Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 12:38:07
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:49:28
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:40:32
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Nee, jij wil zeggen dat McLaren dat jaar alles uit hun wagen heeft geperst?
Precies, waarom ben ik dan hypocriet? Dat was dus ook niet het geval bij Mercedes in Maleisië, maar daar was het 110% dankzij Ferrari en Vettel. Kimi profiteerde in 2007 door fouten van Mclaren en 2 coureurs die op elkaars nek zaten.


Ik heb jou geen hypocriet genoemd. MAar het klopt natuurlijk van geen kant als je zegt dat Vettel geholpen werd vorige week en Raikkonen in 2007 niet. McLaren heeft het daar gruwelijk laten liggen op heel veel manieren. Raikkonen heeft daar op een prima manier van geprofiteerd, helemaal verdiend, maar ga niet zeggen dat het 100% op eigen kracht was. Dat is niet zo.
Dan was het Perton die me dat noemde, excuus. Maar je opmerking dat het ongelooflijk was dat ik dat zei liet ook wel merken dat je het belachelijk vond dat ik vond dat Kimi de titel op 110% eigen kracht heeft gehaald.

Maar natuurlijk heeft hij dat niet gedaan. Dat was nu mijn hele punt. Kimi heeft het voor 90% op eigen kracht gedaan en 10% geholpen door Mclaren en haar rijders.
Net als Vettel vorige race is geholpen door de fouten van Mercedes. Die fouten zijn namelijk te vergelijken met de fouten van Mclaren. Vettel en Ferrari wonnen op 90% eigen kracht.

0634

Prima Folkert. Ik hou ermee op. Dit gaat nergens meer over.

Perton

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:35:01
Jij zegt dat ik jullie geen woorden in de mond mag leggen, maar vervolgens doe je het wel bij mij. Ik zeg nergens dat alleen race snelheid  het enige is dat bepaalt of een coureur een goed weekend heeft of niet. Kwalificatie hoort daar ook zeker bij, maar Vettel heeft in tegenstelling tot Kimi wel een probleem loos jaar tot nu toe. Vettel doet het nu ietjes beter, maar niet beduidend beter. De problemen van Kimi ( of de pech, hoe je het noemen wilt) zijn significant genoeg om te zeggen dat Kimi nog niet maximaal heeft kunnen presteren.
Ietsjes beter is blijkbaar genoeg om een gat van 31 punten te creëren. Daar wil ik dan nog best 12 die jij eerder noemde van af halen. Als Kimi niet maximaal presteert, dan moet ie zorgen dat ie uit de problemen blijft. Als hij elke race wel iets heeft waardoor hij niet maximaal kan presteren, dan is dat geen toeval meer. Niet als het het tweede seizoen op rij is. Trulli is ook lang als pechvogel bestempeld, maar naarmate zijn carrière vorderde bleek toch wel dat het een structureel dingetje was.

[/quote]Had hij dan moeten door rijden met die lekke band? Of blijven door rijden met 3 wielen? [/quote]Nee, hij had zich voor Vettel moeten kwalificeren, zodat hij niet degene is die kwetsbaar is bij de start. Zoals ik al zei: één keer is een incident, twee keer is pech, vaker is een patroon.

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 12:21:18
Dat was een reactie op een eerdere post van jou waar je Hamilton de schuld gaf van het niet halen van de titel.
Het is toch ook zijn schuld? Als je als coureur alle kanten op glijdt op versleten banden, dan moet je gewoon binnenkomen. Daarom doet Button het ook altijd zo goed in wisselende omstandigheden, omdat ie dan zelf de juiste beslissingen neemt. Dus het waren fouten van McLaren én Hamilton.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 12:41:36
Prima. Voor Vettel gelden andere regels van voor Hamilton. Theo Maassen had gelijk: bij iedere mening is wel een argument te vinden.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Kimi kwam elke ronde dichter en dichter bij en ja, Vettel had kunnen consolideren, maar Vettel zei eerder al dat hij op de max zat. Ik zeg alleen dat het er gewoon naar uit zag dat Kimi elke ronde dichter bij kwam en met 1 seconde tussen beiden en nog 4 of 5 ronden te gaan, leek het me niet geheel logisch als Vettel Raikkonen tot binnen de DRS laat komen.

