Round 6: Grand Prix de Monaco, Circuit de Monaco,

Gestart door rafael25, 20 mei 2015 - 23:49:56

« vorige - volgende »

lieven

Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 23:51:27
Trouwens, volgens mij heb ik iets gemist. Hoe kwam het dat Hamilton 20 seconde voorsprong had? Ik dacht dat die voorsprong ca 14 seconde was.

Door verkeer voor rosberg en Vettel geloof ik.
Ze hebben daar ongelooflijk veel tijd verloren.

Tuesday

#181
Citaat van: lieven op 25 mei 2015 - 08:01:29
Citaat van: FolkertE op 24 mei 2015 - 23:51:27
Trouwens, volgens mij heb ik iets gemist. Hoe kwam het dat Hamilton 20 seconde voorsprong had? Ik dacht dat die voorsprong ca 14 seconde was.

Door verkeer voor rosberg en Vettel geloof ik.
Ze hebben daar ongelooflijk veel tijd verloren.
als ie 20 seconden had, was ie echt wel voor Rosberg en Vettel terug op de baan gekomen. Die reden beiden nl bij lange na niet voluit.
Edit: blijkbaar had toch idd ruim 19 seconden voorsprong.

Fietser

Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:01:01
Citaat van: Fietser op 24 mei 2015 - 22:45:38
Wat een vrij saaie race leek te worden eindigde opwindend met dank aan twee grote fouten, de ene van een coureur, de ander van een team.
Maar hoe ouwelullerigconservatief moet je zijn om eeuwig te willen racen op een baantje waar gelijkwaardige F1's elkaar nergens 'normaal' in kunnen halen waardoor sommige coureurs uit pure onmacht of frustratie de gekste dingen uithalen om een plekkie op te schuiven. Mooi hoor, dat icoon op de F1-kalender. Maar waarom moest het defilé langs Paleis Soestdijk eigenlijk verdwijnen? Juist ja, omdat het out there inmiddels 2015 is...

Haal je Monaco weg gaan we naar een zandbak ergens.

De wereld is groter dan Europa. En trouwens, niks mis met een mooie zandbak.

0634

Citaat van: Fietser op 25 mei 2015 - 09:53:33
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:01:01
Citaat van: Fietser op 24 mei 2015 - 22:45:38
Wat een vrij saaie race leek te worden eindigde opwindend met dank aan twee grote fouten, de ene van een coureur, de ander van een team.
Maar hoe ouwelullerigconservatief moet je zijn om eeuwig te willen racen op een baantje waar gelijkwaardige F1's elkaar nergens 'normaal' in kunnen halen waardoor sommige coureurs uit pure onmacht of frustratie de gekste dingen uithalen om een plekkie op te schuiven. Mooi hoor, dat icoon op de F1-kalender. Maar waarom moest het defilé langs Paleis Soestdijk eigenlijk verdwijnen? Juist ja, omdat het out there inmiddels 2015 is...

Haal je Monaco weg gaan we naar een zandbak ergens.

De wereld is groter dan Europa. En trouwens, niks mis met een mooie zandbak.

Nee, ik vind de expansiedrift van de F1 ook niet zo erg als de gemiddelde kijker en bovendien heb ik niet veel met Monaco als race. Maar tradities horen er in mijn ogen wel weer bij en er zijn bijna geen races meer over waar Ascari en Fangio nog reden. Ik vind dat mooi. Net zoals dat ik schilderijen of bouwwerken uit 1600 ook mooier vind dan die van gisteren. Of in ieder geval intrigerender en interessanter, niet zozeer beter.

Dus ondanks dat ik niet veel met Monaco heb en niet zoveel tegen zandbakken (mits het goede banen zijn en mist er zeker 7 Europese races blijven) wil ik toch dat Monaco tot in de lengte der tijden bljjft. Al begrijp ik jouw aversie jegens Monaco qua race zeker wel.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 25 mei 2015 - 09:53:33
Citaat van: Jeroen op 24 mei 2015 - 23:01:01
Citaat van: Fietser op 24 mei 2015 - 22:45:38
Wat een vrij saaie race leek te worden eindigde opwindend met dank aan twee grote fouten, de ene van een coureur, de ander van een team.
Maar hoe ouwelullerigconservatief moet je zijn om eeuwig te willen racen op een baantje waar gelijkwaardige F1's elkaar nergens 'normaal' in kunnen halen waardoor sommige coureurs uit pure onmacht of frustratie de gekste dingen uithalen om een plekkie op te schuiven. Mooi hoor, dat icoon op de F1-kalender. Maar waarom moest het defilé langs Paleis Soestdijk eigenlijk verdwijnen? Juist ja, omdat het out there inmiddels 2015 is...

