Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

0634


Arthur

En daarnaast versloeg hij ook de rest [tot acht wereldtitels...]  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Daar hebben we het toch niet over? Ik zie werkelijk geen enkel verschil in hoe dominant Hamilton dit jaar is, tov diverse dominante jaren van Schumacher. Punt. Dat Schumacher meer titels won, ja, prima. Leuke achtergrond info.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 06 september 2015 - 22:31:01
Daar hebben we het toch niet over? Ik zie werkelijk geen enkel verschil in hoe dominant Hamilton dit jaar is, tov diverse dominante jaren van Schumacher. Punt. Dat Schumacher meer titels won, ja, prima. Leuke achtergrond info.

Tja, ik ben hier niet begonnen de naam te noemen die je niet mag noemen... [Pot verwijt de ketel?] Maar goed, de achtergrondinfo daargelaten terug naar het topic.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Ik ben het er dan ook niet mee eens dat dat niet mag. Maar de argumentatie 'hij won meer titels' heeft niks te maken met wat ik zei. Dat Hamilton over zijn loopbaan tot nu toe niet op dat niveau staat is nl duidelijk. Maar zijn prestaties dit jaar doen niets onder voor wie dan ook. En vorig jaar ook al niet veel.

Arthur

Aan de prestaties van Hamilton dit jaar valt absoluut niets af te dingen, lijkt me compleet duidelijk. Een kwinkslagje tussendoor [na een opzetje] is klaarblijkelijk een doodzonde...

Verder laat ik het hierbij!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Welnee geen doodzonde hoor. Laten we er niks van maken, ik bedoelde het niet lullig en jij ook niet zo te zien. Hamilton is the man dit jaar, en daar zijn we het over eens.  :)

Overigens hield HAM zijn pet op tijdens het eerbetoon aan Wilson omdat 'ik niet wist dat het een eerbetoon was'... Hij is niet de slimste, of wel?

Arthur

Prima hoor Jeroen! Geen achterliggende gevoelens hoor, zeker niet! En van die pet, ach, je kunt alles wel op een weegschaal leggen, dan valt er over iedereen wel iets te mekkeren. Hamilton zal het niet zeker niet bewust gedaan hebben, daar was ook geen enkele aanleiding toe!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Jozef

Jawel, die lelijke blonde kop was wel een aanleiding om z'n pet op te houden lijkt me. Vraag me af of ie een weddenschap heeft verloren of zo. ;D

Ik denk trouwens ook dat Mercedes zich wel wat toespitst op Rosberg. Ik denk echt dat Spa vorig jaar een kantelpunt was in het verhaal van Rosberg. We weten niet wat er toen binnenskamers allemaal gezegd is, maar toen leek toch al dat de Mercedes-leiding de kant van Hamilton koos. Omdat Hamilton de klus ook klaarde in Abu Dhabi, is het eigenlijk gewoon einde verhaal voor Rosberg bij Mercedes. Mag zijn contract uitzitten als tweede coureur, meer niet. En zoals ik al zei, ik denk ook dat dat gewoon is wat hij eigenlijk waard is.

Hamilton heeft dat hele team naar zijn hand gezet ondertussen. De lijn met Schumacher werd al getrokken door Jeroen, ik zal ook nog de vergelijking met Vettel maken. Had de grootste moeite met Webber in 2009 en 2010 maar had daarna het hele team in de pocket, met o.a. een dominante tweede titel in 2011. Net zoals Hamilton moeite had met Rosberg in 2013 en 2014 en nu in 2015 een dominante tweede Mercedes-titel aan het behalen is. En reken maar dat hij 2016 ook als uitgesproken titelfavoriet start.

Wings

Ik begrijp de overeenkomst tussen Hamilton en Schumacher niet helemaal. Enige overeenkomst die ik zie is dat beiden over dominant materiaal beschikken/hebben beschikt en daarmee kampioen werden. Net als Mansell overigens en Button. Leuk. En waarom dat niet gezegd zou mogen worden begrijp ik al helemaal niet.

0634

Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 06:15:49
Ik begrijp de overeenkomst tussen Hamilton en Schumacher niet helemaal. Enige overeenkomst die ik zie is dat beiden over dominant materiaal beschikken/hebben beschikt en daarmee kampioen werden. Net als Mansell overigens en Button. Leuk. En waarom dat niet gezegd zou mogen worden begrijp ik al helemaal niet.

Ik zal het je vertellen: enige tijd geleden kwam het ter Hamilton ook alleen maar won omdat hij de beste wagen had. Toen maakte ik de opmerking 'hij doet alles net zo goed als Schumacher met een dergelijke wagen indertijd'. Gewoon keihard je teamgenoot verslaan in 8 vd 10 gevallen en verder zoveel mogelijk poles en zeges pakken. Daarin zie ik weinig verschil. Natuurlijk heeft hij de beste wagen, maar op een bepaald moment kan je niet meer doen dan wat Hamilton/Schumacher doet/deed. Vandaar.

