Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Perton

Zijn ze niet gewend na vorig jaar natuurlijk.

@Folkert was dat nog.

Sabai

Citaat van: KVDracer op 29 maart 2015 - 10:38:32
Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 10:36:28
Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 10:26:02
Citaat van: Sabai op 29 maart 2015 - 10:23:36
Allemaal  karma vandaag. Die Rosberg met zijn wijze gelul. Nou daar komt hij hoor.
Haha inderdaad. Ik heb nu al wel zin in de persconferentie. Al zal ie wel met wat diplomatiek gelul komen dat dit goed voor de sport is.

Hamilton gaat Vettel niet meer pakken denk ik, leuk. Naja niet voor mij. Maar wat spanning kan geen kwaad.
Mooie overwinning van Vettel, maar Mercedes moet nog veel leren. Wat een fouten zeg.
mss een gevoel van onoverwinnelijk te zijn?

Zeker te weten. Hoogmoed komt voor val zeggen ze weleens. Al zijn ze imo nog steeds de favorieten voor de titel.

Perton


FolkertE

Citaat van: KVDracer op 29 maart 2015 - 10:38:32
Citaat van: FolkertE op 29 maart 2015 - 10:36:28
Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 10:26:02
Citaat van: Sabai op 29 maart 2015 - 10:23:36
Allemaal  karma vandaag. Die Rosberg met zijn wijze gelul. Nou daar komt hij hoor.
Haha inderdaad. Ik heb nu al wel zin in de persconferentie. Al zal ie wel met wat diplomatiek gelul komen dat dit goed voor de sport is.

Hamilton gaat Vettel niet meer pakken denk ik, leuk. Naja niet voor mij. Maar wat spanning kan geen kwaad.
Mooie overwinning van Vettel, maar Mercedes moet nog veel leren. Wat een fouten zeg.
mss een gevoel van onoverwinnelijk te zijn?
Ja dat denk ik ook. Want ik snapte die beslissing echt niet. Veel te vroeg. Ik vraag me nu af of Ferrari gewoon snel is(wat ik echt hoop) of dat dit kwam door strategische fout van Mercedes. Persoonlijk denk ik toch wel het laatste, want als ze waren blijven rijden zaten ze ten alle tijden voor Ferrari.

Mooi mooi. Gave overwinning van Vettel, baal wel van de stomme beslissing van Mercedes, maar dit kan gewoon een super mooi jaar worden.

Perton

Vettel zat gewoon voor Rosberg hoor. Dus ik denk dat het een combinatie van snelheid van Ferrari is en tactische fouten bij Mercedes. De dominantie van 2014 zal er niet zijn bij laatstgenoemde, maar ik denk ook niet dat Ferrari nu wel even volledig op eigen kracht de strijd in het kampioenschap aangaat. Maar goed, de auto kan natuurlijk nog ontwikkeld worden, dus het kan nog wel gebeuren.

lieven

Kimi heeft ook nog een mooie race gereden.
Van 11de vertrokken, stomme platte band gehad en toch nog 4de!
Hulde voor Ferrari!

En Go Max!
Mooie acties van hem gezien!(laten we het grasmaaien even vergeven ;) )

Jehoentelaar


Perton

Over conspiracies gesproken: Hamilton begon lekker te glimlachen toen Vettel het gevoel beschreef dat ie voor het eerst in Maranello kwam.

FolkertE

Citaat van: Perton op 29 maart 2015 - 10:53:04
Vettel zat gewoon voor Rosberg hoor. Dus ik denk dat het een combinatie van snelheid van Ferrari is en tactische fouten bij Mercedes. De dominantie van 2014 zal er niet zijn bij laatstgenoemde, maar ik denk ook niet dat Ferrari nu wel even volledig op eigen kracht de strijd in het kampioenschap aangaat. Maar goed, de auto kan natuurlijk nog ontwikkeld worden, dus het kan nog wel gebeuren.
Dat wil ik ook zeker niet ontkennen, maar met een droge kwalificatie? Geen idee of Vettel voor Rosberg was geëindigd. Nog steeds super prestatie, maar beetje gelukkig. Maar goed, ik vond de race super en een verdiende winnaar.

FolkertE

Ik hoop ook dat de klagende mensen nu wel inzien dat het nog steeds erg veel vraagt van een rijder om in deze auto's te rijden en dat het niet te makkelijk is.

Perton

Dat klopt, met een droge kwalificatie moet ik het ook nog zien. Maar de Mercedes van vorig jaar had Vettel binnen 5 ronden gepakt en was vervolgens weggereden. Wellicht dat dat nu ook was gebeurd zonder safety car, maar gezien het tempo van Vettel in de rest van de race lijkt dat me een redelijke illusie.

Misschien was Vettel in een normaal droog weekend inderdaad derde geworden, maar niet op de achterstand zoals die er in Australië was. Mercedes is te pakken met een beetje geluk en de juiste tactiek. Nu zorgen dat de auto erg goed wordt door ontwikkeld en dan is Mercedes echt helemaal te pakken.

0634

Kwam niet alleen door de tactiek hoor, die Ferrari was vandaag gewoon retesnel. Vettel had het Lewis altijd moeilijk gemaakt. Of hij dan gewonnen had, geen idee, maar hij had er dan ook bij gezeten m.i..

Overigens snapte ik Merc niet. Als je zoiets doet, doe het dan met één rijder. Kopieer met de andere gewoon de tactiek van Ferrari in dit geval.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 29 maart 2015 - 11:08:38
Kwam niet alleen door de tactiek hoor, die Ferrari was vandaag gewoon retesnel. Vettel had het Lewis altijd moeilijk gemaakt. Of hij dan gewonnen had, geen idee, maar hij had er dan ook bij gezeten m.i..

Overigens snapte ik Merc niet. Als je zoiets doet, doe het dan met één rijder. Kopieer met de andere gewoon de tactiek van Ferrari in dit geval.
Dat zeker. Ferrari was ongelooflijk snel, maar hoeveel heeft gisteren mee gespeeld. Mercedes heeft geblunderd, maar Vettel had er zeker bij gezeten, maar ik denk dan wel achter Mercedes. de gebruikte Mediums waren denk ik sneller geweest, maar goed, ik weet niet hoe gebruikt die waren.

0634

Ik durf het niet te beweren. Geen idee ook hoeveel Vettel getemporiseerd heeft, maar met zijn snelheid leek niks mis. Kreeg de indruk dat hij Lewis' tijden aardig kon matchen.

Perton

Overigens moeten we ook niet vergeten dat Vettel een typisch Duitse start maakte, anders had Rosberg em daar ook misschien wel gepakt.