Audi F1 ?

Gestart door Leroy, 31 oktober 2014 - 12:47:37

« vorige - volgende »

Audi wel of niet in de F1?

Wel
Niet
Ligt aan andere fabrikanten

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 01 november 2014 - 15:38:08
Precies. En daarbij weten we vanaf hier niet precies wat 'service en mobiliteit' bij een sportafdeling van een autofabrikant inhoudt.


Zouden ze dat niet beter uitleggen dan? Zo voorkom je ook een hoop speculatie... :)

Jehoentelaar

Enerzijds wel, anderzijds zal er dan ook op een of andere manier wel weer een gerucht de wereld in komen. Dat is haast niet te voorkomen. :)

Zeeuw

Red Bull heeft inmiddels het Audi vuurtje weer opgestookt. Met de wisseling van de macht bij VAG zou de deur daar weer op een kier kunnen. Piech was geen vriend van Ecclestone en deze lijkt nu te vervangen gaan worden (http://www.inautonews.com/volkswagens-works-council-supports-new-board-members-post-piech).

Audi heeft via Auto Union flink wat heritage natuurlijk in de F1, maar is ook duidelijk geweest dat er voor hun geen winst te behalen is promotiegewijs. In het WEC/DTM kunnen ze zich prima laten zien, waar VW in de lagere raceklasses het prima doet. Vraag maar aan Max ;)

Echter zien we aan Honda (en in het verleden Toyota) dat het niet eenvoudig is om als motorenleverancier actief te zijn in de F1. Successen worden snel vergeten en per jaar moet er toch zo'n 200 miljoen geïnvesteerd worden.

Lijkt mij er dus op dat Red Bull Renault onder druk probeert te zetten, want reëel is het niet voor VAG op dit moment.

Sphinx

Ik zie het er niet van komen op korte termijn. Iedereen WIL audi de F1 in praten, maar zelf hebben ze eigenlijk helemaal geen reden. De enige overeenkomst is dat de F1 sinds de introductie van de nieuwe V6 ook hyrbride systemen heeft, maar voor de rest is de F1 technisch veel te restrictief tov technische vernieuwingen. Dat Audi en Seat in de nieuwe TCR toerwagenklassen meedoet is bv omdat ze een DSG versnellingsbak mochten gebruiken, Audi speelt het in het WEC op een hybride Diesel, Porsche (om maar een ander VAG merk te noemen) heeft dan weer een hybride V4, maar een met dubbele turbo.

Zolang er geen overeenstemming over veranderingen in de regels in de komende twee jaar is, zie ik geen enkel VAG merk toetreden. De laatste poging moest Bernie staken toen hij de V4 turbo's ter faveure van VW had doorgedrukt en schielijk zijn keutel introk toen VW de rallysport ging domineren. En reken maar dat VW er geen brood in ziet het eerste jaar kansloos achteraan mee te knetteren, ze moeten meteen succesvol zijn, anders zijn ze zo weer vertrokken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

0634

2016? Nee. 2020? Ja.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 mei 2015 - 16:02:00
2016? Nee. 2020? Ja.

+1


En daarom heb ik dus op WEL gestemd. Vroeg of laat zie ik ze toch de stap naar F1 maken, maar wel eerder laat dan vroeg.

0634

Dat dus. Ik heb daarom ook op ja gestemd. Gaat inderdaad een keer gebeuren, denk ik. Maar nu nog niet.

janke

Misschien komen ze terug. Maar eerder met Porsche dan Audi. Lamborghini en Bugatti kan ook nog. :) Ik stem op nee. Wat Sphinx schreef ben ik het mee eens.
Some things are too important to be left in the past.