Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 10:57:44
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:33:30
Nou dat vind ik wel realistisch hoor. En ik vond de titel wel degelijk verdiend. Ik heb ook nog nooit van welke titel dan ook beweert dat een titel niet verdiend was.

Ik word alleen een beetje moe van de excuses die anderen maken voor Kimi. Nu is het weer geen kwalificeerder en dat is dan weer zijn pech... tja... hoezo is dat een excuus?
Tja, wat moet het anders zijn dan? Pech is pech, kan je als coureur niks aan doen. En als Rosberg dichter bij Hamilton kwam, reed Hamilton volgende ronde weer van Rosberg weg en bleef het gat hangen op 2,4 seconde.
Kimi kwam van 4 seconde terug tot 1 seconde en was meestal sneller dan Vettel. Right, beetje flauw Jeroen.

Flauw? Een slechte kwalificeerder zijn is geen pech. Dat is een (gebrek aan) kwaliteit hoor. Hoe kan je dat als excuus gebruiken? Net als vorige keer, dan stuurt zijn team hem ineens verkeerd weg. Iedereen om hem heen verbeterd zich maar het blijft de schuld van het team.

Ik word dood- en doodmoe van de excuses rond Raikkonen. Nu deed hij het weer o zo goed omdat hij inliep op Vettel. Schei uit zeg. Als Rosberg inloopt op Hamilton zeggen we toch ook niet dat het zo knap is van Rosberg?

Raikkonen reed weer een heel weekend achter zijn teamgenoot aan, zonder dat hij bijzonder veel pech heeft gekend dit weekend. Dat zijn de feiten. En dat is heel vaak zo.

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:03:55
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:20:21
Citaat van: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:17:05
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:15:38
Jeroen was bloedserieus. Raikkonen is nu weer geen kwalficeerder hoor ik, en dat zal allemaal best, maar hij compenseert dat uiteindelijk ook niet in de races, gezien de resultaten. Button is nog een veel mindere kwalficeerder dan Kimi maar compenseert dat wél in de races als je door zijn loopbaan heen kijkt.

Bottom Line: de Raikkonen-brigade schiet altijd in de vlekken als er iets over Raikkonen geroepen wordt - en het klopt dat ik niet veel met hem heb omdat het een nietszeggend figuur is - maar hij is gewoon een tweede rijder. Net als Rosberg, Webber en Barrichello dat zijn/waren.

Nochtans hebben die heren geen wereldtitel op hun palmares ::)

Dus? Je hebt in 2007 ook gekeken? Heeft McLaren die titel verspeeld of heeft Raikkonen die op eigen kracht veroverd?
110% op eigen kracht.

Ongelofelijk dat je dit zegt, twee weken nadat je van mening was dat Vettel niet op eigen kracht Hamilton versloeg. Echt ongelofelijk.

Perton

Hij is geholpen door de domme fouten van McLaren in de laatste twee weekenden. De kans die hij kreeg, greep hij, en daarom is de titel ook 100% verdiend. Maar niet 100% op eigen kracht. En als je beweert van wel ben je, na je uitspraken van vorig raceweekend over de overwinning van Vettel, gewoon een enorme hypocriet.

En waarom hebben Heidfeld en Kubica er niets mee te maken? Het gaat er juist om dat racesnelheid lang niet alles is. Leuk dat Raikkonen vandaag misschien sneller was, maar over een heel weekend genomen was Vettel voor de derde race op rij de betere. Ik kan na vandaag (en na elke dag van 2015 tot nu toe) dus prima zeggen dat Vettel de betere is. Hij brengt zich op zaterdag in posities waardoor hij op zondag niet per se de snelste hoeft te zijn in vergelijking met zijn teamgenoot. Rosberg kwalificeerde zich ook vaak genoeg vooraan, toch versloeg Hamilton hem meestal. En dat is het verschil tussen Hamilton en Raikkonen. Hamilton herstelt het op zondag, Raikkonen beperkt de schade.

0634

Wat een afschuwelijk jankerd is Rosberg trouwens.

Perton

#154
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:24:02
Wat een afschuwelijk jankerd is Rosberg trouwens.
Dat roep ik altijd al, maar het mocht nooit. Waarom deze keer eigenlijk? Dat over zijn bandjes over de radio?

-edit- http://www.autosport.com/news/report.php/id/118476

O dit zeker? Tsja zelfde als voor Raikkonen: zorg dan dat je eens niet achter je teamgenoot rijdt.

0634

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:25:21
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:24:02
Wat een afschuwelijk jankerd is Rosberg trouwens.
Dat roep ik altijd al, maar het mocht nooit. Waarom deze keer eigenlijk? Dat over zijn bandjes over de radio?

-edit- http://www.autosport.com/news/report.php/id/118476

O dit zeker? Tsja zelfde als voor Raikkonen: zorg dan dat je eens niet achter je teamgenoot rijdt.

Dit ja. Is toch schaamteloos...? Hoe kom je erop. Je komt ook zo onnozel over want iedereen snapt dat het uit frustratie geboren is vanwege het feit dat je wéér op kwaliteit geklopt bent.

