Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Robbert65

Ik durf niks meer te zeggen over Massa.... Maar het kon natuurlijk eventueel voorzichtig wezen, dat dat meer aan Massa lag dan aan Bottas? :-\
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Heb maar even de topictitel aangepast  :P

Wat Bottas betreft, het viel me altijd op dat hij zo weinig opvalt:
- als de auto slecht is kwam ie niet echt in beeld in 2015 en 2016, alleen tijdens pitstops of als iemand hem inhaalde.
- op de paar circuits waar de Williams op topspeed goed meekwam, stond ie echter meteen voorin in de kwali's, in de races boerde hij achteruit, maar dat kwam vooral door bochtensnelheden die tegenvallen en de volhardende pogingen van Williams een long run strategie werkend te krijgen die NOOIT gewerkt heeft de afgelopen twee jaar.
- in 2014, toen de turbo's net nieuw waren, was hij ineens wél voortdurend voorin te vinden, pakte vooral veel podiumplaatsen achter de Mercs en heel soms reden hij en Massa voor de Mercs.

Betekent dit dat Bottas van toptalent in de F3 is verworden tot een tweede Damon Hill (niemand die een cent voor zijn kansen gaf bij Williams na een jaar pre-kwali-hel in een brabham) of doen we m daarmee te kort? Ik zou Bottas iig niet zomaar afschrijven, de laatste keer dat ik die fout maakte ging het om een zekere Daniel Ricciardo die Mark Webber bij RBR kwam vervangen  :-X
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Robbert65

Nee zeg, we schrijven niemand af, en al helemaal niet iemand in een merc. Maar om nu, half feb te gaan voorspellen dat Bottas op pole staat in Melbourne vind ik toch een beetje dwaas hoor...
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sphinx

Citaat van: Robbert65 op 17 februari 2017 - 10:50:26
Nee zeg, we schrijven niemand af, en al helemaal niet iemand in een merc. Maar om nu, half feb te gaan voorspellen dat Bottas op pole staat in Melbourne vind ik toch een beetje dwaas hoor...

haha, snap ik. Keek zelf ook  :o zo. Maar ik denk eerder dat dit soort uitspraken OVER Bottas gedaan worden omdat hij zelf dat nooit doet. Hij is meer van het type geen woorden maar daden. Ene Kimi R kon er ook wat van (typisch Fins blijkbaar?) en ik herinner me de pittige uitspraken van de Sainz clan die iedere keer via AS en Marca richting Max worden afgevuurd en hetzelfde effect hebben als water op een eend.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 17 februari 2017 - 10:50:26
Nee zeg, we schrijven niemand af, en al helemaal niet iemand in een merc. Maar om nu, half feb te gaan voorspellen dat Bottas op pole staat in Melbourne vind ik toch een beetje dwaas hoor...

"Ik denk zelfs dat..." is meer een stellingname dan een voorspelling. Rosberg bedoelt hiermee dat hij verwacht dat Bottas meteen snel zal zijn, zeker in de kwalificaties. Niet zo schokkend toch?

Robbert65

Welnee, ROS mag alles roepen. Ik ben niet geschokt. Maar ik vind zo'n voorspelling dwaas, tenzij het satirisch bedoeld was natuurlijk. Dan was het grappig.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

FolkertE

Wat ik ook altijd grappig vind is dat veel fans zeggen: Hamilton rijd Bottas helemaal zoek.

Dan denk ik echt van: Hoe dan? Dat Mercedes ineens zegt: He? Waar is Bottas nu gebleven, we zijn hem kwijt.

Tuesday

Citaat van: Sphinx op 17 februari 2017 - 10:44:24
Heb maar even de topictitel aangepast  :P

Wat Bottas betreft, het viel me altijd op dat hij zo weinig opvalt:
- als de auto slecht is kwam ie niet echt in beeld in 2015 en 2016, alleen tijdens pitstops of als iemand hem inhaalde.
- op de paar circuits waar de Williams op topspeed goed meekwam, stond ie echter meteen voorin in de kwali's, in de races boerde hij achteruit, maar dat kwam vooral door bochtensnelheden die tegenvallen en de volhardende pogingen van Williams een long run strategie werkend te krijgen die NOOIT gewerkt heeft de afgelopen twee jaar.
- in 2014, toen de turbo's net nieuw waren, was hij ineens wél voortdurend voorin te vinden, pakte vooral veel podiumplaatsen achter de Mercs en heel soms reden hij en Massa voor de Mercs.

Betekent dit dat Bottas van toptalent in de F3 is verworden tot een tweede Damon Hill (niemand die een cent voor zijn kansen gaf bij Williams na een jaar pre-kwali-hel in een brabham) of doen we m daarmee te kort? Ik zou Bottas iig niet zomaar afschrijven, de laatste keer dat ik die fout maakte ging het om een zekere Daniel Ricciardo die Mark Webber bij RBR kwam vervangen  :-X
Ricciardo is idd een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. Toch schat ik Bottas wel wat minder in en denk ik ook dat Hamilton na het verlies van afgelopen jaar een stuk scherper zal zijn dan Vettel in 2014 was. Als Hamilton zn eigen topniveau haalt dan wordt het voor Bottas sowieso lastig denk ik. Ik verwacht er niet teveel van, maar hoop stiekem wel dat hij het Hamilton lastig gaat maken. Maar als RBR of Ferrari dat doet is het ook goed ;)

Sabai

#518
''

Sabai

#519
''

Sabai

http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=20498

Alvast en warm welkom voor Bottas van Hamilton  :). Ik vraag me alleen af dat als het bij hem allemaal niet zo lekker loopt hij dan nog dezelfde mening heeft. Vorig jaar heeft hij waarschijnlijk zelf vaak genoeg de data van Rosberg gebruikt.

Maar de stemming is al weer gezet  :D

Robbert65

Citaat van: Sabai op 19 februari 2017 - 16:40:34
Ik zie nu dat het topic al bestaat. Gooi deze maar op slot sorry.
Ik heb de topics voor je samengevoegd.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Jozef

Citaat van: Sphinx op 17 februari 2017 - 10:44:24
Heb maar even de topictitel aangepast  :P

Kunnen we niet een nieuw topic? Hamilton-Rosberg is echt wel een verhaal voor de geschiedenis dus ik vind het bijna 'oneerbiedig' om zo'n topic te kapen voor een nieuwe tweestrijd die er misschien niet eens een is...

Van Wijk

Citaat van: Wings op 09 december 2016 - 10:49:19
Twee dingen:

1. Mij springt de onderstaande post in het oog. Heeft Van Wijk nu goed voorspeld dat de wereldkampioen het team ging verlaten? Zo ja, chapeaux!

Helaas Wings, zo had ik het niet bedoeld ( of moet ik nu schrijven, exact ,zo bedoeld ik het ?)

Robbert65

Citaat van: Jozef op 20 februari 2017 - 18:36:55
Citaat van: Sphinx op 17 februari 2017 - 10:44:24
Heb maar even de topictitel aangepast  :P

Kunnen we niet een nieuw topic? Hamilton-Rosberg is echt wel een verhaal voor de geschiedenis dus ik vind het bijna 'oneerbiedig' om zo'n topic te kapen voor een nieuwe tweestrijd die er misschien niet eens een is...

Ben het eigenlijk wel met je eens, zal even overleggen..
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel