Bernie's proefballonetje, deel 3452: Formule 1 voor vrouwen.

Gestart door Zeeuw, 30 maart 2015 - 13:41:54

« vorige - volgende »

Perton

Citaat van: Jozef op 31 maart 2015 - 23:22:03
Maar als we willen roepen hoe atletisch de heren F1-coureurs wel zijn omdat het een extreem zware sport is voor het lichaam, dan moeten we openlijk durven toegeven dat vrouwen eigenlijk een aparte klasse verdienen net als in alle andere sporten waarin fysiek een rol speelt. Of er iemand naar gaat kijken is een andere vraag, er is in elk geval geen geld voor teams die hun eigen auto bouwen.
Een aparte klasse lijkt mij ook niet zoveel mis mee inderdaad.

Perton

Citaat van: Pancake Shield op 01 april 2015 - 12:01:37
Ik begin mij af te vragen he. Zou iemand bij de FIA het niet verknoeid hebben? Het persbericht te vroeg hebben losgelaten?
Nee, het was namelijk een interview van Bernie in een krant ;)

FolkertE

Citaat van: Perton op 01 april 2015 - 12:03:43
Citaat van: Pancake Shield op 01 april 2015 - 12:01:37
Ik begin mij af te vragen he. Zou iemand bij de FIA het niet verknoeid hebben? Het persbericht te vroeg hebben losgelaten?
Nee, het was namelijk een interview van Bernie in een krant ;)
Bernie word wel oud he, misschien was hij vergeten dat hij het ook nog niet mocht zeggen.

Pancake Shield

Citaat van: Perton op 01 april 2015 - 12:03:43
Citaat van: Pancake Shield op 01 april 2015 - 12:01:37
Ik begin mij af te vragen he. Zou iemand bij de FIA het niet verknoeid hebben? Het persbericht te vroeg hebben losgelaten?
Nee, het was namelijk een interview van Bernie in een krant ;)

Oh, dan gaat dat over XD
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Franky R.


Racingnews365

En die dames moeten de gridgirls vervangen? ;)

Zonder gein, zie niets in een serie van racende vrouwen. Niets ten nadele van die dames, maar als ze snel genoeg zijn om met de mannen te racen dan is daar een plek voor. Denk aan Danica Patrick die al jarenlang tussen de mannen rijdt. Het favoriete modepoppetje van Lotus doet het leuk op een poster of in een bepaald soort film, maar niet in een Formule 1 race.

Een serie voor vrouwen die dan een voorprogramma moet worden voor de Formule 1 zal weinig toevoegen. Er is nu al een voorprogramma genaamd GP2 en mensen komen niet specifiek voor de vrouwenrace naar het circuit. Idem met vrouwenvoetbal, vrouwenwielrennen en vrouwenschaatsen. Ik zeg niet dat die sporten niets toevoegen of er niet zouden moeten zijn, maar de aandacht en interesse van zowel media als het grote publiek is gering.
Fan, volger en journalist van/over formule1, motogp, Dakar.

Franky R.

Het vrouwentennis is daartegen wel weer een groot succes tov de mannen...IMHO... :P
;)

0634

Volgens mij wordt vrouwenschaatsen ook gewoon volop belicht.

Jehoentelaar

Vrouwenschaatsen is nauwelijks minder populair dan mannenschaatsen. Vrouwenvoetbal ligt achter omdat tot voor kort nog maar nauwelijks meisjes op voetbal gingen; pas de laatste jaren zit daar ontwikkeling in. Nu is het overigens de snelst groeiende sport bij vrouwen van het land.

Perton

Ik heb me vorig jaar gewaagd aan het kijken van de Champions League-finale (voor vrouwen bedoel ik) en het niveau was echt gewoon heel slecht (uiteraard 2000 keer beter dan wanneer je mij op het veld zou zetten, dat wel). Het lukte beide teams bijvoorbeeld niet om binnen de 90 minuten drie opeenvolgende passes goed te laten aankomen. En ik denk niet dat dat te wijten is aan het feit dat daar pas in de laatste jaren ontwikkeling in zit, want in Duitsland enzo (volgens mij was de finale een Duitse tegen een Zweedse ploeg) is de sport naar mijn weten al een stuk langer populair. En dat is het ook wel met zo'n Formule DD (Oooh seksistisch grapje): welke meerwaarde heeft het voor mij als fan? Ik kijk ook niet naar BOSS GP (of hoe dat tegenwoordig ook heet), want het niveau racen is gewoon drie keer niks.

Dus ik herhaal mijn motto: zorg dat er meer meisjes gaan racen.

Jehoentelaar

In Duitsland is de nationale vrouwenploeg erg populair, het competitievoetbal valt reuze mee met iets onder de duizend toeschouwers gemiddeld per wedstrijd. Valt dus op zich ook wel weer mee.