Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:32:46
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.
in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:32:46
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.
in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.
Dat klopt inderdaad, maar niet alleen Lewis fans waren aan het klagen. Rosberg had in races wat meer pech en Hamilton had ook nog in kwalificaties pech. Maar als alles wel weer recht trekt aan het einde van het seizoen, dan is Hamilton praktisch nu al kampioen.

FolkertE

Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
Niet leidend is? Als je in 4 van de eerste 6 races problemen hebt die een goede klassering verpeste noem ik dat behoorlijk leidend. Rosberg heeft Hamilton dit weekend en in Italië, maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton alles 100 keer vervangen heeft. En er zijn nog steeds berichten dat Hamilton het hele weekend kampte met een aerodynamisch probleem.

Waarom niet inzoemen? Dat is pas kort door te bocht gaan, want dan ga je voorbij aan een hele rits problemen en gebeurtenissen.

Jozef

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.

Ik vind het net omgekeerd, waarom in godsnaam 2014 en 2015 opgraven. Daar is toch al genoeg over gezegd en geschreven. Over dit seizoen valt veel te zeggen, het is niet omdat het nog altijd maar een WK-tussenstand is dat je niet kunt spreken over pech voor de een of de ander. :)

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:53:26
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:32:46
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.
in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.
Dat klopt inderdaad, maar niet alleen Lewis fans waren aan het klagen. Rosberg had in races wat meer pech en Hamilton had ook nog in kwalificaties pech. Maar als alles wel weer recht trekt aan het einde van het seizoen, dan is Hamilton praktisch nu al kampioen.
nou, dan moet je wel heel creatief zijn hoor.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 20:07:54
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.

Ik vind het net omgekeerd, waarom in godsnaam 2014 en 2015 opgraven. Daar is toch al genoeg over gezegd en geschreven. Over dit seizoen valt veel te zeggen, het is niet omdat het nog altijd maar een WK-tussenstand is dat je niet kunt spreken over pech voor de een of de ander. :)
ik noem het alleen als voorbeeld. Hamilton fans lopen altijd te zanikken als het niet helemaal naar wens gaat. En achteraf allemaal om niks. Ik had gehoopt dat het misschien een eye opener zou zijn, maar helaas.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 20:09:49
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:53:26
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:32:46
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.
in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.
Dat klopt inderdaad, maar niet alleen Lewis fans waren aan het klagen. Rosberg had in races wat meer pech en Hamilton had ook nog in kwalificaties pech. Maar als alles wel weer recht trekt aan het einde van het seizoen, dan is Hamilton praktisch nu al kampioen.
nou, dan moet je wel heel creatief zijn hoor.
Laten we zeggen dat Rosberg 4 races minder pech heeft gehad dan Hamilton, 4 keer 3de worden en hij staat 40 punten achter met nog 2 races te gaan...

Sabai

Hamilton word gewoon kampioen let maar op. Rosberg kan alleen winnen als hij van pole start en Lewis wat tegenslag heeft. Er komen nu allemaal Hamilton banen aan en die lgt dan zo weer aan kop.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 20:28:41
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 20:09:49
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:53:26
Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 19:37:33
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 19:32:46
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 18:55:55
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 18:43:40
Citaat van: Wings op 18 september 2016 - 17:03:21
Dat vind ik wel typisch ja. Ik heb geen lijstjes klaar staan maar voorheen was het de auto van Rosberg die vaker problemen leek te hebben, nu zij van crew hebben gewisseld is het de beurt aan Hamilton. Verder bekijk ik het vanuit een helikopterview. Natuurlijk zie ik ook wie meer tegenslag kent maar ik zie ook dat een Rosberg, Hamilton overklast en ik zie ook dat Rosberg de situatie naar zijn hand zet en de dans leidt. Ga je inzoomen zou je het zomaar (deels en volledig terecht) kunnen ophangen aan de techniek maar ik vind dat te kort door de bocht. Het is zeker een factor maar ik betwijfel of die factor leidend is. Dat idee heb ik niet.
In 2015 had Rosberg iets meer pech ja, maar in 2014 en 2016 is het Hamilton die meer pech heeft. Maar wat ik niet snap is dat je niet alles op een rijtje hebt, maar toch een vrij stellige mening probeert neer te zetten.