Perton

Tsja, ik riep in Maleisië al dat het mentaal volgens mij allemaal niet zo goed zat in China. Toen waren er wel wat tegenargumenten waar best wat in had kunnen zitten, maar het is nu al wel drie weekenden op rij dat Rosberg iets heeft waarvan mijn wenkbrauwen gaan fronzen. Het gaat niet best met hem.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:17:34
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 10:57:44
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:33:30
Nou dat vind ik wel realistisch hoor. En ik vond de titel wel degelijk verdiend. Ik heb ook nog nooit van welke titel dan ook beweert dat een titel niet verdiend was.

Ik word alleen een beetje moe van de excuses die anderen maken voor Kimi. Nu is het weer geen kwalificeerder en dat is dan weer zijn pech... tja... hoezo is dat een excuus?
Tja, wat moet het anders zijn dan? Pech is pech, kan je als coureur niks aan doen. En als Rosberg dichter bij Hamilton kwam, reed Hamilton volgende ronde weer van Rosberg weg en bleef het gat hangen op 2,4 seconde.
Kimi kwam van 4 seconde terug tot 1 seconde en was meestal sneller dan Vettel. Right, beetje flauw Jeroen.

Flauw? Een slechte kwalificeerder zijn is geen pech. Dat is een (gebrek aan) kwaliteit hoor. Hoe kan je dat als excuus gebruiken? Net als vorige keer, dan stuurt zijn team hem ineens verkeerd weg. Iedereen om hem heen verbeterd zich maar het blijft de schuld van het team.

Ik word dood- en doodmoe van de excuses rond Raikkonen. Nu deed hij het weer o zo goed omdat hij inliep op Vettel. Schei uit zeg. Als Rosberg inloopt op Hamilton zeggen we toch ook niet dat het zo knap is van Rosberg?

Raikkonen reed weer een heel weekend achter zijn teamgenoot aan, zonder dat hij bijzonder veel pech heeft gekend dit weekend. Dat zijn de feiten. En dat is heel vaak zo.
Ik heb het ook niet over zijn kwalificaties, ik heb het over zijn pech in de race. Wat kan hij er aan doen dat Nasr zijn band lek rijd in Maleisië? Dat was niet in gedrang of wat dan ook, dat was gewoon een coureur die te laat remt en dat kan ook vooraan gebeuren. Of wat kan Kimi er aan doen dat de pit hem weg stuurt als de band er niet goed op zit? Jammer dat je zo moe word van die excuses, maar tis niet anders. En ik heb nooit alleen het team de schuld gegeven, ik zei ook dat Kimi zelf schuld had aan het niet verbeteren van de tijd.

Maar man, wat kan jij moeilijk doen over mijn mening dat ik Kimi goed vind presteren en zeker niet veel onder doet voor Vettel. Ik werd, vaak ook door jou, weg gezet als een fan boy, maar jij komt dan wel in de buurt van een hater zeg. Mag ik vinden dat Kimi het gewoon goed doet.

FolkertE

#158
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 11:19:29
Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:03:55
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:20:21
Citaat van: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:17:05
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:15:38
Jeroen was bloedserieus. Raikkonen is nu weer geen kwalficeerder hoor ik, en dat zal allemaal best, maar hij compenseert dat uiteindelijk ook niet in de races, gezien de resultaten. Button is nog een veel mindere kwalficeerder dan Kimi maar compenseert dat wél in de races als je door zijn loopbaan heen kijkt.

Bottom Line: de Raikkonen-brigade schiet altijd in de vlekken als er iets over Raikkonen geroepen wordt - en het klopt dat ik niet veel met hem heb omdat het een nietszeggend figuur is - maar hij is gewoon een tweede rijder. Net als Rosberg, Webber en Barrichello dat zijn/waren.

Nochtans hebben die heren geen wereldtitel op hun palmares ::)

Dus? Je hebt in 2007 ook gekeken? Heeft McLaren die titel verspeeld of heeft Raikkonen die op eigen kracht veroverd?
110% op eigen kracht.

Ongelofelijk dat je dit zegt, twee weken nadat je van mening was dat Vettel niet op eigen kracht Hamilton versloeg. Echt ongelofelijk.
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Perton

Volgens mij heeft Jeroen letterlijk aangegeven dat hij vindt dat Raikkonen het gewoon goed doet (althans: niet slecht). Alleen betekent dat voor Raikkonen gewoon een vierde plek. Als er dan excuses gaan komen waarom Raikkonen eigenlijk wel hoger had kunnen eindigen, dan is dat waar Jeroen en ik tegen ingaan.

Je moet Jeroen ook geen woorden in de mond gaan leggen. En ja, ik verdedig hem, omdat ik me er ook door aangesproken voel, aangezien Jeroen en ik allebei al een post hebben moeten plaatsen om te verduidelijken dat we niet beweren dat ie het slecht doet, maar er blijkbaar weer een dergelijke suggestie moet worden gewekt.

