Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Pancake Shield op 24 mei 2015 - 16:11:44
Citaat van: Sabai op 24 mei 2015 - 16:10:18
Ik vond het vreemd dat Ricciardo geen penalty kreeg en Alonso  wel. Deden beide hetzelfde.

Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat Hulkenberg wel last er van had en Raikkonen gewoon verder kon rijden.

Dat zou een slechte reden zijn want Raikkonen had er ook last van want het kostte hem een plek.

lieven

Wel Nice dat ricciardo de plaats terug gegeven heeft aan kvyat.

Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:12:58
Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 16:08:45Gast. De FIA stelt áltijd een onderzoek in.

Oké. Maakt verder ook niet uit. Ik had alleen het idee dat Romain fractioneel vroeger remde en wijs hem ook verder niet aan als schuldige. Het zou alleen verklaren waarom hij daar zo gigantisch hard achterop klapt. Ik volg Verstappen al van kleins af aan en deze fout heb ik hem zelden zien maken. Dus ben meer verrast dan dat ik zoek naar een schuldige buiten Max om.
Heeft Jos niet een keer verteld dat ie dagenlang niet met Max heeft gepraat omdat ie een domme actie uitvoerde? Blijkbaar heeft ie het dus al minstens een keer eerder gedaan in zijn carrière. Maar oké, je zegt ook zelden en niet nooit, dus dat kan ;).'

Ik snap ook wel dat je niet per se op zoek bent naar een schuldige buiten Max, maar ik vind 'vroeger remmen' van Grosjean weinig relevant. Verstappen zat op relatief nieuwe banden, Grosjean niet. Dan weet je dat ie vroeg kan gaan remmen.

Wings

Overigens hoor ik nu Doornbos en Coronel hetzelfde vermoeden. Dus ik denk dat ik toch wel redelijk op de lijn zit met mijn vermoeden.


gloudiesaurus

Zonde zonde! De snelheid zat er zo lekker in bij Verstappen.
Qua racepace was hij sneller dan Perez. Zonder die mislukte pitstop was hij gewoon dik in de punten geëindigd.

En daarna prachtige acties op Bottas en Sainz en dan tsjah die crash. Dat kan gebeuren...
Sainz kan weer bedankt zeggen, hij scoort weer een punt.

Maar het zit Verstappen wel tegen zeg  >:( Bottas die ronden lang voor hem zit, die mislukte pitstop weer...

Weer een weekend waar veel meer in had gezeten  >:(

Hamilton die niet wint, dat hij had hij wel verdiend. Hij was gewoon sneller.
Lucky Rosberg...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:18:01
Overigens hoor ik nu Doornbos en Coronel hetzelfde vermoeden. Dus ik denk dat ik toch wel redelijk op de lijn zit met mijn vermoeden.
Je hebt nog steeds geen reactie gegeven op mijn vorige post:

wat is te vroeg remmen? Als Grosjean niet later kon remmen vanwege zijn versleten banden, dan is dat gewoon aan Verstappen om dat in te schatten, omdat hij wel op (relatief natuurlijk) versere banden reed.

Ik vind het vroeger remmen van Grosjean alleen relevant als hij bewust eerder op de rem is gestaan. Zo niet, vind ik het het vermelden niet waard in welke discussie dan ook.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 16:14:05
Citaat van: Sabai op 24 mei 2015 - 16:10:18
Ik vond het vreemd dat Ricciardo geen penalty kreeg en Alonso  wel. Deden beide hetzelfde.

Eens. Eigenlijk vind ik allebei niet, maar inderdaad, geef je hem Alonso, dan ook Ricciardo. Dit slaat nergens op.
ook mee eens, maar wat mij betreft mogen ze het wel iets zwaarder bestraffen. 5 seconden had Ricciardo geen pijn gedaan en deed Alonso ook geen pijn. Raikkonen en Hulkenberg zijn wel de sjaak terwijl ze niks fout deden.

Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 16:18:01
Overigens hoor ik nu Doornbos en Coronel hetzelfde vermoeden. Dus ik denk dat ik toch wel redelijk op de lijn zit met mijn vermoeden.

Autoriteitsdrogreden. Leuk om 'm weer eens voorbij te zien komen.

Perton

Heb die term sinds de vijfde klas niet meer gehoord. Of vierde. Geen idee in welk jaar we dat precies leerden.

gloudiesaurus

Lotus en de FIA kunnen de data zien, dan weet je het.
Verstappen wilde Grosjean maximaal onder druk zetten... dan kan er wat mis gaan. Zonde.

Maar Max heeft laten zien talent genoeg te hebben. Hij was snel vandaag, en mooie acties!
Nu nog dat beetje geluk, laat het dan maar in Canada gebeuren zoals zijn vader ooit deed in 2000  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

rafael25

Waarom in godsnaam naar binnen? Waarooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmm? >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Perton

Citaat van: rafael25 op 24 mei 2015 - 16:25:19
Waarom in godsnaam naar binnen? Waarooooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmm? >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Om jou te pesten.

Perton

Citaat van: gloudiesaurus op 24 mei 2015 - 16:24:50
Maar Max heeft laten zien talent genoeg te hebben. Hij was snel vandaag, en mooie acties!
Maar hij liet ook twee keer zien dat ie tegen een andere auto aanknalde. Begrijp me niet, dat bedoel ik niet als kritiek (of naja, als klein puntje wel natuurlijk). Zoals Tuesday al eerder zei (in welke woorden precies weet ik niet): het was weer een weekend van potentie laten zien en duidelijk maken dat het er in zit.

Trouwens, was het een paar jaar geleden niet zo dat Williams of BAR ofzo een paar keer betrokken was bij aanrijdingen van achter en ze toen op de achtervleugel "Keep Distance" hadden gezegd? Misschien kan Lotus dat voortaan ook doen. Het is nu 2015, kan nu dus vast wel met ledlampjes, dat het alleen zichtbaar wordt wanneer Verstappen achter ze rijdt.

gloudiesaurus

 ;D ;D ;D

Dat snap ik ook nog niet waarom hij naar binnen. Ben wel benieuwd of Hamilton hierom vroeg of dat het een call was van het team.
Hamilton verdiende hier de overwinning...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is