Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

0634

Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?

En dan al die regeltjes, verschrikkelijk! Wat heb ik me dit weekend toch zitten ergeren. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar geen formule 1 meer voor mij.

Tja, nooit meer kijken dan. Ik bedoel, ik hou niet van wielrennen. Daarom kijk ik het nooit en meldt ik me ook niet aan op wielrenfora. Het is maar een tip.

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 12:11:38
Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?
Ik ben het met je eens. De Formule heeft tegenwoordig echt te grote verschillen. In 1998 had je tenminste nog een echt goede strijd vooraan, zoals blijkt uit de volgende statistieken:


In 1998 won Hakkinen in Australië nog met een ronde voorsprong op de nummer 3, in Brazilië volgde de concurrentie op een minuut, in Argentinië won Schumacher met 22,8 seconden voorsprong op Hakkinen en 57 seconden op Irvine. In San Marino was het verschil vooraan 4,5 seconden, maar 51 seconden naar de nummer 3. Spanje 9,4 en 47, Monaco 11,4 en 41,3, Canada 16 en 1 minuut. Etc.

;D ;D ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Mercedes heeft dit niet verloren door de strategie, ze moesten gewoon drie stops maken omdat ze de banden niet heel konden houden! Aan het einde van de tweede stint verloor Hamilton 2,5 seconde per ronde omdat de banden gewoon weg waren. Ferrari en Vettel hebben dit gewoon fair and square gewonnen, op eigen kracht, omdat ze de banden beter gebruikten. Mercedes kon vandaag niet beter.

In komende races moet ik het wel nog zien, de temperaturen waren dit weekend extreem hoog dus in normale omstandigheden verwacht ik dat Mercedes nog altijd de bovenhand haalt.

gloudiesaurus

Citaat van: Jozef op 29 maart 2015 - 12:16:14
Mercedes heeft dit niet verloren door de strategie, ze moesten gewoon drie stops maken omdat ze de banden niet heel konden houden! Aan het einde van de tweede stint verloor Hamilton 2,5 seconde per ronde omdat de banden gewoon weg waren. Ferrari en Vettel hebben dit gewoon fair and square gewonnen, op eigen kracht, omdat ze de banden beter gebruikten. Mercedes kon vandaag niet beter.

In komende races moet ik het wel nog zien, de temperaturen waren dit weekend extreem hoog dus in normale omstandigheden verwacht ik dat Mercedes nog altijd de bovenhand haalt.

Zou kunnen maar Ferrari is dichterbij gekomen en dat is goed voor de sport. Kan nog een heel leuk seizoen worden zo  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 11:48:54
die 3 seconden bevestigde alleen dat Lewis het rustig aan deed ondanks dat ie Rosberg voorbij ging. Ik zeg niet dat Rosberg van die 3 seconden afwist (uiteraard niet), maar wel dat ie zag dat Hamilton minder snel dichterbij kwam en dus zn ronde afbrak (wat Lewis zelf ook bevestigd).
Jij had het over dat andere coureurs kunnen opmerken dat iemand zijn ronde afbreekt. Dat is gewoon niet waar. Coureurs weten niet of de andere snel zijn, een fout hebben gemaakt of hun ronde hebben afgebroken. Omdat Hamilton minder snel dichter bij kwam, wilt nog niet zeggen dat Hamilton de ronde afbrak. 3 seconde is veel te weinig om met het blote oog op tv te zien laat staan als je in de auto zit. Lewis zei het inderdaad, maar dat zegt nog niks over wat Rosberg wist en als hij het wist, dan vind ik dat heel heel knap. Maar zoals ik al zei, apart dat je Hamilton vorige week niet geloofde, maar Rosberg nu wel.

Perton

Citaat van: Jozef op 29 maart 2015 - 12:16:14
Mercedes heeft dit niet verloren door de strategie, ze moesten gewoon drie stops maken omdat ze de banden niet heel konden houden!
Maar was dat ook zo geweest als ze niet tijdens de SC waren gestopt? Of zijn ze toen juist gestopt omdat ze een hoge bandenslijtage hadden?

Geen retorische vragen, ik ben er oprecht benieuwd naar.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 12:20:56
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 11:48:54
die 3 seconden bevestigde alleen dat Lewis het rustig aan deed ondanks dat ie Rosberg voorbij ging. Ik zeg niet dat Rosberg van die 3 seconden afwist (uiteraard niet), maar wel dat ie zag dat Hamilton minder snel dichterbij kwam en dus zn ronde afbrak (wat Lewis zelf ook bevestigd).
Jij had het over dat andere coureurs kunnen opmerken dat iemand zijn ronde afbreekt. Dat is gewoon niet waar.
ok, dat wist ik niet.

