Bahrein: Man vd Race

Gestart door 0634, 19 april 2015 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie was de koning in de zandbak?

Hamilton
3 (13.6%)
Raikkonen
16 (72.7%)
Rosberg
2 (9.1%)
Bo77as
1 (4.5%)
Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

0634

In de McLaren was ie ook goed. Vond ik zelfs  ;D

Kootje

KIMI


Wou eerst Rosberg doen, maar die liet zich toch wel erg makkelijk verschalken na eerder nog zulke mooie acties op Kimi en Seb geplaatst te hebben. Zijn remprobleem geloof ik persoonlijk niet zo in, dus .... geen MotR voor hem.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 19 april 2015 - 21:08:27
In de McLaren was ie ook goed. Vond ik zelfs  ;D
en Lotus dan?

Tuesday

Citaat van: Kootje op 19 april 2015 - 21:16:04
KIMI


Wou eerst Rosberg doen, maar die liet zich toch wel erg makkelijk verschalken na eerder nog zulke mooie acties op Kimi en Seb geplaatst te hebben. Zijn remprobleem geloof ik persoonlijk niet zo in, dus .... geen MotR voor hem.
het werd wel vermeld op de teamradio en dan vanaf de teamkant.

Van Wijk

Citaat van: Tuesday op 19 april 2015 - 21:17:48
Citaat van: Kootje op 19 april 2015 - 21:16:04
KIMI


Wou eerst Rosberg doen, maar die liet zich toch wel erg makkelijk verschalken na eerder nog zulke mooie acties op Kimi en Seb geplaatst te hebben. Zijn remprobleem geloof ik persoonlijk niet zo in, dus .... geen MotR voor hem.
het werd wel vermeld op de teamradio en dan vanaf de teamkant.

Sure....persoonlijk denk ik dat Rosberg meer in zijn spiegels zat te kijken als voor zich uit ( er kwam een rode bolide met hoog tempo achter hem aan ). De combinatie van spanning en tijdsdruk werd hem denk ik teveel. Het eerste wat Rosberg tegen the iceman zei was: I had a brake faillure...Kimi dacht en keek zo van sure..bad luck, i am second  :)

Kootje

Citaat van: Tuesday op 19 april 2015 - 21:17:48
Citaat van: Kootje op 19 april 2015 - 21:16:04
KIMI


Wou eerst Rosberg doen, maar die liet zich toch wel erg makkelijk verschalken na eerder nog zulke mooie acties op Kimi en Seb geplaatst te hebben. Zijn remprobleem geloof ik persoonlijk niet zo in, dus .... geen MotR voor hem.
het werd wel vermeld op de teamradio en dan vanaf de teamkant.

Ja ... heb ik ook gehoord, maaruh .... vind het toch erg vreemd dat z'n remmen slechts één keer geen dienst deden en hij de resterende ronden nergens geen last van had. ;)

Perton

Blijkbaar had ie tegen de BBC gezegd dat het probleem plots opkwam, precies in de remzone. Op Autosport.com-forum meldt men (maar ik weet niet wat daar de bron van is) dat het voornamelijk een probleem met de sensor was en dat ze het daarna hebben kunnen resetten. Dat kan. Raikkonen was op dat moment wel erg ver achter Rosberg om hem echt onder druk te zetten. Ik vond het sowieso al raar dat Rosberg daar rechtdoor schoot. Ik vind het remprobleem iets plausibeler dan een fout van Rosberg, juist omdat Raikkonen nog zo ver achter lag. Of Rosberg moet wel heel makkelijk onder druk te zetten zijn.

gloudiesaurus

Hamilton, het hele weekend oppermachtig
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Perton op 19 april 2015 - 21:53:02
Blijkbaar had ie tegen de BBC gezegd dat het probleem plots opkwam, precies in de remzone. Op Autosport.com-forum meldt men (maar ik weet niet wat daar de bron van is) dat het voornamelijk een probleem met de sensor was en dat ze het daarna hebben kunnen resetten. Dat kan.