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:38:13

Ik heb het ook niet over zijn kwalificaties, ik heb het over zijn pech in de race. Wat kan hij er aan doen dat Nasr zijn band lek rijd in Maleisië? Dat was niet in gedrang of wat dan ook, dat was gewoon een coureur die te laat remt en dat kan ook vooraan gebeuren. Of wat kan Kimi er aan doen dat de pit hem weg stuurt als de band er niet goed op zit? Jammer dat je zo moe word van die excuses, maar tis niet anders. En ik heb nooit alleen het team de schuld gegeven, ik zei ook dat Kimi zelf schuld had aan het niet verbeteren van de tijd.

Maar man, wat kan jij moeilijk doen over mijn mening dat ik Kimi goed vind presteren en zeker niet veel onder doet voor Vettel. Ik werd, vaak ook door jou, weg gezet als een fan boy, maar jij komt dan wel in de buurt van een hater zeg. Mag ik vinden dat Kimi het gewoon goed doet.

Ik vind hem ook prima presteren. Als de tweede rijder die hij zo overduidelijk is.

Perton

#161
Hmm 5 seconden tijdstraf voor Button. Nu ben ik het er volledig mee eens dat hij schuldig is aan het incident met Maldonado, maar riep de FIA vorig jaar niet de boel meer de boel te laten en minder krampachtig voor elk incidentje te zullen straffen? Na de incidenten in Maleisië zijn ze daar nu wéér op teruggekomen. Erg jammer.

En Merhi bestraft voor het te snel rijden. Best knap in een Manor.

-edit- Is dit trouwens een unicum? Incident met Maldonado waarbij de ander wordt bestraft.

FolkertE

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:42:00
Volgens mij heeft Jeroen letterlijk aangegeven dat hij vindt dat Raikkonen het gewoon goed doet (althans: niet slecht). Alleen betekent dat voor Raikkonen gewoon een vierde plek. Als er dan excuses gaan komen waarom Raikkonen eigenlijk wel hoger had kunnen eindigen, dan is dat waar Jeroen en ik tegen ingaan.

Je moet Jeroen ook geen woorden in de mond gaan leggen. En ja, ik verdedig hem, omdat ik me er ook door aangesproken voel, aangezien Jeroen en ik allebei al een post hebben moeten plaatsen om te verduidelijken dat we niet beweren dat ie het slecht doet, maar er blijkbaar weer een dergelijke suggestie moet worden gewekt.
Nou ja, jullie vinden hem van het B-garnituur en dat er onterechte excuses aan komen. Maar de kwalificatie in Maleisië was hem aan te rekenen, klopt helemaal. Maar zijn uitval buurt in Australië toch echt niet. En de pech met een lekke band ook zeker niet. Waar ik een beetje van baal is dat jullie doen als of ik gek ben, omdat ik vind dat Kimi Vettel goed kan bij houden en zeker wel van het zelfde niveau is.

@Jeroen, vandaag was hij op snelheid niet de mindere van Vettel, sterker nog, hij was de betere en hield zijn banden langer in leven. Hij is overduidelijk geen 2de coureur. Dit is de eerste race waar Kimi geen problemen heeft en hij zit vlak op de staart van Vettel en als Kimi B-garnituur is, dan is Vettel dat ook.

0634

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 11:42:00
Volgens mij heeft Jeroen letterlijk aangegeven dat hij vindt dat Raikkonen het gewoon goed doet (althans: niet slecht). Alleen betekent dat voor Raikkonen gewoon een vierde plek. Als er dan excuses gaan komen waarom Raikkonen eigenlijk wel hoger had kunnen eindigen, dan is dat waar Jeroen en ik tegen ingaan.

Je moet Jeroen ook geen woorden in de mond gaan leggen. En ja, ik verdedig hem, omdat ik me er ook door aangesproken voel, aangezien Jeroen en ik allebei al een post hebben moeten plaatsen om te verduidelijken dat we niet beweren dat ie het slecht doet, maar er blijkbaar weer een dergelijke suggestie moet worden gewekt.

Precies dit. Ik vind helemaal niet dat Raikkonen een slechte coureur is of zo. Ik vind hem uitstekend. Niveau Button over hun hele carrieres genomen.

Alleen, tov de top komen ze net te kort. En dan word ik zo moe van de excuses die er steeds maar verzonnen worden. Het is toch geen incident dat hij minder goed presteert dan zijn teamgenoot of wel dan?

In de eerste Ferrari periode was het al zo dat er niet gezegd mocht worden dat Massa simpelweg over drie jaar genomen niets voor Kimi onder deed, want toen was het zo dat Raikkonen weinig motivatie had. Maar nu is het nog altijd niet veel beter. Zal het dan ook niet gewoon zo zijn dat Raikkonen gewoon geen wereldtopper is?

En nogmaals, uitstekend coureur, niks mis mee, geweldige staat van dienst, alles om trots op te zijn, te groot voor het servet maar toch echt te klein voor het tafellaken.

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 11:40:32
Dus jij bent van mening dat Kimi geholpen is en het niet op eigen kracht heeft gedaan?

Nee, jij wil zeggen dat McLaren dat jaar alles uit hun wagen heeft geperst?