Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 15:41:58
Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 15:39:49
Ja, daar was Hamilton lichtelijk in het voordeel, maar ook niet heel erg in het voordeel. Het gat bleef ongeveer 10 seconden max en ging ook niet vaak onder de 8 seconde. Vettel reed op redelijk nieuwe medium en Hamilton op nieuwe harde band. Nieuwe Medium band zou 3 seconde per ronde sneller zijn dan nieuwe harde banden, dus nieuwe harde banden zullen dan niet ineens veel sneller zijn dan gebruikte medium banden.
3 seconden? tuurlijk. Ik hou er mee op.
Type foutje, moest 2 seconden zijn. Maar dat is wat ze op Sky zeiden. Wel grappig dat jij altijd direct gaat beginnen met : tuurlijk als jij het ergens niet mee eens bent en je ook wel een beetje alleen berichten geloofd die jou meningen ondersteunen. :)

Jozef

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 12:48:08
Citaat van: Jozef
Wat gebeurde er tijdens de SC? Mercedes pitte wel en Ferrari niet? En dat was vroeg in de race?

Ja en wel in ronde 5 nadat Ericsson vd baan spinde.


CitaatIn dat geval is het idd achteraf bekeken een tactische fout die Vettel aan de overwinning heeft geholpen.

Vraag ik me af. Vettel was gewoon retesnel en had ook bij 'n gelijkwaardige strategie 'n grote kans gehad.

Ja, laat dat duidelijk zijn! Mercedes maakt die beslissing ook maar om één reden, namelijk dat ze op dat moment denken dat dat het snelst is over de hele race bekeken. Ik denk alleen wel dat ze achteraf schrokken van de bandenslijtage die ze hadden, of van het gebrek daaraan bij Ferrari. Waarschijnlijk dachten ze dat Ferrari ook zou pitten tijdens de SC en dat Mercedes zo altijd het voordeel op de baan zou behouden.

Toch denk ik dat het mogelijk moest zijn voor Mercedes om op twee stops te rijden, maar dan wel met iets tragere rondetijden om de banden heel te houden. Dan zou het zeker een harde strijd zijn geweest om de overwinning, die er nu achteraf bekeken eigenlijk zelfs nauwelijks was.

rafael25

Ferrari was eigenlijk helemaal niet veel sneller dan de Mercedessen. Door de verkeerde strategie (3 stops en Vettel 2) wierp de Mercedessen meteen na inbrengen van de Saftey Car 4 of 5 plaatsten terug. De Mercedessen kwamen achter het 'langzamere' verkeer die ook gewoon op de baan bleef na inbrengen van de SC en moesten naar voren pushen wat meer slijtage van de banden vergden en meer tijd. Vettel had op het juiste moment een pitsstop en verse banden , die minder hevig aan slijtage waren dan de Mercedessen waardoor hij ook makkelijker weer bij de Mercedessen aansloot en er voorbij te gaan na zijn eerste pitsstop. Maar het is Vettel gegund en het maakt de F1 alleen maar spannender. Op naar de volgende race en kunnen we meteen zien of inderdaad de Ferrari's een geduchte concurrent van Mercedes is voor het WK. En Max was vandaag weer MAXimaal. Wat een race talent heeft die jongen.

janke

Niet alleen snelheid is de essence om te winnen. Natuurlijk wel belangrijk, maar strategie doet er ook toe. En die won vandaag. Maakt het kijken naar een race wel wat prettiger voor mij. Nogmaals jammer dat Kimi die lekke band had. Anders was Rosberg niet zo makkelijk 3de geworden.
Some things are too important to be left in the past.

Sabai

Ik weet nu ook voor wie dat radio verbod in het leven is geroepen. Rosberg blijft maar vragen over zijn concurrenten. Gisteren tijdens q3 welke lijnen de andere reden vandaag ook weer meermaals vragen over anderen. Vorig jaar had ik nog het goede voor met hem maar wat een droppie vind ik het nu en dan druk ik me netjes uit  ;)

0634

Weet jij veel wat de rest allemaal vraagt.

Sabai

#261
CitaatWeet jij veel wat de rest allemaal vraagt


Waarom zou de regie het zo bij hem uitlichten?

0634


Sabai

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 17:37:43
Jij denkt echt dat hij uniek is?


Dat weet ik niet , het valt me gewoon op al 2 races.

0634

Ik geloof er niks van dat dat alleen Rosberg is.

Perton

We horen die berichten al zo vaak voorbij komen van hem, dat ik het wel net als Sabai een beetje toevallig zou vinden als het echt zo zou zijn dat de FOM hem heel toevallig telkens uitlicht.

Ik geloof overigens niet dat het daadwerkelijk alleen Rosberg is, maar wel dat hij het wat meer doet dan anderen.

Of hij dan echt daadwerkelijk de enige is of niet, zijn radioberichten (met name die van gisteren) zijn in ieder geval wel duidelijke voorbeelden waarom ik blij ben met het verbod. En dat vind ik wat belangrijker dan of Rosberg er alleen in is of niet.

Sabai

#266


;D

weet iemand toevallig ook waar ik dit kan terug kijken?

0634

Ik heb het twee keer gehoord in twee wedstrijden. Vorig jaar heb ik het bij meerdere gehoord. Ik snap ook werkelijk niet wat er mis mee is.

0634

Citaat van: Sabai op 29 maart 2015 - 19:26:03


;D

weet iemand toevallig ook waar ik dit kan terug kijken?

Zat Vettel te scheiten of zo?

janke

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 19:26:58
Citaat van: Sabai op 29 maart 2015 - 19:26:03


;D

weet iemand toevallig ook waar ik dit kan terug kijken?

Zat Vettel te scheiten of zo?

Ik denk eerder Rosberg.
Some things are too important to be left in the past.