Sepang: Man vd Race

Gestart door Kootje, 29 maart 2015 - 12:57:30

« vorige - volgende »

Er kon er maar eentje winnen, maar wie vond jij het beste?

Vettel
19 (70.4%)
Hamilton
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Räikkönen
2 (7.4%)
Bottas
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Verstappen
6 (22.2%)
Sainz jr.
0 (0%)
Kvyatt
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Iemand anders, namelijk: ...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 27

Poll gesloten: 12 april 2015 - 12:57:30

0634

Dus ben je het niet met me eens.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 22:17:28
Dus ben je het niet met me eens.
Ik ben het dan voor de helft met je eens dan. Of nou ja het is Kimi's eigenschuld dat hij niet voorbij kwam aan Ericsson en geen Q3 tijd neer zetten, dus dat ben ik met je eens.
Maar Kimi is niet verantwoordelijk voor het niet optijd naar buiten gaan, dat lag( voor zo ver ik weet en gehoord heb van Sky) aan Ferrari.

0634

Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 12:34:41
Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.
Dat mag je enigszins Ferrari ook verwijten. Maar goed, het is makkelijk zeggen dat Kimi sneller moest rijden ondanks dat hij in een groepje zat. Maar moet je Kimi verwijten dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde?

Jehoentelaar

In feite was Kimi de storende factor voor de rest omdat hij zich niet verbeterde en de rest wel. Of ik heb deze discussie niet goed gevolgd.

Perton

Citaat van: FolkertE op 02 april 2015 - 12:39:20
Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 12:34:41
Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.
Dat mag je enigszins Ferrari ook verwijten. Maar goed, het is makkelijk zeggen dat Kimi sneller moest rijden ondanks dat hij in een groepje zat. Maar moet je Kimi verwijten dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde?
dus al die mannen achter hem die wel hun tijd verbeterden zijn ook niet op tijd naar buiten gestuurd?

FolkertE

Citaat van: Perton op 02 april 2015 - 13:22:20
Citaat van: FolkertE op 02 april 2015 - 12:39:20
Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 12:34:41
Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.
Dat mag je enigszins Ferrari ook verwijten. Maar goed, het is makkelijk zeggen dat Kimi sneller moest rijden ondanks dat hij in een groepje zat. Maar moet je Kimi verwijten dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde?
dus al die mannen achter hem die wel hun tijd verbeterden zijn ook niet op tijd naar buiten gestuurd?
Moeilijke vraag, maar in principe niet, maar kwamen wel in de gelegenheid om een beter rondje te rijden en dat is dus verdienste van de andere rijders. En natuurlijk is het Kimi wel te verwijten dat hij dat niet kon. Hamilton pushte hem naar voren, Ericsson hield hem toch wel wat op en Kimi creëerde voor zich zelf geen mogelijkheid om de beste tijd neer te zetten. Maar in zulke omstandigheden kan je dat een coureur niet helemaal verwijten omdat zoals Jeroen al zegt 1 fout echt te veel is.

Matthijs

Man, hoe lang gaan jullie deze discussie nog voeren? Kimi was te traag om Ericsson in te halen, maar JUIST omdat hij dat wel probeerde haalde hij Q3 niet (want inhalen kost tijd). Achteraf niet verstandig, maar Kimi kon niet weten dat Ericsson snel genoeg was voor Q3.

0634

Citaat van: FolkertE op 02 april 2015 - 12:39:20
Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 12:34:41
Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.
Dat mag je enigszins Ferrari ook verwijten. Maar goed, het is makkelijk zeggen dat Kimi sneller moest rijden ondanks dat hij in een groepje zat. Maar moet je Kimi verwijten dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde?

Het gaat niet om het naar buiten sturen, dat was het probleem niet. Ze stuurden hem naar buiten op een moment waarop je sneller kon dan dat Raikkonen uiteindelijk deed. Het groepje om hem heen bewees dat dat in de omstandigheden zat en Vettel bewees dat dat in de Ferrari zat.

