen anderzijds.

Tuesday

Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:24:42
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:19:47
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:17:14
Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
max is net zn vader. Dat wil je horen toch? bij deze dan.

Hoe kom je daar bij?? Nee hoor, ik vind hem een verademing voor de F1 net als Sainz. Ik zeg toch ook dat ik het een race incident vind. Ik heb geen enkele reden om hem de grond in te trappen. Maar ik vond het een beetje dom, mag ik?? Iedereen zijn mening. En verder daar leert Max alleen maar van, goed voor zijn ontwikkeling.
je haalt continu zn vader erbij en dat deed je vanmiddag ook weer. Vandaar.

janke

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:25:46
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:24:42
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:19:47
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:17:14
Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
max is net zn vader. Dat wil je horen toch? bij deze dan.

Hoe kom je daar bij?? Nee hoor, ik vind hem een verademing voor de F1 net als Sainz. Ik zeg toch ook dat ik het een race incident vind. Ik heb geen enkele reden om hem de grond in te trappen. Maar ik vond het een beetje dom, mag ik?? Iedereen zijn mening. En verder daar leert Max alleen maar van, goed voor zijn ontwikkeling.
je haalt continu zn vader erbij en dat deed je vanmiddag ook weer. Vandaar.

Ik heb het woord grindbak nog niet in de mond gehad welk topic over Max dan ook. Hij klapt op Grosjean en dat deed me gelijk denken aan pa Verstappen vs Montoya. Mag dat ook al niet meer? Maar om jou een plezier te doen zal ik verder niets meer over zijn vader zeggen ;)
Some things are too important to be left in the past.

Wings

http://m.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/325981/verstappen-legt-schuld-van-crash-bij-grosjean/

"Een ronde eerder remde ik op dezelfde plek, maar hij remde ineens eerder", legde de Limburger uit. "Ik probeerde hem nog te ontwijken, maar op deze snelheid en als je zo dichtbij bent, dan kan je er niets meer aan doen. Dit verwacht je niet. De race verliep wel heel goed."

Dus toch.

Perton

Riep Verstappen ook over Montoya, om de discussie tussen Tuesday en janke er eens bij te betrekken.

Dat Grosjean eerder heeft geremd dan een ronde eerder, geloof ik best. De vraag is of ie "te vroeg" heeft geremd. Als hij niet eerder kon remmen (want versleten banden) dan kan het niet "te vroeg" zijn. Het blijft volledig de fout van Verstappen, die heeft dat niet ingeschat.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 16:46:31
Citaat van: Jehoentelaar op 24 mei 2015 - 16:32:23
Wings: Nee. Een ronde later zijn je banden verder versleten. Aangezien jij dat verschil in aanremmen kunt zien zou je dat ook moeten hebben meegenomen in je analyse.
nou, het verschil in snelheid was overduidelijk. Wil niet zeggen dat Grosjean bewust te vroeg remde, maar Max was daarvoor 2 tot 3 seconden sneller per ronde dus die kon veel later remmen. Grosjean was daarnaast wel een beetje aan het slingeren, maar voor zover ik kon zien wel binnen de regels. Wat mij betreft gewoon een fout van Max, maar als de FIA met alle beschikbare data tot een andere conclusie zou komen dat zou mij dat ook niet verbazen.

Kan ik mij wel goed in vinden. Vond het verdedigen van Grosjean ook tamelijk agressief, dus uiteindelijk komen ze elkaar meer tegen dan dat Max de duidelijke schuldige is - al is 'ie dat in ieder geval meer dan Grosjean.

Vind het ook - zie post Wings hierboven - een beetje onlogisch om uit te gaan van het rempunt de ronde ervoor, tenzij Max ronde na ronde constant zo ontzettend close achter de Lotus zat dan in de ronde waarin het verkeerd ging. Ik heb echter niet de live-timing gevolgd dus dat weet ik simpelweg niet.

Wings

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 17:34:55
Riep Verstappen ook over Montoya, om de discussie tussen Tuesday en janke er eens bij te betrekken.

Dat Grosjean eerder heeft geremd dan een ronde eerder, geloof ik best. De vraag is of ie "te vroeg" heeft geremd. Als hij niet eerder kon remmen (want versleten banden) dan kan het niet "te vroeg" zijn. Het blijft volledig de fout van Verstappen, die heeft dat niet ingeschat.

Ik heb al eens gelezen dat het grootste verschil in remmoment bij Mark Webber slechts een aantal centimeters betrof. Wat dat aangaat ga ik niet mee in je gedachtekronkels. Even los hiervan een vraag aan jou: Ik ben net zo leek als jij/jullie, dus dat je jouw visie boven die van mij tilt, prima, kan ik mee leven. Maar als een Mol (ervaren autosport journalist, ervaren coureur) het vermoeden heeft dat Grosjean eerder remt, Doornbos (ervaren coureur) en Coronel (ervaren coureur) het vermoeden hebben dat Romain te vroeg remt, Verstappen (Formule 1 coureur) deze vermoedens bevestigt, waarom blijf je het dan weerspreken? Denk je nu echt dat al deze mensen lukraak wat uit hun duim zuigen? Niet dat het per definitie zo is maar je bent er zo stellig van overtuigd dat het niet zo is dat ik mij afvraag waar je die wijsheid op baseert.

Tuesday

Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:30:53
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:25:46
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:24:42
Citaat van: Tuesday op 24 mei 2015 - 17:19:47
Citaat van: janke op 24 mei 2015 - 17:17:14
Wat zijn we lief voor Verstappen? Een race incident vind ik het. Straffen hoef voor mij ook niet. Vond het een beetje dom wat hij daar deed. Maar was het Perez of Maldonado dan waren hier die beide heren wel op z'n plaats gezet met de titel banaan vd wedstrijd. ;)
max is net zn vader. Dat wil je horen toch? bij deze dan.

Hoe kom je daar bij?? Nee hoor, ik vind hem een verademing voor de F1 net als Sainz. Ik zeg toch ook dat ik het een race incident vind. Ik heb geen enkele reden om hem de grond in te trappen. Maar ik vond het een beetje dom, mag ik?? Iedereen zijn mening. En verder daar leert Max alleen maar van, goed voor zijn ontwikkeling.
je haalt continu zn vader erbij en dat deed je vanmiddag ook weer. Vandaar.

Ik heb het woord grindbak nog niet in de mond gehad welk topic over Max dan ook. Hij klapt op Grosjean en dat deed me gelijk denken aan pa Verstappen vs Montoya. Mag dat ook al niet meer? Maar om jou een plezier te doen zal ik verder niets meer over zijn vader zeggen ;)
ik heb het woord grindbak ook niet in mn mond genomen, dus ik weet niet hoe je daar dan ineens op komt. Je zou mij er idd een plezier mee doen om niets steeds die link met zn vader te leggen. Maar goed, je bent hier niet om mij een plezier te doen, dus dat moet je verder zelf weten. Als jij het relevant vind moet het gewoon blijven zeggen

Kootje

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 17:34:55
Riep Verstappen ook over Montoya, om de discussie tussen Tuesday en janke er eens bij te betrekken.

Dat Grosjean eerder heeft geremd dan een ronde eerder, geloof ik best. De vraag is of ie "te vroeg" heeft geremd. Als hij niet eerder kon remmen (want versleten banden) dan kan het niet "te vroeg" zijn. Het blijft volledig de fout van Verstappen, die heeft dat niet ingeschat.

Zelfs als Grosjean te vroeg remde, dus vroeger dan nodig, blijft het Max z'n fout. Hij reed er immers achter en dan dien je daar rekening mee te houden. Echter verzacht het wel de omstandigheid en verword 'n domme fout, slechts 'n foutje.

zelfde geld overigens voor z'n contact met Maldonado. waar je normaal wegaccelereert zodra je de links rechts combi van desbetreffende chicane gehad hebt, deed Maldonado dat niet. Ook hier zat Max dus fout, maar waren er verzachtende omstandigheden.

Perton

Nee. Verstappen (wiens mening ik belangrijker acht dan die van Coronel, Doornbos en Mol bij elkaar, aangezien hij daadwerkelijk op de baan reed) zei dat "Grosjean eerder heeft geremd." Niet dat Grosjean "te vroeg" heeft geremd. En dat heb ik nergens weerlegd. Dus ga niet interessant lopen doen met termen als wijsheid enzo. Misschien moet je eens beginnen met lezen wat ik zeg ipv wat je denkt dat er ongeveer staat, en dan nog eens proberen te reageren. Nog niemand heeft namelijk bewijs geleverd dat Grosjean TE vroeg heeft geremd. Misschien heeft ie dat wel gedaan, misschien niet. Ik zie het persbericht van de FIA vanzelf wel verschijnen en dan zal ik een definitief oordeel vellen.

Maar waar het mij meer om gaat dan het wel of niet te vroeg remmen van Grosjean, is dat ik van mening ben dat Verstappen gewoon beter had moeten oppassen daar. En met mij de mannen van Sky, maar er zal nu ongetwijfeld wel een reactie komen waarom de opmerkingen van Doornbos en Coronel belangrijker zijn dan die van de mensen die bij Sky werken.