Sepang: Man vd Race

Gestart door Kootje, 29 maart 2015 - 12:57:30

« vorige - volgende »

Er kon er maar eentje winnen, maar wie vond jij het beste?

Vettel
19 (70.4%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (7.4%)
Bottas
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Verstappen
6 (22.2%)
Sainz jr.
0 (0%)
Kvyatt
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 12 april 2015 - 12:57:30

Matthijs

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 13:30:44
@Matthijs: Maakte Kimi ook geen 3 stopper?
Dat klopt maar dat staat los van wat ik bedoel. Ronde na ronde was Vettel sneller dan Raikkonen op de baan. Kijk F1Fanatic maar na.

Tuesday

Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:15:03
Citaat van: lieven op 30 maart 2015 - 07:52:00
Kimi! uit een hopeloze situatie toch nog 4de geworden!

Vettel heeft gewoon gedaan wat er verwacht wordt van een 4 malige wk!
Hij heeft na de start gewoon zijn rondjes gereden zonder te moeten vechten.

Ik heb voor Vettel gekozen, maar ben het deels wel met je eens. Als de Scuderia tijdens Q2 eerst Raikkonen naar buiten had gestuurd, en daarna Vettel, dan had de Fin zondag best kunnen winnen. Hij had dan nml. ook geen lekke band opgelopen. Als ik daarbij nog reken dat hij tot aan die ongelukkige kwalificatie iets sneller leek dan Vettel dan zou Raikkonen best wel eens de 'man van de dag' op Sepang (en van Ferrari) geweest kunnen zijn. Maar ja, dat is wel erg veel 'als'. Desalniettemin een prima prestatie van de Fin.
Kimi heeft het ook gewoon zelf verknald in kwalificatie en bij de lekke band ging ie ook niet helemaal vrij uit. Bovendien was zn pace (ook al in Q1) veel langzamer als die van Vettel, al zijn daar natuurlijk wel wat redenen voor.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:07:46
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:15:03
Citaat van: lieven op 30 maart 2015 - 07:52:00
Kimi! uit een hopeloze situatie toch nog 4de geworden!

Vettel heeft gewoon gedaan wat er verwacht wordt van een 4 malige wk!
Hij heeft na de start gewoon zijn rondjes gereden zonder te moeten vechten.

Ik heb voor Vettel gekozen, maar ben het deels wel met je eens. Als de Scuderia tijdens Q2 eerst Raikkonen naar buiten had gestuurd, en daarna Vettel, dan had de Fin zondag best kunnen winnen. Hij had dan nml. ook geen lekke band opgelopen. Als ik daarbij nog reken dat hij tot aan die ongelukkige kwalificatie iets sneller leek dan Vettel dan zou Raikkonen best wel eens de 'man van de dag' op Sepang (en van Ferrari) geweest kunnen zijn. Maar ja, dat is wel erg veel 'als'. Desalniettemin een prima prestatie van de Fin.
Kimi heeft het ook gewoon zelf verknald in kwalificatie en bij de lekke band ging ie ook niet helemaal vrij uit. Bovendien was zn pace (ook al in Q1) veel langzamer als die van Vettel, al zijn daar natuurlijk wel wat redenen voor.
Welke fout maakte Kimi dan in de kwalificatie? En Q1 zegt natuurlijk niks. Hoevaak is Hamilton of Rosberg wel niet voor de ander geëindigd terwijl hij langzamer was in Q1? En wat gebeurde er dan precies bij Kimi? Voor zo ver ik weet reed een Sauber zijn band stuk door te laat te remmen.

Tuesday

#48
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:31:59
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:07:46
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:15:03
Citaat van: lieven op 30 maart 2015 - 07:52:00
Kimi! uit een hopeloze situatie toch nog 4de geworden!

Vettel heeft gewoon gedaan wat er verwacht wordt van een 4 malige wk!
Hij heeft na de start gewoon zijn rondjes gereden zonder te moeten vechten.

