Hamilton vs Bottas (2017-editie)

Gestart door Pancake Shield, 12 april 2015 - 13:19:13

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 april 2015 - 18:24:22
Citaat van: Leroy op 17 april 2015 - 16:21:05
"Lewis is een van de beste coureurs van het team.

Ze hebben er twee!

Wie heeft dit stuk vertaald?
;D ;D ;D ...Ik niet hoor!

Leroy

was vertaald denk ik van de engelse f1 today site... daar komen waardeloze stukken vandaan... naar mijn idee is het puur om de prijs van hamilton omlaag te lullen...

hij schijnt die 150 mill te willen voor 3 jaar op contract...  mercedes schijnt (volgens) auto und sport dat afgeslagen te hebben...

schijnt ook dat ze daarom nog een keer het onderwerp en druk via ene "max verstappen"uit te willen oefenen op hamilton...

maar LAUDA heeft er gewoon vertrouwen ;)

"It's all going in the right pace," Lauda told this writer. "There's nothing wrong. It is basically sorted out, no more discussions. It is sorted out. It just needs to get signed.

"For me it's out of the way because it's done. An announcement, I don't care. There's nothing to worry about."

Lauda dismissed suggestions in the German media to the effect that Hamilton might now be eyeing up Ferrari: "No, he can't. We all agreed he's driving, he agreed, we agreed, that's it. Simple."


Dit komt van Adam Cooper af...

Jozef

Citaat van: Jeroen op 16 april 2015 - 22:19:06
Citaat van: FolkertE op 16 april 2015 - 21:38:17
Maar toen leek Rosberg stabieler en kwam hij niet met rare uitspraken naar de media toe. Toen was het voornamelijk Hamilton die zwak leek en de media over zich heen kreeg, na Spa is het voornamelijk Rosberg die mentaal zwakker leek.

Hier was ook niks raars aan. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar raar was het niet. Er werd hem wat gevraagd en hij gaf antwoord. Ik zou het zeker niet zo gedaan hebben, maar er was niet veel raars aan.

Nou... heb je die persconferentie gezien? Ik heb toevallig net gekeken. De vraag was "Talk us through your race", de reactie van Rosberg is dat hij Hamilton aanspreekt over hoe die zijn race gereden heeft. Hij ging er ook vrij lang over door, gebruikte herhaaldelijk het woord "unnecessary", en sloot af met "I'm unhappy about that" en de melding dat hij verder niks wou zeggen over zijn race.

Met andere woorden, hij gaf nauwelijks antwoord op de vraag en zocht duidelijk de controverse op, waarschijnlijk omdat hij binnenin echt kookte en zich daarom niet kon inhouden.

Al bij al het typische gedrag van een nummer 2 die niet kan accepteren dat hij de nummer 2 is, en dan maar stampvoetend begint te klagen over irrelevante zaken. Geert Wilders zou zeggen: "Hamilton rijdt naar de zege en ondertussen staat Rosberg huilie huilie te doen op de gang."

0634

Citaat van: Jozef op 17 april 2015 - 22:58:43


Nou... heb je die persconferentie gezien? Ik heb toevallig net gekeken. De vraag was "Talk us through your race", de reactie van Rosberg is dat hij Hamilton aanspreekt over hoe die zijn race gereden heeft. Hij ging er ook vrij lang over door, gebruikte herhaaldelijk het woord "unnecessary", en sloot af met "I'm unhappy about that" en de melding dat hij verder niks wou zeggen over zijn race.

Met andere woorden, hij gaf nauwelijks antwoord op de vraag en zocht duidelijk de controverse op, waarschijnlijk omdat hij binnenin echt kookte en zich daarom niet kon inhouden.


Ik denk dat je nog een keer moet kijken.

De vraag was niet gewoon: 'talk us through your race.' Ze voegde daar duidelijk aan toe: 'You sounded at times if you were under a little bit of unnessecary pressure maybe.'

Nou, daar antwoordde hij dus op, op die onnodige druk. Hij gaf wel degelijk antwoord op de vraag. Met de rest van je stelling ben ik het overigens eens, maar je kan onmogelijk de persco zien en zeggen dat hij niet reageerde op hetgeen er gevraagd werd.

rafael25


0634

Niet echt. Eigenlijk maar one more year... Rosbergs contract loopt ziver ik weet eind 2016 af... ;)

janke

Dus drie jaar lang duldt Hamilton en Mercedes geen echte tegenstander in het team. Het zal wel. Gaat nergens over. Tig miljoen voor een paar jaar. Laat Vettel hem vanaf volgend jaar maar de oren wassen. Bottas zou nog mooier zijn. Ik hou er wel van dat decadentie een keer op zijn bek gaat. Zie McLaren nu. Maar dat komt ook wel weer goed. Net als met Ferrari. Denk ik!!!! Ik zou ook graag zien dat Williams weer "echt"mee doet. Maar daar zouden ze al blij zijn met een sponsor van 150m. Het kan verkeren.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: janke op 21 mei 2015 - 00:42:08
Dus drie jaar lang duldt Hamilton en Mercedes geen echte tegenstander in het team.

