China banaan van de race?

Gestart door Sabai, 12 april 2015 - 16:07:41

« vorige - volgende »

Wie krijgt de banaan.?

Mallenado die van de baan spint
Mallenado die de pit ingang mist.
Button
Sainz
Rosberg
Renault
iemand anders namelijk. .....

Van Wijk

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 20:52:51
Ik stem op Button. Omdat het eindelijk eens kan, want de man maakt eigenlijk nooit grote fouten  ;).

Maar dit was wel echt een inschattingsfout. Maldo slingerde wel lichtjes, maar niet genoeg om het weaven te noemen. Gewoon niet goed opgelet van JB.

Overigens wel onzinnig om hier een straf voor te geven. Dacht dat de FIA met die kinderachtigheden zou stoppen. Een coureur maakt eens een foutje, nou poe poe zeg.

Banaan van de race  Button? Button ging een gevecht aan met een auto/ coureur die 2 sec per ronde sneller was en liet deze alle hoeken van de baan zien. Verder ben het wel met je conclusie eens.

0634

Ik heb van Button genoten, bleef maar terugkomen bij Maldo. Klasse. Maar wél uiteindelijk een fout. Gewoon niet goed opgelet.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 21:58:15
Ik heb van Button genoten, bleef maar terugkomen bij Maldo. Klasse. Maar wél uiteindelijk een fout. Gewoon niet goed opgelet.
Maldo had wel remproblemen, waardoor Button het hem zo moeilijk kon maken. Maar het was idd een leuk duel.

Jehoentelaar

Tussen al het in slaap dutten door (ik geef Match of the Day de schuld) heb ik Sainz wel op een aardige achterstand zien rijden van Verstappen. Moment van Button was verder vrij knullig en het gepruts van de marshalls met de STR van Verstappen ronduit hilarisch.

Stem gaat echter toch naar Renault. Beetje jaren negentig dit qua betrouwbaarheid, al was Renault toen weer net wel de betrouwbaarste van het spul.

0634

Sainz was niet best nee. Dit was eigenlijk ook het eerste weekend waarop klasseverschil te zien was tussen Verstappen en Sainz. In Q ook al. Max maakte een fout maar bleef alsnog voor Sainz die vervolgens meldde niet meer uit de auto te kunnen halen. Eerlijk van hem, maar als je de fout van Verstappen in ogenschouw neemt ook wel pijnlijk. Maar goed, in Sainz voordeel: je kan best een keer een slecht weekend hebben. Zeker als rookie.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 12 april 2015 - 22:22:05
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 21:58:15
Ik heb van Button genoten, bleef maar terugkomen bij Maldo. Klasse. Maar wél uiteindelijk een fout. Gewoon niet goed opgelet.
Maldo had wel remproblemen, waardoor Button het hem zo moeilijk kon maken. Maar het was idd een leuk duel.
Ik weet niet hoe hard je voor de eerste bocht moet remmen, maar zou het niet kunnen dat Button een beetje verrast was door het vroege remmen van Pastor? Maar het is een zelfzame fout van Button. Verder vond ik het leuk om te zien hoe hij Pastor lastig viel en er gewoon voorbleef. En zoals Jeroen al zegt, Saintz is een rookie en mag best fouten maken af en toe, dus die spin vergeef ik hem wel. (zal hij echt blij mee zijn denk ik ;D).
Maar ik ga denk ik gewoon voor Rosberg. Laat zich op zowel de baan, als de persco enorm kennen. Al vind ik wel dat hij onterecht enorm veel overdreven kritiek krijgt. Maar we zullen hem dit jaar niet vaak boven aan zien staan op zondag.

Fietser

Ik glij zelden uit over bananen en verder ben ik het vooral met Janke eens dat er van Maldonado vooral veel valt te genieten.
Maar nu effe mekkeren over iemand anders die - heel voorzichtig - ook een beetje onder de tegenvallers valt: Alonso. Weliswaar is het momenteel lastig om de Spanjaard op zijn merites te beoordelen, gezien de ontwikkeling/evolutie bij zowel McLaren als bij Honda. Maar hij is volgens zeer velen - en niet de minsten - toch de allerbeste toreador binnen de arena. En wat blijkt nu: Button is minstens even snel! Is voor Button de lente (opnieuw) begonnen of is voor Alonso de herfst definitief aangebroken?

