Round 4: Bahrain Grand Prix, Bahrain International Circuit, Sakhir

Gestart door Maikel0230, 12 april 2015 - 10:25:10

« vorige - volgende »

robbert

Citaat van: FolkertE op 13 april 2015 - 15:43:46
Citaat van: Leroy op 13 april 2015 - 15:17:42
achja ... vanaf canada zouden ze gelijk moeten zitten met het pakket  :D en de strijd met mercedes pas echt aangaan...
Gaan ze van af daar met een nieuw pakket rijden? Ik weet dat ze ergens voor de zomerstop met een nieuwe motor komen, maar weet niet wanneer precies. Maar Mercedes heeft nog flink wat voorsprong en zullen ook goed verbeteren.


ja en mercedes zal natuurlijk ook niet blijven stilzitten ;D

Tuesday

Citaat van: robbert op 13 april 2015 - 18:01:15
Citaat van: FolkertE op 13 april 2015 - 15:43:46
Citaat van: Leroy op 13 april 2015 - 15:17:42
achja ... vanaf canada zouden ze gelijk moeten zitten met het pakket  :D en de strijd met mercedes pas echt aangaan...
Gaan ze van af daar met een nieuw pakket rijden? Ik weet dat ze ergens voor de zomerstop met een nieuwe motor komen, maar weet niet wanneer precies. Maar Mercedes heeft nog flink wat voorsprong en zullen ook goed verbeteren.


ja en mercedes zal natuurlijk ook niet blijven stilzitten ;D
Mercedes zat afgelopen winter ook niet stil en toch is het gat aanmerkelijk kleiner geworden. Dus het kan wel degelijk. Is geen garantie voor toekomstige ontwikkeling, maar er is genoeg reden om positief te zijn.

0634

Is dat zo? Volgens mij is het gat van Mercedes op alle teams gelijk gebleven of gegroeid. Alleen Ferrari is dichterbij gekomen. Meer niet. Dat komt dan toch meer op het conto van Ferrari dan dat Merc niet goed zou ontwikkelen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 13 april 2015 - 21:19:00
Is dat zo? Volgens mij is het gat van Mercedes op alle teams gelijk gebleven of gegroeid. Alleen Ferrari is dichterbij gekomen. Meer niet. Dat komt dan toch meer op het conto van Ferrari dan dat Merc niet goed zou ontwikkelen.
ja, maar ik beweer toch ook niks anders?


gloudiesaurus

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 15:58:46
Als de zon niet op het asfalt staat zal het asfalt niet extreem heet zijn denk ik.

Ik lees net de preview van Sauber. Volgens Sauber is het asfalt in Bahrein sowiezo wat aggresiever. En volgens Sauber blijft het asfalt, ondanks dat het een nachtace is, lang erg warm. Dus de banden zijn wel een issue in Bahrein.

Lijkt me in het voordeel van Ferrari  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Leroy

Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2015 - 10:41:55
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 15:58:46
Als de zon niet op het asfalt staat zal het asfalt niet extreem heet zijn denk ik.

Ik lees net de preview van Sauber. Volgens Sauber is het asfalt in Bahrein sowiezo wat aggresiever. En volgens Sauber blijft het asfalt, ondanks dat het een nachtace is, lang erg warm. Dus de banden zijn wel een issue in Bahrein.

Lijkt me in het voordeel van Ferrari  :)

Klopt helemaal ... (ik kom net terug uit amerika...) ik heb 2 dagen in death valley gezeten ... +- zelfde klimaat Bahrein... en s'avonds werd het daar +/- tussen de -5 en +5 ... maar als je op straat stond voelde de straat aan alsof er verwarmings elementen in verstopt waren...

dus kan me goed voorstellen dat het in bahrein ook zo op de baan is... en grote kans dat de tribunes nu wel vol gaan zitten... want wie wil er nu in een zandbak met 40 tot 50 graden naar een race kijken... dan ben je kapot na 1 uur races kijken...