FolkertE

Prima joh, Ik ben de sukkel die denkt dat Kimi vandaag Vettel aan kon en op het zelfde niveau zit. Vettel domineerde Kimi en haalde ongelooflijk veel uit de auto, wat een ware held was die man toch. Kimi is maar een prutser en heeft zelf zijn band lek gereden in Maleisië en faalde in Australië om zijn banden op de auto te laten zitten.

Pffff.

FolkertE

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 12:43:46
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:35:01
Jij zegt dat ik jullie geen woorden in de mond mag leggen, maar vervolgens doe je het wel bij mij. Ik zeg nergens dat alleen race snelheid  het enige is dat bepaalt of een coureur een goed weekend heeft of niet. Kwalificatie hoort daar ook zeker bij, maar Vettel heeft in tegenstelling tot Kimi wel een probleem loos jaar tot nu toe. Vettel doet het nu ietjes beter, maar niet beduidend beter. De problemen van Kimi ( of de pech, hoe je het noemen wilt) zijn significant genoeg om te zeggen dat Kimi nog niet maximaal heeft kunnen presteren.
Ietsjes beter is blijkbaar genoeg om een gat van 31 punten te creëren. Daar wil ik dan nog best 12 die jij eerder noemde van af halen. Als Kimi niet maximaal presteert, dan moet ie zorgen dat ie uit de problemen blijft. Als hij elke race wel iets heeft waardoor hij niet maximaal kan presteren, dan is dat geen toeval meer. Niet als het het tweede seizoen op rij is. Trulli is ook lang als pechvogel bestempeld, maar naarmate zijn carrière vorderde bleek toch wel dat het een structureel dingetje was.

Had hij dan moeten door rijden met die lekke band? Of blijven door rijden met 3 wielen? [/quote]Nee, hij had zich voor Vettel moeten kwalificeren, zodat hij niet degene is die kwetsbaar is bij de start. Zoals ik al zei: één keer is een incident, twee keer is pech, vaker is een patroon.

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 12:21:18
Dat was een reactie op een eerdere post van jou waar je Hamilton de schuld gaf van het niet halen van de titel.
Het is toch ook zijn schuld? Als je als coureur alle kanten op glijdt op versleten banden, dan moet je gewoon binnenkomen. Daarom doet Button het ook altijd zo goed in wisselende omstandigheden, omdat ie dan zelf de juiste beslissingen neemt. Dus het waren fouten van McLaren én Hamilton.
[/quote]
Het was misschien een fout van Hamilton, maar hij was een rookie en dan ga je niet zomaar je team tegen spreken door naar binnen te gaan. Dat zou hij nu wel doen, maar toen? Als rookie vertrouw je toch wel een beetje op je team. Natuurlijk maakte hij die fout, maar het team dwong hem daar toe.

Soms kan je er gewoon niet voorzorgen dat je uit de problemen blijft. Zelfs vooraan kan het mis gaan. Kijk maar naar Rosberg en Hamilton en vele andere voorbeelden. Pech kan ook nog steeds een patroon zijn. de problemen van Kimi in de racewaren 0% de fout van hem zelf.
Moet hij zich zelf voor Vettel kwalificeren? Ja, om een betere uitgangspositie te creëren wel ja, is dat een garantie dat hij dan wel uit de problemen zou blijven? Absoluut niet.

robbert

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:06:29
Goed, dan maken we er 19 van. Is ook veel in 3 races. Zijn er alsnog meer dan Rosberg, en die heeft een teamgenoot die 2 keer een race heeft gewonnen.

Leuk dat je blijft herhalen dat Kimi een snellere race reed, maar met hetzelfde gemak negeer je compleet mijn alinea over Kubica en Heidfeld. Het boeit geen reet dat je sneller bent als je alsnog achter je teamgenoot finisht. Kijk naar Sochi vorig jaar, dat Rosberg die fout in bocht 2 maakte en iedereen het vervolgens over zijn sterke inhaalrace had. Maar Hamilton won.

Maar goed, blijf jij maar volhouden dat Raikkonen dit jaar op het niveau van Vettel presteert.

oké jongen, je hebt gelijk.  ::)

Sabai

Citaat van: gloudiesaurus op 12 april 2015 - 10:47:05
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:04:18
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 09:48:44
Dat denk ik ook wel. Maar weer was STR gewoon veel sterker dan Red Bull. Er komt een moment dat de buitenwereld hun geklaag niet langer serieus neemt als ze ook gewoon achter Toro Rosso finishen.


