Sepang: Man vd Race

Gestart door Kootje, 29 maart 2015 - 12:57:30

« vorige - volgende »

Er kon er maar eentje winnen, maar wie vond jij het beste?

Vettel
19 (70.4%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (7.4%)
Bottas
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Verstappen
6 (22.2%)
Sainz jr.
0 (0%)
Kvyatt
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 12 april 2015 - 12:57:30

FolkertE

Citaat van: Matthijs op 01 april 2015 - 09:49:18
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 09:33:58
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?
Tuurlijk kan dat wel, zeker als de baan per seconde natter word en hij in een sandwitch zit van rijders. In een groepje auto's rijden is niet de meest ideale omstandigheid om een snelle tijd neer te zetten. Hamilton werd ook gehinderd en dat koste hem uiteindelijk ook 2 seconde op Rosberg. (uit mijn hoofd.)
Het ging niet om de weersomstandigheden, want Raikkonen reed op 100 meter van Ericsson, dus de omstandigheden waren voor beiden gelijk. Waar het mis ging voor Raikkonen is dat hij een inhaalactie probeerde wat hem uiteindelijk zelf tijd kostte. Maar zoals Jozef al zei: Kimi kon niet weten dat Ericsson snel genoeg was voor Q3. Shit happens, dat gebeurt met deze omstandigheden.

Hopelijk volgende keer een fout-/probleemloze kwalificatie voor Kimi, zodat hij uit de buurt blijft van rookies die zijn banden lek rijden!
Dat klopt ook wel, maar ik heb geen idee hoeveel het kan schelen. Ik heb toch vaak genoeg gezien dat rijders op nog geen 2 seconde achter hun voorganger, toch beduidend  sneller waren in auto's die even snel of zelfs langzamer waren. Maar goed, zijn inhaal poging bij Ericsson heeft hem ook gekost en zo kort achter hem rijden is natuurlijk niet gunstig.

Maar inderdaad, ik hoop op wat meer problemen bij Vettel en Hamilton, zodat Kimi weer kan aansluiten. De aanrijding die de lekke band veroorzaakte is trouwens echt 100% Nasr's schuld.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 09:33:58
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?
Tuurlijk kan dat wel, zeker als de baan per seconde natter word en hij in een sandwitch zit van rijders. In een groepje auto's rijden is niet de meest ideale omstandigheid om een snelle tijd neer te zetten. Hamilton werd ook gehinderd en dat koste hem uiteindelijk ook 2 seconde op Rosberg. (uit mijn hoofd.)
de baan werd niet per seconde natter, kijk naar de tijden, dat zijn gewoon droogweertijden. Raikkonen ging als 5e weg, dus na hem hebben er nog 6 coureurs een snellere tijd gezet. Gewoon allemaal gelul dus.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 10:00:05
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 09:33:58
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?
Tuurlijk kan dat wel, zeker als de baan per seconde natter word en hij in een sandwitch zit van rijders. In een groepje auto's rijden is niet de meest ideale omstandigheid om een snelle tijd neer te zetten. Hamilton werd ook gehinderd en dat koste hem uiteindelijk ook 2 seconde op Rosberg. (uit mijn hoofd.)
de baan werd niet per seconde natter, kijk naar de tijden, dat zijn gewoon droogweertijden. Raikkonen ging als 5e weg, dus na hem hebben er nog 6 coureurs een snellere tijd gezet. Gewoon allemaal gelul dus.
De baan werd weldegelijk natter. Niet veel maar het werd duidelijk natter. En het zijn geen droog weer tijden, bijna iedereen was langzamer dan hun Q1 tijd, op Vettel en Rosberg na. En in combinatie met een auto voor je kan je ook niet je eigen rondje rijden. Het is zeker geen gelul, misschien speelt het weer iets minder mee dan ik dacht, maar het heeft wel degelijk invloed gehad.

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 09:57:11
Dat klopt ook wel, maar ik heb geen idee hoeveel het kan schelen. Ik heb toch vaak genoeg gezien dat rijders op nog geen 2 seconde achter hun voorganger, toch beduidend  sneller waren in auto's die even snel of zelfs langzamer waren. Maar goed, zijn inhaal poging bij Ericsson heeft hem ook gekost en zo kort achter hem rijden is natuurlijk niet gunstig.

