Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Wings

Mol zei dat Hamilton niet moest vragen maar dat ding naar binnen moest sturen. Ik kan me daar niet helemaal in vinden en vond de kritiek onterecht. Hamilton deed wat hij moest doen, buiten blijven, informatie in winnen en het team verzoeken om naar binnen te komen. De situatie was vrij uitzichtloos.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 20 september 2015 - 22:18:58
Hamilton kan natuurlijk best roepen: "Yo, ik wil aan het einde van deze ronde binnenkomen, zorg maar dat je klaarstaat" en dan is het aan het team om daar gehoor aan te geven of met Hamilton in discussie te gaan waarom dat onhandig is (bijvoorbeeld Rosberg, zoals je zelf zegt inderdaad). Maar zomaar binnen komen rijden is dom. Ik gok dan ook dat Mol dat niet in letterlijke zin bedoelde, maar in een zoals door mij omschreven situatie. Then again, het is Mol.

Tot zover ik begreep bedoelde Mol het idd zoals jij het omschreef. Maar dat is sowieso iets wat ik vreemd blijf vinden aan Mercedes. En met name Mercedes-Rosberg en in minder mate Mercedes-Hamilton is dat ze toch zo ontzettend het handje van de coureurs blijven vasthouden. Nu weet ik niet in hoeverre dat gaat bij andere teams, maar met name Rosberg vertrouwt toch wel heel erg op de feedback vanuit het team.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Bij Hamilton is dat in zijn McLaren-tijd ook altijd een probleem geweest. En Rosberg had aan het begin van het jaar inderdaad dat ie nog wel erg vaak om dingen vroeg die niet meer mochten met het radioverbod. Persoonlijk denk ik dat het meer aan de twee coureurs ligt en dat ze toevallig allebei voor hetzelfde team rijden.

Arthur

Ik vond dat Hamilton wel een punt had. Als overduidelijk blijkt dat 'het ding' het niet meer doet en je kansloos bent waarom dan niet de handdoek gooien? Altijd beter als de hele zooi in gort rijden en de schade nog verder vergroten [motor/aandrijflijn]. Ik zou ook roepen om er maar mee op te houden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


0634

Hamilton is beter, dat is de enige reden. Al heeft Rosberg ook iets meer pech gehad voor mijn gevoel. Maar goed, dan heb je het over een raceje eerder of later kampioen, meer niet.

Wings

Natuurlijk heeft Rosberg meer pech gehad. Maar ook zonder die pech had hij het niet gered. Dus ja hij heeft meer pech gehad maar 'nee' het legt wat mij betreft geen gewicht in de schaal wat betreft hun onderling snelheidsverschil.

FolkertE

Het is een beetje zoals vorig jaar, toen Hamilton het leeuwendeel van de pech had, was hij koploper maar kon dat niet omzetten in de titel. Nu is het andersom en is hij al haast uitgeschakeld. Rosberg krijgt overigens wel heel erg veel kritiek over zich heen. Hij heeft gezegd niet op te geven en dat siert hem, hoe kansloos het ook is voor hem.

Wings

Rosberg valt in herhaling. Of hem dat siert of dat het een te kort komen aan relativeringsvermogen is, ben ik nog niet over uit.

rafael25

Rosberg is een typische David Coulthard,Eddie Irvine rijder oftewel eeuwige 2de rijder af en toe een race Winnen en meer ook niet, hij heeft niet de capaciteiten als een Hamilton of Vettel of Schumacher om elk raceweekend daar te zijn de ene keer wel en de andere keer niet en zo word je nooit kampioen!!!

Pancake Shield

Rosberg heeft vorig jaar een mega-kans gehad om kampioen te worden, dat is toen niet gelukt. En waar Hamilton de boost ontvangen, heeft volgens mij Rosberg wel een klap van een vuist gekregen en is zijn moraal ingekakt. Ik zie het hem niet meer doen, tenzij bv volgend jaar Hamilton extreem veel pech heeft.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

FolkertE

Of Hamilton een jaartje alla 2011 heeft, maar zelfs dan zal Rosberg het lastig krijgen.

FolkertE

Even totaal iets anders, de laatste tijd hoor of lees ik steeds vaker berichten of geruchten over 2007, waar Mclaren werd verboden om te winnen. Dit in verband met het hele spygate verhaal. Het is natuurlijk beetje vergezocht, maar erg onlogisch is het niet, want Mclaren is zelf wel al gediskwalificeerd.

Wings

Lijkt me onzin. McLaren kreeg een torenhoge boete én moest hun constructeurskampioenschap (en rechten daaraan verleend?) inleveren. Dat achter de coulisse hier bovenop ook nog eens werd gevraagd het rijderskampioenschap te laten varen zou nog corrupter zijn dan de Spygate zelf. Volledig uit de lucht gegrepen en dus onwaar als je het mij vraagt.

Arthur

Dat een doodsteek geweest voor de sport als McLaren die opdracht/sanctie had gekregen. Volstrekt ongeloofwaardig dus.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel