Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Matthijs

Lijkt me ook. Hij verloor de auto met het opwarmen van de banden. Lullig, maar dat gebeurde Verstappen ook bíjna. Verder doet hij qua snelheid nog niet veel onder voor Hamilton, die meer ervaring met het team heeft en wellicht ook gewoon beter is.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 10 april 2017 - 08:52:18
Ook ik vind Bottas tegenvallen. Hij mag best een stukje minder zijn dan zijn topman (dat was misschien ook wel de heimelijke wens van Mercedes), maar dan moet hij ook de anderen achter zich zien te houden, wat tot op heden niet lukte, zowel in kwalificatie als in race.
Met dit alles laat Bottas ook zien hoe goed Rosberg was.
mwah, hij zat in Australië dichter bij Hamilton dan Rosberg ooit deed in kwalificatie en in China zat ie ook binnen 2 tiende. Afgezien van die domme fout doet ie het wat mij betreft beter dan verwacht.

Fietser

Misschien ben ik te snel met een beoordeling omtrent Bottas. Maar misschien had ik hem ook iets te hoog zitten, waardoor hij me enigszins tegenvalt. Oke, I rest my case inzake de sympathieke Fin, voorlopig. Geduld is immers een schone zaak, ofschoon de F1 doorgaans op niemand wacht...

Van Wijk

Precies, ik denk dat Bottas een outsider kan worden voor het  kampioenschap.
Voorlopig geen rare dingen doen, wennen aan de auto en team,en vooral puntjes pakken.

Jozef

Hmm, dan toch een verre outsider. In 2016 is het al heel gek gelopen om Hamilton te laten verliezen van zijn teamgenoot, en om het Bottas in zijn eerste Mercedes-jaar te doen lukken, moet het volgens mij nóg gekker lopen. Dus ik denk het niet.

Hij kan wel derde worden in het kampioenschap, of tweede indien Mercedes weer dominant wordt.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 10 april 2017 - 23:34:40
Hmm, dan toch een verre outsider. In 2016 is het al heel gek gelopen om Hamilton te laten verliezen van zijn teamgenoot, en om het Bottas in zijn eerste Mercedes-jaar te doen lukken, moet het volgens mij nóg gekker lopen. Dus ik denk het niet.

Hij kan wel derde worden in het kampioenschap, of tweede indien Mercedes weer dominant wordt.
zo heel gek was dat nou ook weer niet hoor, alleen 2015 was Hamilton duidelijk de betere, de overige 3 jaren kon Rosberg prima met Hamilton mee komen. Maar goed, eerst maar eens zien of Bottas Hamilton over een heel weekend kan verslaan, zoals Rosberg dat wel geregeld deed.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 23:57:14
Citaat van: Jozef op 10 april 2017 - 23:34:40
Hmm, dan toch een verre outsider. In 2016 is het al heel gek gelopen om Hamilton te laten verliezen van zijn teamgenoot, en om het Bottas in zijn eerste Mercedes-jaar te doen lukken, moet het volgens mij nóg gekker lopen. Dus ik denk het niet.

Hij kan wel derde worden in het kampioenschap, of tweede indien Mercedes weer dominant wordt.
zo heel gek was dat nou ook weer niet hoor, alleen 2015 was Hamilton duidelijk de betere, de overige 3 jaren kon Rosberg prima met Hamilton mee komen. Maar goed, eerst maar eens zien of Bottas Hamilton over een heel weekend kan verslaan, zoals Rosberg dat wel geregeld deed.
Rosberg deed het goed en kwam makkelijker mee dan verwacht, maar ook in 2014 en 2016 was Hamilton toch duidelijk de betere. Vorig jaar helemaal.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 april 2017 - 18:13:26
Citaat van: Tuesday op 10 april 2017 - 23:57:14
Citaat van: Jozef op 10 april 2017 - 23:34:40
Hmm, dan toch een verre outsider. In 2016 is het al heel gek gelopen om Hamilton te laten verliezen van zijn teamgenoot, en om het Bottas in zijn eerste Mercedes-jaar te doen lukken, moet het volgens mij nóg gekker lopen. Dus ik denk het niet.

