Bahrein: cijfer vd race

Gestart door 0634, 19 april 2015 - 19:23:25

« vorige - volgende »

Vonden we ervan?

10
0 (0%)
9
1 (4.5%)
8
7 (31.8%)
7
11 (50%)
6
3 (13.6%)
5
0 (0%)
4
0 (0%)
3
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Matthijs

Citaat van: Kootje op 21 april 2015 - 06:21:31
@Benja,

Jij zegt 5 is gemiddeld en haalt daarebij het onderwijs aan. Ik zeg 5 is onvoldoende in het onderwijs. ;)
Perceptie inderdaad. Voor mij is een 5 onvoldoende dus geef ik een gemiddelde race geen 5.

Perton

#31
Dat inderdaad. Een 5 is onvoldoende (in Nederland althans, ik weet niet hoe dat in België zit). Een 6 is een magere voldoende. Dat vind ik niet van "gewone, degelijke races." Dus ik vind het vrij logisch dat ik de cijfers in een dergelijk geval wat naar boven verschuif en tussen de 4 en de 10 (geen 8, zoals de psychologie stelt) ga beoordelen. Daar zal psychologisch een goede reden voor zijn, maar zes jaar lagere school (in de kleuterjaren krijg je natuurlijk geen cijfers, niet in mijn tijd althans), zeven jaar middelbare school en een hoeveelheid jaren hoger onderwijs die ik maar niet zal noemen hebben mij geleerd dat een vijf een onvoldoende is en een zes "het voldoet net aan alle eisen."

Ik denk dat de psychologie daar voor veel Nederlanders op dit forum dan ook minder mee te maken heeft dan wat je gevoelsmatig is aangeleerd tijdens het onderwijs. Al is dat natuurlijk ook een deel van de psychologie.

-edit- maar dat is dan ook de reden dat ik naar het verwachtingspatroon van anderen vroeg, dat kan dan namelijk verklaren waarom de ene groep mensen voor China en Bahrein allemaal zevens en achten geeft, terwijl een andere groep beide races een 6 geeft. (En er is natuurlijk ook wel een groep die voor de ene een 6 en de andere een 7 geeft). Maar ook de 'zesjes'-groep doet dat omdat ze er niet heel veel aan vonden. Als een gemiddelde race daadwerkelijk op een 5 geplaatst zou moeten worden, zouden die mensen dan toch ook zeker een 5 of zelfs een 4 moeten geven. Er is dus meer aan de hand dan de verklaring van Benja.

-edit2- TL;DR: ik vind het een plausibele verklaring van Benja, maar ik denk dat ie niet volledig is dus.

Franky R.

@Benja,


Geef niet. Altijd leuk om nieuwe inzichten op te doen. Ik vind dat van wel, tenminste... :)

Hamilton#44

Een standaard race is voor mij een 5 of 6. Een mooie race 7 of 8 en een topper is een 9 of 10 maar dat heb je misschien 1 of 2 keer per seizoen

Matthijs

Wel interessant om te lezen. Ik ging er altijd vanuit dat als iemand een 5 gaf, dat diegene teleurgesteld was over de race. Maar dat kan dus ook een 'gewone' race zijn. ach, als iedereen consequent waardeert zijn de uitkomsten wel betrouwbaar.

0634

Nou eigenlijk juist niet. Als de ene een 5 als onvoldoende beschouwd en de ander als gemiddeld cijfer, zeggen de kille cijfers dus niks meer.

Om eerlijk te zijn vind ik het merkwaardig om een vijf niet als onvoldoende te zien. We kennen toch allemaal de waarde van schoolcijfers?

Arthur

Vandaag examen gedaan en ik verwacht een 5 [uitslag per e-mail na 0:00 uur] en ik kan je verzekeren dat ik daar toch echt ziek van zal zijn... : Uitslag... Gezakt!!! Ik bedoel maar  ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat is erger dan een vijf hier...

Arthur

Gelukkig heb ik me maar een ongeluk gestudeerd... Ineens totaal andere vragen dan ik verwacht had!!! Tja, dat vind ik tijdens een race dan weer wel geweldig [met een hoog waarderingscijfer] verrassing en spektakel...  ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Citaat van: Jeroen op 21 april 2015 - 23:01:52
Nou eigenlijk juist niet. Als de ene een 5 als onvoldoende beschouwd en de ander als gemiddeld cijfer, zeggen de kille cijfers dus niks meer.

Om eerlijk te zijn vind ik het merkwaardig om een vijf niet als onvoldoende te zien. We kennen toch allemaal de waarde van schoolcijfers?
Dat heb ik dus ook. Daarom vind ik het verhaal van Benja ten dele plausibel, maar niet geheel toepasbaar op Nederlandse forummers die Formule 1-races beoordelen. Want in de praktijk zul je als je cijfers krijgt ook cijfers tussen de 4/5 en de 10 halen. Dan lijkt het me logisch dat je dat dus ook met je beoordelingen hier gaat doen. En dat dát dan vanuit de psychologie te verklaren is, geloof ik ook best.

0634

Bovendien werd er gesteld dat 5 wiskundig gezien gemiddeld is, maar dat is alleen als het gaat om 1-10. Dit topic gaat om 3-10, dus ook wiskundig gezien is 5 niet gemiddeld.

lieven

Maar met een 5/10 ben je nog altijd geslaagd.
Dus een 5 kan je interpreteren als een dood gewone race waar niks meer aan was.
Een race waar je nog net wakker bij blijft.

Perton

In Nederland ben je met een 5 niet geslaagd.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 22 april 2015 - 06:14:56
Bovendien werd er gesteld dat 5 wiskundig gezien gemiddeld is, maar dat is alleen als het gaat om 1-10. Dit topic gaat om 3-10, dus ook wiskundig gezien is 5 niet gemiddeld.

Zelfs van 1 tot 10 is 5 niet gemiddeld. Das namelijk 5,5 ;)

1, 2, 3, 4, 5
      5,5
6, 7, 8, 9, 10

robbert

eindelijk nog eens iets gehoord over schumacher. Alé, of toch niet. Enkel dat kehm dreigt met een rechtszaak als de pers nog iets over schumacher in de media gooit. Maar ik vraag mij af, is hij nog in coma of niet?