Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Perton

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 10:02:49
Kom op Perton, waarom stelt hij zich aan?
Heb ik al uitgelegd. Maar dan nog eens: andere coureurs plaatsen hier en daar inderdaad eens een opmerking of wapperen met hun handje (denk aan de augurk-opmerking van Vettel of de handjes van Alonso), maar het gebeurt zeer zelden dat een van die coureurs in een paar minuten tijd tot twee keer toe op de radio roept: "Get the cars out of the way", alsof het team een sprintje naar Charlie moet trekken om te vragen of er alsjeblieft een blauwe vlag mag worden getoond zodat Raikkonen een volledig vrije doorgang mag hebben.

Het punt blijft, en daar heeft Jeroen (geen idee of de post helemaal serieus was van hem of niet) toch wel een beetje een punt: het staat nu wel 5-0 in podiumplaatsen in vergelijking met zijn teamgenoten de afgelopen twee jaar. En inderdaad werd hij de vorige twee races aangetikt, dat ontken ik ook niet. Maar zoals gezegd: hij komt wel zelf in die positie door zich niet beter te kwalificeren. En dan kan er wel weer worden gezegd dat hij geen goede kwalificeerder is. Dat is prima, maar dan is hij dus gewoon een coureur van het B-garniteur en vraag ik me af waarom hem vandaag een podium gegund zou moeten worden ten koste van zijn duidelijk sterkere teamgenoot.

Maikel0230

Sorry maar ik ben niet helemaal mee. Wat heeft zijn kwalificatie positie te maken met het feit dat sommige coureurs stront in hun ogen hebben als het op blauwe vlaggen aankomt?

Bij mijn weten was kimi binnen de eerste ronde beide Williams coureurs voorbij en was de fout van zaterdag alweer gecorrigeerd. Ook niet vergeten dat alle coureurs waarschijnlijk constant dezelfde opmerking maken maar dat die niet allemaal worden uitgezonden.

Het is irritant om te horen, heb daar zelf ook altijd problemen mee mar het ge gebeurt nu eenmaal in het heat of the moment.

Dan vond ik het feit dat Hamilton zich nog niet eens de moeite nam om zijn mechaniekers te bedanken na het uitstappen veel irritanter.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Jeroen was bloedserieus. Raikkonen is nu weer geen kwalficeerder hoor ik, en dat zal allemaal best, maar hij compenseert dat uiteindelijk ook niet in de races, gezien de resultaten. Button is nog een veel mindere kwalficeerder dan Kimi maar compenseert dat wél in de races als je door zijn loopbaan heen kijkt.

Bottom Line: de Raikkonen-brigade schiet altijd in de vlekken als er iets over Raikkonen geroepen wordt - en het klopt dat ik niet veel met hem heb omdat het een nietszeggend figuur is - maar hij is gewoon een tweede rijder. Net als Rosberg, Webber en Barrichello dat zijn/waren.

Pancake Shield

Over Raikkonen heb ik op andere plekken ook al wel wat vaker wat gezegd. Hij heeft wel vaker van die probleempjes buiten zijn eigen schuld. Maar ja, als je echt zo goed bent, dan zit je niet op die plek. Het is altijd wel met Raikkonen dat er iets is. Vorig jaar (ook weliswaar een aantal keer buiten zijn schuld) problemen met Magnussen. En nu ook weer de eerste twee races problemen.

Ik wil hier ook wel een vergelijkende lijn trekken met Maldonado. Drie races, drie botsingen buiten zijn schuld. Tsja, hij zat daar wel weer op die plek ondanks dat hij er niks aan kan doen. Dat is gewoon de stijl van racen van die soort coureurs.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:15:38
Jeroen was bloedserieus. Raikkonen is nu weer geen kwalficeerder hoor ik, en dat zal allemaal best, maar hij compenseert dat uiteindelijk ook niet in de races, gezien de resultaten. Button is nog een veel mindere kwalficeerder dan Kimi maar compenseert dat wél in de races als je door zijn loopbaan heen kijkt.

Bottom Line: de Raikkonen-brigade schiet altijd in de vlekken als er iets over Raikkonen geroepen wordt - en het klopt dat ik niet veel met hem heb omdat het een nietszeggend figuur is - maar hij is gewoon een tweede rijder. Net als Rosberg, Webber en Barrichello dat zijn/waren.