Hij kan wel derde worden in het kampioenschap, of tweede indien Mercedes weer dominant wordt.
zo heel gek was dat nou ook weer niet hoor, alleen 2015 was Hamilton duidelijk de betere, de overige 3 jaren kon Rosberg prima met Hamilton mee komen. Maar goed, eerst maar eens zien of Bottas Hamilton over een heel weekend kan verslaan, zoals Rosberg dat wel geregeld deed.
Rosberg deed het goed en kwam makkelijker mee dan verwacht, maar ook in 2014 en 2016 was Hamilton toch duidelijk de betere. Vorig jaar helemaal.
tot en met Japan vond ik ze gelijkwaardig. Op dat moment had Rosberg aan 2e plaatsen genoeg en won hij niks meer. Voor Hamilton was het alles of niets. Enigzins vergelijkbaar met 2015 toen Rosberg de laatste 3 races op rij won en de races daarvoor ook al pole had en had kunnen/moeten winnen. Op het moment dat een coureur de titel kan ruiken en de ander hem uit zicht ziet verdwijnen gebeurd er blijkbaar toch wat. Wat er na Japan is gebeurd zegt mij dus niet zoveel meer. Mooi dat Lewis het toen opeens wel kon, maar dat was 'too little, too late'.  En Rosberg vond het allemaal prima.