Waar maak je dat uit op?

Pancake Shield

Heb ik gemist dat Hamilton een clausule in zijn contract heeft staan die zegt: "Rosberg zal je altijd voor laten"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

janke

Citaat van: Kootje op 21 mei 2015 - 06:13:22
Citaat van: janke op 21 mei 2015 - 00:42:08
Dus drie jaar lang duldt Hamilton en Mercedes geen echte tegenstander in het team.

Waar maak je dat uit op?

Nergens ;) Maar Hamilton kennende zal die clausule er best kunnen zijn. Ik teken drie jaar en ik ben de onbedreigde #1 in het team.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 20 mei 2015 - 23:28:46
Niet echt. Eigenlijk maar one more year... Rosbergs contract loopt ziver ik weet eind 2016 af... ;)
Was het niet eind 2017 voor Rosberg? Hij tekende vorig jaar Silverstone zijn contract. Dus nog 2,5 jaar ;)

Kootje

@Janke,

Hamilton kennende? Ken je hem?  ;)

Hoe dan ook, ik heb hem dat iig nooit horen eisen. Niet toen hij debuteerde naast Alonso (daar was het juist Fernando die stampvoetend vertrok omdat die status niet verleend werd), niet toen hij als Vice-WK Kovalaïnen  als teamgenootje kreeg (die status verwierf hij door z'n prestaties, niet door z'n contract), niet toen hij als regerend WK mede WK Button naast zich kreeg (die heeft hem ervoor laten werken en is het hem niet gelukt die staus af te dwingen waar ik 'm nooit negatief over gehoord heb) en ook niet toen hij naar Mercedes ging en z'n maatje Rosberg teamgenoot werd (ook hier geld hetzelfde als bij Button), dus waarom zou hij dan nu ineens de nr1 status eisen? Omdat hij nu 2-voudig WK is? Zou kunnen, maar lijkt me erg sterk aangezien hij die status dit seizoen vooralsnog niet gehad heeft. Dan vraag ik me af: Waarom hem die status dan niet al gelijk geven, maar pas nu het contract getekend is, als je weet dat dat 'n voorwaarde is om het contract getekend te krijgen en je hem perse wil hebben de komende jaren. Daarbij heeft Lewis al meermaals aangegeven juist intens te genieten van de gevechten met z'n teamgenoot, terwijl een nr1 status die gevechten juist elimineert. Jouw "Hamilton kennende" strookt iig totaal niet met hoe Hamilton zich gedurende zijn carrière 'tegen de pers, op het podium of over de boordradio uit heeft gelaten over de strijd met z'n teamgenoten.


@Folkert,

Als dat 'n 3-jarig contract was, dan is dat is toch tot eind 2017, of ben ik nu gek?

FolkertE

Ja, precies. het was een 3 jarig contract dus Rosberg rijd tot eind 2017.

Overigens heeft hij in prestaties een nummer 1 status naast Button nooit overtuigend afgedwongen, Button zat er vaak genoeg goed (beter) bij om Button een eerlijke kans te geven.
Met Rosberg heb ik wel het idee dat hij door prestaties nummer 1 status afdwingt.
Maar goed, het zou kunnen dat hij het in het geheim wel geëist heeft, maar daar kunnen wij enkel over speculeren. Des tijds met Alonso was voornamelijk Alonso die het publiekelijk probeerde af te dwingen door zijn verbazing uit te spreken over de gelijkwaardige behandeling.

Pancake Shield

Ik kan mij niet indenken dat Mercedes en de teamleiding daar ooit akkoord mee gaan. Tenzij Rosberg het team blijft afvallen. Of als op een of andere manier Rosberg vertrekt en er een andere coureur aangetrokken moet worden. Maar in de huidige situatie zie ik dat echt niet gebeuren.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Geruchten gingen overigens wel dat Hamilton dat in deze contractonderhandelingen wel graag wilde. Maar goed, het zijn ook niet meer dan geruchten natuurlijk. Geruchten waren er ook dat de onderhandelingen lang duurde omdat Hamilton naar Ferrari wilde. Het duurde allemaal relatief lang, dus logisch dat er van alles werd bedacht, verzonnen of groter werd gemaakt dan het is.

Als Hamilton-fan vind ik Rosberg naast hem stiekem wel prima, hij is uiteindelijk de Mark Webber van Mercedes in mijn ogen. Maar als er een betere coureur komt, is dat qua strijd natuurlijk wel wat mooier.