Ik ben alweer klaar. Jammer.
is inderdaad jammer,  want je hebt wel een mening,  maar wilt nooit alles uitpluizen. In 2014 had Hamilton meer pech en dit jaar weer. Ik snap niet dat je zo stellig kan beweren dat Rosberg meer pech heeft zonder het hele rijtje te willen neer zetten. Of dat je het überhaupt weet.

Rosberg heeft nu het momentum,  maar in Spa was dat alleen omdat Hamilton van achtere starte en er dit weekend kennelijk toch iets mis was met de auto van Lewis.
in 2014 liepen Hamilton fans ook continu te klagen gedurende het seizoen, maar op het eind was alles weer in balans en had Rosberg punttechnisch gezien misschien wel meer pech (pech in de laatste race met dubbele punten). Mijn advies is dus, wacht lekker met deze discussie tot na het seizoen.
Dat klopt inderdaad, maar niet alleen Lewis fans waren aan het klagen. Rosberg had in races wat meer pech en Hamilton had ook nog in kwalificaties pech. Maar als alles wel weer recht trekt aan het einde van het seizoen, dan is Hamilton praktisch nu al kampioen.
nou, dan moet je wel heel creatief zijn hoor.
Laten we zeggen dat Rosberg 4 races minder pech heeft gehad dan Hamilton, 4 keer 3de worden en hij staat 40 punten achter met nog 2 races te gaan...
er zijn diverse scenario's, je weet nooit hoe het anders gelopen was. Jullie gaan altijd uit van het gunstigste geval en vergeten waarschijnlijk ook de teamorder in Monaco en al het geluk (bij een ongeluk/pech) Lewis heeft gehad terwijl Rosberg bv geregeld een vechtlustige Verstappen tegenkwam in zn races met pech. Het is gewoon lastig vast te stellen, het is wellicht ook deels een gevoelskwestie, maar echt botte pech zoals in beiden in 2014 hadden hebben we weinig gezien. Hoe dan ook vind ik het in dit geval een beetje een zwaktebod om op pech van Hamilton te wijzen, hij laat het zelf ook geregeld liggen. Zelfde geld voor Rosberg. Ik denk dat daar de sleutel dit seizoen meer ligt/gaat liggen, wie laat uiteindelijk de minste steken vallen. Al met al doen ze  beiden voor Mercedes natuurlijk gewoon erg goede zaken en laten ze maar weinig punten liggen.

FolkertE

Dan zou ik toch maar eens goed kijken, want China, Bahrein, Sochi, Spa, Baku en Singapore zijn toch echt wel botte pech. Natuurlijk is het lastig vast te stellen wat Hamilton had gedaan zonder pech, maar wel veel beter dan zonder.
Het is geen zwaktebod, het zijn keiharde feiten, Hamilton heeft heel veel pech dit jaar en dat kan hem de titel kosten.

Jozef

Singapore, pech? ???

Hij had minder tracktime in de vrije trainingen, maar dat verklaart bijvoorbeeld nog niet waarom hij zich in VT2 continu verremde. Het verklaart ook niet het grote verschil in tijden in Q3, waar Rosberg gewoon meesterlijk was. En in de race hadden ze allebei dezelfde remproblemen, bij Hamilton werden die misschien wat erger omdat hij soms in de warme lucht van Ricciardo of Räikkönen zat. Maar het was de verdienste van Rosberg om vrije baan te hebben en zijn remprobleem dus beter aan te kunnen.

Dus je moet het niet overdrijven, Hamilton was gewoon minder goed dan Rosberg dit weekend...