FolkertE

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 12:21:41
Citaat van: Jozef op 29 maart 2015 - 12:16:14
Mercedes heeft dit niet verloren door de strategie, ze moesten gewoon drie stops maken omdat ze de banden niet heel konden houden!
Maar was dat ook zo geweest als ze niet tijdens de SC waren gestopt? Of zijn ze toen juist gestopt omdat ze een hoge bandenslijtage hadden?

Geen retorische vragen, ik ben er oprecht benieuwd naar.
Ja, dat is een goede, want het lijkt me sterk dat Mercedes na 5? ronde hun banden kapot hadden gereden terwijl Vettel tot ronde 15? ging. En op de harde band was Vettel even snel als Hamilton dus dat beloofd wat. Maar ik snap nog steeds niet waarom ze niet op de gebruikte zachtere band gingen. Dat haalt hun eerdere beslissing om zo vroeg te stoppen compleet onderuit.

@Tuesday: dan weet je dat nu :).

Kootje

Omdat ze op die oudere zachte banden nooit geen 16/17? rondjes hadden kunnen rijden en er dan nog 'n 4e stop nodig was geweest.

robbert

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 09:54:43
Citaat van: Sabai op 29 maart 2015 - 09:43:19
Wat een heerlijke race
Klopt inderdaad. Mooi hoe er na één race alweer allerlei dom gezeik was hoe het mis was met de sport. Net als Bahrein vorig jaar volgde/volgt gelukkig snel een mooie race.

Hoewel ik zelf meer van actie op de baan ben dan van tactische races, kan ik toch wel genieten van de verschillende strategieën tussen Vettel en Hamilton nu.

Man of the race wordt overigens voor mij degene die dat gevecht wint, want die heeft de tactiek van zijn team het sterkste uitgevoerd. Of ik doe Verstappen misschien wel, daar ben ik nog niet over uit.

ja, velen klaagden over hoe saai de sport weer was, dat zijn de fans, zeer snel kritiek geven. Ik vrees dus al voor de volgende race, als het weer wat minder gaat. Let op, nu ga ik terug kritiek krijgen van....  ;D Wil hierbij dat niemand zich aangesproken voelt ééé. Dus bij deze, mijn excuses

FolkertE

Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 12:29:49
Omdat ze op die oudere zachte banden nooit geen 16/17? rondjes hadden kunnen rijden en er dan nog 'n 4e stop nodig was geweest.
Maar hoe oud waren die banden dan? En dan begrijp ik die vroege pitstop helemaal niet.

robbert

Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 11:07:33
Ik hoop ook dat de klagende mensen nu wel inzien dat het nog steeds erg veel vraagt van een rijder om in deze auto's te rijden en dat het niet te makkelijk is.

ja ik hoop het ook... ;)

Perton

Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 12:36:53
Citaat van: Kootje op 29 maart 2015 - 12:29:49
Omdat ze op die oudere zachte banden nooit geen 16/17? rondjes hadden kunnen rijden en er dan nog 'n 4e stop nodig was geweest.
Maar hoe oud waren die banden dan? En dan begrijp ik die vroege pitstop helemaal niet.
Volgens mij zijn er communicatieproblemen tussen jullie en bedoel jij de eerste stint en Kootje de een-na-laatste. Denk ik tenminste, of ik lees zijn post verkeerd.

robbert

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 12:11:38
Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?
Ik ben het met je eens. De Formule heeft tegenwoordig echt te grote verschillen. In 1998 had je tenminste nog een echt goede strijd vooraan, zoals blijkt uit de volgende statistieken:


In 1998 won Hakkinen in Australië nog met een ronde voorsprong op de nummer 3, in Brazilië volgde de concurrentie op een minuut, in Argentinië won Schumacher met 22,8 seconden voorsprong op Hakkinen en 57 seconden op Irvine. In San Marino was het verschil vooraan 4,5 seconden, maar 51 seconden naar de nummer 3. Spanje 9,4 en 47, Monaco 11,4 en 41,3, Canada 16 en 1 minuut. Etc.

;D ;D ;D het was dan inderdaad vééél spannender dan nu.  ::) ::)

robbert

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 12:12:42
Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?

En dan al die regeltjes, verschrikkelijk! Wat heb ik me dit weekend toch zitten ergeren. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar geen formule 1 meer voor mij.

Tja, nooit meer kijken dan. Ik bedoel, ik hou niet van wielrennen. Daarom kijk ik het nooit en meldt ik me ook niet aan op wielrenfora. Het is maar een tip.

inderdaad, een goeie tip. Als je echt aan f1 ergert, kijk dan niet meer, maar meld je dan gewoonweg ook niet meer aan op een forum. Of is klagen je hobby?