Bahrein: Man vd Race

Gestart door 0634, 19 april 2015 - 19:58:24

« vorige - volgende »

Wie was de koning in de zandbak?

Hamilton
3 (13.6%)
Raikkonen
16 (72.7%)
Rosberg
2 (9.1%)
Bo77as
1 (4.5%)
Vettel
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Grosjean
0 (0%)
Perez
0 (0%)
Kvyat
0 (0%)
Massa
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 22

Perton

Ik heb eigenlijk geen moment gedacht dat ie em kon bedreigen. Deels omdat ie natuurlijk bij de start al een plek verloor en daardoor wat achterstand opliep, deels omdat de enige reden dat het gat weer verkleind werd was dat Rosberg na de eerste stint eerder naar binnen werd gehaald (logisch, overigens) en Hamilton zijn pitstop niet vlekkeloos verliep. Stint 2 was, zoals altijd bij Hamilton, cruise-modus en stint drie was weer een veilig gat opbouwen. De enige bedreiging die ik zag was Raikkonen. Vettel konden ze strategisch wel coveren.

Maar dat het het beste optreden van Rosberg van het jaar is, ben ik volledig met je eens. Ik zei het van de week al een keer na alle China-commotie: vorig jaar was Bahrein de race waarin het voor Rosberg eindelijk begon te lopen (de uitvalbeurt van Hamilton in Melbourne niet meegerekend uiteraard), dus het zou mooi zijn als dat dit jaar weer zo is. Als Raikkonen op zijn beurt weer bandenmanagement kan hebben met een Allison-auto zoals in zijn Lotus-tijd, dan wordt het al een stuk mooier.

Een gevaar is alleen wel, zoals je nu eigenlijk ook al in de stand ziet, dat de coureurs achter Hamilton te veel punten van elkaar afpakken, waardoor Hamilton er eigenlijk lachend met de titel vandoor gaat. Was dat niet ook ongeveer zoals het in 2011 ging?

Hamilton#44

Rosberg reed eigenlijk op de manier zoals Hamilton vaak doet, agressief in de eerste ronden. Het race verloop pakte inderdaad zo uit dat hij Hamilton niet echt kon bedreigen maar als hij op P2 de 1e bocht in was gegaan, hadden we een soortgelijke race als in 2014 gehad denk ik.

Perton

Dat denk ik ook wel, al zit Hamilton wel heel erg in zijn zone dit jaar. In die zin heb je wel gelijk dat ie hem had kunnen bedreigen, maar zodra men de eerste bocht door was, heb ik dat niet meer gedacht ;)

FolkertE

Ik denk niet dat het dan een herhaling van 2014 was geweest. Rosberg reed een sterke race en leek wat tot rust te zijn gekomen( of eigenlijk niet, want ik had het idee dat er een hele familie chilipepers in zijn kont waren gestopt(gezien de vonken zou dat ook nog wel kunnen :P)) en zette 2 prachtige inhaalacties neer.

De remproblemen waren er dus toch, maar had gister op Kimi gestemd met Rosberg een goede 2de.


@Perton: Volgens mij was 2011 vrij makkelijk voor Vettel, niemand pakte punten echt van elkaar af. Ik denk dat 2010 eerder een voorbeeld is. 3 teams zaten qua snelheid dicht bij elkaar en Vettel kon goed inlopen omdat Hamilton, Button en Alonso punten van Webber afsnoepte.

Tuesday

ik vond Rosberg in Maleisië beter dan gisteren.

FolkertE

Wat deed hij zo goed in Maleisië dan?

0634


FolkertE

Hij werd in Maleisië ook 3de.

0634

O ja. Dat andere was China. Dan snap ik helemaal niet wat er zo goed was aan Maleisië.

Hij eindigt overigens steeds waar hij start. Vorig jaar was hij altijd op zaterdag beter dan op zondag. Dus toch een verbetering.  Nu alleen nog even pole trainen en hij zit goed.

Fietser

1. Hamilton. Soevereine winnaar.
2. Raikkonen. Geweldig met de banden.
3. Ricciardo. Nooit in beeld, maar stiekem zeer sterk. Hij verdient eigenlijk een rode of zilveren bolide.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 april 2015 - 21:10:38
O ja. Dat andere was China. Dan snap ik helemaal niet wat er zo goed was aan Maleisië.

Hij eindigt overigens steeds waar hij start. Vorig jaar was hij altijd op zaterdag beter dan op zondag. Dus toch een verbetering.  Nu alleen nog even pole trainen en hij zit goed.
in Maleisie was ie ook overtuigend met het inhalen en eindigde hij ondanks een ongelukkige stop direct achter Hamilton.

FolkertE

Maleisië haalde hij voornamelijk rijders in op oude banden en eindigde toch weer achter Hamilton.
Bahrein ook, maar nu vocht hij erg goed tegen Vettel en Kimi en reed tot 2 ronde voor het eind nog 2de.