Ik heb voor Vettel gekozen, maar ben het deels wel met je eens. Als de Scuderia tijdens Q2 eerst Raikkonen naar buiten had gestuurd, en daarna Vettel, dan had de Fin zondag best kunnen winnen. Hij had dan nml. ook geen lekke band opgelopen. Als ik daarbij nog reken dat hij tot aan die ongelukkige kwalificatie iets sneller leek dan Vettel dan zou Raikkonen best wel eens de 'man van de dag' op Sepang (en van Ferrari) geweest kunnen zijn. Maar ja, dat is wel erg veel 'als'. Desalniettemin een prima prestatie van de Fin.
Kimi heeft het ook gewoon zelf verknald in kwalificatie en bij de lekke band ging ie ook niet helemaal vrij uit. Bovendien was zn pace (ook al in Q1) veel langzamer als die van Vettel, al zijn daar natuurlijk wel wat redenen voor.
Welke fout maakte Kimi dan in de kwalificatie? En Q1 zegt natuurlijk niks. Hoevaak is Hamilton of Rosberg wel niet voor de ander geëindigd terwijl hij langzamer was in Q1? En wat gebeurde er dan precies bij Kimi? Voor zo ver ik weet reed een Sauber zijn band stuk door te laat te remmen.
Q1 zegt ook niet zoveel, ik reageer alleen op Fietser die zegt dat Raikkonen tot dan toe sneller leek. Tja, wat deed Kimi fout tijdens de kwalificatie? de coureur direct voor hem en direct achter hem haalden Q3 wel, dan doe je toch zelf echt iets niet goed. Bovendien liet Vettel zien dat ze bij Ferrari wel degelijk wakker waren. Blijkbaar koos Kimi er zelf voor om later aan te sluiten. De lekke band valt over te twisten. In mijn ogen had hij zelf meer ruimte kunnen laten. Niet dat dat moet, maar dan sluit je wel dit soort risico's uit. Ik vind het iig geen pure pech.

FolkertE

Citaat van: Sabai op 30 maart 2015 - 13:48:41
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/03/29/mercedes-race-problems-began-in-qualifying/

Wat ik uit dit artikel overigens begrijp dat het onacht of er een SC zou komen Mercedes voor een 3 stop strategie zou gegaan zijn en ze van mening waren dat de harde band de snelste voor hun zou zijn. Dat ze de harde band gespaard hebben in q1 is imo dan ook geen fout van hun maar een mis rekening en op de mediums hadden ze het ook niet gered imo.

Dit schema hieronder bevestigd dat ook.

The tyre strategies for each driver:

Stint 1   Stint 2   Stint 3   Stint 4   Stint 5
Sebastian Vettel   Medium (17)   Medium (20)   Hard (19)
Lewis Hamilton   Medium (4)   Hard (20)   Medium (14)   Hard (18)
Nico Rosberg   Medium (4)   Hard (22)   Hard (15)   Medium (15)
Kimi Raikkonen   Medium (2)   Medium (12)   Medium (20)   Hard (22)
Valtteri Bottas   Medium (4)   Medium (21)   Medium (15)   Hard (16)
Felipe Massa   Medium (4)   Medium (20)   Medium (14)   Hard (18)
Max Verstappen   Medium (4)   Hard (16)   Hard (20)   Medium (16)
Carlos Sainz Jnr   Medium (14)   Hard (18)   Hard (23)
Daniil Kvyat   Medium (4)   Medium (17)   Hard (18)   Hard (16)
Daniel Ricciardo   Medium (4)   Medium (14)   Hard (16)   Hard (21)
Romain Grosjean   Medium (15)   Medium (11)   Medium (8)   Hard (21)
Felipe Nasr   Medium (2)   Hard (18)   Hard (10)   Hard (13)   Medium (12)
Sergio Perez   Medium (17)   Hard (18)   Medium (20)
Nico Hulkenberg   Medium (15)   Medium (16)   Hard (13)   Hard (11)
Roberto Merhi   Medium (5)   Hard (17)   Medium (20)   Medium (11)
Pastor Maldonado   Medium (1)   Medium (17)   Medium (15)   Hard (14)
Jenson Button   Hard (4)   Medium (17)   Medium (14)   Medium (6)
Fernando Alonso   Hard (4)   Medium (17)
Marcus Ericsson   Medium
Ik las precies het zelfde en poste het in het Maleisië topic. Maar misrekening is natuurlijk ook een fout. Maakt verder ook niet uit wat het is, maar het ging niet optimaal bij Mercedes en nu blijkt dat ze dan kwetsbaar zijn en daar heeft Vettel grandioos gebruik van gemaakt.

