Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 15:30:41
Als die herhaling zo klopt, snap ik niet zo goed wat Verstappen daar deed.
verrast door het snelheidsverschil. Net als al bij Maldonado. Het lijkt wel of ie commentaar van Olav Mol in zn helm kan horen en zich daardoor heeft laten meeslepen ;) wel erg optimistisch

Wings

Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.

Sabai


Perton

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 15:37:15
Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.
Dat zou kunnen, maar goed dat lijkt me tien ronden voor het einde met versleten banden alsnog redelijk de verantwoordelijkheid van de inhalende coureur. Zeker in Monaco.

Daarom neem ik Verstappen ook niet zo heel veel kwalijk hoor. Ik zie dat het nu under investigation is. Van mij hoeft dat niet. Als er een straf moet komen, dan maar een reprimande, maar voor de rest zou ik het wat onzinnig vinden.

Tuesday

Citaat van: Wings op 24 mei 2015 - 15:37:15
Ben ik nu de enige die het idee heeft dat Grosjean daar fractioneel eerder afremt? Als rijder doe je dat wel eens om zo iets eerder op het gas te kunnen en een klein gat te slaan (de rijder achter je remt daardoor iets harder) . Verstappen plaatst op dat moment zijn aanval.

[edit]

Volgens mij hoor ik Mol net het zelfde beweren.
nou, niet fractioneel. Maar goed, het blijft de fout van Verstappen. Grosjean had veel oudere banden. Gewoon een rookie fout. Ook precies het verhaal van Verstappen dit weekend; veelbelovend, maar hij is er nog lang niet

Perton

Maar los van of Hamilton wel of niet voor Vettel zat bij het uitkomen van de pitstraat (wat ie niet zat), zou ie sowieso tot achter Rosberg zijn teruggevallen. Dus of Hamilton is compleet idioot geweest dat ie Rosberg niet de kans wilde geven een aanval te plaatsen op superzachte banden, of Mercedes had een complete fuck up. Ik dacht dat Verstappen banaan van de race zou worden, maar het zal nu gok ik Mercedes of Hamilton worden.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 15:46:42
Maar los van of Hamilton wel of niet voor Vettel zat bij het uitkomen van de pitstraat (wat ie niet zat), zou ie sowieso tot achter Rosberg zijn teruggevallen. Dus of Hamilton is compleet idioot geweest dat ie Rosberg niet de kans wilde geven een aanval te plaatsen op superzachte banden, of Mercedes had een complete fuck up. Ik dacht dat Verstappen banaan van de race zou worden, maar het zal nu gok ik Mercedes of Hamilton worden.
ik snap je niet. Ja, de banaan voor Mercedes wel. Hamilton is gewoon man van de wedstrijd.

Perton

Als het de call van Hamilton zélf was (wat me overigens niet lijkt), heeft ie het gewoon zelf verpest. Mijn post was prima te snappen, ik gebruik daarin verder geen moeilijke woorden ofzo. Je kan het er natuurlijk mee oneens zijn, da's wat anders.

0634

Hopelijk heeft Lewis het zelf fout gedaan... Anders wordt het hommeles.


Perton

Dat zou in dit geval overigens voor de verandering eens een keer terecht zijn.

Maar gezien de excuses die over de radio klonken, ga ik er vanuit dat Mercedes het heeft beslist.

Sabai

Uit de boordradio maak ik op dat het niet Lewis zijn eigen call was. Ongekende fout dit.

janke

Sainz: Bedankt Max. Enne McLaren de punten!!!!!! Prima race ook van de RBR's en Perez.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

Overigens mazzel voor Mercedes dat het contract al getekend is. Paar jaar geleden tekende Hamilton meteen voor een ander team toen het eens mis ging

Perton

Haha wtf is met hem. Eerst stil gaan staan, nu dat bord omver rammen. Die is niet blij.

Pancake Shield

Die is echt heel zwaar chagrijnig, dat wordt een leuke persconferentie zo meteen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock