Vlieglessen boven stedelijk gebied

Gestart door Tim C, 24 augustus 2002 - 12:26:25

« vorige - volgende »

Mogen vliegtuigen trainingsvluchten houden boven stedelijk gebied?

ja
12 (42.9%)
nee
16 (57.1%)

Totaal aantal stemmen: 22

Poll gesloten: 24 augustus 2002 - 12:26:25

Tim C

Gisteren stortte er op ongeveer 100m van mijn deur een sportvliegtuigje neer. De piloot en zijn leerling waren een noodsituatie aan het inoefenen.

sledge

Ik heb ja gestemd omdat er bij trainingsvluchten ook steeds een ervaren instructeur aan boord is. Dat ongval van gisteren was denkelijk te wijten aan technische problemen.
Ik leef ook nog (een (heel klein) beetje)

FerrariMan

Citaat van: Tim CGisteren stortte er op ongeveer 100m van mijn deur een sportvliegtuigje neer. De piloot en zijn leerling waren een noodsituatie aan het inoefenen.

Da hebben ze wel héééél goed ingeoefend dan hé !  8)

Tim C

op zich heb ik niks tegen vlieglessen, of sportvliegerij maar, moet dat echt boven een stad gebeuren?

Ik ben niet tegen de luchthaven, eigenlijk zelfs voor, maar boven een stad geef je geen vlieglessen. Dat is toch normaal, of niet?

BugsBunny

Ge moet ook beschouwen hoe onervaren die piloot was he. Die gast kan ook goed opt einde van zijn opleiding geweest zijn.
Trouwens als ge leerlingpiloten nooit noodsituaties boven de stad laat uitvoeren hoe gaan ze het dan later ooit leren?
A Eruchîn, ú-dano i faelas a hyn an uben tanatha le faelas!

Gilles Villeneuve

ja...nu zijn ze nog niet tegen iemands huis aangevlogen...maar als ze de mensen niet leren met die situaties om te gaan vliegen ze later misschien wel door uw voorkant van uw huis binnen  :? ...
Nu is het 1 ongeval, maar hoeveel mensen hebben al niet ervaring opgedaan, en misschien al iets dergelijks vermeden? :wink:
Beleef de 24 Uren van Zolder live via www.24U.be !

Tim C

Het is het tweede hier in 20 jaar (daarvoor was ik er nog niet ;) ) Dus opzich is het geen slechte statistiek.

Alan Blues

Ik ben er niet voor. Zo'n oefeningen kan je ook doen boven velden. Ik woon in Zaventem en ben blij dat er hier nog nooit zo'n grote is neergevallen....

jw83

hoevaak gebeurt het nou dat een vliegtuigje neer stort niet vaak

dus ik heb op Yes gestemt

Mikacouli

Ik zeg op nee.Om twee redenen.
1:Veel te gevaarlijk als er één neerstort
2:Lawaaihinder.Boven de velden heeft er niemand last van. :wink:

Kedu

Citaat van: Tim Cop zich heb ik niks tegen vlieglessen, of sportvliegerij maar, moet dat echt boven een stad gebeuren?

Het is wel moeilijk in een land als België om niet over een stad te vliegen , heel het F****** land staat volgebouwd.

De eerste keer in 20 jaar is geen slecht gemiddelde , als je de verkeerslachtoffers bekijkt in dezelde straat.

Magic Senna

Citaat van: Tim CGisteren stortte er op ongeveer 100m van mijn deur een sportvliegtuigje neer. De piloot en zijn leerling waren een noodsituatie aan het inoefenen.


Uit welingelichte bron heb ik vernomen dat dit de oorzaak was.


DerMika

Waar vind je in belgie velden of bossen groot genoeg om de hele tijd boven te vliegen?
Hoe kan je dat verbieden? Ieder vliegtuig een omweg laten maken als het boven een stad dreigt te vliegen? Lijkt me niet echt haalbaar.

Ongelukken gebeuren overal, ook in het vliegwezen.  Maar statistisch gezien heb je veel meer kans om te sterven in het verkeer dan om te sterven in een vliegtuigcrash
The Dude abides

Tim C

Ik heb het enkel over LESSEN, dus niet over gewone vluchten.

Moet iemand noodsituaties inoefenen boven een stad?

Jasper

Ik heb met twijfel op 'nee' gedrukt.
Maar ik an het op twee manieren bekijken: 'het mag wel, want in belgie is er veel te weinig niet-stedelijk gebied, en als er dan eens natuur is, dan is het een reservaat', of: 'het mag niet, want het risico is te groot, en zeker boven een stad als Antwerpen moet je dit toch vermijden'. Als je zoiets nu doet zoals boven mijn woonplaats Duffel (tussen Mechelen en Lier), dan zou ik het nog gemakkelijker kunnen toestaan. ;)