Ik geloof daar niet in. ::)


CitaatRaikkonen was op dat moment wel erg ver achter Rosberg om hem echt onder druk te zetten. Ik vond het sowieso al raar dat Rosberg daar rechtdoor schoot. Ik vind het remprobleem iets plausibeler dan een fout van Rosberg, juist omdat Raikkonen nog zo ver achter lag. Of Rosberg moet wel heel makkelijk onder druk te zetten zijn.

Italië 2014 vergeten. ;)

Perton

Nee. Om de doodsimpele reden dat ik die race niet heb gezien. Dus ik kan er ook niet zoveel over zeggen. Ik weet dat Rosberg daar is ingehaald door Hamilton, maar da's dan ook alles wat ik ervan weet.

Jozef

Hamilton zei na de race op Sky dat hij aan het einde een probleem had met de brake by wire en dat hij dat systeem tijdens het rijden heeft gereset om het op te lossen. Lijkt me plausibel dat Rosberg een zelfde probleem had.

Hoe Lewis het beschreef was dat het rempedaal heel zacht werd omdat brake by wire een fout detecteerde. Een zacht rempedaal krijg je normaal gesproken als je remmen mechanisch falen, dus zei Lewis dat dit even erg verwarrend is voor een coureur.

Franky R.

Raikkonen, als een sluipschutter...deed het beter met de banden dan Vettel die zelfs eerder dan Rosberg en Hamilton naar binnen ging.

0634

Wat Jozef zegt. Hamilton had hetzelfde probleem. Dus daar geloof ik echt wel in. Beetje lullig trouwens om zoiets niet te geloven. Je kan van Rosberg namelijk een hoop zeggen maar als hij een fout maakt of niet goed genoeg is, geeft hij dat over het algemeen keurig toe. Zoals gisteren. Of na het afgelopen WK.

0634

Hierzo. Van Autosport.

CitaatMercedes Formula 1 drivers Lewis Hamilton and Nico Rosberg both struggled with brake problems in the closing stages of the Bahrain Grand Prix.

Just moments after Rosberg ran off the track at Turn 1 in his battle with Kimi Raikkonen for second spot, Hamilton came on the radio to report a brake-by-wire fault that had emerged.

Mercedes motorsport boss Toto Wolff said: "We had brake-by-wire failures on both cars at the same corner.

"Leading into the last lap in the hard braking the temperatures went sky high, and when that happens the brake-by-wire switches into the conventional system and you are without weapons to defend.

"On Nico's car the failure didn't come as a surprise - on Lewis's car it did come as a surprise.

"It must have been linked to the fact that he gave it a gentle push seeing Kimi coming and making his way through backmarkers.

"Lewis's failure came on the long straight into the last lap, so he had the full last lap without any brake-by-wire."

Although Hamilton held on for the win, with Rosberg claiming third, both drivers admitted things had been tricky in the closing stages.

"I tried to catch Lewis, but that was impossible," Rosberg said. "I struggled with the brakes.

"I lost the brakes two laps from the end and went straight on.

"I had to carry the car home for the last two laps."

Hamilton lost time to the pursuing Raikkonen on the final lap, but he insisted there was no danger of the win being lost.

"I think my brakes got a bit warm behind a few backmarkers," he explained.

"When you are behind you don't get cool air, so they got a bit warm. But it wasn't really a problem."

Hamilton#44

Ik wou net zeggen, algemeen bekend na de race dat beide coureurs remproblemen hadden van Mercedes, Rosberg alleen twee ronden eerder door de max heen waardoor zo'n rem in een soort van safe mode gaat legde Wolff uit.

Ik vond Rosberg sterk, 1e keer dit jaar dat ik het idee had dat hij Hamilton kon bedreigen, pakte helaas anders uit.