Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Hamilton#44

Ik denk dat de media aandacht voor de coureurs ook vertienvoudigd is de afgelopen 20 jaar. :)
En met internet en social media staat het met vijf minuten in de lucht, ook deels schuld van coureurs zelf maar het is wel flink veranderd natuurlijk met de komst van internet.  :)

Wings

Dat wel. Alleen maakt niks uit hoe een bericht wordt gepubliceerd. Zoals ik al zei heeft het bericht mij bereikt via de Duitse TV en Gazetta. Verder weet je ook dat als je ruimte laat voor interpretatie, deze benut zal worden. Dus als dan een halve wereld over je heen duikt is dan niet heel gek. Nu klaagt Lewis daar verder ook niet over dus no offence.

Citaat van: Jehoentelaar op 22 november 2015 - 23:01:54
Citaat van: Wings op 22 november 2015 - 21:37:39
Maar wel hoe het geïnterpreteerd kan worden. Als die interpretatie onterecht is komt dat vanzelf wel bovendrijven.

Niet per definitie.

Dat is zo.

FolkertE

Citaat van: Wings op 23 november 2015 - 18:02:09
Dat wel. Alleen maakt niks uit hoe een bericht wordt gepubliceerd. Zoals ik al zei heeft het bericht mij bereikt via de Duitse TV en Gazetta. Verder weet je ook dat als je ruimte laat voor interpretatie, deze benut zal worden. Dus als dan een halve wereld over je heen duikt is dan niet heel gek. Nu klaagt Lewis daar verder ook niet over dus no offence.

Citaat van: Jehoentelaar op 22 november 2015 - 23:01:54
Citaat van: Wings op 22 november 2015 - 21:37:39
Maar wel hoe het geïnterpreteerd kan worden. Als die interpretatie onterecht is komt dat vanzelf wel bovendrijven.

Niet per definitie.

Dat is zo.
Natuurlijk maakt het wel uit hoe een bericht of interview word gepubliceerd. Als je het zo publiceert dat je alleen het stuk van Hamilton laat horen waar hij zegt dat hij nooit heeft gedaan wat Schumacher heeft gedaan, lijkt het natuurlijk erger dan het is. En als je de vraagsteller er uitlaat, is het wel heel eenzijdig en erg suggererend. En dat de halve wereld er overvalt( overdreven, maar goed) zegt dat meer over hen dan over wat Hamilton zegt.

Jozef

Citaat van: Wings op 22 november 2015 - 17:43:54
Dat zou ik bijzonder vinden want dan is het op hele grote schaal verkeerd geïnterpreteerd. De uitspraak van Hamilton stond zelfs in Gazetta en was te horen op de Duitse TV. Allen insinueren dat Hamilton refereert aan de controverses van Schumacher.

De hele storm is begonnen met dit artikel van een Duitse tabloid dat alleen één zinnetje van Hamilton citeert zonder context, en er de conclusie aan verbindt dat het om kritiek ging. Dit is opgepikt door de Schumacher-fanclub en zo is het een internationale storm geworden. Op Youtube staat ook een met opnieuw dit ene zinnetje, zonder de voorafgaande vraag en zonder verdere uitleg.

Het feit dat je onmogelijk kunt terugvinden wat voor interview dit überhaupt was, laat staan dat de context ergens met zekerheid af te leiden valt, laat toch al zien dat een puur geval van framing is? Duitse tabloid schrijft een artikel waarin ze Schumacher en Vettel prijzen en Hamilton afbreken, dat is wat Duitse pers nu eenmaal doet. De Schumi-fanclub vindt dit artikel (en zichzelf) interessant genoeg om daar een officieel statement over te maken, zonder veel na te denken neem ik aan. En de wereldwijde pers gaat vervolgens af op wat de Schumi-fanclub beweert.

Pure riooljournalistiek dus.

Hamilton#44

Denk dat de 'journalisten' die dit zo neerzetten de boosdoeners zijn en niet zozeer Schumacher of Hamilton fans. Er wordt gericht gezocht naar een 'confrontatie' want dat verkoopt, ook al blijkt later dat het onzin was. Dat maakt dan al niet meer uit.

