Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Perton

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 09:08:17
Gaat Kimi Vettel nog pakken? Word spannend. Gun Kimi echt het podium.
Ik niet, met al zijn gehuil over achterblijvers. Kwalificeer je eens een keer voor Vettel, dan zal je in de race ook minder kwetsbaar zijn.

FolkertE

Alle rijders "huilen" om achterblijvers. Ik snap nooit waarom mensen roepen dat coureurs huilen als ze wat zeggen. Heb Hamilton, Vettel, Rosberg, Alonso dit allemaal wel een keer horen zeggen.
Kimi rijd een strakke race en ja gister had hij beter moeten doen, maar hij is nou eenmaal geen kwalificeerder, Vettel en Hamilton wel.

Perton

Wat vandaag betreft vind ik dat Raikkonen zich meer dan gemiddeld aanstelt. Dat andere coureurs ook wel eens een opmerking plaatsen, dat klopt, maar die coureurs hoor je meestal niet 2 keer in vijf minuten op de radio.

En als Kimi geen kwalificeerder is, tsja.. wie von vorig jaar ook alweer de titel en wie had de meeste poles? Flauwekul-excuus.

Pancake Shield

Nah, Rosberg zat vandaag wel een beetje te miepen hoor. 2,zoveel seconden achter Hamilton en dan lopen jammeren dat hij te langzaam rijdt. Als hij te langzaam rijdt, gewoon zelf het gas openen, druk opvoeren en eventueel inhalen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Was het met de nieuwe regels van een paar jaar terug niet zo dat als de SC in de laatste ronde binnenkomt, je dan nog wél vol gas mag racen voor die laatste meters? Mol zegt namelijk dat inhalen niet mag, maar volgens mij heeft ie dat mis.

Van Wijk


Perton


Pancake Shield

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 09:38:42
Was het met de nieuwe regels van een paar jaar terug niet zo dat als de SC in de laatste ronde binnenkomt, je dan nog wél vol gas mag racen voor die laatste meters? Mol zegt namelijk dat inhalen niet mag, maar volgens mij heeft ie dat mis.

Nee, hebben ze dat niet juist aangepast. Omdat Schumacher een keer in Monaco in de laatste bocht Alonso bijna de vangrail indrukte?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Oké, dan heb ik mij daarin vergist. Nuja, niet alsof Ferrari Mercedes dan nog had gepakt met die Sauber er tussen.

Pancake Shield

Denk dat na dit weekend de relatie tussen Renault en Red Bull/Toro Rosso wel enorm bekoeld zal zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Perton

Dat denk ik ook wel. Maar weer was STR gewoon veel sterker dan Red Bull. Er komt een moment dat de buitenwereld hun geklaag niet langer serieus neemt als ze ook gewoon achter Toro Rosso finishen.

Pancake Shield

Ik durf nog wel te zeggen dat als Sainz niet gespint was en dat vreemde probleem had gehad, hij voor Ricciardo gefinisht was. Red Bull heeft gewoon een ontzettende zeepkist neergezet.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: FolkertE op 12 april 2015 - 09:32:28
Alle rijders "huilen" om achterblijvers. Ik snap nooit waarom mensen roepen dat coureurs huilen als ze wat zeggen. Heb Hamilton, Vettel, Rosberg, Alonso dit allemaal wel een keer horen zeggen.
Kimi rijd een strakke race en ja gister had hij beter moeten doen, maar hij is nou eenmaal geen kwalificeerder, Vettel en Hamilton wel.

Nog geen podium sinds zijn terugkeer bij Ferrari hoorde ik. Big faal.

FolkertE

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 09:35:04
Wat vandaag betreft vind ik dat Raikkonen zich meer dan gemiddeld aanstelt. Dat andere coureurs ook wel eens een opmerking plaatsen, dat klopt, maar die coureurs hoor je meestal niet 2 keer in vijf minuten op de radio.

En als Kimi geen kwalificeerder is, tsja.. wie von vorig jaar ook alweer de titel en wie had de meeste poles? Flauwekul-excuus.
Kom op Perton, waarom stelt hij zich aan? Zit in het moment, wilt Vettel inhalen want hij was snel genoeg om hem in te halen. Hij wilt gewoon zo snel mogelijk achterblijvers uit de weg. Hoe vaak roepen wij niet van alles wat ook nergens op slaat soms. Hij roept gewoon wat en wilt zo snel mogelijk Vettel aan vallen. Als Alonso voor het podium street, had je hem ook gehoord over achterblijvers, alle rijders doen dat. Hamilton, Vettel, Button en noem het maar op. Ik vind het gewoon een beetje onnodig om een coureur een aansteller te noemen.

@Jeroen: Daar heb ik het toch niet over? En eerste 2 races had hij toch echt problemen waar hij zelf niks aan kon doen in de race. Big faal van Ferrari.

0634

Citaat van: Perton op 12 april 2015 - 09:48:44
Dat denk ik ook wel. Maar weer was STR gewoon veel sterker dan Red Bull. Er komt een moment dat de buitenwereld hun geklaag niet langer serieus neemt als ze ook gewoon achter Toro Rosso finishen.


Red bull kan met droge ogen niet beweren dat ze een prima wagen hebben met een klotemotor zolang je achter Toro Rosso aanhuppelt. Die wagen is absoluut geen topwagen, even los van de motor.