Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 21:10:01
Singapore, pech? ???

Hij had minder tracktime in de vrije trainingen, maar dat verklaart bijvoorbeeld nog niet waarom hij zich in VT2 continu verremde. Het verklaart ook niet het grote verschil in tijden in Q3, waar Rosberg gewoon meesterlijk was. En in de race hadden ze allebei dezelfde remproblemen, bij Hamilton werden die misschien wat erger omdat hij soms in de warme lucht van Ricciardo of Räikkönen zat. Maar het was de verdienste van Rosberg om vrije baan te hebben en zijn remprobleem dus beter aan te kunnen.

Dus je moet het niet overdrijven, Hamilton was gewoon minder goed dan Rosberg dit weekend...
Dat laatste ben ik ook zeker met je eens, Rosberg was machtig deze race en had Hamilton hoe dan ook wel verslagen, maar pech is pech.

@Wings: Wil je nu eigenlijk zeggen dat Hamilton wel wat kon doen aan al zijn engine units problemen?

Van Wijk

Ik heb twee kids en 1 schoonzoon.

Zoon : Brabants kampioen MX2 ( motorcross ) 2010
Dochter: zilver WK acrobatische gymnastiek 2010 ( nu Cirque du soleil )
Schoonzoon: Nederlands all round kampioen turnen 2014( member team nl )

Hier wordt er door mij steeds gezegd: verliezers hebben altijd een excuus, winnaars hoor je nooit.

Concreet, aan het eind van het seizoen zullen we de excuses HAM/ROS  ( van de verliezer ) weten.
De wereldkampioen bedankt zijn team.
   

Jozef

Als winnaar klinkt dat stoer om te zeggen, maar dat geluk en pech zijn gewoon van enorm belang in een sport waarin deelnemers aan elkaar gewaagd zijn. Toch in een sport waar de techniek bepalender is dan de atleet (gymnastiek en autosport verschillen daar erg in). Dat ontkennen strookt niet met de realiteit.

@ Wings: Wel ja, dingen waar hij geen invloed op heeft. Dat Bottas zich verremt en Hamilton van de baan rost, daar heeft Hamilton toch geen invloed op? En in Monaco was er inderdaad een teamorder, maar Hamilton was dan ook 3 seconden per ronde sneller... Canada heb ik zelf al genoemd, die pech voor Rosberg was vergelijkbaar met die van Hamilton in Australië of Bahrein. Oostenrijk was Nico's eigen schuld, en Spanje was gelijk voor beiden. Dus zoals ik al zei, Canada was de ene (enige) pechrace voor Rosberg.

We moeten wel eerlijk zijn, hoeveel punten heeft Hamilton echt verloren in al deze races? 0 in Australië, 3 in Bahrein, 12 in China, 0 in Rusland en 3 in België. Dat zijn dan inderdaad allemaal best case scenario's en komt op een totaal van 18 - niet schokkend veel. En Rosberg in Canada 8. Dus als ik beide heren al die punten teruggeef, staat Lewis aan de leiding van het WK... met 2 puntjes voorsprong. Dan zijn ze dus erg aan elkaar gewaagd.

Wings

Dat Bottas Hamilton raakt is wel secundair. Daar  is een slechte start aan vooraf gegaan . Klinkt misschien heel flauw en half waar maar zonder slechte start had Lewis daar niet gezeten.  Ik ben het verder wel eens  dat Lewis niks kan doen het contact  maar vind het te makkelijk om Lewis in een slachtofferrol te plaatsen en te doen alsof hij dan ook meteen tweede zou zijn geworden.

Tijdens de Grand Prix van Monaco was Lewis weliswaar  3 seconden sneller: als dat ergens niets zegt is dat wel op Monaco. Zeker op een natte of opdrogende baan. Vandaar ook dat teamorder. Verder verliest Rosberg daar ook mogelijk punten die ik dan weer niet terugzie en krijgt Hamilton een positie cadeau wat niet in mindering is gebracht. Als je die punten omrekent buigt het voordeel iets door naar Rosberg.