Ik vraag me nog steeds af wat er was gebeurd als de SC niet was gekomen. Hoelang zou Mercedes nog hebben door gereden? Maar, met dit in het vooruitzicht, zullen de echt warme circuits een mooie strijd worden.


Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:43:36
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:31:59
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:07:46
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 10:15:03
Citaat van: lieven op 30 maart 2015 - 07:52:00
Kimi! uit een hopeloze situatie toch nog 4de geworden!

Vettel heeft gewoon gedaan wat er verwacht wordt van een 4 malige wk!
Hij heeft na de start gewoon zijn rondjes gereden zonder te moeten vechten.

Ik heb voor Vettel gekozen, maar ben het deels wel met je eens. Als de Scuderia tijdens Q2 eerst Raikkonen naar buiten had gestuurd, en daarna Vettel, dan had de Fin zondag best kunnen winnen. Hij had dan nml. ook geen lekke band opgelopen. Als ik daarbij nog reken dat hij tot aan die ongelukkige kwalificatie iets sneller leek dan Vettel dan zou Raikkonen best wel eens de 'man van de dag' op Sepang (en van Ferrari) geweest kunnen zijn. Maar ja, dat is wel erg veel 'als'. Desalniettemin een prima prestatie van de Fin.
Kimi heeft het ook gewoon zelf verknald in kwalificatie en bij de lekke band ging ie ook niet helemaal vrij uit. Bovendien was zn pace (ook al in Q1) veel langzamer als die van Vettel, al zijn daar natuurlijk wel wat redenen voor.
Welke fout maakte Kimi dan in de kwalificatie? En Q1 zegt natuurlijk niks. Hoevaak is Hamilton of Rosberg wel niet voor de ander geëindigd terwijl hij langzamer was in Q1? En wat gebeurde er dan precies bij Kimi? Voor zo ver ik weet reed een Sauber zijn band stuk door te laat te remmen.
Q1 zegt ook niet zoveel, ik reageer alleen op Fietser die zegt dat Raikkonen tot dan toe sneller leek. Tja, wat deed Kimi fout tijdens de kwalificatie? de coureur direct voor hem en direct achter hem haalden Q3 wel, dan doe je toch zelf echt iets niet goed. Bovendien liet Vettel zien dat ze bij Ferrari wel degelijk wakker waren. Blijkbaar koos Kimi er zelf voor om later aan te sluiten.
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:49:37
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.
en voor hem een Sauber. Als hij gewoon net zo snel was geweest als Ericsson, dan had hij Q3 gehaald. Bovendien ben je als coureur er gewoon zelf verantwoordelijk voor dat je genoeg ruimte houdt tov je voorganger. En zelfs als die ruimte maar minimaal is, kun je altijd op zn minst net zo snel rijden als degene voor je. Kortom, ik vind het absoluut Kimi zn eigen fout. Het was een lastige situatie, dat wel, maar als de minste coureur van het veld zich direct voor jou wel weet te kwalificeren doe je toch iets niet goed. Maar goed, t gaat nog wel goedkomen met Kimi, t zit m allemaal net ff niet mee, maar het is iig niet meer zo'n worsteling als vorig jaar (zo lijkt het).

Perton

Om op Folkert te reageren: als het niet optimaal ging bij Mercedes, was Ferrari dus gewoon beter dit weekend. Snelheid is niet alles.

Franky R.

Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:00:09
Om op Folkert te reageren: als het niet optimaal ging bij Mercedes, was Ferrari dus gewoon beter dit weekend. Snelheid is niet alles.


