Round 5: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPAÑA PIRELLI 2015

Gestart door Zeeuw, 07 mei 2015 - 09:39:01

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2015 - 23:22:43
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 19:00:23
Wel een enorm leermoment voor hem, deze race. Dat tactische, het verremmen onder druk. Daar moet hij iets mee doen.
oudere banden. Sainz was gewoon sneller dit weekend. Verstappen is geen nieuwe Senna, hij lijkt er zelfs niet op. Feit is dat hij verder is dan welke autocoureur dan ook met 17, 18 of zelfs 19 jaar. Verder blijft het afwachten, maar wat hij laat zien is ongekend.
k heb de race trouwens net pas gezien, dus vandaar mn late reactie.

De banden waren slechts 2 ronden ouder en bovendien waren die van Verstappen hard en van Sainz medium, dat kan het niet geweest zijn. Gewoon een fout onder druk i.m.o..

Fietser

Citaat van: Tuesday op 10 mei 2015 - 23:26:35
Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:50:04
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.

Ik geloof niet zo in 'thuisvoordeel' en meer race-ervaring. Zo'n voordeel kan ook erg nadelig uitpakken. En volgens mij zit Verstappen ook al zo'n 13 jaar in een racewagen(tje) dus een echt groen blaadje is hij nu ook weer niet. 
Trouwens, had Sainz ook niet een hele trage pitstop waar hij seconden verloor?
dat gaan we wel zien Fietser. Hij is zondermeer het grootste talent/belofte uit de F1 geschiedenis, maar dat geeft verder nog geen garantie.
Dat zijn hele grote woorden, Tuesday.

Zeeuw

Vond het geen super interessante race. De verschillen zijn vrij gelijk gebleven, iets waar ik van gehoopt had dat er iets meer nivellering zou plaatsvinden.

Verstappen deze race veel geleerd denk ik, maar Sainz had gewoon een sterker weekend. Las ook wel dat de Renault weer problemen had gegeven.

Perton

Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:00:31
Citaat van: Tuesday op 10 mei 2015 - 23:26:35
Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:50:04
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.

Ik geloof niet zo in 'thuisvoordeel' en meer race-ervaring. Zo'n voordeel kan ook erg nadelig uitpakken. En volgens mij zit Verstappen ook al zo'n 13 jaar in een racewagen(tje) dus een echt groen blaadje is hij nu ook weer niet. 
Trouwens, had Sainz ook niet een hele trage pitstop waar hij seconden verloor?
dat gaan we wel zien Fietser. Hij is zondermeer het grootste talent/belofte uit de F1 geschiedenis, maar dat geeft verder nog geen garantie.
Dat zijn hele grote woorden, Tuesday.
Of die het grootste talent is, weet ik niet. Maar grootste belofte vind ik eigenlijk niet eens zo'n verkeerde keuze. Het is iemand die het F3-landschap een heel klein beetje heeft veranderd (er zijn in zijn navolging meer coureurs die besluiten direct zo'n internationale klasse in te stappen, terwijl dat vroeger eigenlijk alleen in de nationale Italiaanse F3 gebeurde) en op zijn 17e met een hele hype, ook buiten NL, de F1 is ingestapt, waarna de FIA heeft besloten de regels aan te passen. Er ligt dus behoorlijk wat druk op zijn schouders, en ik denk dat dat redelijk ongekend is in de geschiedenis. In dat opzicht snap ik het wel als hij de grootste belofte wordt genoemd.

Matthijs

Het feit dat er meerdere mensen zijn die Sainz man van het weekend vinden omdat hij Verstappen partij kan bieden geeft al wel aan wat voor enorme belofte Verstappen is (of wat voor hype hij is).

De tijd zal het leren of Verstappen inderdaad zo goed is, maar de hype vind ik wel leuk en goed voor de promotie van F1 in NL. Zelfs het feit dat zijn moeder hem vergelijkt met Justin Bieber (en de reactie van Verstappen dat hij geen fan is van Bieber) haalt de krant al. Hopelijk kan Verstappen de druk aan.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 mei 2015 - 11:17:21
Citaat van: Fietser op 11 mei 2015 - 10:00:31
Citaat van: Tuesday op 10 mei 2015 - 23:26:35
Citaat van: Fietser op 10 mei 2015 - 21:50:04
Citaat van: gloudiesaurus op 10 mei 2015 - 21:12:07
Citaat van: Perton op 10 mei 2015 - 21:08:05
Denk niet dat het ermee heeft te maken dat het zijn thuiscircuit is, eerder dat ie er al een stuk of 10 (als het niet meer is) races heeft gereden en Verstappen welgeteld nul. Dat idee van thuiscircuits wordt in mijn ogen sterk overdreven tegenwoordig met het verdwijnen van erg veel nationale kampioenschappen.

Daar zit met name het voordeel natuurlijk, dat Sainz er al veel meer gereden heeft.

