Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

FolkertE

Zeker, kon hij ook. Maar hoeveel kwam door de strategie en hoeveel kwam door de snelheid van Ferrari?

0634

Nou, veel kwam ook door de snelheid. Die Ferrari was gewoon snel. In mijn ogen even snel als de Merc, om en nabij. Zie ook Raikkonen.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:08:38
Kwam niet alleen door de tactiek hoor, die Ferrari was vandaag gewoon retesnel. Vettel had het Lewis altijd moeilijk gemaakt. Of hij dan gewonnen had, geen idee, maar hij had er dan ook bij gezeten m.i..

Overigens snapte ik Merc niet. Als je zoiets doet, doe het dan met één rijder. Kopieer met de andere gewoon de tactiek van Ferrari in dit geval.


Ja, dat was dom van Mercedes..

Perton

Mercedes zal de snelheid van Vettel wel onderschat hebben of hun eigen snelheid overschat.

Franky R.

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 11:31:05
Mercedes zal de snelheid van Vettel wel onderschat hebben of hun eigen snelheid overschat.


Ik denk allebei... :P

0634

Vond overigens de actie van Kvyat op Hulkenberg (?) Kvyats schuld. Natuurlijk moet je opletten als je aan de binnenkant zit, maar Kvyat liet echt 0,0 ruimte. Die raakte gewoon de curbs met zijn banden. Als je weet dat daar iemand zit kan je niet zo strak insturen.

Perton

Ja, die straf snapte ik ook niet helemaal.

Tuesday

Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 09:25:32
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 08:57:59
Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 08:52:34
Citaat van: Tuesday op 29 maart 2015 - 07:14:32
Citaat van: FolkertE op 28 maart 2015 - 21:06:31
Citaat van: Jeroen op 28 maart 2015 - 20:35:36
Totaal niet waar, dat over Lewis. Het stoom kwam uit zijn oren na Monaco én Spa vorig jaar. Ga mij niet vertellen dat hij zich toen in hield.
laten we idd hopen dat hij zich torn niet inhield, want als hij zo doet als hij zich inhoud....

@tuesday: maar hoe weet Rosberg dat Hamilton 3 seconden verloor in sector 2?
omdat hij bij de eerste meting onder zn eigen tijd zat en bij de 2e 3 seconden langzamer was. Dan verlies je dus 3 seconden.
@Jozef, Hamilton ging daarvoor al duidelijk van zn gas af, als je dat op tv al kunt zien, dan ziet/voelt een coureur op de baan dat zeker. Tja, blijkbaar is dat de F1 van tegenwoordig, altijd op zoek naar controverse.
ja maar jij zegt dat Rosberg wist dat Hamilton 2-3 seconde verloor voordat hij Rosberg inhaalde, en dat vind ik nog al knap. Informatie mag niet gedeeld worden met de coureur. En Rosberg kan Hamilton niet zien behalve in zijn dpiegels, maar dan ga je niet opletten of hij tijd verliest of niet. Dat kan hij onmogelijk weten.
ik zei dat hij 3 seconden verloor in de 2e sector. Maar goed, dan geloof je Rosberg niet. Prima. Voor mij is er totaal geen issue.
Waar zei Rosberg dan dat hij wist dat Hamilton 3 seconde verloor? Zover ik weet zei hij alleen dat hij wist dat Hamilton tijd verloor, maar hoe kan hij dat weten? Hoe kan hij weten dat Hamilton tijd verloor? Maar wel opvallend dat je vorige race Hamilton niet geloofde en Rosberg nu wel. :)
die 3 seconden bevestigde alleen dat Lewis het rustig aan deed ondanks dat ie Rosberg voorbij ging. Ik zeg niet dat Rosberg van die 3 seconden afwist (uiteraard niet), maar wel dat ie zag dat Hamilton minder snel dichterbij kwam en dus zn ronde afbrak (wat Lewis zelf ook bevestigd).

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:25:47
Nou, veel kwam ook door de snelheid. Die Ferrari was gewoon snel. In mijn ogen even snel als de Merc, om en nabij. Zie ook Raikkonen.
even snel en wat zuininger op de banden. Men kan wel gaan miepen over tactische fouten, maar ik heb geen 1 bewezen fout gezien.

C.G. de Beaufort

Goed gereden van Max. Een prachtige race van'm!

Groet,

C.G. de Beaufort


-Nino-

Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?

En dan al die regeltjes, verschrikkelijk! Wat heb ik me dit weekend toch zitten ergeren. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar geen formule 1 meer voor mij.


gloudiesaurus

Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?

En dan al die regeltjes, verschrikkelijk! Wat heb ik me dit weekend toch zitten ergeren. Ik heb het nog een keer geprobeerd, maar geen formule 1 meer voor mij.

Oke dat kan  ;)
Ik heb er dit weekend juist enorm van genoten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:25:47
Nou, veel kwam ook door de snelheid. Die Ferrari was gewoon snel. In mijn ogen even snel als de Merc, om en nabij. Zie ook Raikkonen.

Volgens mij zat hij ook op een twee-stopper. Jammer van die lekke band, iig was hij vandaag goed bezig. Kwam van ver bij de start, plek drie zat er best in tot dat..
Some things are too important to be left in the past.

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Citaat van: -Nino- op 29 maart 2015 - 12:03:52
Het is dat Max Verstappen meedoet, maar ik begrijp niet dat de Formule 1 nog zoveel fans heeft.
Volgens mij teert het meer op het verleden, want in ronde 47 zag ik staan:

"Battle for 1st place: Vettel +11.4 Hamilton + 4.5 Rosberg" 
Dit is toch niet meer serieus te nemen?
Ik ben het met je eens. De Formule heeft tegenwoordig echt te grote verschillen. In 1998 had je tenminste nog een echt goede strijd vooraan, zoals blijkt uit de volgende statistieken:


In 1998 won Hakkinen in Australië nog met een ronde voorsprong op de nummer 3, in Brazilië volgde de concurrentie op een minuut, in Argentinië won Schumacher met 22,8 seconden voorsprong op Hakkinen en 57 seconden op Irvine. In San Marino was het verschil vooraan 4,5 seconden, maar 51 seconden naar de nummer 3. Spanje 9,4 en 47, Monaco 11,4 en 41,3, Canada 16 en 1 minuut. Etc.