Round 2: Malaysian Grand Prix 2015

Gestart door FolkertE, 22 maart 2015 - 12:16:46

« vorige - volgende »

Wie wint deze editie van Maleisië

Lewis Hamilton
14 (66.7%)
Nico Rosberg
4 (19%)
Valteri Bottas
1 (4.8%)
Kimi Raikkonen
1 (4.8%)
Felipe Massa
0 (0%)
Sebastian Vettel
1 (4.8%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 21

Perton

#105
Citaat van: Sabai op 28 maart 2015 - 11:37:30
Rosberg  begint wel een beetje nare trekkjes te vertonen. Eerst leek het of hij Lewis ophield in de pits en daarna op de baan tijdens Lewis zijn snelle ronde. Ben benieuwd of ze er iets aan gaan doen.
Tsja vorig jaar kon ie er (tot Spa dan) nog mee wegkomen omdat Hamilton zich er ook wel een beetje gek door liet maken. Maar Hamilton heeft die titel nu al op zak, weet na Spa dat het team achter hem staat en weet dus dat ie (op dit vlak) niet zoveel van Rosberg heeft te duchten. Als Hamilton nu de seizoensstart heeft die hij vorig jaar had kunnen hebben, maar niet had door die uitvalbeurt in Australië, dan wordt het wel een heel moeilijk jaar voor Rosberg. Dat speelt denk ik toch wel mee.

Hamilton zit gewoon in die zone die hij vorig jaar ook had in de laatste races, en Rosberg kan daar weinig tegen uitrichten. Hamilton kapot in P1? Bam, in P2 gewoon snelste. Rosberg komt wat dichterbij in Australië? Bam, paarse tijden. Als Rosberg nu al trucjes uithaalt (ik keek de kwali met een half oog, dus heb het verder niet gezien, kan er dus ook niet echt over oordelen, vandaar dat ik als zeg), dan zou die het wel heel vroeg opgeven dit seizoen. En dan wordt het denk ik toch wel een walk-over voor Hamilton. Zou toch jammer zijn.

gloudiesaurus

Mooi hoor dit, echt knap P6 van Max!
En natuurlijk dankzij de regen een mooie kwalificatie...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Jozef

Eerste keer dat een Ferrari op de eerste startrij staat sinds Maleisië... twee jaar geleden.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 28 maart 2015 - 11:48:06
Mooi hoor dit, echt knap P6 van Max!
En natuurlijk dankzij de regen een mooie kwalificatie...
http://www.gppits.net/nieuws/max_evenaart_vader_met_p6/


Papa pakte ook een P6 in 1994, Spa...ook in de regen.... ;)

gloudiesaurus

Nice! Ben benieuwd wat morgen kan! Kan niet wachten  8)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

het wordt inderdaad een sensationele race. En met wat regen erbij zal het alleen maar beteren. Maar ik zie rosberg vettel snel inhalen, maar zal niet rustig kunnen rondrijden als die ferrari achter hem rijd. Want de racepace van ferrari is niet zo slecht

jpm.holland

Mooie kwali voor Max. waar het na Australie een 1:0 voor Carlos was na een klein foutje van Max was de situatie nu omgekeerd en is het 1:1! En dat in een regensessie, erg knap!
Nu maar hopen dat de pechduivel van Max morgen een vrije dag heeft ;)

Sabai

Citaat van: Jozef op 28 maart 2015 - 12:18:47
Eerste keer dat een Ferrari op de eerste startrij staat sinds Maleisië... twee jaar geleden.

Dankzij el salvador Vettel  :D

En beloofd ook nog eens een mooie race te gaan worden.

0634

Dankzij Allison ook. Heeft een aardige wagen neergezet. Erg benieuwd hoe het zich ontwikkeld. 

Jozef

Citaat van: jpm.holland op 28 maart 2015 - 13:32:48
Mooie kwali voor Max. waar het na Australie een 1:0 voor Carlos was na een klein foutje van Max was de situatie nu omgekeerd en is het 1:1! En dat in een regensessie, erg knap!
Nu maar hopen dat de pechduivel van Max morgen een vrije dag heeft ;)

Is Sainz in Q2 niet gewoon uitgeschakeld omdat hij in het verkeer zat? In Q1 was hij gewoon ronduit indrukwekkend, vierde tijd of zo.

jpm.holland

Citaat van: Jozef op 28 maart 2015 - 14:46:28
Is Sainz in Q2 niet gewoon uitgeschakeld omdat hij in het verkeer zat? In Q1 was hij gewoon ronduit indrukwekkend, vierde tijd of zo.
Klopt, maar ik vind dat net zo goed een foutje als een bocht niet perfect nemen.
Overigens foutjes die je deze jonkies niet zwaar aan kan rekenen, er waren vandaag veel ervarener rotten die het slechter deden.
Ik denk dan ook dat STR een puik coureursduo heeft, niets ten nadele van Carlos, maar hij is nu eenmaal geen Nederlander  ;D

Perton

Ik denk dat Sainz Verstappen wel had kunnen hebben als hij in Q3 had gezeten. Die twee jongens ontlopen elkaar niet zo in deze eerste twee Grand Prix-weekenden en het zijn de details die invloed hebben op de resultaten.

Perton

Ah, de drogredenen van Rosberg. Het was geen blokken van Hamilton, omdat Hamilton zijn ronde had afgebroken. Dat terwijl Hamilton eerder nog een paarse eerste sector had gereden. Zou het niet wat waarschijnlijker zijn dat Hamilton zijn ronde afbrak, omdat ie lichtjes werd opgehouden door Rosberg? Ik weet niet zo goed waar die jongen last van heeft. Eerst het volledig uitmelken van dat gebeuren met Vettel, nu weer grappig proberen te doen tijden de Mercedes-persconferentie en dan met hele rare excuses komen die nog ongeloofwaardiger zijn dan die van BAR met die geheime brandstoftank. Hopelijk krijgt ie zijn koppie er snel weer bij, want als ie straks onder druk weer dingen gaat doen als in Spa, zal Mercedes snel klaar zijn met het gelijk behandelen van coureurs.

Tuesday

Citaat van: Perton op 28 maart 2015 - 16:54:45
Ah, de drogredenen van Rosberg. Het was geen blokken van Hamilton, omdat Hamilton zijn ronde had afgebroken. Dat terwijl Hamilton eerder nog een paarse eerste sector had gereden. Zou het niet wat waarschijnlijker zijn dat Hamilton zijn ronde afbrak, omdat ie lichtjes werd opgehouden door Rosberg? Ik weet niet zo goed waar die jongen last van heeft. Eerst het volledig uitmelken van dat gebeuren met Vettel, nu weer grappig proberen te doen tijden de Mercedes-persconferentie en dan met hele rare excuses komen die nog ongeloofwaardiger zijn dan die van BAR met die geheime brandstoftank. Hopelijk krijgt ie zijn koppie er snel weer bij, want als ie straks onder druk weer dingen gaat doen als in Spa, zal Mercedes snel klaar zijn met het gelijk behandelen van coureurs.
drogreden? dat is wat Hamilton zelf gezegd heeft; http://www.autosport.com/news/report.php/id/118269
Zelf het koppie er bij houden ;)

Perton

Die had ik niet gezien. Desondanks vraag ik me af hoe Rosberg dat wist, of heeft Mercedes hem gezegd dat Hamilton zijn ronde afbrak? Dat moet haast wel als het "very, very clear is" zoals Rosberg beweert.