Ik geloof niet zo in 'thuisvoordeel' en meer race-ervaring. Zo'n voordeel kan ook erg nadelig uitpakken. En volgens mij zit Verstappen ook al zo'n 13 jaar in een racewagen(tje) dus een echt groen blaadje is hij nu ook weer niet. 
Trouwens, had Sainz ook niet een hele trage pitstop waar hij seconden verloor?
dat gaan we wel zien Fietser. Hij is zondermeer het grootste talent/belofte uit de F1 geschiedenis, maar dat geeft verder nog geen garantie.
Dat zijn hele grote woorden, Tuesday.
Of die het grootste talent is, weet ik niet. Maar grootste belofte vind ik eigenlijk niet eens zo'n verkeerde keuze. Het is iemand die het F3-landschap een heel klein beetje heeft veranderd (er zijn in zijn navolging meer coureurs die besluiten direct zo'n internationale klasse in te stappen, terwijl dat vroeger eigenlijk alleen in de nationale Italiaanse F3 gebeurde) en op zijn 17e met een hele hype, ook buiten NL, de F1 is ingestapt, waarna de FIA heeft besloten de regels aan te passen. Er ligt dus behoorlijk wat druk op zijn schouders, en ik denk dat dat redelijk ongekend is in de geschiedenis. In dat opzicht snap ik het wel als hij de grootste belofte wordt genoemd.
het woord talent kun je op meerdere manieren opvatten. Ik doelde niet zozeer op natuurlijke aanleg, maar op de belofte. Vandaar talent/belofte ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 mei 2015 - 06:11:55
Citaat van: Tuesday op 10 mei 2015 - 23:22:43
Citaat van: Jeroen op 10 mei 2015 - 19:00:23
Wel een enorm leermoment voor hem, deze race. Dat tactische, het verremmen onder druk. Daar moet hij iets mee doen.
oudere banden. Sainz was gewoon sneller dit weekend. Verstappen is geen nieuwe Senna, hij lijkt er zelfs niet op. Feit is dat hij verder is dan welke autocoureur dan ook met 17, 18 of zelfs 19 jaar. Verder blijft het afwachten, maar wat hij laat zien is ongekend.
k heb de race trouwens net pas gezien, dus vandaar mn late reactie.

De banden waren slechts 2 ronden ouder en bovendien waren die van Verstappen hard en van Sainz medium, dat kan het niet geweest zijn. Gewoon een fout onder druk i.m.o..
5 ronden ouder. Verstappen was vooral erg ongelukkig/onhandig met het voorbij laten van het duo Raikkonen/Bottas waardoor Sainz vanuit het niets ineens in DRS range zat en met iets betere tractie uit de laatste bocht was inhalen een eitje.

Matthijs

Deed Sainz ook heel goed. Bottas en Raikkonen waren amper sneller dan het Toro Rosso duo. Sainz bleef gewoon in de DRS-zone van Raikkonen en toen Verstappen noodgedwongen aan de kant moest viel hij in de schoot van Sainz. Al 'verpestte' Verstappen het zelf door zich te verremmen, anders denk ik dat hij nog wel voor Sainz had kunnen finishen. Nu is Sainz de gevierde man en Verstappen de 'schlemiel'. Zo zie je maar weer hoe kostbaar 1 klein foutje kan zijn.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 11 mei 2015 - 16:35:33
Deed Sainz ook heel goed. Bottas en Raikkonen waren amper sneller dan de Toro Rosso duo's. Sainz bleef gewoon in de DRS-zone van Raikkonen en toen Verstappen noodgedwongen aan de kant moest viel hij in de schoot van Sainz. Al 'verpestte' Verstappen het zelf door zich te verremmen, anders denk ik dat hij nog wel voor Sainz had kunnen finishen. Nu is Sainz de gevierde man en Verstappen de 'schlemiel'. Zo zie je maar weer hoe kostbaar 1 klein foutje kan zijn.
hij verremde zich in het begin van de ronde ook, met het voorbij laten van Bottas ook en moest voor Raikkonen ff van de lijn af. Hij had het gewoon lastig met zn banden, Sainz was in de laatste stint duidelijk snelller op de zachte band. En in de betreffende ronde had hij het momentum.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 15:45:20
het woord talent kun je op meerdere manieren opvatten. Ik doelde niet zozeer op natuurlijke aanleg, maar op de belofte. Vandaar talent/belofte ;)
Daarom ben ik het ook met je eens ;). Ben ik de laatste tijd best veel overigens.  :P

Tuesday

Citaat van: Perton op 12 mei 2015 - 01:26:55
Citaat van: Tuesday op 11 mei 2015 - 15:45:20
het woord talent kun je op meerdere manieren opvatten. Ik doelde niet zozeer op natuurlijke aanleg, maar op de belofte. Vandaar talent/belofte ;)
Daarom ben ik het ook met je eens ;). Ben ik de laatste tijd best veel overigens.  :P
da's mooi ;) maar zelfs als je het in 99% vd gevallen met elkaar eens bent, dan kun je elkaar nog wel de hersens in slaan om die overgebleven 1%. Dat moeten we maar niet gaan doen dan, maar af en toe een pittige discussie lijkt me niks mis mee.