Kootje

@FolkertE,

Ten eerste geeft Button zelf toe dat hij 'n inschattingsfout maakte.
Ten tweede beschikken de stewards of the meeting over alle data van beide coureurs. Als Pastor daar idd vroeger dan gewoonlijk geremd had, dan was Button niet bestraft.


@Fietser,

Of het echte klasseverschil wordt pas duidelijk wanneer men beide in 'n topauto zit. Ik bedoel ... in deze auto zitten ze waarschijnlijk vrij snel aan het maxiumaal haalbare, terwijl ze in feite zelf nog veel sneller kunnen. :-\
Anderzijds: Misschien is Button inderdaad van het nivo Alonso. Vergelijk ze beiden met hun tijd naast Hamilton en je komt tot die conclusie. ;)

Fietser

Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 12:01:55

@Fietser,
Anderzijds: Misschien is Button inderdaad van het nivo Alonso. Vergelijk ze beiden met hun tijd naast Hamilton en je komt tot die conclusie. ;)

Misschien heb je gelijk, maar vergelijken met een ander - Hamilton in dit geval - is lastig. Want als je die lijn doortrekt dan is Perez van hetzelfde niveau als Alonso. De Mexicaan was bij McLaren immers net zo snel als de Brit.

Tuesday

Dit was alweer het 2e weekend voor Alonso, na een bewogen voor seizoen. In kwalificatie maakte ie een fout in S1 en eindigde op 4/1000e. In de race had hij een andere strategie, liet Button voorbij en finishte ruim voor hem. En nee, Perez is niet van het niveau Button, ik snap niet zo goed waar dat fabeltje vandaan komt.

Kootje

Citaat van: Fietser op 13 april 2015 - 12:20:42
Citaat van: Kootje op 13 april 2015 - 12:01:55

@Fietser,
Anderzijds: Misschien is Button inderdaad van het nivo Alonso. Vergelijk ze beiden met hun tijd naast Hamilton en je komt tot die conclusie. ;)

Misschien heb je gelijk, maar vergelijken met een ander - Hamilton in dit geval - is lastig. Want als je die lijn doortrekt dan is Perez van hetzelfde niveau als Alonso. De Mexicaan was bij McLaren immers net zo snel als de Brit.

Vandaar ook de knipoog.

FolkertE

Volgens mij reden ze allebei vlak bij elkaar en eindigde Alonso enkel en alleen ruim voor Button omdat Button knullige fout maakte.

@Kootje: Ja dat bedoel ik ook. Button maakte een inschattingsfout omdat Pastor veel eerder op de rem moest staan. Maar goed, dan was Button inderdaad ook niet bestraft.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 14:35:37
Dit was alweer het 2e weekend voor Alonso, na een bewogen voor seizoen. In kwalificatie maakte ie een fout in S1 en eindigde op 4/1000e. In de race had hij een andere strategie, liet Button voorbij en finishte ruim voor hem.
Toen Button Maldonado van de baan kegelde reed Alonso 'gewoon' achter Button hoor. Deze race deed Button in ieder geval niet onder voor Alonso en was in mijn ogen eigenlijk beter. Tot de fout. Maarja we hebben het over 1 race.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 13 april 2015 - 16:03:13
Citaat van: Tuesday op 13 april 2015 - 14:35:37
Dit was alweer het 2e weekend voor Alonso, na een bewogen voor seizoen. In kwalificatie maakte ie een fout in S1 en eindigde op 4/1000e. In de race had hij een andere strategie, liet Button voorbij en finishte ruim voor hem.
Toen Button Maldonado van de baan kegelde reed Alonso 'gewoon' achter Button hoor. Deze race deed Button in ieder geval niet onder voor Alonso en was in mijn ogen eigenlijk beter. Tot de fout. Maarja we hebben het over 1 race.
Alonso stond op de zachte band en was veel sneller dan Button in de laatste stint (http://www.fia.com/sites/default/files/2015_03_chn_f1_r0_timing_racelapanalysis_v01.pdf)
Deze race was gewoon voor Alonso. Alonso heeft Button notabene zelf voorbij gelaten omdat Button in de middelste stint op de snellere band stond.

Hamilton#44

Renault, lijkt me vrij duidelijk, hoog van de toren blazen en uiteindelijk weer drie kapotte motoren op 4 auto's. Weet niet precies wat het probleem van Sainz was maar dat zou vier uit vier kunnen zijn.  >:(

Verder vind ik eigenlijk niemand erbij staan die de titel banaan verdiend, een foutje maken kan ook een keer. Maldonado misschien maar die wordt ook wel beetje gezocht.