Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: Kootje op 21 mei 2015 - 16:57:18
@Janke,

Hamilton kennende? Ken je hem?  ;)



Als een eigenwijze, af en toe zurende coureur om niks over de boordradio F1 coureur. Dus neem het niet te letterlijk, maar dat had je volgens mij wel begrepen, of niet?
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 21 mei 2015 - 18:30:58
Citaat van: FolkertE op 21 mei 2015 - 17:31:10
Ja, precies. het was een 3 jarig contract dus Rosberg rijd tot eind 2017.


Volgens nu tot eind 2016. http://www.nu.nl/sport/3829310/rosberg-zet-handtekening-nieuw-contract-bij-mercedes.html
Klopt, volgens Sky dus ook. http://www1.skysports.com/f1/news/24207/9383525/nico-rosberg-agress-new-multi-year-contract-extension-with-mercedes
Heb ik me vergist dus.
Maar dan vraag ik me af wat Rosberg gaat doen. Stel Hamilton wint de volgende 2 titels, gaat Rosberg dan nieuw contract tekenen om 2de viool te blijven spelen of gaat hij elders zijn succes proberen te vinden?

Perton

Tsja het is net als Barrichello en Webber deden: die bleven uiteindelijk lang bij het team waar ze de grootste kans hadden om af en toe hun dagsucces te behalen. En 1999, 2010 en met wat fantasie 2008 bewijzen dat je dan toch af en toe de kans kan krijgen om boven jezelf uit te stijgen en succes te behalen. Nu is het in die drie voorbeelden niet gelukt, maar dat zegt natuurlijk niet dat Rosberg dat in de toekomst ook niet kan doen. Al zou je ook kunnen zeggen dat juist 2014 al zijn kans was.

Tenzij Rosberg echt ergens teamleider wil worden, lijkt Mercedes me alsnog de beste keus. Of hij moet het met zijn gedrag echt gaan verpesten, maar dat gok ik niet.

Kootje

Mocht Lewis Nico de baas blijven de komende 2 jaar, dan is het niet zozeer de vraag wat Nico gaat doen, maar meer wie wil Nico nog hebben? Kleinere teams zullen hem best willen contracteren, hij is uiteindelijk 'n allerminst onverdienstelijk coureur, maar de topteams zullen echt niet meer op hem zitten te wachten. En dan kom je idd in de situatie terecht zoals Barrichello en Webber ook ooit zaten, wil je alleen meedoen, of wil je toch ook je succesjes hebben? De titeldroom kan hij hoe dan ook vergetenm wanneer hij bij Mercedes naar het 2e plan verwezen word, maar ja ... die droom kan hij ook vergeten wanneer hij overstapt naar bv Force India om daar kopman te worden. Grote verschil is dat hij daar ook niet op podia hoeft te rekenen.

0634

Er zit wat tussen Mercedes en Lotus. Williams bijvoorbeeld. Ik zie niet in waarom Massa daar wel naartoe zou kunnen en Rosberg niet. Als ik moet kiezen is Rosberg een graadje beter.

Maar los daarvan: Merc zal hem denk ik best willen houden. Rijdt daar al jaren verdienstelijk. Heeft meegeholpen het team zover te krijgen. Is Duits. Haalt genoeg punten (tweede plekken) om de constructeurstitel te pakken en wint als Hamilton een keertje niet goed genoeg is (zie Spanje).

En verder, waar Rosberg heen wil: Als je niet wereldkampioen kan worden ga je meestal naar daar waar het geld het beste is. Dat zou ik doen.

FolkertE

Citaat van: Kootje op 22 mei 2015 - 06:09:14
Mocht Lewis Nico de baas blijven de komende 2 jaar, dan is het niet zozeer de vraag wat Nico gaat doen, maar meer wie wil Nico nog hebben? Kleinere teams zullen hem best willen contracteren, hij is uiteindelijk 'n allerminst onverdienstelijk coureur, maar de topteams zullen echt niet meer op hem zitten te wachten. En dan kom je idd in de situatie terecht zoals Barrichello en Webber ook ooit zaten, wil je alleen meedoen, of wil je toch ook je succesjes hebben? De titeldroom kan hij hoe dan ook vergetenm wanneer hij bij Mercedes naar het 2e plan verwezen word, maar ja ... die droom kan hij ook vergeten wanneer hij overstapt naar bv Force India om daar kopman te worden. Grote verschil is dat hij daar ook niet op podia hoeft te rekenen.
Ik denk dat Nico dan een prima optie zou zijn voor Mercedes. Hamilton als nummer 1 en Rosberg als nummer 2. Of dat nu contractueel is of niet, ik zie Rosberg eerder vertrekken dan dat Mercedes niet meer met hem verder wilt gaan. Zoals Mercedes al aangeeft, zij willen continuïteit. En Rosberg is zeker geen onverdienstelijke coureur en beter dan de gemiddelde coureur.
Het is nu alleen de vraag of Rosberg straks ook P2 kan rijden als er meer competitie is. Zo ja, dan is hij perfect voor Mercedes, zo nee, dan zou Mercedes inderdaad het contract van Rosberg laten aflopen en opzoek gaan naar iemand anders.

Jehoentelaar

Als andere teams Mercedes qua materiaal hebben bijgehaald wordt Rosberg geen tweede meer. Zat coureurs die tegen die tijd een niveautje beter zijn dan hem.

Of Hamilton dan nog wel eerste wordt valt ook te betwijfelen maar dat is een andere discussie.

FolkertE

Dat is natuurlijk een andere discussie, maar tussen 1 en 2 zit een oneindig aantal mogelijkheden. Hamilton zal  in de meeste gevallen hoe dan ook wel voor Rosberg komen, maar of Rosberg dan nog voor de rest kan blijven is de vraag.
Maar we zullen zien hoe Rosberg zich staande houd dit weekend. Tot nu toe heeft Hamilton het voordeel en in race trim schijnt hij toch ook de bovenhand te hebben. Maar goed, morgen als 2de kwalificeren en hij kijkt weer tegen de achterkant van Rosberg aan en die situatie is niet geheel onmogelijk.

Jehoentelaar

Beetje een situatie à la Bernoldi en Coulthard creëren kan nooit kwaad. Dichterbij een gevecht kom je in Monaco niet.

FolkertE

Citaat van: Jehoentelaar op 22 mei 2015 - 13:55:50
Beetje een situatie à la Bernoldi en Coulthard creëren kan nooit kwaad. Dichterbij een gevecht kom je in Monaco niet.
Ik ben voor om de motoren van Vettel, Hamilton, Rosberg en Bottas te saboteren.

Wings

Ik denk dat deze dicht kan. Rosberg heeft ingeboet op de Engelsman en rijdt het hele seizoen achter de feiten aan. Nu hij vandaag wederom nul punten scoort is het zo goed als over met zijn titelkansen. Mathematisch kan het nog maar zodra context wordt toegevoegd moet de het seizoen wel een bizarre wending krijgen wil Rosberg nog kampioen worden. Fair and square verslagen door Hamilton.

Maikel0230

Absoluut, beide titels zijn reeds beslist.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

meatball

Inderdaad , zeer kleurloos seizoen voor Rosberg. Dit komt hij nooit meer te boven.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Als deze zo nodig dicht moet, waarom kick je hem dan na zo'n lange tijd naar boven? Hij stond vijf pagina's terug of zo en nu weer helemaal vooraan.