Nochtans hebben die heren geen wereldtitel op hun palmares ::)

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:15:24
Sorry maar ik ben niet helemaal mee. Wat heeft zijn kwalificatie positie te maken met het feit dat sommige coureurs stront in hun ogen hebben als het op blauwe vlaggen aankomt?
Waarom heeft Vettel er dan geen moeite mee en finisht hij al drie races op rij op het podium? En kom niet met "Dat Raikkonen telkens wordt aangetikt", want dan wijs ik weer op die kwalificatieposities.

En je laatste opmerking is natuurlijk een beetje erg flauw. Want daar kan ik ook wel met rollende ogen op beweren: Vettel, Alonso en Hamilton zijn tenminste meervoudig kampioen ::) Dat Raikkonen een keer mazzel heeft gehad dat een rookie het in de eindfase van een kampioenschap compleet verneukte geeft zijn fans blijkbaar het voer om altijd te kunnen zeggen dat Raikkonen toch wel een kampioen is, maar zijn resultaten sindsdien (op wat goede races bij Lotus na) suggereren echt niet dat hij op het hoogste niveau thuishoort.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:17:05
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:15:38
Jeroen was bloedserieus. Raikkonen is nu weer geen kwalficeerder hoor ik, en dat zal allemaal best, maar hij compenseert dat uiteindelijk ook niet in de races, gezien de resultaten. Button is nog een veel mindere kwalficeerder dan Kimi maar compenseert dat wél in de races als je door zijn loopbaan heen kijkt.

Bottom Line: de Raikkonen-brigade schiet altijd in de vlekken als er iets over Raikkonen geroepen wordt - en het klopt dat ik niet veel met hem heb omdat het een nietszeggend figuur is - maar hij is gewoon een tweede rijder. Net als Rosberg, Webber en Barrichello dat zijn/waren.

Nochtans hebben die heren geen wereldtitel op hun palmares ::)

Dus? Je hebt in 2007 ook gekeken? Heeft McLaren die titel verspeeld of heeft Raikkonen die op eigen kracht veroverd?

Pancake Shield

Citaat van: Maikel0230 op 12 april 2015 - 10:15:24
Sorry maar ik ben niet helemaal mee. Wat heeft zijn kwalificatie positie te maken met het feit dat sommige coureurs stront in hun ogen hebben als het op blauwe vlaggen aankomt?

Als het over vandaag ging, dan hebben we het dus over blauwe vlaggen voor Button, Alonso en ik ben ff vergeten wie de derde is. Als we ff er voor het voordeel van Raikkonen vanuit dat die derde inderdaad te weinig koffie op had vanochtend. Dan ga ik er alsnog vanuit dat Button en Alonso allebei genoeg ervaring onder de riem hebben om een blauwe vlag te herkennen en aan de kant te gaan. Raikkonen liep echt al ver van te voren te miepen voor blauwe vlaggen voor Alonso.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Maikel0230

Ok even reageren op drie man.

@Pancake Shield, dat heb ik niet meegekregen, dan is het de kritiek van Perton misschien toch wel terecht als hij echt al van tevoren licht te mopperen.

@Perton zie het bovenstaande, op kimi: Ik ga ook niet beweren dat Kimi een van de grootste kampioenen ooit is maar die titel van 2007 nu helemaal afdoen vind ik nu ook niet netjes. Seffes gaan jullie nog zeggen dat hij die niet verdient heeft. Zeggen dat hij op het hoogste niveau niet thuishoort is ook al helemaal van de pot gerukt. Kimi is gewoon een uitstekend coureur en ik plaats hem zeker hoger als de Webbers en Barichello's van deze wereld maar aan een Vettel, Hamilton en Alonso kan hij nu ook niet tippen.

@Jeroen, zie al het bovenstaande


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Nou dat vind ik wel realistisch hoor. En ik vond de titel wel degelijk verdiend. Ik heb ook nog nooit van welke titel dan ook beweert dat een titel niet verdiend was.

Ik word alleen een beetje moe van de excuses die anderen maken voor Kimi. Nu is het weer geen kwalificeerder en dat is dan weer zijn pech... tja... hoezo is dat een excuus?

Perton

Ja mijn woordkeuze was een beetje verkeerd. Ik bedoel dat hij als coureur niet van niveau Vettel, Hamilton en Alonso is. Uiteraard hoort ie wel op Formule 1-niveau thuis. Ik weet niet wat afdoen betekent, maar ik zeg ook nergens dat ie onterecht kampioen is geworden of dat ie em niet verdiende, maar de titel moet wel even in perspectief worden geplaatst. Webber was in 2010 ook dicht bij en had met iets meer mazzel de titel gepakt. En Barrichello had met wat meer geluk in 2009 ook wel een grotere kans gehad, net als Rosberg vorig jaar. Mijn punt was dus dat het een beetje flauw is om de titel van Raikkonen als argument te gebruiken, want de lijn tussen kampioen en geen kampioen is in 2007, 2010, 2013 en in mindere mate 2009 gewoon erg dun geweest.