Net als vorig jaar dus. Toen profiteerde Daniel Ricciardo ervan, nu is het Vettel.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:56:22
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:49:37
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.
en voor hem een Sauber. Als hij gewoon net zo snel was geweest als Ericsson, dan had hij Q3 gehaald. Bovendien ben je als coureur er gewoon zelf verantwoordelijk voor dat je genoeg ruimte houdt tov je voorganger. En zelfs als die ruimte maar minimaal is, kun je altijd op zn minst net zo snel rijden als degene voor je. Kortom, ik vind het absoluut Kimi zn eigen fout. Het was een lastige situatie, dat wel, maar als de minste coureur van het veld zich direct voor jou wel weet te kwalificeren doe je toch iets niet goed. Maar goed, t gaat nog wel goedkomen met Kimi, t zit m allemaal net ff niet mee, maar het is iig niet meer zo'n worsteling als vorig jaar (zo lijkt het).
Dat is allemaal wel erg makkelijk. Hij probeerde Markus al in te halen, maar dat lukte niet. Hamilton reed achter hem dus veel ruimte had hij ook niet om afstand te nemen om een vrije ronde te krijgen.
Het komt wel goed met Kimi, want hij lijkt veel beter in de auto te zitten. Maar in zo'n chaotische kwalificatie de schuld volledig bij Kimi leggen vind ik te ver gaan. Anders is het ook makkelijk zeggen dat Vettel volledig fout was bij de bijna aanrijding in Australië.

@Perton: Dat is ook precies wat ik bedoel. Mercedes mag dan wel snel zijn, maar als ze fouten maken of niet optimaal presteren in sommige races, dan zijn ze zeker niet de beste. En heeft Ferrari ook terecht gewonnen.

Tuesday

Citaat van: Franky R. op 30 maart 2015 - 16:02:18
Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:00:09
Om op Folkert te reageren: als het niet optimaal ging bij Mercedes, was Ferrari dus gewoon beter dit weekend. Snelheid is niet alles.


Net als vorig jaar dus. Toen profiteerde Daniel Ricciardo ervan, nu is het Vettel.
dit was toch echt wel een gevalletje fair en square. Vettel kon op het eind, op dezelfde band het gat gewoon prima consolideren. De pace was minstens gelijkwaardig, de bandenslijtage iets minder. Als je dan zelf geen fouten maakt, dan win je gewoon terecht.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 16:07:18
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:56:22
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:49:37
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.
en voor hem een Sauber. Als hij gewoon net zo snel was geweest als Ericsson, dan had hij Q3 gehaald. Bovendien ben je als coureur er gewoon zelf verantwoordelijk voor dat je genoeg ruimte houdt tov je voorganger. En zelfs als die ruimte maar minimaal is, kun je altijd op zn minst net zo snel rijden als degene voor je. Kortom, ik vind het absoluut Kimi zn eigen fout. Het was een lastige situatie, dat wel, maar als de minste coureur van het veld zich direct voor jou wel weet te kwalificeren doe je toch iets niet goed. Maar goed, t gaat nog wel goedkomen met Kimi, t zit m allemaal net ff niet mee, maar het is iig niet meer zo'n worsteling als vorig jaar (zo lijkt het).
Dat is allemaal wel erg makkelijk. Hij probeerde Markus al in te halen, maar dat lukte niet. Hamilton reed achter hem dus veel ruimte had hij ook niet om afstand te nemen om een vrije ronde te krijgen.
Het komt wel goed met Kimi, want hij lijkt veel beter in de auto te zitten. Maar in zo'n chaotische kwalificatie de schuld volledig bij Kimi leggen vind ik te ver gaan. Anders is het ook makkelijk zeggen dat Vettel volledig fout was bij de bijna aanrijding in Australië.
dan had ie beter niet kunnen proberen Ericsson in te halen. Het is gewoon zn eigen fout, ik kan er zelf iig niks anders van maken.

Perton

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 16:08:55
Citaat van: Franky R. op 30 maart 2015 - 16:02:18
Citaat van: Perton op 30 maart 2015 - 16:00:09
Om op Folkert te reageren: als het niet optimaal ging bij Mercedes, was Ferrari dus gewoon beter dit weekend. Snelheid is niet alles.


