Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Wings

O dat mag. Ikzelf vergelijk Hamilton al jaren met Mansell. Snel, snel genoeg, alleen niet compleet.

0634

Qua agessiviteit en aanvalsdrift lijkt hij er ook erg op moet ik zeggen. Maar Hamilton is imo meer een natuurtalent dan Mansell. Hamilton is completer, en (helaas want Mansell is een opperheld) ook gewoon beter.

Maar Mansell is toffer  ;) .

FolkertE


0634


Jehoentelaar


0634

Niet meer. Hij verkoopt tegenwoordig tweedehands auto's op het eiland Jersey. Zonder snor.

Hamilton#44

Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 21:57:05
O dat mag. Ikzelf vergelijk Hamilton al jaren met Mansell. Snel, snel genoeg, alleen niet compleet.

In welk opzicht is Hamilton niet compleet dan?  :)

Jehoentelaar


Jehoentelaar

Citaat van: Jeroen op 07 september 2015 - 23:13:23
Niet meer. Hij verkoopt tegenwoordig tweedehands auto's op het eiland Jersey. Zonder snor.
Zonde.

0634

Citaat van: Hamilton#44 op 08 september 2015 - 13:25:44
Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 21:57:05
O dat mag. Ikzelf vergelijk Hamilton al jaren met Mansell. Snel, snel genoeg, alleen niet compleet.

In welk opzicht is Hamilton niet compleet dan?  :)

Hij heeft haarimplantaten. Dat is niet echt.

Wings

#220
Citaat van: Hamilton#44 op 08 september 2015 - 13:25:44
Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 21:57:05
O dat mag. Ikzelf vergelijk Hamilton al jaren met Mansell. Snel, snel genoeg, alleen niet compleet.

In welk opzicht is Hamilton niet compleet dan?  :)

Ik heb niet het idee dat Hamilton leeft voor de Formule 1 en daardoor niet altijd maximaliseert. Nu Mercedes domineert en snelheid afdoende is om de boel naar zich toe te trekken, presteert hij als een beer, kun je echt niks van zeggen. Heeft hij echter niet de wind in de zeilen vind ik hem niet altijd even goed reageren hierop. Voorbeeld is de race van Hongarije. Hij start slecht, komt naast de baan omdat hij teveel wilt, valt verder terug waarna zijn race vervolgens bol staat van kleine incidenten.

Maikel0230

Niets tegen Hamilton maar Wat wings zegt, dat idee heb ik ook al langer. Hamilton moet alles mee hebben om optimaal te presteren en dat maakt hem misschien minder compleet dan een Alonso bijvoorbeeld.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

FolkertE

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Engeland had hij ook een slechte start en won toch de race. Vorig jaar zat het in veel races ook tegen, maar haalde wel goed resultaat en de titel. Tuurlijk, hij had de beste auto, maar toch had hij het makkelijk kunnen vergooien.
Enige jaar waar hij het vaak liet liggen en te veel verloor was 2011.
En Alonso compleet? Dat durf ik te betwijfelen, enorm goede coureur, maar heeft ook al paar keer de titel verspeeld. 2007 was de eerste keer en 2010 heeft hij ook paar momentjes gehad. Daarnaast zijn er berichten over Alonso, dat hij erg lastig is om mee samen te werken en dat hij erg veel commentaar had op de ontwikkeling van de Ferrari. Voor het seizoen zei hij vaak dat de auto goed was en tijdens het seizoen was de auto vaak ineens niet goed genoeg meer. Hamilton hoeft zeker niet alles mee te hebben om optimaal te presteren. Misschien niet zo rustig en gecontroleerd als Alonso of Vettel, maar zeker net zo gedreven.
En met het verdwijnen van vrij testen, zijn er niet meer zoveel dingen die rijders kunnen doen. Simulator tijd is volgens mij ook hevig beperkt.

Wings

Niemand beweert dat Hamilton nooit goed reageert op tegenslag en een ander altijd (overigens vraag ik mij af waarom je telkens afgeeft op Alonso als we het over Hamilton hebben). Neem Canada (2014) waar zowel Rosberg én Hamilton problemen hadden met hun remmen. Rosberg zie je dat makkelijker naast zich neerleggen. Datzelfde geldt indien dingen niet soepel verlopen tijdens een pitstop of dat het tactisch niet helemaal lekker loopt. Bij Hamilton proef je dan vaak de paniek. Hij lijkt gewoon wat gevoeliger hiervoor. Dus iets groots is de kritiek niet hoor.

Maikel0230

Citaat van: FolkertE op 13 september 2015 - 17:42:05
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Engeland had hij ook een slechte start en won toch de race. Vorig jaar zat het in veel races ook tegen, maar haalde wel goed resultaat en de titel. Tuurlijk, hij had de beste auto, maar toch had hij het makkelijk kunnen vergooien.
Enige jaar waar hij het vaak liet liggen en te veel verloor was 2011.
En Alonso compleet? Dat durf ik te betwijfelen, enorm goede coureur, maar heeft ook al paar keer de titel verspeeld. 2007 was de eerste keer en 2010 heeft hij ook paar momentjes gehad. Daarnaast zijn er berichten over Alonso, dat hij erg lastig is om mee samen te werken en dat hij erg veel commentaar had op de ontwikkeling van de Ferrari. Voor het seizoen zei hij vaak dat de auto goed was en tijdens het seizoen was de auto vaak ineens niet goed genoeg meer. Hamilton hoeft zeker niet alles mee te hebben om optimaal te presteren. Misschien niet zo rustig en gecontroleerd als Alonso of Vettel, maar zeker net zo gedreven.
En met het verdwijnen van vrij testen, zijn er niet meer zoveel dingen die rijders kunnen doen. Simulator tijd is volgens mij ook hevig beperkt.

Tja je hebt recht op je mening natuurlijk maar ik ben er heilig van overtuigd dat Alonso een veel completer coureur is dan Hamilton, waarschijnlijk de meest complete op de grid.

Alonso is iemand die ten alle tijden het maximale uit zijn wagen hallt, dat hebben we meer dan eens gezien. Ik neem daarbij de seizoenen 2010 en 2012 er eens bij. Ik betwijfel ten zeerst dat Hamilton ooit in de buurt zou zijn gekomen van wat Alonso toen presteerde. Die kon dat nog niet eens met een McLaren die in beide seizoenen sneller was dan de Ferrari!

Hamilton is een uitstekend coureur, maar naar mijn gevoel iets te gevoelig voor wanneer dingen niet gaan zoals hij had gehoopt. Dat maakt hem in mijn eigen niet zo compleet als Alonso. Over Vettel denk ik net hetzelfde, alhoewel bij die het al eens fluctueert. Bij HAM heb je negen kansen van de tien paniek over de boordradio.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25