Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Perton

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:48:14
@Jeroen, vandaag was hij op snelheid niet de mindere van Vettel, sterker nog, hij was de betere en hield zijn banden langer in leven. Hij is overduidelijk geen 2de coureur. Dit is de eerste race waar Kimi geen problemen heeft en hij zit vlak op de staart van Vettel en als Kimi B-garnituur is, dan is Vettel dat ook.
Nee dat is ie niet, maar zolang jij blijft denken dat racesnelheid het enige is dat bepaalt of een coureur een goed weekend heeft gehad of niet, kan ik daar verder ook vrij weinig aan doen. Hij is vierde geworden, Vettel derde. Ik denk dat het Finse parlement de vlag uithangt vanwege de snelheid die hun landgenoot heeft laten zien.

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:48:14
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:42:00
Volgens mij heeft Jeroen letterlijk aangegeven dat hij vindt dat Raikkonen het gewoon goed doet (althans: niet slecht). Alleen betekent dat voor Raikkonen gewoon een vierde plek. Als er dan excuses gaan komen waarom Raikkonen eigenlijk wel hoger had kunnen eindigen, dan is dat waar Jeroen en ik tegen ingaan.

Je moet Jeroen ook geen woorden in de mond gaan leggen. En ja, ik verdedig hem, omdat ik me er ook door aangesproken voel, aangezien Jeroen en ik allebei al een post hebben moeten plaatsen om te verduidelijken dat we niet beweren dat ie het slecht doet, maar er blijkbaar weer een dergelijke suggestie moet worden gewekt.
Nou ja, jullie vinden hem van het B-garnituur en dat er onterechte excuses aan komen. Maar de kwalificatie in Maleisië was hem aan te rekenen, klopt helemaal. Maar zijn uitval buurt in Australië toch echt niet. En de pech met een lekke band ook zeker niet. Waar ik een beetje van baal is dat jullie doen als of ik gek ben, omdat ik vind dat Kimi Vettel goed kan bij houden en zeker wel van het zelfde niveau is.

@Jeroen, vandaag was hij op snelheid niet de mindere van Vettel, sterker nog, hij was de betere en hield zijn banden langer in leven. Hij is overduidelijk geen 2de coureur. Dit is de eerste race waar Kimi geen problemen heeft en hij zit vlak op de staart van Vettel en als Kimi B-garnituur is, dan is Vettel dat ook.

Snellere coureurs rijden in probleemvrije weekenden voor hun teamgenoot. Niet erachter. Dat is bij Hamilton/Rosberg zo (hoe vaak ik jou wel niet heb horen zeggen dat Hamilton temporiseerde wanneer Rosberg inliep), dat was vorig jaar zo bij Alonso/Raikkonen en dat is ook zo bij Vettel/Raikkonen.

Perton



Voor wie het nog wil zien, hier de persco met Rosberg en Hamilton

Van Wijk

Inderdaad, sorry Rosberg, dit zeg je toch niet op een pesco?
Hamilton zal het ongetwijfeld zo gespeeld hebben, maar wie is er dan de slimste.
Laat het voor wat het is en neem revanche op een later tijdstip.

0634

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:59:26


Voor wie het nog wil zien, hier de persco met Rosberg en Hamilton

Ik vind het ongelofelijk wat een pieper. Je bent op waarde geklopt, maar daar hoor je niks over. Alleen maar gemiep.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:49:28
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:40:32
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Nee, jij wil zeggen dat McLaren dat jaar alles uit hun wagen heeft geperst?
Precies, waarom ben ik dan hypocriet? Dat was dus ook niet het geval bij Mercedes in Maleisië, maar daar was het 110% dankzij Ferrari en Vettel. Kimi profiteerde in 2007 door fouten van Mclaren en 2 coureurs die op elkaars nek zaten.

@Perton: Het was Mclaren die Hamilton veel te lang op versleten banden wilde rond laten rijden. Ja Hij reed de grindbak in, maar er zat haast niks meer op die band. En het was ook Alonso die het in Japan liet af weten door te crashen. Het was iig niet Hamilton die het liet lopen in 2007.

Pancake Shield

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
Precies, waarom ben ik dan hypocriet? Dat was dus ook niet het geval bij Mercedes in Maleisië, maar daar was het 110% dankzij Ferrari en Vettel. Kimi profiteerde in 2007 door fouten van Mclaren en 2 coureurs die op elkaars nek zaten.