Of hij op een nog beter moment naar buiten had gekund, weet ik niet, dan zou ik alles terug moeten kijken, maar het is overduidelijk dat het moment waarop het uiteindelijk gebeurde toereikend was om Q3 te halen. Dat dat niet gebeurde is de fout van de rijder en van niemand anders.

Nogmaals, in de regen gebeuren die dingen, maar je kan allerlei oorzaken aanwijzen, uiteindelijk is het de rijder die de kans op Q3 niet verzilverd heeft.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 19:42:20
Citaat van: FolkertE op 02 april 2015 - 12:39:20
Citaat van: Jeroen op 02 april 2015 - 12:34:41
Volgens die theorie mag je Ferrari ook verwijten dat ze geen snellere wagen voor hem bouwden.

Feit is dat uit alles dat om hem heen gebeurde bleek dat hij sneller kon dan dat hij deed.
Dat mag je enigszins Ferrari ook verwijten. Maar goed, het is makkelijk zeggen dat Kimi sneller moest rijden ondanks dat hij in een groepje zat. Maar moet je Kimi verwijten dat Ferrari hem niet op tijd naar buiten stuurde?

Het gaat niet om het naar buiten sturen, dat was het probleem niet. Ze stuurden hem naar buiten op een moment waarop je sneller kon dan dat Raikkonen uiteindelijk deed. Het groepje om hem heen bewees dat dat in de omstandigheden zat en Vettel bewees dat dat in de Ferrari zat.

Of hij op een nog beter moment naar buiten had gekund, weet ik niet, dan zou ik alles terug moeten kijken, maar het is overduidelijk dat het moment waarop het uiteindelijk gebeurde toereikend was om Q3 te halen. Dat dat niet gebeurde is de fout van de rijder en van niemand anders.

Nogmaals, in de regen gebeuren die dingen, maar je kan allerlei oorzaken aanwijzen, uiteindelijk is het de rijder die de kans op Q3 niet verzilverd heeft.
Natuurlijk is het optijd naar buiten sturen wel een probleem. Daarmee creëer je toch echt een moeilijkere situatie. Als Ferrari Kimi direct achter Vettel naar buiten stuurde was 1 probleem minder. Als hij direct achter Vettel stond, had hij ruimte om harder te rijden.
Raikkonen staat net voor een Williams en vlak achter de Sauber. Er is dreiging van Regen dus hij moet zo snelmogelijk een tijd neer zetten. Hoe verder naar voren, hoe beter je kansen zijn om het weer voor te blijven. En je zit niet in een groepje. Kimi zat midden in een groepje en ik zag hem duidelijk afstand laten naar Sauber, maar toen het snelle rondje begon zat hij ineens weer vlak achter de Sauber. Maar ik denk dat jij het tijdverlies van het rijden in een groepje onderschat. De kans die Kimi krijg was zeker niet optimaal en daarom vind ik dat Ferrari ook zeker wat te verwijten valt. En niet dat Kimi vrijuit gaat, maar hij kan er niks aan doen dat hij in deze situatie werd gedwongen. Had hij wat meer kunnen doen? Ja ik denk het wel, maar door de situatie kan je niet altijd alles optimaliseren en had hij Ericsson zo snelmogelijk voorbij moeten gaan.

Kootje

Tuurlijk had hij op 'n beter moment naar buiten gekund, dat rekenen we hem ook niet aan, tenzij dat zijn keuze was en niet dat van het team. Maar als de mensen om hem heen wel 'n Q3 tijd kunnen rijden, moet hij dat ook gewoon kunnen. Dat deed hij niet, en dat kun je niemand anders aanrekenen dan Kimi zelf. Kan je gaan roepen dat hij vast zat in 'n groepje, maar dan vraag ik aan jou waarom? Waarom liet hij geen gat vallen dan? De rest kon dat blijkbaar ook, waarom hij dan niet? En waarom kon hij Ericsson's tijd niet matchen of zelfs ligt verbeteren, al was het maar met 'n paar duizendsten? Als je dit in 'n race kan, waarom dan niet in Q? Die dingen moet je toch echt bij de rijder zelf zoeken. En ja ... de omstandigheden werden er niet beter op, en ja ... hij is achteraf gezien te laat naar buiten gestuurd maar ja ... hij en hij alleen is verantwoordelijk voor 'n 11e tijd in 'n auto die uiteindelijk goed genoeg was voor P2. Dus ondanks het late naar buiten sturen en de lastige omstandigheden, zat er gewoon meer in dan dat Kimi eruit haalde. En dat kun je toch echt alleen hem aanrekenen.