Ik denk dat je verder met de laatste zin spijkers met koppen slaat en mijn punt onderstreept: ze zijn inderdaad  erg aan elkaar gewaagd waar we het eerder en vaker toch eens waren dat Hamilton de bovenliggende partij was en Rosberg niet kan opboksen  tegen de Britse rijder. Toch krijgt Rosberg het iedere keer weer voor elkaar om die conclusie in twijfel te trekken. En als blijkt (maar zover is het nog niet) dat hij kampioen wordt nu hij en Lewis van crew hebben gewisseld kan het zomaar zijn dat ik vind dat ik mijn mening over Nico moet bijstellen en beiden zich anders verhouden dan ik altijd geroepen had.

Vandaar ook die knuppel in het hoenderhok, zoals Tuesday mooi omschreef. ;)

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 september 2016 - 07:41:59
Dat Bottas Hamilton raakt is wel secundair. Daar  is een slechte start aan vooraf gegaan . Klinkt misschien heel flauw en half waar maar zonder slechte start had Lewis daar niet gezeten.  Ik ben het verder wel eens  dat Lewis niks kan doen het contact  maar vind het te makkelijk om Lewis in een slachtofferrol te plaatsen en te doen alsof hij dan ook meteen tweede zou zijn geworden.

Tijdens de Grand Prix van Monaco was Lewis weliswaar  3 seconden sneller: als dat ergens niets zegt is dat wel op Monaco. Zeker op een natte of opdrogende baan. Vandaar ook dat teamorder. Verder verliest Rosberg daar ook mogelijk punten die ik dan weer niet terugzie en krijgt Hamilton een positie cadeau wat niet in mindering is gebracht. Als je die punten omrekent buigt het voordeel iets door naar Rosberg.

Ik denk dat je verder met de laatste zin spijkers met koppen slaat en mijn punt onderstreept: ze zijn inderdaad  erg aan elkaar gewaagd waar we het eerder en vaker toch eens waren dat Hamilton de bovenliggende partij was en Rosberg niet kan opboksen  tegen de Britse rijder. Toch krijgt Rosberg het iedere keer weer voor elkaar om die conclusie in twijfel te trekken. En als blijkt (maar zover is het nog niet) dat hij kampioen wordt nu hij en Lewis van crew hebben gewisseld kan het zomaar zijn dat ik vind dat ik mijn mening over Nico moet bijstellen en beiden zich anders verhouden dan ik altijd geroepen had.

Vandaar ook die knuppel in het hoenderhok, zoals Tuesday mooi omschreef. ;)
Welke pech had Rosberg in Monaco dan? Rosberg reed gewoon slechte race en ging van 2de/3de naar 7de. Lewis was uiteindelijk wel voorbij Rosberg gekomen met de pitstops.

Maar wel raar, je wilde wel de knuppel gooien, maar als ik reageer met een vraag ben je er al weer klaar mee?

FolkertE

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 23:00:07
Als winnaar klinkt dat stoer om te zeggen, maar dat geluk en pech zijn gewoon van enorm belang in een sport waarin deelnemers aan elkaar gewaagd zijn. Toch in een sport waar de techniek bepalender is dan de atleet (gymnastiek en autosport verschillen daar erg in). Dat ontkennen strookt niet met de realiteit.

@ Wings: Wel ja, dingen waar hij geen invloed op heeft. Dat Bottas zich verremt en Hamilton van de baan rost, daar heeft Hamilton toch geen invloed op? En in Monaco was er inderdaad een teamorder, maar Hamilton was dan ook 3 seconden per ronde sneller... Canada heb ik zelf al genoemd, die pech voor Rosberg was vergelijkbaar met die van Hamilton in Australië of Bahrein. Oostenrijk was Nico's eigen schuld, en Spanje was gelijk voor beiden. Dus zoals ik al zei, Canada was de ene (enige) pechrace voor Rosberg.

