Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Zeeuw

Heb erg genoten van de race. Een verloop wat anders was dan dat ik zelf voorspelde, dus dat zijn sowieso al pluspunten natuurlijk.

Denk dat we het laatste van de interne strijd bij Mercedes nog niet gezien hebben hoor. De periode voor de podiumceremonie waren Ros en Ham wel erg koeltjes tegen elkaar. Je kon de ongemakkelijke sfeer bijna proeven.

Daarnaast was het mooi te zien hoe blij Vettel was. Iets waar hij waarschijnlijk al sinds klein ventje van droomt is nu gelukt.

En uiteraard nette prestatie van Max. Blijkt wel dat de Toro Rosso een prima auto is. Vond het wel opvallend dat het naar eigen zeggen 15 ronden duurde voordat zijn remmen eindelijk werkte.

Fietser

Toch nog even een compliment aan Kvyat. De jonge Rus was het hele weekend vlak bij Ricciardo. En die was toch echt DE man van 2014. Het was Kvyats 1ste race voor dit team. Niet slecht.

FolkertE

Citaat van: Zeeuw op 30 maart 2015 - 08:49:58
Heb erg genoten van de race. Een verloop wat anders was dan dat ik zelf voorspelde, dus dat zijn sowieso al pluspunten natuurlijk.

Denk dat we het laatste van de interne strijd bij Mercedes nog niet gezien hebben hoor. De periode voor de podiumceremonie waren Ros en Ham wel erg koeltjes tegen elkaar. Je kon de ongemakkelijke sfeer bijna proeven.

Daarnaast was het mooi te zien hoe blij Vettel was. Iets waar hij waarschijnlijk al sinds klein ventje van droomt is nu gelukt.

En uiteraard nette prestatie van Max. Blijkt wel dat de Toro Rosso een prima auto is. Vond het wel opvallend dat het naar eigen zeggen 15 ronden duurde voordat zijn remmen eindelijk werkte.
Dat van de remmen heb ik gemist, wat was er dan?
En ik denk dat Hamilton en Rosberg behoorlijk de balen in hadden van de beslissing van Mercedes en Hamilton was tijdens de race al niet eens met de bande keuze van Mercedes.

Maar Vettel was inderdaad ontzettend blij, zo oprecht hard heb ik hem nog nooit horen schreeuwen. Super mooi. Waar ik 2-4 jaar geleden me nog enigszins ergerde aan zijn geschreeuw, vond ik dit wel machtig om te horen.

Zeeuw

Verstappen gaf in interviews aan (ook op eigen website) dat zijn remmen niet deden wat ze moesten doen.

CitaatIn het begin had ik nog wel wat problem met de remmen, maar na vijtien rondjes was de auto gewoon super
bron: http://verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9010

Kan me haast niet voorstellen dat ze niet goed op bedrijfstemperatuur kwamen eerlijk gezegd. JE zag bij de Red Bulls dat daar de remmen het zwaar te verduren hadden. RIC gaf dat ook aan op de radio gedurende de race dat hij remkracht verloor.

Gerard

Moooie race, ik heb genotoen!! Mooie actiesd (waaronder van Max ) en eindelijk weer eens tegenstand voor Lewie

FolkertE


Perton

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 09:44:36
Maar Vettel was inderdaad ontzettend blij, zo oprecht hard heb ik hem nog nooit horen schreeuwen.
Ik wel. Bij zijn eerste titel.

Jozef

De geschiedenis herhaalt zich wel een beetje. In 2012 was Ferrari helemaal nergens in Australië. McLaren kwalificeerde zich op 1 en 2, Button won de race, Massa reed hopeloos rond en crashte uit de race, Alonso finishte op meer dan 20 seconden (vijfde plaats). Er werd toen schande gesproken over Ferrari en ik weet zelf nog heel goed dat ik toen zei: die winnen geen race dit seizoen.

Toen kwam race 2 in Maleisië, een race in rare omstandigheden, en Alonso won gewoon. :D

Dus eigenlijk is de conclusie: tijdens de wintertests zegt iedereen altijd: "in Melbourne zullen ze zien hoe iedereen ervoor staat." Maar eigenlijk klopt dat dus gewoon niet, pas na een paar races weet je hoe iedereen ervoor staat.

0634

Dan zeggen we voortaan gewoon 'In Abu Dhabi zullen we zien hoe iedereen ervoor staat'  ;)

robbert

en zo komen we weer bij de conclusie dat de f1 onvoorspelbaar is geworden. Tja, volgende race is mercedes gewoon weer dominant. En staat ferrari terug 20 seconden achter mercedes

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 01 april 2015 - 06:12:02
Dan zeggen we voortaan gewoon 'In Abu Dhabi zullen we zien hoe iedereen ervoor staat'  ;)
Als ze ook zo te werk gaan bij gokkantoren vind ik dat wel een goed idee ;D

Maar Maleisië 2012 kwam ook wel een beetje door de regen. Race er na waren niet erg goed meer en dan weer wel. Maar ik zou een jaar als 2012 zeker toejuichen.

Overigens heb ik de laatste tijd vaak gesprekken met iemand die best veel contacten binnen de F1 wereld heeft, en dan niet de jan en alleman contacten. Sommige dingen die hij zegt zijn echt gewoon onzin, maar hij heeft bij een aantal dingen toch vaak gelijk gehad. Ik ken hem verder niet en weet ook niet hoe betrouwbaar hij is. (wat ik wel weet is dat hij een gruwelijke hekel heeft aan Hamilton, Ron Dennis Verstappen). Maar hij beweerd nu dat iemand van hogere hand heeft ingegrepen en dat Mercedes de motoren echt een tandje heeft terug geschroefd.