FolkertE

Maar hij probeerde wel meer ruimte te creëren door afstand te nemen van Ericsson, maar werd van achteren gepusht om door te rijden. Nog langzamer rijden om een groter gat te creëren was niet echt een optie, want dan zou hij Hamilton in de weg rijden of zelfs achter Hamilton en Verstappen terecht komen. Had hij kunnen doen en had hij vrij rondje, maar moet je dat gokken als je weet dat het gaat regenen? Hij kon toch niet weten dat iedereen de ronde kon afmaken en je wilt de situatie voor zijn dat ineens halverwege jou ronde de hemel open breekt. Hij koos dus voor het inhalen van Ericsson en ja, daar faalde hij in en dat is inderdaad zijn fout. Maar goed, hoe makkelijk is Ericsson in te halen? En waarom hij Ericsson niet kon matchen is denk ik omdat hij te veel probeerde om hem in te halen en dan verlies je gewoon tijd. Maar ik vind ook dat je het hem kan aanrekenen dat hij Ericsson niet voor bij kwam, dat heeft hem Q3 gekost, voor de rest vind ik dat je hem vrij weinig kan verwijten. Zeker niet als je ziet dat hij wel degelijk een gat laat met Markus, maar daar is vrij weinig van over in het begin van snelle ronde omdat Markus daar heel wijd gaat.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 03 april 2015 - 12:50:14
Tuurlijk had hij op 'n beter moment naar buiten gekund, dat rekenen we hem ook niet aan, tenzij dat zijn keuze was en niet dat van het team. Maar als de mensen om hem heen wel 'n Q3 tijd kunnen rijden, moet hij dat ook gewoon kunnen. Dat deed hij niet, en dat kun je niemand anders aanrekenen dan Kimi zelf. Kan je gaan roepen dat hij vast zat in 'n groepje, maar dan vraag ik aan jou waarom? Waarom liet hij geen gat vallen dan? De rest kon dat blijkbaar ook, waarom hij dan niet? En waarom kon hij Ericsson's tijd niet matchen of zelfs ligt verbeteren, al was het maar met 'n paar duizendsten? Als je dit in 'n race kan, waarom dan niet in Q? Die dingen moet je toch echt bij de rijder zelf zoeken. En ja ... de omstandigheden werden er niet beter op, en ja ... hij is achteraf gezien te laat naar buiten gestuurd maar ja ... hij en hij alleen is verantwoordelijk voor 'n 11e tijd in 'n auto die uiteindelijk goed genoeg was voor P2. Dus ondanks het late naar buiten sturen en de lastige omstandigheden, zat er gewoon meer in dan dat Kimi eruit haalde. En dat kun je toch echt alleen hem aanrekenen.
vanwaar altijd dat late naar buiten sturen? hij ging als 5e naar buiten, direct achter Rosberg, voor de Williamsen, voor Hamilton, voor Verstappen etc. Rosberg pakte bij het uitrijden Ericsson al in en zette de snelste tijd.


Tuesday

Citaat van: Kootje op 03 april 2015 - 14:55:43
Zijn Kimi's eigen woorden, niet de mijne.

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/323724/raikkonen-dit-was-geen-pech-dit-was-een-fout/
tja, er kan er maar 1 vooraan staan. De rest zat allemaal in verkeer. Als je 5e bent van 15 auto's en er gaan er 10 door dan denk ik dat je er toch redelijk op tijd bij was. Maar goed, Kimi zal na vrijdag ook wel gevoeld hebben dat er een overwinning in zat, dan is zo'n  ongelukkige kwalificatie natuurlijk wel een flinke teleurstelling. Normaal is het niet echt een coureur die overal excuses voor zoekt.