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 20:59:44
Dan zou ik toch maar eens goed kijken, want China, Bahrein, Sochi, Spa, Baku en Singapore zijn toch echt wel botte pech. Natuurlijk is het lastig vast te stellen wat Hamilton had gedaan zonder pech, maar wel veel beter dan zonder.
Het is geen zwaktebod, het zijn keiharde feiten, Hamilton heeft heel veel pech dit jaar en dat kan hem de titel kosten.
baku en singapore ook al? ik vind het allemaal reuze meevallen. Verder laat ik het hier bij. Bedankt Wings dat je de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid ;)

Wings

Citaat van: Jozef op 18 september 2016 - 19:02:31
Hier ga ik het toch niet mee eens worden hoor. Een slechte start is je eigen schuld. Als je van P1 start maar je mist je start en rijdt de rest van de race op P2, dan is het geen pech. Maar als je slecht start, en vervolgens door een ander aangereden wordt en je voorvleugel verliest, dan spreek ik wel degelijk over pech. Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen: Australië was geen pech voor Hamilton want hij start zelf slecht en haalt er nog P2 uit, niet zeuren dus. Maar Bahrein was wel pech dat hij die crash heeft en er slechts P3 in zit en geen P2. Kost hem wel maar 3 puntjes, dat wel.

Onder pech versta ik dat dingen gebeuren waar hij geen invloed op heeft. Verder schets je een best-case-scenario wanneer dingen niet zouden zijn gebeurd. Wie zegt dat hij  tweede zou zijn geworden in Bahrein? Het was de eerste bocht in de eerste ronde... De race zou compleet anders zijn verlopen als dat niet was gebeurd. Wie weet is een contact en uitval met Nico, Lewis  bespaard gebleven. De keren dat ze elkaar troffen ging het vaker mis dan goed.

CitaatIk ontken ook niet dat Rosberg een sterk seizoen rijdt. Maar in een ander topic beweerde jij dat als Hamilton wint, Rosberg er altijd gewoon vlak achter eindigt. In Monaco, Oostenrijk en Engeland was toch wel duidelijk dat Rosberg niet in Hamiltons buurt kon komen. Dus ik vind dat die stelling niet klopt. Op basis daarvan vind ik dat Hamilton ook in 2016 de betere is van Rosberg.

Ik zeg ook:

"Nadat hij -Hamilton dus- afrekende met de technische malheur toonde hij spierballen en liep hij razendsnel in om uiteindelijk de leiding van Rosberg over te pakken. Nico leek wat gefrustreerd en was niet geheel foutloos met onnodig puntenverlies als gevolg"

In deze periode was Hamilton vaak heer en meester en het contrast groot maar werd hij ook geholpen:
- In Monaco moet Rosberg Hamilton voorbij laten. Teamorder.
- Tijdens de Grand Prix van Canada komt Lewis slecht weg en dwingt hij Rosberg buiten de baan. Beiden raken elkaar, Nico verliest een boel plaatsen die hij niet meer kan goedmaken. Hamilton wint.
- In Oostenrijk raken Lewis en Nico elkaar in de laatste of op één na laatste ronde. Lewis kan door, Nico heeft pech.
- In Spanje springt de auto van Rosberg in de anti-stall mode. Hamilton ziet een gat en duikt er in op het moment dat Nico een stuurbeweging inzet om zijn positie te verdedigen. Hamilton spint en neemt Rosberg mee als zijn auto de baan op komt.

Zoals eerder gezegd, beiden hebben hun portie gehad.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 18 september 2016 - 21:12:18
Citaat van: FolkertE op 18 september 2016 - 20:59:44
Dan zou ik toch maar eens goed kijken, want China, Bahrein, Sochi, Spa, Baku en Singapore zijn toch echt wel botte pech. Natuurlijk is het lastig vast te stellen wat Hamilton had gedaan zonder pech, maar wel veel beter dan zonder.
Het is geen zwaktebod, het zijn keiharde feiten, Hamilton heeft heel veel pech dit jaar en dat kan hem de titel kosten.
baku en singapore ook al? ik vind het allemaal reuze meevallen. Verder laat ik het hier bij. Bedankt Wings dat je de knuppel in het hoenderhok hebt gegooid ;)
Reuze mee vallen? Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin. Dat is het zelfde als zeggen dat Vettel tegenvallen omdat ze nog geen enkele race gewonnen hebben.
Baku had hij weldegelijk problemen in de race(hij verprutste zelf de kwalificatie.) En op Sky werd gister al gezegd dat Hamilton's auto aerodynamische problemen had en de hele race met remproblemen heeft gereden. Rosberg ook, maar dat staat even los van elkaar.