Maar inderdaad, ik hoop op wat meer problemen bij Vettel en Hamilton, zodat Kimi weer kan aansluiten. De aanrijding die de lekke band veroorzaakte is trouwens echt 100% Nasr's schuld.
Wat ik me nog kan herinneren van de kwalificatie is dat iedereen een plekje zocht voor een vrije ronde. Ericsson ging in zijn opwarmronde heel ruim in de allerlaatste bocht, zodat Raikkonen binnendoor wou. Maar Ericsson reed zo ruim om in een rechte lijn uit te accelereren en sneed Raikkonen af. Daarna ging de camera naar andere rijders. Aan het eind van de ronde kwam de camera weer op Raikkonen en toen was onboard te zien dat hij Ericsson wilde inhalen.

FolkertE

Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:58:30
Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.
hij moest helemaal niet voorbij aan Ericsson en dat heeft ie ook nooit geprobeerd. Net als iedereen moest hij gewoon wat afstand houden tov zn voorganger en dan was ie doorgeweest naar Q3. Elk excuus dat je aangrijpt gold ook voor alle andere 15 coureurs. Dus gewoon fout van de rijder, niks meer, niks minder

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:18:41
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:58:30
Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.
hij moest helemaal niet voorbij aan Ericsson en dat heeft ie ook nooit geprobeerd. Net als iedereen moest hij gewoon wat afstand houden tov zn voorganger en dan was ie doorgeweest naar Q3. Elk excuus dat je aangrijpt gold ook voor alle andere 15 coureurs. Dus gewoon fout van de rijder, niks meer, niks minder
Oja, alle andere rijders zaten ook vast in een groepje? Het is geen fout van een rijder dat het team je niet op tijd naar buiten laat gaan en daarom ook geen fout dat hij niet voorbij komt aan Ericsson. Hij kon geen afstand nemen van Ericsson, want daar reed Hamilton en gezien hoe close ze over de finish kwamen met zijn 3 had hij niet veel keuze om te doen. En hij heeft niet geprobeerd Ericsson voor bij te gaan? Hij moest Ericsson voorbij en probeerde dat ook.
Tenzij Kimi zelf besloot zo laat mogelijk naar buiten te gaan, is het geen fout van de rijder.

Tuesday

#82
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 11:35:15
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:18:41
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:58:30
Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.
hij moest helemaal niet voorbij aan Ericsson en dat heeft ie ook nooit geprobeerd. Net als iedereen moest hij gewoon wat afstand houden tov zn voorganger en dan was ie doorgeweest naar Q3. Elk excuus dat je aangrijpt gold ook voor alle andere 15 coureurs. Dus gewoon fout van de rijder, niks meer, niks minder
Oja, alle andere rijders zaten ook vast in een groepje? Het is geen fout van een rijder dat het team je niet op tijd naar buiten laat gaan en daarom ook geen fout dat hij niet voorbij komt aan Ericsson. Hij kon geen afstand nemen van Ericsson, want daar reed Hamilton en gezien hoe close ze over de finish kwamen met zijn 3 had hij niet veel keuze om te doen. En hij heeft niet geprobeerd Ericsson voor bij te gaan? Hij moest Ericsson voorbij en probeerde dat ook.
Tenzij Kimi zelf besloot zo laat mogelijk naar buiten te gaan, is het geen fout van de rijder.
het was 1 lange rij van 15 auto's. Afgezien van Vettel zat iedereen ingeklemd tussen 2 andere auto's en ze reden allemaal onder dezelfde omstandigheden. Dat het een lastige situatie zal best, maar dan had ie dat ff anders aan moeten pakken. De enige die je dit aan kunt rekenen is Kimi zelf.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:40:13
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 11:35:15
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:18:41
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:58:30
Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.
hij moest helemaal niet voorbij aan Ericsson en dat heeft ie ook nooit geprobeerd. Net als iedereen moest hij gewoon wat afstand houden tov zn voorganger en dan was ie doorgeweest naar Q3. Elk excuus dat je aangrijpt gold ook voor alle andere 15 coureurs. Dus gewoon fout van de rijder, niks meer, niks minder
Oja, alle andere rijders zaten ook vast in een groepje? Het is geen fout van een rijder dat het team je niet op tijd naar buiten laat gaan en daarom ook geen fout dat hij niet voorbij komt aan Ericsson. Hij kon geen afstand nemen van Ericsson, want daar reed Hamilton en gezien hoe close ze over de finish kwamen met zijn 3 had hij niet veel keuze om te doen. En hij heeft niet geprobeerd Ericsson voor bij te gaan? Hij moest Ericsson voorbij en probeerde dat ook.
Tenzij Kimi zelf besloot zo laat mogelijk naar buiten te gaan, is het geen fout van de rijder.
het was 1 lange rij van 15 auto's. Afgezien van Vettel zat iedereen ingeklemd tussen 2 andere auto's en ze reden allemaal onder dezelfde omstandigheden. Dat het een lastige situatie zal best, maar dan had ie dat ff anders aan moeten pakken. De enige die je dit aan kunt rekenen is Kimi zelf.
Ik heb het even terug gekeken en je hebt gelijk dat het niet regende, maar de baan werd wel snel langzamer. En er was zeer zeker geen grote rij van 15 auto's achter elkaar.
Vettel zat behoorlijk voor Ricciardo en Rosberg, dan had je een groepje van Ericsson, Kimi, Hamilton en Verstappen en dan 1 Williams en Saintz dan weer 2 auto's. Dus niet heel veel auto's zaten in geklemd tussen 2 auto's.
En Raikkonen moest wel voorbij aan Ericsson, want de kans op regen was gewoon heel groot. Hoe eerder je je rondje rijd hoe beter. Als hij ook achter Hamilton was aangesloten, had hij het waarschijnlijk ook niet gered. Kimi is zeer zeker niet de enige die je kan aanrekenen. Tenzij hij zelf besloot om zo laat in de rij te staan. Maar dat zie ik nergens terug en heb Sky wel gehoord dat Kimi niet eerder weg kon. Het team kan je ook zeer zeker aan rekenen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 12:01:09
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:40:13
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 11:35:15
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 11:18:41
Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 10:58:30
Klopt, ik zag Raikkonen daar ook wijd gaan. Maar ik weet niet of dat in de aanloop van het rondje was of niet. Maar voor Kimi was het alles of niets en hij moest voorbij aan Ericsson en dat lukte hem helaas niet. En dat in combinatie met het verslechterende weer heeft hem gekost.

