Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

lieven

Mclaren zit er ook niet beter bij :)
Elk 1 persoon die een race uitgereden heeft tot nu toe? :p

Jozef

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:06:47
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 09:45:36
Citaat van: Jozef op 01 april 2015 - 02:23:32
De geschiedenis herhaalt zich wel een beetje. In 2012 was Ferrari helemaal nergens in Australië. McLaren kwalificeerde zich op 1 en 2, Button won de race, Massa reed hopeloos rond en crashte uit de race, Alonso finishte op meer dan 20 seconden (vijfde plaats). Er werd toen schande gesproken over Ferrari en ik weet zelf nog heel goed dat ik toen zei: die winnen geen race dit seizoen.

Toen kwam race 2 in Maleisië, een race in rare omstandigheden, en Alonso won gewoon. :D

Dus eigenlijk is de conclusie: tijdens de wintertests zegt iedereen altijd: "in Melbourne zullen ze zien hoe iedereen ervoor staat." Maar eigenlijk klopt dat dus gewoon niet, pas na een paar races weet je hoe iedereen ervoor staat.
dat wordt al veel langer gezegd, Melbourne is een baan op zich, Maleisie is ook een aparte race door de omstandigheden en het asfalt. Dus zeggen ze vaak dat na een race of 4 de verhoudingen wel echt duidelijk zijn. Maar goed, dan gaan we weer naar Europa en komen de grote updates en kan er ook nog weer het 1 en ander verschuiven. Maar goed, ik denk dat we inmiddels ook al wel enig idee hebben van de verhoudingen en die komen ook wel weer redelijk overeen met de wintertesten, al zitten er ook wel wat verrassingen tussen zoals STR (en RBR in negatieve zin). Op bepaalde plekken zit  het iig dicht op elkaar, dus de pikorde kan zo maar veranderen gedurende het seizoen. Ik las ergens het voorbeeld 1998 waarin McLaren de 1e 2 races enorm dominant was (zo'n beetje alles werd op een ronde gereden), maar uiteindelijk kwam Schumacher nog heel dicht bij de titel. Soms verloopt een jaar precies zoals je/men verwacht en soms gebeuren er verrassende dingen. Voorspellen blijft daarom lastig.
Klopt, Malbourne 1998 was Mclaren zo dominant dat ze heel het veld op een ronde reden, net als in Brazilië. Maar ze gebruikte destijds het beroemde 3de rempedaal. Dat was ook 1 van de meest dominante auto's ooit. Maar dat werd na Brazilië verboden en direct verloren ze hun voorsprong.

Ferrari komt halverwege het Europese seizoen met een grote motor update, dat is het enige wat ik weet. En Mercedes schijnt alles te hebben opgebruikt en Ferrari 7 tokens nog over heeft.

Mercedes heeft nog 7 tokens, Ferrari 10, Renault 12. Honda heeft het gemiddelde van die drie, naar beneden afgerond, dus 9. Dit is gewoon publiek bekend (gepubliceerd door FIA).

FolkertE

Ja daar kwam ik eerder ook al achter. Was gewoon te lui om het op te zoeken. Maar bedankt. Dus veel spelling zit er niet meer in tussen Ferrari en Mercedes. Benieuwd of Renault met die paar extra tokens veel kan uitrichten.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 20:00:29
Ja daar kwam ik eerder ook al achter. Was gewoon te lui om het op te zoeken. Maar bedankt. Dus veel spelling zit er niet meer in tussen Ferrari en Mercedes. Benieuwd of Renault met die paar extra tokens veel kan uitrichten.
Duim duim!