FolkertE

Ik weet niet of rosberg het allemaal prima vond. In Amerika en Brazilië had hij net zo goed 3de kunnen worden en da had hij de titel verloren. In Brazilië en amerika kon hij gewoon niet beter. En pole halen had makkelijk gekunt zonder te veel van de auto te vragen.
In de races voor Japan was hamilton ook vaker de betere.
Dus ook voor Japan kon hamilton het.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 april 2017 - 20:22:43
Ik weet niet of rosberg het allemaal prima vond. In Amerika en Brazilië had hij net zo goed 3de kunnen worden en da had hij de titel verloren. In Brazilië en amerika kon hij gewoon niet beter. En pole halen had makkelijk gekunt zonder te veel van de auto te vragen.
In de races voor Japan was hamilton ook vaker de betere.
Dus ook voor Japan kon hamilton het.
tja, heel toevallig had Hamilton vorig jaar na Monza ook genoeg aan alleen maar 2e plaatsen en pakte hij vervolgens geen enkele pole meer, terwijl ie daarvoor 11 uit 12 had. Blijkbaar veranderd er toch iets in de mindset of misschien gaat de motor wel een standje naar beneden.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 11 april 2017 - 20:44:37
Citaat van: FolkertE op 11 april 2017 - 20:22:43
Ik weet niet of rosberg het allemaal prima vond. In Amerika en Brazilië had hij net zo goed 3de kunnen worden en da had hij de titel verloren. In Brazilië en amerika kon hij gewoon niet beter. En pole halen had makkelijk gekunt zonder te veel van de auto te vragen.
In de races voor Japan was hamilton ook vaker de betere.
Dus ook voor Japan kon hamilton het.
tja, heel toevallig had Hamilton vorig jaar na Monza ook genoeg aan alleen maar 2e plaatsen en pakte hij vervolgens geen enkele pole meer, terwijl ie daarvoor 11 uit 12 had. Blijkbaar veranderd er toch iets in de mindset of misschien gaat de motor wel een standje naar beneden.
Bedoel je dan 2015 of 2016? Maar na Monza lijkt me wat te vroeg, want toen was hij nog lang geen kampioen. Maar als je 2015 bedoelt, had hij inderdaad geen pole meer, maar wel nog 3 overwinningen. En in Japan en USA nam hij behoorlijk wat risico, dus ik denk niet dat hij onbewust in heeft gehouden. Nico was gewoon sneller in de kwalificaties.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 11 april 2017 - 21:29:29
Citaat van: Tuesday op 11 april 2017 - 20:44:37
Citaat van: FolkertE op 11 april 2017 - 20:22:43
Ik weet niet of rosberg het allemaal prima vond. In Amerika en Brazilië had hij net zo goed 3de kunnen worden en da had hij de titel verloren. In Brazilië en amerika kon hij gewoon niet beter. En pole halen had makkelijk gekunt zonder te veel van de auto te vragen.
In de races voor Japan was hamilton ook vaker de betere.
Dus ook voor Japan kon hamilton het.
tja, heel toevallig had Hamilton vorig jaar na Monza ook genoeg aan alleen maar 2e plaatsen en pakte hij vervolgens geen enkele pole meer, terwijl ie daarvoor 11 uit 12 had. Blijkbaar veranderd er toch iets in de mindset of misschien gaat de motor wel een standje naar beneden.
Bedoel je dan 2015 of 2016? Maar na Monza lijkt me wat te vroeg, want toen was hij nog lang geen kampioen. Maar als je 2015 bedoelt, had hij inderdaad geen pole meer, maar wel nog 3 overwinningen. En in Japan en USA nam hij behoorlijk wat risico, dus ik denk niet dat hij onbewust in heeft gehouden. Nico was gewoon sneller in de kwalificaties.
Hamilton stond na Monza, waar Rosberg uitviel, 53 punten voor. Met nog 7 wedstrijden te gaan zou Hamilton met alleen maar 2e plaatsen 49 punten verliezen. Hij nam bij de start idd wel wat risico in USA en Japan, maar samen met Rosberg eraf gaan zou natuurlijk geen ramp zijn. In Japan won Hamilton op eigen kracht, in Rusland viel Rosberg in leidende positie uit en in USA reed hij niet sterk, maar kreeg hij de zege cadeau van Rosberg. Misschien is het allemaal puur toeval, maar ik zie toch wel een patroon wat je ook in heel veel andere jaren ziet terugkomen. Titels worden zelden binnengehaald met overwinningen, tenzij het echt moet zoals bv Vettel in 2010 of Raikkonen in 2007. Op het moment dat een coureur het in eigen hand heeft worden ze vaak toch voorzichtiger.

Wings

Citaat van: Matthijs op 10 april 2017 - 10:38:27
Lijkt me ook. Hij verloor de auto met het opwarmen van de banden. Lullig, maar dat gebeurde Verstappen ook bíjna. Verder doet hij qua snelheid nog niet veel onder voor Hamilton, die meer ervaring met het team heeft en wellicht ook gewoon beter is.

Het verschil zit in bijna. Bijna is in dit geval, niet. Wagencontrole.

Wings

Citaat van: Tuesday op 11 april 2017 - 19:20:39
En Rosberg vond het allemaal prima.

Zo is dat. Nico is -of was- niet de meest spraakmakende rijder. Hij deed wat genoeg is voor een titel en niet meer dan dat. Een rekenkundige wereldkampioen maar laten we niet vergeten dat Prost net zo was en ook Alonso zijn eerste titel veiligstelde. Het mag en het telt. Dat een handvol Hamilton-fans daar zurigheid overheen giet zal hem niet deren. Doel is om het meest aantal punten te verzamelen over een x-aantal races en daar is Rosberg gansrijk in geslaagd. Of hij daadwerkelijk de allerbeste was, is vers twee en doet verder niets af aan het feit dat hij Hamilton -en 23 anderen- punttechnisch versloeg.

robbert

eindelijk krijgen we terug een strijd binnen het mercedesteam. Hopelijk is Bottas regelmatig evenkoppig als rosberg, dan kunnen we weer een leuk seizoen tegemoet