Sepang: Man vd Race

Gestart door Kootje, 29 maart 2015 - 12:57:30

« vorige - volgende »

Er kon er maar eentje winnen, maar wie vond jij het beste?

Vettel
19 (70.4%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (7.4%)
Bottas
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Verstappen
6 (22.2%)
Sainz jr.
0 (0%)
Kvyatt
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 12 april 2015 - 12:57:30

FolkertE

Als of jij toegeeft als je er naast zit.
Kimi stond niet vooraan de rij omdat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde. Ik zeg ook nergens dat Kimi nooit fouten maakt, maar dit was een situatie waar je Kimi volledig de schuld kan geven.
Zelfde als met de leeglopende band.

@Kootje: Klopt, maar volgens mij heeft Hamilton achter Kimi ook niet zijn Q2 tijd neer gezet, dat was eerder geloof ik. En het probleem was volgens mij dat Kimi precies tussen Markus en Hamilton in zat en ook niet veel kon doen om een gat te creëren. Maar Mercedes was in Q2 gewoon veruit de snelste, Rosberg had de snelste tijd met een verschil van 1,2 seconde.

Kootje

Maar dan nog had hij op z'n minst de tijd van Ericsson kunnen matchen.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 16:52:14
@Kootje: Klopt, maar volgens mij heeft Hamilton achter Kimi ook niet zijn Q2 tijd neer gezet, dat was eerder geloof ik. En het probleem was volgens mij dat Kimi precies tussen Markus en Hamilton in zat en ook niet veel kon doen om een gat te creëren. Maar Mercedes was in Q2 gewoon veruit de snelste, Rosberg had de snelste tijd met een verschil van 1,2 seconde.
weer een typefout zeker? het verschil was nog geen 3 tiende;
http://www.fia.com/sites/default/files/quali_official_classification_0.pdf

FolkertE

Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 16:56:27
Maar dan nog had hij op z'n minst de tijd van Ericsson kunnen matchen.
ja dat vraag ik me af of dat zo makkelijk is. Zeker als je zo vlak achter een andere rijder rijd en op een steeds natter wordende baan. Hamilton was ook slechts 5 tiende sneller dan Ericsson ( al dacht ik dat die tijd eerder werd gereden.) Ik vind het in zulke situaties makkelijk zeggen dat de rijder zelf helemaal fout is.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er met Ferrari was, maar op Sky hoorde ik dat ze Kimi te laat lieten gaan.

@Tuesday, nee dit keer niet. Verkeerd gekeken. Vergeleek de tijden van Q2 van Hamilton en Vettel. Maar dat was verkeerd gekeken.

Kootje

@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.


FolkertE

Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.

0634

Maar Kimi zit in om en nabij de situatie als Rosberg. Voor ieder minder optreden lijkt een oorzaak te worden aangedragen, maar hij moet gewoon eens een aantal keiharde resultaten leveren. Voor Vettel rijden. Vettel inhalen. Mercedes aanvallen. Zoiets. Iedere keer is er wat, maar gescoord wordt er nooit. 

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:06:28
Maar Kimi zit in om en nabij de situatie als Rosberg. Voor ieder minder optreden lijkt een oorzaak te worden aangedragen, maar hij moet gewoon eens een aantal keiharde resultaten leveren. Voor Vettel rijden. Vettel inhalen. Mercedes aanvallen. Zoiets. Iedere keer is er wat, maar gescoord wordt er nooit.
Tja, maar wat kan Kimi er aan doen? Ferrari laat hem niet op tijd naar buiten gaan en dan rijd Nasr zijn linker achterband stuk. In Australië drukt eerst Vettel hem van de baan en dan word hij getagged door een Sauber. En dan mistlukt zijn pitstop ook nog en moet hij de race voortijdig verlaten. Soms is het ook gewoon echt pech. Hij moet nu inderdaad wel wat laten zien, zeker, maar dat gaat ook zeker gebeuren.

0634

Nou ja, zelf was hij nou ook niet echt scherp in Q3. Plus, ik lees hier dat hij ook niet de racetijden reed van Vettel. Dat opgeteld bij het hele vorige jaar en ik vind toch echt dat er wel erg veel excuses gezocht worden voor een ervaren wereldkampioen die al tijden en tijden niets laat zien. Ik wil niet zeggen dat hij dit weekend slecht was, ik wil alleen aangeven dat je niet eeuwig aan kan blijven komen met 'alles wat mis kon gaan ging mis'.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?

0634


Jozef

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?

Kimi wist dat hij sneller kon dan Ericsson, kon niet op voorhand weten dat Ericssons snelheid gewoon snel genoeg zou zijn en plaatst dus een inhaalmanoeuvre. Die poging mislukt en daardoor verliest hij tijd. Tja, pech gehad, kwali in zulke omstandigheden is altijd een loterij met altijd verrassende slachtoffers en verrassende helden.

In ieder geval vind ik niet dat je kunt zeggen dat Kimi maar gewoon Ericsson had moeten volgen, want dan doe je alsof dat hij een glazen bol had waarmee hij kon zien dat dat snel genoeg was. In normale omstandigheden is Ericsson namelijk niet snel genoeg...

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?
Tuurlijk kan dat wel, zeker als de baan per seconde natter word en hij in een sandwitch zit van rijders. In een groepje auto's rijden is niet de meest ideale omstandigheid om een snelle tijd neer te zetten. Hamilton werd ook gehinderd en dat koste hem uiteindelijk ook 2 seconde op Rosberg. (uit mijn hoofd.)

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 01 april 2015 - 09:33:58
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:20:57
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 19:01:48
Citaat van: Kootje op 30 maart 2015 - 17:12:36
@Folkert,

Mwah ... in 'n veel snellere auto niet die tijd kunnen matchen, ligt toch echt aan Kimi zelf, dat kun je niemand anders aanrekenen. Daarentegen kun je het Kimi niet aanrekenen dat hij te laat naar buiten werd gestuurd waardoor het wel 'n moeilijke opgave werd, dat ligt toch echt bij het team.
Dat klopt, dat was ook mijn punt. Dat hij die tijd niet kan rijden, ligt aan Kimi zelf. Maar dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurt ligt aan het team idd. Maar dan nog is het niet echt Kimi's eigenschuld, wie weet was dit echt wel het maximale wat hij kon rijden op dat moment door de weersomstandigheden. Een fout? Nee. Niet goed genoeg? Ja.
hij was een halve seconde langzamer dan Ericsson die een paar meter voor hem reed. Dan kan het toch niet aan de weeromstandigheden liggen?
Tuurlijk kan dat wel, zeker als de baan per seconde natter word en hij in een sandwitch zit van rijders. In een groepje auto's rijden is niet de meest ideale omstandigheid om een snelle tijd neer te zetten. Hamilton werd ook gehinderd en dat koste hem uiteindelijk ook 2 seconde op Rosberg. (uit mijn hoofd.)
Het ging niet om de weersomstandigheden, want Raikkonen reed op 100 meter van Ericsson, dus de omstandigheden waren voor beiden gelijk. Waar het mis ging voor Raikkonen is dat hij een inhaalactie probeerde wat hem uiteindelijk zelf tijd kostte. Maar zoals Jozef al zei: Kimi kon niet weten dat Ericsson snel genoeg was voor Q3. Shit happens, dat gebeurt met deze omstandigheden.

Hopelijk volgende keer een fout-/probleemloze kwalificatie voor Kimi, zodat hij uit de buurt blijft van rookies die zijn banden lek rijden!