Net als vorig jaar dus. Toen profiteerde Daniel Ricciardo ervan, nu is het Vettel.
dit was toch echt wel een gevalletje fair en square. Vettel kon op het eind, op dezelfde band het gat gewoon prima consolideren. De pace was minstens gelijkwaardig, de bandenslijtage iets minder. Als je dan zelf geen fouten maakt, dan win je gewoon terecht.
Dit was mijn punt inderdaad.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 16:10:11
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 16:07:18
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:56:22
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:49:37
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.
en voor hem een Sauber. Als hij gewoon net zo snel was geweest als Ericsson, dan had hij Q3 gehaald. Bovendien ben je als coureur er gewoon zelf verantwoordelijk voor dat je genoeg ruimte houdt tov je voorganger. En zelfs als die ruimte maar minimaal is, kun je altijd op zn minst net zo snel rijden als degene voor je. Kortom, ik vind het absoluut Kimi zn eigen fout. Het was een lastige situatie, dat wel, maar als de minste coureur van het veld zich direct voor jou wel weet te kwalificeren doe je toch iets niet goed. Maar goed, t gaat nog wel goedkomen met Kimi, t zit m allemaal net ff niet mee, maar het is iig niet meer zo'n worsteling als vorig jaar (zo lijkt het).
Dat is allemaal wel erg makkelijk. Hij probeerde Markus al in te halen, maar dat lukte niet. Hamilton reed achter hem dus veel ruimte had hij ook niet om afstand te nemen om een vrije ronde te krijgen.
Het komt wel goed met Kimi, want hij lijkt veel beter in de auto te zitten. Maar in zo'n chaotische kwalificatie de schuld volledig bij Kimi leggen vind ik te ver gaan. Anders is het ook makkelijk zeggen dat Vettel volledig fout was bij de bijna aanrijding in Australië.
dan had ie beter niet kunnen proberen Ericsson in te halen. Het is gewoon zn eigen fout, ik kan er zelf iig niks anders van maken.
Dan had hij achter een langzamere auto gezeten, moest hij nog later een tijd rijden in steeds slechter wordende omstandigheden. Hamilton reed achter hem dus had hij die dan ook moeten voorbij laten? Ferrari kon hem niet eerder naar buiten sturen, daar ligt de fout, niet bij Kimi.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 16:13:15
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 16:10:11
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 16:07:18
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 15:56:22
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 15:49:37
De auto achter hem was een Mercedes en volgens mij redden andere auto's ook niet om naar Q3 te komen. En Kimi kon niet eerder naar buiten omdat Ferrari kennelijk nog niet klaar was.
en voor hem een Sauber. Als hij gewoon net zo snel was geweest als Ericsson, dan had hij Q3 gehaald. Bovendien ben je als coureur er gewoon zelf verantwoordelijk voor dat je genoeg ruimte houdt tov je voorganger. En zelfs als die ruimte maar minimaal is, kun je altijd op zn minst net zo snel rijden als degene voor je. Kortom, ik vind het absoluut Kimi zn eigen fout. Het was een lastige situatie, dat wel, maar als de minste coureur van het veld zich direct voor jou wel weet te kwalificeren doe je toch iets niet goed. Maar goed, t gaat nog wel goedkomen met Kimi, t zit m allemaal net ff niet mee, maar het is iig niet meer zo'n worsteling als vorig jaar (zo lijkt het).
Dat is allemaal wel erg makkelijk. Hij probeerde Markus al in te halen, maar dat lukte niet. Hamilton reed achter hem dus veel ruimte had hij ook niet om afstand te nemen om een vrije ronde te krijgen.
Het komt wel goed met Kimi, want hij lijkt veel beter in de auto te zitten. Maar in zo'n chaotische kwalificatie de schuld volledig bij Kimi leggen vind ik te ver gaan. Anders is het ook makkelijk zeggen dat Vettel volledig fout was bij de bijna aanrijding in Australië.
dan had ie beter niet kunnen proberen Ericsson in te halen. Het is gewoon zn eigen fout, ik kan er zelf iig niks anders van maken.
Dan had hij achter een langzamere auto gezeten, moest hij nog later een tijd rijden in steeds slechter wordende omstandigheden. Hamilton reed achter hem dus had hij die dan ook moeten voorbij laten? Ferrari kon hem niet eerder naar buiten sturen, daar ligt de fout, niet bij Kimi.
Alle coureurs moesten een gat creeeren tov hun voorganger (behalve Vettel). Als het bij Kimi misgaat is dat gewoon 100% zn eigen fout. Bovendien kun je je afvragen wie zn keus het was om niet helemaal voor aan in de rij te gaan staan. Kimi maakt ook gewoon fouten, waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?

Kootje

Als Kimi tussen Ericsson & Hamilton inzat in Q2 en Markus en Lewis wèl 'n tijd kunnen rijden die goed genoeg is voor Q3, dan ligt de "fout" toch echt bij Kimi zelf en niet bij Ferrari.