Round 3: 2015 Grand Prix of China

Gestart door Zeeuw, 02 april 2015 - 15:11:26

« vorige - volgende »

Wie zal de race gaan winnen?

Rosberg
3 (20%)
Hamilton
7 (46.7%)
Raikonnen
2 (13.3%)
Vettel
3 (20%)
Massa
0 (0%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

Perton

Volgens mij las ik ergens een nieuwsbericht dat Renault wat betrouwbaarheidsproblemen heeft opgelost waardoor hun teams dit weekend wat harder kunnen pushen. Heeft iemand daar wat van gemerkt in de trainingen? (Tijdenlijsten zeggen me niet zoveel).

Franky R.

Citaat van: Perton op 10 april 2015 - 18:44:23
Volgens mij las ik ergens een nieuwsbericht dat Renault wat betrouwbaarheidsproblemen heeft opgelost waardoor hun teams dit weekend wat harder kunnen pushen. Heeft iemand daar wat van gemerkt in de trainingen? (Tijdenlijsten zeggen me niet zoveel).


Nee, ik las wel dat Renault met een agressievere motorsetting zou komen. Dat zou Red Bull en STR de mogelijkheid moeten geven om harder te pushen. Tot zo ver ik het weet heeft Renault een te laag vermogen en juist geen betrouwbaarheidsprobleem...

0634

Zoals ik het begreep reed Renault de afgelopen races met een behoudende motor omdat ze de betrouwbaarheid niet je van het vonden.

Sabai

Valt me op dat Button weer sneller is dan Alonso.

Tuesday

Citaat van: Sabai op 10 april 2015 - 19:26:33
Valt me op dat Button weer sneller is dan Alonso.
alweer? van de 5 trainingen tot nu toe was Alonso 3x sneller. Wat mij vooral opviel was dat Raikkonen vandaag als de brandweer ging (zowel over 1 ronde als in racepace). Als ik op basis van vandaag een voorspelling zou moeten doen, dan denk ik dat het tussen Raikkonen en Hamilton gaat zondag. Maar wellicht hebben Rosberg en Vettel hun zaakjes de rest van het weekend wat beter op orde.
RBR oogt stukken beter als in Maleisiƫ en lijken alweer het 3e team te zijn.

Van Wijk

Moet voor Button en Alonso toch een fantastisch gevoel zijn om zo'n progressie te maken.
De betrouwbaarheid is een latere zorg, eerst een competitieve auto maken waar je mee kunt racen.
Dit in plaats van een zeepkist waar je de wedstrijd mee uit kunt rijden. ( en achteraan rijden )

Tuesday

Citaat van: Van Wijk op 10 april 2015 - 21:01:38
Moet voor Button en Alonso toch een fantastisch gevoel zijn om zo'n progressie te maken.
De betrouwbaarheid is een latere zorg, eerst een competitieve auto maken waar je mee kunt racen.
Dit in plaats van een zeepkist waar je de wedstrijd mee uit kunt rijden. ( en achteraan rijden )
er is idd genoeg reden om niet te wanhopen, maar een fantastisch gevoel? misschien later dit jaar, of volgend jaar, maar dat valt ook nog te bezien. We zijn er inmiddels aan gewend, maar ik denk dat toch bijna iedereen andere verwachtingen had aan het begin van het jaar, inclusief Button en Alonso.

janke

Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 17:16:25
Betrouwbaarheid is een big issue bij McLaren. Laat ze eerst maar eens Q1 overleven en een race uitrijden. Dan zien we daarna wel of punten realistisch zijn.

Ik blijf geloven dat de punten komen.
Some things are too important to be left in the past.

0634


gloudiesaurus

Punten voor McLaren dit weekend? Lijkt me erg lastig.
Maar dat de punten nog wel gaan komen dit jaar dat geloof ik nog wel. De Honda motor heeft vermogen maar dat is nu nog terug geschroefd.
Als ze de betrouwbaarheid onder de knie gaan krijgen dan kunnen ze heel snel stappen maken.

En het circuit van Sjanghai lijkt de Toro Rosso wat minder te liggen. Renault kan wel wat meer power hebben maar de rechte stukken zijn ook erg lang hier  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 22:58:36
ik ook. Maar dit weekend al?

Dat heb ik nooit gezegd, maar het zal volgens mij echt niet lang meer duren. En ja, waarom dit weekend al niet?
Some things are too important to be left in the past.

janke

VT3, wel heel closed tussen plek 5 en 17??

Some things are too important to be left in the past.

lieven

en button weer sneller dan alonso :p

FolkertE

Citaat van: janke op 11 april 2015 - 07:33:52
Citaat van: Jeroen op 10 april 2015 - 22:58:36
ik ook. Maar dit weekend al?

Dat heb ik nooit gezegd, maar het zal volgens mij echt niet lang meer duren. En ja, waarom dit weekend al niet?
Precies, ik snap de verontwaardiging ook niet helemaal. Het is goed mogelijk, want Mclaren laat goede tijden zien. Een goede race en ze kunnen naar p10 rijden.

FolkertE

Iemand anders ook problemen met de live app? Posities staan vaak door elkaar en sommige rijders staan 2 keer in de stand.