0634

Citaat van: Jozef op 07 september 2015 - 02:11:14
Jawel, die lelijke blonde kop was wel een aanleiding om z'n pet op te houden lijkt me. Vraag me af of ie een weddenschap heeft verloren of zo. ;D


Dat was dus ook wat ik dacht, dat hij zijn pet niet af wilde doen. Maar op het podium deed hij het dan wel.

Wings

Citaat van: Jeroen op 07 september 2015 - 06:21:40
Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 06:15:49
Ik begrijp de overeenkomst tussen Hamilton en Schumacher niet helemaal. Enige overeenkomst die ik zie is dat beiden over dominant materiaal beschikken/hebben beschikt en daarmee kampioen werden. Net als Mansell overigens en Button. Leuk. En waarom dat niet gezegd zou mogen worden begrijp ik al helemaal niet.

Ik zal het je vertellen: enige tijd geleden kwam het ter Hamilton ook alleen maar won omdat hij de beste wagen had. Toen maakte ik de opmerking 'hij doet alles net zo goed als Schumacher met een dergelijke wagen indertijd'. Gewoon keihard je teamgenoot verslaan in 8 vd 10 gevallen en verder zoveel mogelijk poles en zeges pakken. Daarin zie ik weinig verschil. Natuurlijk heeft hij de beste wagen, maar op een bepaald moment kan je niet meer doen dan wat Hamilton/Schumacher doet/deed. Vandaar.

O dat klopt wel. Maar dat geldt voor iedereen in die positie en zegt weinig over wie meer talent bezat natuurlijk. Verder doet Lewis het gewoon erg goed dit jaar.

Jehoentelaar

Citaat van: Arthur op 06 september 2015 - 21:24:58
Citaat van: Perton op 06 september 2015 - 21:22:00
Citaat van: Wings op 06 september 2015 - 21:12:46


Ikzelf heb het idee dat het een combinatie van factoren is: Rosberg heeft een mentale klap gehad door het kampioenschap te verliezen, hij wordt papa en legt niet de volledige focus op het racen en een Mercedes die zich toelegt op Hamilton. Daardoor hoeft Hamilton niet te maximaliseren. Dat brengt rust waardoor hij minder fouten maakt. Oorzaak -> gevolg.
Nou wat Jeroen zegt: Hamilton rijdt zelf ook sterker. Dat zag je bij Vettel en Webber ook. In 2010 zat Webber dicht op Vettel en werd ie bijna kampioen, de jaren erna werd dat gat alleen maar groter en groter.

En dat deed Schumacher met al zijn teamgenoten ;)

Behalve Irvine misschien. Maar dat is wel erg cru gesteld (en gechargeerd).

0634

Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 18:33:18
Citaat van: Jeroen op 07 september 2015 - 06:21:40
Citaat van: Wings op 07 september 2015 - 06:15:49
Ik begrijp de overeenkomst tussen Hamilton en Schumacher niet helemaal. Enige overeenkomst die ik zie is dat beiden over dominant materiaal beschikken/hebben beschikt en daarmee kampioen werden. Net als Mansell overigens en Button. Leuk. En waarom dat niet gezegd zou mogen worden begrijp ik al helemaal niet.

Ik zal het je vertellen: enige tijd geleden kwam het ter Hamilton ook alleen maar won omdat hij de beste wagen had. Toen maakte ik de opmerking 'hij doet alles net zo goed als Schumacher met een dergelijke wagen indertijd'. Gewoon keihard je teamgenoot verslaan in 8 vd 10 gevallen en verder zoveel mogelijk poles en zeges pakken. Daarin zie ik weinig verschil. Natuurlijk heeft hij de beste wagen, maar op een bepaald moment kan je niet meer doen dan wat Hamilton/Schumacher doet/deed. Vandaar.

O dat klopt wel. Maar dat geldt voor iedereen in die positie en zegt weinig over wie meer talent bezat natuurlijk. Verder doet Lewis het gewoon erg goed dit jaar.

Nee, klopt, maar over het intrinsieke talent heb ik het ook toen niet gehad. Overigens denk ik dat HAM qua rijderstalent niet veel onderdoet voor Schumacher, op dat vlak heb ik HAM vrij hoog zitten. Meer op andere onderdelen scoort hij i.m.o. iets lager (arbeidsethos, tactisch, technisch, communicator/stimulator binnen het team, etc.). Enfin, vergelijkingen zijn altijd lastig... (en toch doe ik het  ;D)