Haal je Monaco weg gaan we naar een zandbak ergens.

De wereld is groter dan Europa. En trouwens, niks mis met een mooie zandbak.
for the drivers its simply the greatest challenge (David Coulthard). Bovendien gebeurd er altijd wel wat en is er de prestige en de glitter en glamour. Een zeer welkome afwisseling in het F1 seizoen. De focus ligt meer op de zaterdag, racetechnisch is het vaak niet geweldig, maar ik zou deze GP voor geen goud willen missen.

Kootje

Ik ook niet. F1 zonder Monaco is als 'n Oscaruitreiking zonder celebs. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat moet zo blijven ook.


0634

Citaat van: Kootje op 25 mei 2015 - 10:26:44
Ik ook niet. F1 zonder Monaco is als 'n Oscaruitreiking zonder celebs. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en dat moet zo blijven ook.

Eens. Monaco is ook een begrip, zoals de Indy500 en LeMans dat is. Dat mag je de F1 simpelweg niet ontnemen want iedere sport heeft zo'n begrip nodig. Het is zelfs een onderdeel van het fenomeen Triple Crown of Motorsport (al beweren sommigen dat je daarvoor niet Monaco maar de wereldtitel moet winnen).

Wings

Ik las recent dat Grand Prix van Monaco de hoogste kijkcijfers scoort. Indien waar is het dus het paradepaardje van de Formule 1.

Fietser

#189
Ik ben het met jullie eens dat Monaco traditionele waarde heeft en dat het een schitterend affiche is. Maar een vergelijking met de Oscars gaat mij wel wat ver, want op de rode loper hoeft niet door waaghalzen te worden ingehaald. Dat was mijn punt namelijk: coureurs moeten uit pure frustratie (Verstappen?) soms een dood-of-de-gladiolen actie uitvoeren, wat voortkomt uit de (on)mogelijkheden vanwege de lay out. Daarbij vraag ik me af of men dit affiche nog zo mooi zou vinden als Verstappen of Grossjean gisteren hun nek hadden gebroken. Die klap was bijzonder hard en had zomaar een einde kunnen maken aan de carrière van een (piepjonge) rijder. Als men daar geen moeite mee heeft, dan zeg ik: prima, laten we voor eeuwig raggen door dit prachtige prinsendom c.q. paradepaardje van de F1.

Wings

Wat denk je als je op Spa of Monza eraf tettert?

0634

Fietser: Dus je vindt dat Suzuka van de kalender af moet nu het mis ging met Bianchi?

Kootje

@Fietser,

Had ik erg gevonden, nog erger omdat het dan ook nog eens Max betrof, maar desalniettemin veranderd dat weinig aan m'n gevoel over Monaco an sich. Op Zandvoort zijn ook doden gevallen, Roger Williamson heb ik als jochie van 5 voor m'n ogen zien verongelukken. Toch ging ik de jaren daarna nog steeds met m'n pa naar Zandvoort om de GP te bekijken en te spelen in de duinen. En dan zijn er nog al die coureurs die ik, al dan niet live, op tv zwaar heb zien crashen of zelfs verongelukken. Dat hoort heel cru gezegd gewoon bij de sport en ik zal er daarom geen race minder om kijken. Wil niet zeggen dat ik het niet erg vind wat bv Bianchi gebeurd is, maar om dan maar direct de GP van Japan te gaan boycotten

0634

Lorenzo Bandini was in 1967 de laatste coureur die stierf in Monaco. Om dus maar te gaan roepen dat het allemaal zo gevaarlijk is lijkt mij wat overdreven.

janke

Is ook wat overdreven. Maar op zo'n stratencircuit is het risico van een grote klapper op hoge snelheid wel groot. Denk ook aan Macau, ook een baantje waar resent nog doden vielen, ik meen 2011 of 2012. Uitloopstroken zijn er niet of nauwelijks. Vond wel mooi om te zien hoe het met de veiligheid van de wagens heden ten dagen is. Jaren geleden had Verstappen alles gebroken wat je kunt breken. Verder willen de teams en coureurs er graag racen. Dus lekker doorgaan daar in Monaco.
Some things are too important to be left in the past.