@Perton: Het was Mclaren die Hamilton veel te lang op versleten banden wilde rond laten rijden. Ja Hij reed de grindbak in, maar er zat haast niks meer op die band. En het was ook Alonso die het in Japan liet af weten door te crashen. Het was iig niet Hamilton die het liet lopen in 2007.

Weliswaar niet tegen mij gericht, maar Hamilton heeft het China laten liggen, hij reed toch echt zelf die grindbak in, dat was niet die band. En zelfs als je dat niet meetelt, verknoeide hij het in Brazilie zelf toen hij in kampioenschapspositie lag en vervolgens op z'n stuur met knopjes aan het kloeien was.

Ik zeg niet dat Raikkonen door zijn eigen kracht gered heeft, want hij heeft wel een schijnbare onoverbrugbare achterstand van halverwege het seizoen destijds goed gemaakt. Maar hij heeft toch ook geprofiteerd van de ruzie bij McLaren tussen Hamilton en Alonso. En de fouten die beiden maakten.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
@Perton: Het was Mclaren die Hamilton veel te lang op versleten banden wilde rond laten rijden. Ja Hij reed de grindbak in, maar er zat haast niks meer op die band. En het was ook Alonso die het in Japan liet af weten door te crashen. Het was iig niet Hamilton die het liet lopen in 2007.
Volgens mij heb ik het in mijn laatste post over dit onderwerp over de fouten van McLaren gehad, dus ik snap je eerste en laatste zin niet.

Fietser

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:59:26


Voor wie het nog wil zien, hier de persco met Rosberg en Hamilton

Ik noemde Rosberg in Maleisie 'de verliezer van de dag' (dus geen banaan) ondanks dat hij het podium haalde. Dat is me hier kwalijk genomen. Als ik dit filmpje zie, dan ben ik geneigd om Rosberg deze titel opnieuw te schenken ondanks dat hij, alweer, op het podium belandde. Zijn 'redenen' beginnen verdacht veel op 'uitvluchten' te lijken. Pijnlijk.

Maikel0230

Man wat is Rosberg toch een slechte verliezer. Als hij zich zo ergerde aan de snelheid van Lewis voor zich dan had hij hem maar moeten inhalen. Dan had hij die druk van Vettel niet gehad.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Fietser

Ik moet toch nog even iets kwijt over Massa. De Braziliaanse veteraan deed het dit weekend in China zeer goed zowel op zaterdag als zondag, ofschoon hij weinig in beeld kwam. Door hem wordt het aura van Bottas toch een tikkie fletser. De jonge Fin leek tot voor kort geschikt voor het allerhoogste, maar Massa doet hem toch ietwat verbleken. Complimenten daarom voor de oude vos.

FolkertE

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:51:13
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:48:14
@Jeroen, vandaag was hij op snelheid niet de mindere van Vettel, sterker nog, hij was de betere en hield zijn banden langer in leven. Hij is overduidelijk geen 2de coureur. Dit is de eerste race waar Kimi geen problemen heeft en hij zit vlak op de staart van Vettel en als Kimi B-garnituur is, dan is Vettel dat ook.
Nee dat is ie niet, maar zolang jij blijft denken dat racesnelheid het enige is dat bepaalt of een coureur een goed weekend heeft gehad of niet, kan ik daar verder ook vrij weinig aan doen. Hij is vierde geworden, Vettel derde. Ik denk dat het Finse parlement de vlag uithangt vanwege de snelheid die hun landgenoot heeft laten zien.
Jij zegt dat ik jullie geen woorden in de mond mag leggen, maar vervolgens doe je het wel bij mij. Ik zeg nergens dat alleen race snelheid  het enige is dat bepaalt of een coureur een goed weekend heeft of niet. Kwalificatie hoort daar ook zeker bij, maar Vettel heeft in tegenstelling tot Kimi wel een probleem loos jaar tot nu toe. Vettel doet het nu ietjes beter, maar niet beduidend beter. De problemen van Kimi ( of de pech, hoe je het noemen wilt) zijn significant genoeg om te zeggen dat Kimi nog niet maximaal heeft kunnen presteren.

Maar goed, Kubica en Heidfeld zaten qua snelheid ook dicht bij elkaar maar Kubica eindigde vaak voor Heidfeld. Heb je helemaal gelijk in. Maar Kubica liet in de races vaak ook wat meer zien dan Heidfeld. Maar dat is iets te lang geleden om me dat goed genoeg te herinneren.
En ik vind het raar dat feitelijke gebeurtenissen worden af gedaan als slechte excuses om Kimi's prestatie te vergelden. Had hij dan moeten door rijden met die lekke band? Of blijven door rijden met 3 wielen?


Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 12:21:18
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
@Perton: Het was Mclaren die Hamilton veel te lang op versleten banden wilde rond laten rijden. Ja Hij reed de grindbak in, maar er zat haast niks meer op die band. En het was ook Alonso die het in Japan liet af weten door te crashen. Het was iig niet Hamilton die het liet lopen in 2007.
Volgens mij heb ik het in mijn laatste post over dit onderwerp over de fouten van McLaren gehad, dus ik snap je eerste en laatste zin niet.
Dat was een reactie op een eerdere post van jou waar je Hamilton de schuld gaf van het niet halen van de titel.

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 12:14:34
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:49:28
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:40:32
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Nee, jij wil zeggen dat McLaren dat jaar alles uit hun wagen heeft geperst?
Precies, waarom ben ik dan hypocriet? Dat was dus ook niet het geval bij Mercedes in Maleisië, maar daar was het 110% dankzij Ferrari en Vettel. Kimi profiteerde in 2007 door fouten van Mclaren en 2 coureurs die op elkaars nek zaten.


Ik heb jou geen hypocriet genoemd. MAar het klopt natuurlijk van geen kant als je zegt dat Vettel geholpen werd vorige week en Raikkonen in 2007 niet. McLaren heeft het daar gruwelijk laten liggen op heel veel manieren. Raikkonen heeft daar op een prima manier van geprofiteerd, helemaal verdiend, maar ga niet zeggen dat het 100% op eigen kracht was. Dat is niet zo.


FolkertE

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:52:45
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:48:14
Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:42:00
Volgens mij heeft Jeroen letterlijk aangegeven dat hij vindt dat Raikkonen het gewoon goed doet (althans: niet slecht). Alleen betekent dat voor Raikkonen gewoon een vierde plek. Als er dan excuses gaan komen waarom Raikkonen eigenlijk wel hoger had kunnen eindigen, dan is dat waar Jeroen en ik tegen ingaan.

Je moet Jeroen ook geen woorden in de mond gaan leggen. En ja, ik verdedig hem, omdat ik me er ook door aangesproken voel, aangezien Jeroen en ik allebei al een post hebben moeten plaatsen om te verduidelijken dat we niet beweren dat ie het slecht doet, maar er blijkbaar weer een dergelijke suggestie moet worden gewekt.
Nou ja, jullie vinden hem van het B-garnituur en dat er onterechte excuses aan komen. Maar de kwalificatie in Maleisië was hem aan te rekenen, klopt helemaal. Maar zijn uitval buurt in Australië toch echt niet. En de pech met een lekke band ook zeker niet. Waar ik een beetje van baal is dat jullie doen als of ik gek ben, omdat ik vind dat Kimi Vettel goed kan bij houden en zeker wel van het zelfde niveau is.

@Jeroen, vandaag was hij op snelheid niet de mindere van Vettel, sterker nog, hij was de betere en hield zijn banden langer in leven. Hij is overduidelijk geen 2de coureur. Dit is de eerste race waar Kimi geen problemen heeft en hij zit vlak op de staart van Vettel en als Kimi B-garnituur is, dan is Vettel dat ook.

Snellere coureurs rijden in probleemvrije weekenden voor hun teamgenoot. Niet erachter. Dat is bij Hamilton/Rosberg zo (hoe vaak ik jou wel niet heb horen zeggen dat Hamilton temporiseerde wanneer Rosberg inliep), dat was vorig jaar zo bij Alonso/Raikkonen en dat is ook zo bij Vettel/Raikkonen.
Grote verschil was/is dat Hamilton een ronde later even aan zet en Rosbergs ronde tijd even pareert, dat was vandaag met Kimi en Vettel zeker niet het geval. Moet ik eerlijk toe geven dat ik vandaag de ronde tijden niet echt nauwkeurig heb kunnen volgen, maar in 10 ronden liep Kimi toch wel gestaagd in en slonk het gat van 4 seconde naar 1 seconde. Daarom vond ik Kimi's radio berichten ook meer dan normaal.
Overigens was dat vorig jaar tussen Alonso en Kimi totaal anders, Kimi was gewoon geen 10% van de coureur die hij normaal was.

0634

Prima. Voor Vettel gelden andere regels van voor Hamilton. Theo Maassen had gelijk: bij iedere mening is wel een argument te vinden.