Overigens meende ik te horen dat Sky of BBC melde dat hij toch wel wat beschadigingen had aan de auto. Hopen dat in China het geluk wat meer aan zijn zijde is.
hij moest helemaal niet voorbij aan Ericsson en dat heeft ie ook nooit geprobeerd. Net als iedereen moest hij gewoon wat afstand houden tov zn voorganger en dan was ie doorgeweest naar Q3. Elk excuus dat je aangrijpt gold ook voor alle andere 15 coureurs. Dus gewoon fout van de rijder, niks meer, niks minder
Oja, alle andere rijders zaten ook vast in een groepje? Het is geen fout van een rijder dat het team je niet op tijd naar buiten laat gaan en daarom ook geen fout dat hij niet voorbij komt aan Ericsson. Hij kon geen afstand nemen van Ericsson, want daar reed Hamilton en gezien hoe close ze over de finish kwamen met zijn 3 had hij niet veel keuze om te doen. En hij heeft niet geprobeerd Ericsson voor bij te gaan? Hij moest Ericsson voorbij en probeerde dat ook.
Tenzij Kimi zelf besloot zo laat mogelijk naar buiten te gaan, is het geen fout van de rijder.
het was 1 lange rij van 15 auto's. Afgezien van Vettel zat iedereen ingeklemd tussen 2 andere auto's en ze reden allemaal onder dezelfde omstandigheden. Dat het een lastige situatie zal best, maar dan had ie dat ff anders aan moeten pakken. De enige die je dit aan kunt rekenen is Kimi zelf.
Ik heb het even terug gekeken en je hebt gelijk dat het niet regende, maar de baan werd wel snel langzamer. En er was zeer zeker geen grote rij van 15 auto's achter elkaar.
Vettel zat behoorlijk voor Ricciardo en Rosberg, dan had je een groepje van Ericsson, Kimi, Hamilton en Verstappen en dan 1 Williams en Saintz dan weer 2 auto's. Dus niet heel veel auto's zaten in geklemd tussen 2 auto's.
En Raikkonen moest wel voorbij aan Ericsson, want de kans op regen was gewoon heel groot. Hoe eerder je je rondje rijd hoe beter. Als hij ook achter Hamilton was aangesloten, had hij het waarschijnlijk ook niet gered. Kimi is zeer zeker niet de enige die je kan aanrekenen. Tenzij hij zelf besloot om zo laat in de rij te staan. Maar dat zie ik nergens terug en heb Sky wel gehoord dat Kimi niet eerder weg kon. Het team kan je ook zeer zeker aan rekenen.
Nee, heb jij geen lange rij gezien bij de uitgang van de pitstraat? Raikkonen stond daar als 5e, van 15 auto's. Kortom, je kunt je in allerlei bochten blijven wringen, aan zijn positie lag het niet. Een gat houden tov je voorganger is de verantwoordelijk van een coureur zelf.
En nogmaals, Raikkonen heeft nooit geprobeerd Ericsson voorbij te gaan. Hij hield juist in de opwarmronde een paar seconden afstand.
Maar goed, het heeft geen zin om hier nog langer over door te gaan. Je blijft toch alles ontkennen en er allerlei excuses bij verzinnen die blijkbaar alleen voor Kimi gelden. Als het Vettel of Alonso was geweest was je de eerste om te roepen dat het hun eigen fout was.

