Round 4: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 12 april 2015 - 10:25:10

« vorige - volgende »

Sabai

Mijn zoon kijkt al wel mee en heb hem al een stuurtje gegeven.En vooral de Ferrari's vind hij interessant   ;)

FolkertE

hahah, hij draaid wel bij ;).

Maar vind hij het wat?
Rosalie vind het op zich leuk, maar ik mag het alleen kijken als het live is.

Zeeuw

Citaat van: FolkertE op 20 april 2015 - 19:59:27
Oja, goed dat je het zegt, ik zou van je zoon een echte Hamilton fan maken die Vettel helemaal niks vind ;D

Maar ik vind die vonken, hoe kunstmatig dan ook, wel geinig. Voegt wel iets toe aan het spectakel. Maar dat wist ik dus niet, maar bedankt.
Ik ben nu trouwens ook indycar aan het kijken en daar is de hele sfeer toch anders en proberen ze de kijker van alles op de hoogte te brengen. Erg aangenaam om naar te kijken.
Bij indycar krijg ik altijd het gevoel alsof alles me uitgelegd moet worden. Why state the obvious? En dan ook een miljoenmiljard stats er bij, het is me allemaal net iets te.

0634


Perton

Die stats die in beeld verschijnen gaan bij mij het ene oog in en het andere oog weer uit. Om es even mijn eigen versie van een bestaande uitdrukking te gebruiken :P Het interesseert mij ook niet zo dat er vorig jaar in ronde 35 een gele vlag was.

FolkertE

Citaat van: Zeeuw op 20 april 2015 - 21:11:20
Citaat van: FolkertE op 20 april 2015 - 19:59:27
Oja, goed dat je het zegt, ik zou van je zoon een echte Hamilton fan maken die Vettel helemaal niks vind ;D

Maar ik vind die vonken, hoe kunstmatig dan ook, wel geinig. Voegt wel iets toe aan het spectakel. Maar dat wist ik dus niet, maar bedankt.
Ik ben nu trouwens ook indycar aan het kijken en daar is de hele sfeer toch anders en proberen ze de kijker van alles op de hoogte te brengen. Erg aangenaam om naar te kijken.
Bij indycar krijg ik altijd het gevoel alsof alles me uitgelegd moet worden. Why state the obvious? En dan ook een miljoenmiljard stats er bij, het is me allemaal net iets te.
Dat klopt wel ja. Ik kreeg net ook het idee dat ze na elke reclame dingen op nieuw gingen uitleggen. Maar goed, vond die te vele statestieke niet eens zo heel storend. Leuk commentaar, genoeg info, leuke races. Vind het wel een goed alternatief voor als er geen F1 is.

OT: Ik ben nu benieuwd naar de ontwikkelingsrace van Mercedes en Ferrari, want als het klopt wat Jeroen zei en Ferrari krijgt 80 PK extra, zitten ze toch weer dichter op Mercedes. Maar die gaan natuurlijk ook niet stil zitten. 
Ik ben overigens wel benieuwd naar hoe rustig Lewis reed, of hoe veel hij aan het pushen was. Het gat met Rosberg bleef redelijk gelijk.

0634

Niu ja, dar zei Jeroen niet zozeer maar dat zeiden ze bij Sport1. Ze zouden dan zelfs voorbij zijn aan Mercedes.

Jozef

Die vonken komen trouwens volgens Charlie Whiting vooral om veiligheidsredenen. Tot vorig jaar zaten er ook metalen blokjes in de plank maar dat was dan ballast gemaakt van zwaar metaal (ik zou zeggen wolfraam, maar ben niet zeker). Af en toe komt zo'n blokje los uit de plank. In Spa 2013 waren er twee lekke banden omdat zo'n blokje ergens in een kerbstone was blijven liggen.

Volgens de officiële versie zijn de blokjes nu van titanium (wat een vrij licht metaal is) omdat het veiliger is, ze wegen namelijk maar een derde van wat ze vroeger wogen en zijn daarom minder gevaarlijk als projectiel. Ten tweede slijten ze sneller waardoor de teams hun rijhoogte iets hoger moeten afstellen (wat het ook wat veiliger maakt volgens Whiting) en de vonken worden dus pas als derde, bijkomstige reden genoemd.

bron: fia.com

Franky R.



Leroy

alsof wij geen interview en reglements- wijzigingen lezen...damn...


Jozef

Ik denk dat het een koninklijk meervoud was, of zou hij het toch aangedurfd te hebben om voor het hele forum te spreken? :P

Leroy

waar de blokken voor zijn Jeroen... 


die werden geïntroduceerd voor de "show" ipv het lulkoek verhaal van Whiting...

Jehoentelaar

Ik begrijp uit de post van Jozef dat de verandering van materiaal is gedaan om andere redenen dan de show, niet het toepassen van de blokjes an sich zoals jij stelt.