Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Wings

Eén zwaluw maakt nog geen zomer.

Tuesday

Citaat van: Wings op 16 april 2017 - 09:41:34
Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 10:38:27
Lijkt me ook. Hij verloor de auto met het opwarmen van de banden. Lullig, maar dat gebeurde Verstappen ook bíjna. Verder doet hij qua snelheid nog niet veel onder voor Hamilton, die meer ervaring met het team heeft en wellicht ook gewoon beter is.

Het verschil zit in bijna. Bijna is in dit geval, niet. Wagencontrole.
en geluk. Op het moment dat je de controle kwijt bent kun je het geen wagencontrole meer noemen.

Wings


Arthur

Ik snap het chagrijn wel van Bottas. Als je Hamilton zo opzichtig voorbij moet laten gaan [kan niet anders dan een teamorder als je bijna buiten de baan parkeert] dan is het toch wel heel duidelijk dat je echt niet meer bent dan de tweede rijder in een team.... Maar goed, vrij racen [zegt hij] bij Mercedes... [zolang je Hamilton altijd voorbij laat!]. Triest dit, beter RBR vorige race!!!! En Bottas realiseert zich nu waar hij voor getekend heeft, kansloos als Hamilton niet uitvalt of niet beter kan klasseren dan Bottas in een race.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Ja kdenk dat ze bij mercedes nu ook wel slim zijn en niet meer doen zoals voorgaande jaren bij rosberg. Toen gaven ze geen teamorders en dat kwam regelmatig slecht uit.

Wings

Geen teamorders bij Mercedes de afgelopen jaren? Dan hebben wij echt naar een andere Formule 1 gekeken. Mercedes heeft zich continue bemoeit met de twee kemphanen. Van een positie-swap in Monaco tot aan bemoeienis in het titelgevecht in Abu Dhabi. Zelfs daar ging teambelang, een dagsucces, boven het individueel wereldkampioenschap.

En verder, zoals ik al schreef, één zwaluw maakt nog geen zomer. Tof dat Bottas een keer sneller dan Hamilton kan kwalificeren maar meer dan dit wordt het niet. Groot verschil tussen beiden in de race. Bottas is niet verslagen maar overklast door Hamilton en op zijn plaats gewezen door Mercedes. Waarvan akte.

robbert

Citaat van: Wings op 17 april 2017 - 10:00:25
Geen teamorders bij Mercedes de afgelopen jaren? Dan hebben wij echt naar een andere Formule 1 gekeken. Mercedes heeft zich continue bemoeit met de twee kemphanen. Van een positie-swap in Monaco tot aan bemoeienis in het titelgevecht in Abu Dhabi. Zelfs daar ging teambelang, een dagsucces, boven het individueel wereldkampioenschap.

En verder, zoals ik al schreef, één zwaluw maakt nog geen zomer. Tof dat Bottas een keer sneller dan Hamilton kan kwalificeren maar meer dan dit wordt het niet. Groot verschil tussen beiden in de race. Bottas is niet verslagen maar overklast door Hamilton en op zijn plaats gewezen door Mercedes. Waarvan akte.
Dus door die teamorders hebben de piloten elkaar meerdere keren aangetikt??? Dan heb jij idd naar een andere formule 1 gekeken

Jehoentelaar

Het een sluit het ander niet uit, Robbert.

Wings

Citaat van: robbert op 17 april 2017 - 10:17:17
Dus door die teamorders hebben de piloten elkaar meerdere keren aangetikt??? Dan heb jij idd naar een andere formule 1 gekeke

Teamorders kunnen dat niet voorkomen. De reactietijd in Spanje was bijvoorbeeld veel te kort. Op het moment dat Rosberg snelheid verliest omdat hij in een verkeerde racemodus zit, doet Hamilton al een aanval. Verder geef jij aan dat Mercedes nooit een teamorder heeft uitgevoerd en dat is feitelijk onwaar. Zonder volledig te zijn zal ik hieronder een aantal voorbeelden benoemen. De dingen die ik niet kan bewijzen zoals de call om benzine te sparen zodra de één in de buurt kwam van de ander zal ik weglaten:

Hamilton wordt gevraagd om de snellere Rosberg langs te laten. Hamilton weigert en beklaagd zich.
Uitleg over de teamorder in Monaco.
Hamilton moet harder rijden om de zege veilig te stellen en betaald de hoogste prijs: opgeven van zijn titel.

robbert

als er teamorders zijn, dan vraag ik mij af waarom die dan zoveel in duel gegaan zijn. Of is dit ook een teamorder mss?

Wings

Niet alles is één grote leugen natuurlijk. Je insinueert echter dat Mercedes niet aan teamorders doet en dat klopt niet. Dat ze niet altijd aan teamorders doen is vers twee. Dat beweert ook niemand en daarvoor waren Hamilton en Rosberg teveel aan elkaar gewaagd. Wel heeft mij het contrast tussen beiden in 2015 verbaasd. Rosberg zat veel korter bij Hamilton en ineens was dat voorbij. Nadat Hamilton het kampioenschap won was Rosberg plots weer sneller.

robbert

Citaat van: Wings op 18 april 2017 - 20:41:38
Niet alles is één grote leugen natuurlijk. Je insinueert echter dat Mercedes niet aan teamorders doet en dat klopt niet. Dat ze niet altijd aan teamorders doen is vers twee. Dat beweert ook niemand en daarvoor waren Hamilton en Rosberg teveel aan elkaar gewaagd. Wel heeft mij het contrast tussen beiden in 2015 verbaasd. Rosberg zat veel korter bij Hamilton en ineens was dat voorbij. Nadat Hamilton het kampioenschap won was Rosberg plots weer sneller.

ja dat ligt natuurlijk ook aan welke onderdelen ieder piloot krijgt. Ze gaan natuurlijk de beste onderdelen aan hun favoriete piloot geven. En vorig seizoen konden ze dat niet doen, omdat hamilton meermaals zijn eigen race verpestte door slecht te starten, anders konden ze nog de constructeurstitel verliezen aan redbull

Wings

Geloof ik niet in. Slechte onderdelen worden in deze miljoenensport vervangen. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en nog meer naar je bron.

robbert

Citaat van: Wings op 19 april 2017 - 12:46:37
Geloof ik niet in. Slechte onderdelen worden in deze miljoenensport vervangen. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en nog meer naar je bron.
Dat is maar hetgeen ik denk toch. Dit was al eens gebeurd in silverstone bij redbull. Vettel kreeg de voorkeur op een nieuwe vleugel en was zo sneller dan webber. Die was toen heel kwaad daarvoor. Weet niet meer in welk jaar dit was. Kdenk 2013 of 2012. En de bron daarvan weet ik ook niet meer, het is al te lang geleden, moest je dat willen weten...

FolkertE

Vorig jaar was natuurlijk wel erg bizar jaar voor Mercedes. Ene coureur had 95% van alle problemen en de andere kon op cruisecontrol naar de titel kruipen.
De slechte starts waren iig niet de fout van de coureurs, het blijkt dat het systeem van Mercedes extreem gevoelig was en heel lastig te kalibreren. 

Dat kunnen ze dit jaar iig niet meer veroorloven.