We moeten wel eerlijk zijn, hoeveel punten heeft Hamilton echt verloren in al deze races? 0 in Australië, 3 in Bahrein, 12 in China, 0 in Rusland en 3 in België. Dat zijn dan inderdaad allemaal best case scenario's en komt op een totaal van 18 - niet schokkend veel. En Rosberg in Canada 8. Dus als ik beide heren al die punten teruggeef, staat Lewis aan de leiding van het WK... met 2 puntjes voorsprong. Dan zijn ze dus erg aan elkaar gewaagd.
Dat zijn in mijn ogen niet de best case scenario's, dat zijn scenario's die hij minimaal had kunnen halen. Best case scenario is gewoon voor de winst. Rosberg is zeker bezig met een goed seizoen en rijd heel sterk, maar echt gelijkwaardig vind ik ze niet. Niet dat ze heel veel verschillen, maar in mijn ogen is er duidelijk wel een betere.

Jozef

Dat hij slecht start en zijn plek verliest aan Rosberg, is geen pech. Dat hij daarna nog verder terugvalt wel. Dus hem op P2 zetten is wel een best case scenario.

Als hij elke GP goed zou starten, zou hij duidelijk aan de leiding staan. Maar dat doet hij niet. En starten is ook een deel van zijn job.

FolkertE

Citaat van: Jozef op 19 september 2016 - 12:20:24
Dat hij slecht start en zijn plek verliest aan Rosberg, is geen pech. Dat hij daarna nog verder terugvalt wel. Dus hem op P2 zetten is wel een best case scenario.

Als hij elke GP goed zou starten, zou hij duidelijk aan de leiding staan. Maar dat doet hij niet. En starten is ook een deel van zijn job.
Dan nog is het beste scenario dat hij de race zou winnen. En niet elke race heeft hij een slechte start. Ja in Italië wel, maar de koppeling van Mercedes schijnt heel erg wispelturig te zijn en heeft Rosberg ook al een paar keer te pakken gehad. De starts wil ik wel onder het kopje pech scharen dus.

Wings

Op Twitter:

ROSBERG YEAR BY YEAR

2011: 0 wins
2012: 1 win
2013: 2 wins
2014: 5 wins
2015: 6 wins
2016: 9 wins 🏆

FolkertE

Nice. Ik moet wel zeggen dat ik China 2012 en Monaco 2013 zijn mooiste vond.

Franky R.

Citaat van: Wings op 04 december 2016 - 18:41:13
Op Twitter:

ROSBERG YEAR BY YEAR

2011: 0 wins
2012: 1 win
2013: 2 wins
2014: 5 wins
2015: 6 wins
2016: 9 wins 🏆


Stapje voor stapje naar beter... ;D

Wings

Twee dingen:

1. Mij springt de onderstaande post in het oog. Heeft Van Wijk nu goed voorspeld dat de wereldkampioen het team ging verlaten? Zo ja, chapeaux!

Citaat van: Van Wijk op 18 september 2016 - 21:51:07
De wereldkampioen bedankt zijn team.

2. Ik zag beelden van Hamilton die na het behalen van zijn eerste wereldkampioenschap gebroken op een stoepje zat te huilen. Anthony was bij hem. Heeft iemand dit ooit gezien of gelezen?


Robbert65

"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Matthijs

Citaat van: Robbert65 op 17 februari 2017 - 09:15:11
Citaat van: Franky R. op 16 februari 2017 - 17:01:23
http://www.gppits.net/nieuws/nico_rosberg_had_voor_alonso_gekozen/
Rosberg: "Bottas op pole in Australië."

Dwaas...

Ik kan het me ook niet voorstellen maar zo dwaas is het niet. Bottas kwalificeerde zich 17 van de 21 keer voor Massa in 2016. Nu is Massa van een ander kaliber dan Hamilton, maar Bottas is duidelijk erg sterk in kwalificaties.