FolkertE

Nou ja, de Schumacher fans kunnen ook wel beseffen dat wel een erg eenzijdig filmpje is. Ze laten zich wel heel erg leiden door wat Hamilton in die 10 seconde zegt. Ze moeten nu toch wel weten dat de Media alles verdraaid.

Hamilton#44

Van die gasten in zo'n fanclub enzo zijn toch vaak wat sneller op hun pik getrapt denk ik. ;)

Matthijs

Hamilton: "Ik heb nog nooit dergelijke dingen gedaan om het WK te winnen, ik won alleen door mijn natuurlijke capaciteiten."

Los van op je pik getrapt zijn, of van een mug een olifant maken: waarom zou Hamilton dergelijke uitspraken überhaupt doen?

Ten eerste: Schumacher is 7 keer wereldkampioen geworden, waarvan 1 keer door zijn concurrent van de baan te rijden. Daarmee zouden 6 wereldkampioenschappen wel door 'natuurlijke capaciteiten' behaald zijn, waardoor zijn score nog steeds veel beter is dan Hamilton.
Ten tweede: wat zijn 'natuurlijke capaciteiten'? Zowel Hamilton en Schumacher haalden titels binnen door in een dominante auto je teamgenoot te verslaan. Wat is het verschil?

Kortom: het is niet wereldschokkend wat hij heeft gezegd en het is niet de moeite waard om er wekenlang over te discussiëren, maar de uitspraken zijn wel degelijk stemmingmakend in mijn ogen en bovendien onnodig.

FolkertE

Maar dat is dus het hele punt, je hoort alleen wat hij gedurende 10 seconde zegt. Alles daarvoor en daarna is weg gelaten of onverstaanbaar. Als je het echt bij die 10 seconde laat, lijkt het inderdaad net als of hij zich zelf beter vind dan Schumacher, maar dat is slechts een fractie van wat hij zei. De hele context is compleet verdwenen.
Ik weet niet hoe het interview verder ging of wat er gevraagd werd, maar dit was gewoon rond uit belachelijk. En de reacties waren nog erger.

En wat ik geloof ik van Jozef mee kreeg, is dat hij bedoelde dat hij nog nooit zo gewerkt heeft als Schumacher om er alles uit te halen. Schumacher werkte er keihard voor en Hamilton deed het door natuurlijk talent. Waar mee hij niet zegt dat Schumacher geen talent heeft of het alleen door valse streken heeft behaald.

Hamilton#44

#414
En Hamilton heeft te maken met teamgenoten die gelijkwaardig zijn. Schumacher is vanaf '94 altijd de nummer 1 geweest en heeft nooit een teamgenoot gehad die langer bij het team zat dan hij in zijn 1e periode.
Als Schumacher de snelste auto had, wist je ook vrijwel zeker dat hij WK zou worden omdat hij Nr. 1 binnen het team was, niet dat hij het anders niet zou kunnen maar het ging wel zo.  :)

Matthijs

Welja, laten we die discussie weer eens opstarten...

Hamilton#44

Hoe bedoel je? Schumacher hoefde bijvoorbeeld tegen Barrichello in 2002 en 2004 nooit een race lang voluit te gaan.
Als hij de start won en na de 1e pitstops vooraan lag werden de Ferrari in cruise mode gezet naar de finish.

Dat gaat nu echt wel ff anders tussen Hamilton en Rosberg, die jagen elkaar een race lang op en hebben dus veel meer kans om fouten te maken of materiaal pech te krijgen.

Ik zeg nergens dat Schumacher niet de snelste was die jaren, dat was hij zeker wel maar het werd hem ook wel door Ferrari op een dienblad aangereikt. Niks mis mee, loon naar hard werken in de jaren ervoor maar kan me wel voorstellen dat Hamilton dan iets anders naar die 7 titels kijkt. En dat mag hij ook best vinden vind ik.  :)

Wings

Citaat van: Jozef op 23 november 2015 - 21:00:45
De hele storm is begonnen met dit artikel van een Duitse tabloid dat alleen één zinnetje van Hamilton citeert zonder context, en er de conclusie aan verbindt dat het om kritiek ging. Dit is opgepikt door de Schumacher-fanclub en zo is het een internationale storm geworden.

(Wings: filmpje heb ik gezien)

Het feit dat je onmogelijk kunt terugvinden wat voor interview dit überhaupt was, laat staan dat de context ergens met zekerheid af te leiden valt, laat toch al zien dat een puur geval van framing is? Duitse tabloid schrijft een artikel waarin ze Schumacher en Vettel prijzen en Hamilton afbreken, dat is wat Duitse pers nu eenmaal doet. De Schumi-fanclub vindt dit artikel (en zichzelf) interessant genoeg om daar een officieel statement over te maken, zonder veel na te denken neem ik aan. En de wereldwijde pers gaat vervolgens af op wat de Schumi-fanclub beweert.

Pure riooljournalistiek dus.

Misschien wel. Aan de andere kant zegt Hamilton dat hij nooit die dingen heeft gedaan die Schumacher heeft gedaan om kampioen te worden. Even los van het feit dat ik het niet oneens met je ben vind ik het moeilijk om aan te nemen dat hij het hier heeft over trainingsschema's en input van Schumacher. Het zou wel erg debiel zijn om te zeggen dat je achterover leunt en het zelfde presteert om maar even te chargeren. Wat dat aangaat heb ik niet het idee dat dingen uit z'n verband worden gehaald.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 24 november 2015 - 15:46:12
Hoe bedoel je? Schumacher hoefde bijvoorbeeld tegen Barrichello in 2002 en 2004 nooit een race lang voluit te gaan.
Als hij de start won en na de 1e pitstops vooraan lag werden de Ferrari in cruise mode gezet naar de finish.

Dat gaat nu echt wel ff anders tussen Hamilton en Rosberg, die jagen elkaar een race lang op en hebben dus veel meer kans om fouten te maken of materiaal pech te krijgen.

Ik zeg nergens dat Schumacher niet de snelste was die jaren, dat was hij zeker wel maar het werd hem ook wel door Ferrari op een dienblad aangereikt. Niks mis mee, loon naar hard werken in de jaren ervoor maar kan me wel voorstellen dat Hamilton dan iets anders naar die 7 titels kijkt. En dat mag hij ook best vinden vind ik.  :)

Schumacher reed vooraan omdat hij 9 van de 10 keer sneller was dan Barrichello. Daar maakt dat beetje hulp niet meer uit. Maximaliseren in een dominante auto is wat Schumacher deed, net als Hamilton nu, of Vettel een paar jaar terug.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 24 november 2015 - 10:51:19
Hamilton: "Ik heb nog nooit dergelijke dingen gedaan om het WK te winnen, ik won alleen door mijn natuurlijke capaciteiten."

Los van op je pik getrapt zijn, of van een mug een olifant maken: waarom zou Hamilton dergelijke uitspraken überhaupt doen?

Ten eerste: Schumacher is 7 keer wereldkampioen geworden, waarvan 1 keer door zijn concurrent van de baan te rijden. Daarmee zouden 6 wereldkampioenschappen wel door 'natuurlijke capaciteiten' behaald zijn, waardoor zijn score nog steeds veel beter is dan Hamilton.
Ten tweede: wat zijn 'natuurlijke capaciteiten'? Zowel Hamilton en Schumacher haalden titels binnen door in een dominante auto je teamgenoot te verslaan. Wat is het verschil?

Kortom: het is niet wereldschokkend wat hij heeft gezegd en het is niet de moeite waard om er wekenlang over te discussiëren, maar de uitspraken zijn wel degelijk stemmingmakend in mijn ogen en bovendien onnodig.

Je laat je hier dus ook misleiden door een conclusie te trekken over wat "dergelijke dingen" hier betekent, terwijl de zin ervoor (die moet verduidelijken wat die "dergelijke dingen" eigenlijk zijn) weggeknipt is. Hoe kun je oordelen op basis van een nietszeggende uitspraak? Die "dergelijke dingen" kunnen net zo goed wijzen op het feit dat Schumacher 7 dagen per week in de Ferrari-fabriek en het fitnesscentrum zat. (wat Hamilton volgens mij dus ook bedoelde)