Matthijs

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 12:20:24
En nogmaals, Raikkonen heeft nooit geprobeerd Ericsson voorbij te gaan.
Waarom ben jij zo stellig als diverse andere forummers verklaren dat hij dat wel probeerde? Oprechte vraag, geen poging tot ruzie.

Tuesday

Citaat van: Matthijs op 01 april 2015 - 12:43:59
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 12:20:24
En nogmaals, Raikkonen heeft nooit geprobeerd Ericsson voorbij te gaan.
Waarom ben jij zo stellig als diverse andere forummers verklaren dat hij dat wel probeerde? Oprechte vraag, geen poging tot ruzie.
blijkbaar heb ik de beelden wat beter bestudeerd. Of misschien doelen jullie op de inhaalpoging na dat de tijden gezet waren?

FolkertE

Ja, een lange rij vlak voor de start van Q2, maar dat is niet relevant. Een gat tov je voorganger is ook niet altijd mogelijk. Zeker niet nu daar Hamilton en Verstappen nog achter reden. Hamilton had die mogelijkheid, Kimi niet. En afstand houden is met dreiging van regen is ook niet altijd de beste oplossing. En dat Risico kan je ook gewoon niet nemen het hoefde maar 1 minuut eerder te regenen en hij was helemaal de lul. En hij probeerde wel degelijk Ericsson in te halen. Maar gelukkig verzin jij ook niks er bij en geef jij wel toe wanneer je fout zit. En hoezo zou ik Alonso of Vettel wel de schuld hebben gegeven als dat hen was over komen. Man, je kan ook wel over drijven zeg.
En jij bent nu de eerste die alleen naar Kimi wijst en sinds 2012 wijs ik allang niet meer direct naar Vettel, maar goed.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 13:18:34
Citaat van: Matthijs op 01 april 2015 - 12:43:59
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 12:20:24
En nogmaals, Raikkonen heeft nooit geprobeerd Ericsson voorbij te gaan.
Waarom ben jij zo stellig als diverse andere forummers verklaren dat hij dat wel probeerde? Oprechte vraag, geen poging tot ruzie.
blijkbaar heb ik de beelden wat beter bestudeerd. Of misschien doelen jullie op de inhaalpoging na dat de tijden gezet waren?
Of jij ziet dingen niet die er wel waren. Omdat hij geen poging waagde of niet half naast Ericsson zat, wilt nog niet zeggen dat hij het niet probeerde he. Voor het rondje ging Kimi al een krappere lijn in om daar te proberen Ericsson voor bij te gaan.
Daarnaast heeft Kimi zelf gezegd dat hij het wel probeerde.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 13:24:17
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 13:18:34
Citaat van: Matthijs op 01 april 2015 - 12:43:59
Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 12:20:24
En nogmaals, Raikkonen heeft nooit geprobeerd Ericsson voorbij te gaan.
Waarom ben jij zo stellig als diverse andere forummers verklaren dat hij dat wel probeerde? Oprechte vraag, geen poging tot ruzie.
blijkbaar heb ik de beelden wat beter bestudeerd. Of misschien doelen jullie op de inhaalpoging na dat de tijden gezet waren?
Of jij ziet dingen niet die er wel waren. Omdat hij geen poging waagde of niet half naast Ericsson zat, wilt nog niet zeggen dat hij het niet probeerde he. Voor het rondje ging Kimi al een krappere lijn in om daar te proberen Ericsson voor bij te gaan.
Daarnaast heeft Kimi zelf gezegd dat hij het wel probeerde.
ok, vervelend dit. Ik doe wel de moeite om dingen een paar keer goed na te kijken voor ik iets zeg en nu krijgen we dit weer. Bekijk het lekker zeg. Kimi rijdt helemaal geen krappere lijn en doet geen enkele poging om Ericsson voorbij te gaan.