En dan geloof ik het niet direct en neem het ook met een flinke korrel zout, maar ik acht het ook niet compleet onmogelijk. Van 30 seconden achterstand, naar 10 seconde voorsprong is best wel veel. Maar goed, we zullen zien.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 april 2015 - 02:23:32
De geschiedenis herhaalt zich wel een beetje. In 2012 was Ferrari helemaal nergens in Australië. McLaren kwalificeerde zich op 1 en 2, Button won de race, Massa reed hopeloos rond en crashte uit de race, Alonso finishte op meer dan 20 seconden (vijfde plaats). Er werd toen schande gesproken over Ferrari en ik weet zelf nog heel goed dat ik toen zei: die winnen geen race dit seizoen.

Toen kwam race 2 in Maleisië, een race in rare omstandigheden, en Alonso won gewoon. :D

Dus eigenlijk is de conclusie: tijdens de wintertests zegt iedereen altijd: "in Melbourne zullen ze zien hoe iedereen ervoor staat." Maar eigenlijk klopt dat dus gewoon niet, pas na een paar races weet je hoe iedereen ervoor staat.
dat wordt al veel langer gezegd, Melbourne is een baan op zich, Maleisie is ook een aparte race door de omstandigheden en het asfalt. Dus zeggen ze vaak dat na een race of 4 de verhoudingen wel echt duidelijk zijn. Maar goed, dan gaan we weer naar Europa en komen de grote updates en kan er ook nog weer het 1 en ander verschuiven. Maar goed, ik denk dat we inmiddels ook al wel enig idee hebben van de verhoudingen en die komen ook wel weer redelijk overeen met de wintertesten, al zitten er ook wel wat verrassingen tussen zoals STR (en RBR in negatieve zin). Op bepaalde plekken zit  het iig dicht op elkaar, dus de pikorde kan zo maar veranderen gedurende het seizoen. Ik las ergens het voorbeeld 1998 waarin McLaren de 1e 2 races enorm dominant was (zo'n beetje alles werd op een ronde gereden), maar uiteindelijk kwam Schumacher nog heel dicht bij de titel. Soms verloopt een jaar precies zoals je/men verwacht en soms gebeuren er verrassende dingen. Voorspellen blijft daarom lastig.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 09:45:36
Citaat van: Jozef op 01 april 2015 - 02:23:32
De geschiedenis herhaalt zich wel een beetje. In 2012 was Ferrari helemaal nergens in Australië. McLaren kwalificeerde zich op 1 en 2, Button won de race, Massa reed hopeloos rond en crashte uit de race, Alonso finishte op meer dan 20 seconden (vijfde plaats). Er werd toen schande gesproken over Ferrari en ik weet zelf nog heel goed dat ik toen zei: die winnen geen race dit seizoen.

Toen kwam race 2 in Maleisië, een race in rare omstandigheden, en Alonso won gewoon. :D

Dus eigenlijk is de conclusie: tijdens de wintertests zegt iedereen altijd: "in Melbourne zullen ze zien hoe iedereen ervoor staat." Maar eigenlijk klopt dat dus gewoon niet, pas na een paar races weet je hoe iedereen ervoor staat.
dat wordt al veel langer gezegd, Melbourne is een baan op zich, Maleisie is ook een aparte race door de omstandigheden en het asfalt. Dus zeggen ze vaak dat na een race of 4 de verhoudingen wel echt duidelijk zijn. Maar goed, dan gaan we weer naar Europa en komen de grote updates en kan er ook nog weer het 1 en ander verschuiven. Maar goed, ik denk dat we inmiddels ook al wel enig idee hebben van de verhoudingen en die komen ook wel weer redelijk overeen met de wintertesten, al zitten er ook wel wat verrassingen tussen zoals STR (en RBR in negatieve zin). Op bepaalde plekken zit  het iig dicht op elkaar, dus de pikorde kan zo maar veranderen gedurende het seizoen. Ik las ergens het voorbeeld 1998 waarin McLaren de 1e 2 races enorm dominant was (zo'n beetje alles werd op een ronde gereden), maar uiteindelijk kwam Schumacher nog heel dicht bij de titel. Soms verloopt een jaar precies zoals je/men verwacht en soms gebeuren er verrassende dingen. Voorspellen blijft daarom lastig.
Klopt, Malbourne 1998 was Mclaren zo dominant dat ze heel het veld op een ronde reden, net als in Brazilië. Maar ze gebruikte destijds het beroemde 3de rempedaal. Dat was ook 1 van de meest dominante auto's ooit. Maar dat werd na Brazilië verboden en direct verloren ze hun voorsprong.

Ferrari komt halverwege het Europese seizoen met een grote motor update, dat is het enige wat ik weet. En Mercedes schijnt alles te hebben opgebruikt en Ferrari 7 tokens nog over heeft.

Jehoentelaar

Ik denk dat we wel veilig kunnen zeggen dat Manor de grootste achterstand heeft op Mercedes.

Franky R.

Citaat van: Jehoentelaar op 01 april 2015 - 13:57:05
Ik denk dat we wel veilig kunnen zeggen dat Manor de grootste achterstand heeft op Mercedes.
:P