Dus als je dan met rollende ogen komt dat Raikkonen wel een titel heeft en die drie heren niet, dan vind ik dat een zeer zwak excuus. Punt is dat Raikkonen simpelweg geen podiumplekken scoort en zijn teamgenoten wel. Eén keer is een incident, twee keer kan door pech komen, maar vijf keer is een patroon. En dat patroon is niet een blauwe vlag.

Maikel0230

#131
Citaat van: Jeroen op 12 april 2015 - 10:33:30
Nou dat vind ik wel realistisch hoor. En ik vond de titel wel degelijk verdiend. Ik heb ook nog nooit van welke titel dan ook beweert dat een titel niet verdiend was.

Ik word alleen een beetje moe van de excuses die anderen maken voor Kimi. Nu is het weer geen kwalificeerder en dat is dan weer zijn pech... tja... hoezo is dat een excuus?

Weet niet wat ik van hem moet vinden als het op kwalificeren aankomt, vroeger ging dat beter, zal ik het zo zeggen. Dit seizoen heeft hij gewoon al drie keer het laten afweten in de kwalificaties, punt. Daar ga ik geen doekjes om winden maar in de races was het toe nu toe toch al een verbetering tegenover vorig jaar. Die moves op die Williams wagens heb ik hem vorig jaar niet een keer zien doen.

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 10:37:13
Ja mijn woordkeuze was een beetje verkeerd. Ik bedoel dat hij als coureur niet van niveau Vettel, Hamilton en Alonso is. Uiteraard hoort ie wel op Formule 1-niveau thuis. Ik weet niet wat afdoen betekent, maar ik zeg ook nergens dat ie onterecht kampioen is geworden of dat ie em niet verdiende, maar de titel moet wel even in perspectief worden geplaatst. Webber was in 2010 ook dicht bij en had met iets meer mazzel de titel gepakt. En Barrichello had met wat meer geluk in 2009 ook wel een grotere kans gehad, net als Rosberg vorig jaar. Mijn punt was dus dat het een beetje flauw is om de titel van Raikkonen als argument te gebruiken, want de lijn tussen kampioen en geen kampioen is in 2007, 2010, 2013 en in mindere mate 2009 gewoon erg dun geweest.

Dus als je dan met rollende ogen komt dat Raikkonen wel een titel heeft en die drie heren niet, dan vind ik dat een zeer zwak excuus. Punt is dat Raikkonen simpelweg geen podiumplekken scoort en zijn teamgenoten wel. Eén keer is een incident, twee keer kan door pech komen, maar vijf keer is een patroon. En dat patroon is niet een blauwe vlag.

Ga je gelijk geven, het is een flauw excuus.

Heb een zwak voor de Fin, kan er weinig aan doen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton


0634

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 10:37:13
Ja mijn woordkeuze was een beetje verkeerd. Ik bedoel dat hij als coureur niet van niveau Vettel, Hamilton en Alonso is. Uiteraard hoort ie wel op Formule 1-niveau thuis. Ik weet niet wat afdoen betekent, maar ik zeg ook nergens dat ie onterecht kampioen is geworden of dat ie em niet verdiende, maar de titel moet wel even in perspectief worden geplaatst. Webber was in 2010 ook dicht bij en had met iets meer mazzel de titel gepakt. En Barrichello had met wat meer geluk in 2009 ook wel een grotere kans gehad, net als Rosberg vorig jaar. Mijn punt was dus dat het een beetje flauw is om de titel van Raikkonen als argument te gebruiken, want de lijn tussen kampioen en geen kampioen is in 2007, 2010, 2013 en in mindere mate 2009 gewoon erg dun geweest.


Wat dacht je van 2008. Bijna was Massa kampioen geweest. Ook niet echt een wereldwonder (wel uiteraard een prima rijder verder). Zo close is het dan.

Kootje

Beetje raar om het Kimi aan te rekenen dat hij dit jaar nog geen podia heeft gescoord, terwijl er in feite maar één podiumplekje te vergeven is en jullie sowieso Vettel hoger inschalen dan hem. Dan is uiteindelijk de 4e plaats gewoon het hoogst haalbare en daar eindigt hij ook steevast dit seizoen. Dan snap ik werkelijk waar niet hoe hij het dan slecht gedaan kan hebben.