Red bull kan met droge ogen niet beweren dat ze een prima wagen hebben met een klotemotor zolang je achter Toro Rosso aanhuppelt. Die wagen is absoluut geen topwagen, even los van de motor.

Klopt de auto van Red Bull is gewoon niet goed.

Maar Renault maakt zo ook geen reclame voor zichzelf. Het is zichtbaar een zwakke motor. Dankzij DRS kon Max op het rechte stuk bij een Ferrari of Mercedes aanhaken. Anders was dat nooit gelukt. En dan gaat de Renault ook nog eens kapot  >:(

Ik denk Mateschitz hier op zijn zachts gezegd weer niet blij mee zal zijn  ;)

Vandaag gingen bij rbr de versnellingsbak eraan toch? En die ontwikkelen ze zelf en niet Renault.

Sabai

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:48:07
Prima joh, Ik ben de sukkel die denkt dat Kimi vandaag Vettel aan kon en op het zelfde niveau zit. Vettel domineerde Kimi en haalde ongelooflijk veel uit de auto, wat een ware held was die man toch. Kimi is maar een prutser en heeft zelf zijn band lek gereden in Maleisië en faalde in Australië om zijn banden op de auto te laten zitten.

Pffff.

Nou nou...

Maar eerlijk dacht je echt dat Kimi een kans had om Vettel te passeren? Vettel controleerde het gat prima en deed het na de laatste stop rustig aan zei hij.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 12 april 2015 - 14:21:36
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:48:07
Prima joh, Ik ben de sukkel die denkt dat Kimi vandaag Vettel aan kon en op het zelfde niveau zit. Vettel domineerde Kimi en haalde ongelooflijk veel uit de auto, wat een ware held was die man toch. Kimi is maar een prutser en heeft zelf zijn band lek gereden in Maleisië en faalde in Australië om zijn banden op de auto te laten zitten.

Pffff.

Nou nou...

Maar eerlijk dacht je echt dat Kimi een kans had om Vettel te passeren? Vettel controleerde het gat prima en deed het na de laatste stop rustig aan zei hij.
Dat laatste heb ik denk ik gemist, maar of hij echt een kans had tegen Vettel? We zullen het nooit weten, maar ver zat Kimi er niet vanaf. Kimi kwam wel redelijk snel dichter bij en je teamgenoot binnen DRS laten komen op nieuwere banden lijkt me niet bewust gekozen. Misschien consolideerde Vettel wel, maar echt rustig aan deed hij het volgens mij nooit. Ik denk dat Vettel niet sneller kon/wilde omdat anders zijn banden kapot gingen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 12:38:07
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:49:28
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:40:32
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Nee, jij wil zeggen dat McLaren dat jaar alles uit hun wagen heeft geperst?
Precies, waarom ben ik dan hypocriet? Dat was dus ook niet het geval bij Mercedes in Maleisië, maar daar was het 110% dankzij Ferrari en Vettel. Kimi profiteerde in 2007 door fouten van Mclaren en 2 coureurs die op elkaars nek zaten.


Ik heb jou geen hypocriet genoemd. MAar het klopt natuurlijk van geen kant als je zegt dat Vettel geholpen werd vorige week en Raikkonen in 2007 niet. McLaren heeft het daar gruwelijk laten liggen op heel veel manieren. Raikkonen heeft daar op een prima manier van geprofiteerd, helemaal verdiend, maar ga niet zeggen dat het 100% op eigen kracht was. Dat is niet zo.
Ferrari heeft dat jaar ook fouten gemaakt. Of je dat nou in de laatste races doet, of ergens midden in een seizoen dat maakt niet zoveel uit.

Van Wijk

@sabai: het klonk mij meer als zuigers en drijfstangen die door het carter sloegen?
Uiteraard ben ik geen expert , maar als je dit in je eigen auto hoort,weet je dat je een forse rekening te wachten staat :)

0634

ik weet het niet, maar op de Telegraaf site wordt Verstappen gequote en zegt hij 'motorprobleem'. Dus Renault.

Kootje

Dacht zelf ook aan 'n vastgelopen bak eigenlijk.

Maikel0230

Nou ja hij dompte nogal maar dat kan al eens gebeuren na 50+ ronden racen. Het kan dus wel degelijk om een barkprobleem gaan. Hij kwam ook nogal vreemd tot stilstand.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25