Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisiƫ

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

0634

Maar als het Rosberg is, waarom moet Vettel dan zo lachen?

Perton

Rosberg dacht dat het een scheetje was, maar er kwam wat mee.

robbert

volgens mij zat vettel te prutsen aan rosberg, omgekeerd ;D

FolkertE

Altijd grappig als er iets onverwachts gebeurd, maar er gaan nu geweldig hilarische geruchten dat Mercedes dit express zou hebben gedaan om van hun dominante en "slecht voor de F1'" positie af te komen.
Hamilton wilde medium band, maar ze gaven hem de harde band. Zal morgen even opzoeken waar ik het had gevonden.

Overigens wilde ik wel nog even zeggen dat Hamilton VT1 en groot deel van VT2 heeft gemist, kan natuurlijk wel een klein beetje mee spelen om niet de juiste balans voor de Setup te vinden.

Perton

ik geloof dat gerucht uiteraard niet, maar als.Mercedes dat daadwerkelijk gedaan zou hebben hoop ik dat vettel kampioen wordt.

0634

Maar dat hebben ze natuurlijk niet. Er is een uitslag en iemand verzint weer eens een theorie erbij.

Alles is ineens logischer dan een Ferrari die een Mercedes verslaat. Right.

Arthur

Strategie en een beter bandenmanagement bij Ferrari. Althans, voor deze race in ieder geval. Volgende race zullen we zien hoe de verhoudingen dan zijn en of Ferrari echt een concurrent is voor Mercedes.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Vettel zegt dat het Door hitte kwam. Zou leuk zijn als we een soort herhaling van 2003 krijgen waar michelin het toen goed deed in de hitte en Ferrari / Bridgestone wat minder.

Arthur

Voor mij mag een concurrerende bandenleverancier best terug komen.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Van mij ook, maar het past niet samen met kostenbesparing plus waar ik een hekel aan had destijds was dat Bridgestone zich puur op Ferrari richtte, waardoor het automatisch Ferrari vs de rest werd. Vanuit succes perspectief een prima keuze natuurlijk, maar wel de reden waarom ik liever geen bandenoorlog heb.

Arthur

En dus besluit Ferrari [kostenbesparing] maar om het budget voor 2015 maar te verhogen MET 100 miljoen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Forza Ferrari!!!!!  8)
Heb de race net pas gezien....

Heerlijk om weer een Ferrari te zien winnen, wat een mooi moment.
Compleet met een Schumacher sprongetje.... ;D

Na Melbourne had ik dit seizoen al min of meer opgegeven, zo zie je maar.

robbert

Citaat van: Enzo op 30 maart 2015 - 00:39:17
Forza Ferrari!!!!!  8)
Heb de race net pas gezien....

Heerlijk om weer een Ferrari te zien winnen, wat een mooi moment.
Compleet met een Schumacher sprongetje.... ;D

Na Melbourne had ik dit seizoen al min of meer opgegeven, zo zie je maar.

dat is het bewijs, dat men na 1 race niet moet vannalles beginnen te roepen en dan al direct het seizoen opgeven

FolkertE

Citaat van: robbert op 30 maart 2015 - 06:45:23
Citaat van: Enzo op 30 maart 2015 - 00:39:17
Forza Ferrari!!!!!  8)
Heb de race net pas gezien....

Heerlijk om weer een Ferrari te zien winnen, wat een mooi moment.
Compleet met een Schumacher sprongetje.... ;D

Na Melbourne had ik dit seizoen al min of meer opgegeven, zo zie je maar.

dat is het bewijs, dat men na 1 race niet moet vannalles beginnen te roepen en dan al direct het seizoen opgeven
Precies en ik vind het wel grappig dat er nu ineens heel veel mensen zijn die racen weer leuk vinden nu Mercedes niet meer wint. Want Ferrari reed nu wel erg veel voor op Mercedes.
Maar goed, ben wel beetje bang dat dit een eenmalige keer was, maar het beloofd wat. Baalde wel een beetje, maar zo word het nog spannend.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 22:53:04
Maar dat hebben ze natuurlijk niet. Er is een uitslag en iemand verzint weer eens een theorie erbij.

Alles is ineens logischer dan een Ferrari die een Mercedes verslaat. Right.
Natuurlijk is dat logischer dan dat iemand Hamilton in de beste Mercedes verslaat. Onmogelijk dat iemand anders wint zonder complottheorieƫn.

Al ben ik wel van mening dat het missen van VT1 en een groot deel van VT2, vroeg 1ste stop en verkeerde banden in de laatste stop niet hebben geholpen om het maximale te halen voor Hamilton.