gloudiesaurus

Sowiezo heeft Bahrein maar 1 tribune dacht ik, langs het rechte stuk. En dat het erg druk wordt, dat geloof ik niet  ;)
Bahrein heeft daarvoor ook te weinig inwoners.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Leroy

1,3 miljoen inderdaad maar het trekt ook (momenteel tot de nieuwe GP in buurland gereden gaat worden...) mensen vanuit qatar en saoudi arabié  aan, net als de GP van Abu Dhabi.

maar doordat het een nachtrace word is het veel interessanter naar die GP te gaan kijken... tevens telt bahrein 8  tribunes...... maar het blijft een lelijke locatie  8)

Jehoentelaar

Het is ook een vrij goedkope race tegenover de Europese varianten wat betreft de tribunekaarten (en zelfs de paddock voor de die-hards). De reiskosten compenseren dat wel weer enigszins, al hebben sommige budgetairlines de veiligere steden van dat deel van Arabië al wel gevonden.

Leroy

ja in verhouding wel... maar boek je er een leuke tussenstop in via een arrangement ofzo is het ook nog prima als vakantie te doen  ;D

Matthijs

Citaat van: Leroy op 14 april 2015 - 12:05:07
Klopt helemaal ... (ik kom net terug uit amerika...) ik heb 2 dagen in death valley gezeten ... +- zelfde klimaat Bahrein... en s'avonds werd het daar +/- tussen de -5 en +5 ... maar als je op straat stond voelde de straat aan alsof er verwarmings elementen in verstopt waren...
Ik geloof je helemaal, maar ten opzichte van -5 voelt iets al gauw warm aan. Ik kan me zo voorstellen dat de temperatuur van het asfalt zo 10 graden daalt kort nadat de zon er niet meer op schijnt. En voor de performance van de banden maakt het nogal uit of het gewoon warm of heel warm is.

Leroy

Citaat van: Matthijs op 15 april 2015 - 13:19:01
Citaat van: Leroy op 14 april 2015 - 12:05:07
Klopt helemaal ... (ik kom net terug uit amerika...) ik heb 2 dagen in death valley gezeten ... +- zelfde klimaat Bahrein... en s'avonds werd het daar +/- tussen de -5 en +5 ... maar als je op straat stond voelde de straat aan alsof er verwarmings elementen in verstopt waren...
Ik geloof je helemaal, maar ten opzichte van -5 voelt iets al gauw warm aan. Ik kan me zo voorstellen dat de temperatuur van het asfalt zo 10 graden daalt kort nadat de zon er niet meer op schijnt. En voor de performance van de banden maakt het nogal uit of het gewoon warm of heel warm is.

klopt... -5 is wel het uiterste hé!  ;)

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 14 april 2015 - 10:41:55
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 15:58:46
Als de zon niet op het asfalt staat zal het asfalt niet extreem heet zijn denk ik.

Ik lees net de preview van Sauber. Volgens Sauber is het asfalt in Bahrein sowiezo wat aggresiever. En volgens Sauber blijft het asfalt, ondanks dat het een nachtace is, lang erg warm. Dus de banden zijn wel een issue in Bahrein.

Lijkt me in het voordeel van Ferrari  :)
Ik had dat wel iets anders verwacht. Maar goed, dat zou in het voordeel kunnen zijn voor Ferrari. Maar toch denk ik dat Malesië wat vertekend was. De warmte hielp zeker, maar ik denk met een probleemloos weekend Hamilton meer kans had gemaakt om te winnen. Alles viel perfect voor Ferrari en Mercedes is dus wel te verslaan als niet alles vlekkeloos gaat.
Maar ben benieuwd, een race in de avond en dan kan ik eindelijk eens een beetje uitslapen. ;D.

0634

Geen idee hoe warm het gaat zijn. Bovendien is het niet iedere keer feest. Ik betwijfel of Ferrari in staat zal zijn om Merc opnieuw op eigen kracht te verslaan. Maar wie weet.