Sepang: Banaan van de race?

Gestart door Sabai, 29 maart 2015 - 18:21:23

« vorige - volgende »

Wie krijgt de banaan?

Maldonado
Perez
Hulkenberg
Ericsson
Grosjean
Iemand anders namelijk. ...

0634

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 14:38:25
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:51:17
Aan racebananen doe ik niet. Maar ik zou wel een 'verliezer' willen noemen: Rosberg. Hij zal best nog wel zijn zeges pakken dit jaar, maar zijn ster verbleekt. Hij zal hij zich ook steeds meer bewust zijn dat hij 'de mindere' is binnen zijn team. Wel is hij kampioen in holle, clichématige tekstjes als 'ik voel me sterk' en 'ik verheug me nu al op Shanghai'.
mwah, Rosberg was gisteren in racepace beter of op zn minst gelijkwaardig aan Hamilton. Rosberg had de pech dat hij moest wachten bij de pitstop waardoor anderen (met nieuwe banden) hem kon inhalen. Nadat hij terug was op P3 reed ie toch nog een aardig stuk van het gat naar Hamilton dicht. Zn teksten zijn idd niet echt briljant, maar dat vind ik verder niet zo belangrijk, dat is bij hem altijd zo geweest. Maar idd, dr zal nog wel een schepje bovenop moeten, zeker in kwalificatie, met alleen er achter aan rijden gaat ie het niet redden natuurlijk.

Daar kan je niet mee weg blijven komen met 'in de race reed hij vergelijkbare tijden'. Feit is dat hij vrijwel altijd achter Hamilton rijdt en nooit een vuist kan maken tegen Lewis. Er zit steeds minder verschil tussen Mark Webber en Nico Rosberg. Wil Nico dat omdraaien moet hij eens een paar races voor Lewis rijden of hem eens keihard inhalen in de race.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:03:48
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 14:38:25
Citaat van: Fietser op 30 maart 2015 - 12:51:17
Aan racebananen doe ik niet. Maar ik zou wel een 'verliezer' willen noemen: Rosberg. Hij zal best nog wel zijn zeges pakken dit jaar, maar zijn ster verbleekt. Hij zal hij zich ook steeds meer bewust zijn dat hij 'de mindere' is binnen zijn team. Wel is hij kampioen in holle, clichématige tekstjes als 'ik voel me sterk' en 'ik verheug me nu al op Shanghai'.
mwah, Rosberg was gisteren in racepace beter of op zn minst gelijkwaardig aan Hamilton. Rosberg had de pech dat hij moest wachten bij de pitstop waardoor anderen (met nieuwe banden) hem kon inhalen. Nadat hij terug was op P3 reed ie toch nog een aardig stuk van het gat naar Hamilton dicht. Zn teksten zijn idd niet echt briljant, maar dat vind ik verder niet zo belangrijk, dat is bij hem altijd zo geweest. Maar idd, dr zal nog wel een schepje bovenop moeten, zeker in kwalificatie, met alleen er achter aan rijden gaat ie het niet redden natuurlijk.

Daar kan je niet mee weg blijven komen met 'in de race reed hij vergelijkbare tijden'. Feit is dat hij vrijwel altijd achter Hamilton rijdt en nooit een vuist kan maken tegen Lewis. Er zit steeds minder verschil tussen Mark Webber en Nico Rosberg. Wil Nico dat omdraaien moet hij eens een paar races voor Lewis rijden of hem eens keihard inhalen in de race.
dat zeg ik toch ook? afgezien van het feit dat Rosberg Hamilton doorgaans wat makkelijker bij houdt, daar waar Webber vaak op grote achterstand werd gereden.

0634

Naja, ik had het idee dat je het wat voor hem opnam door te komen met 'vergelijkbare tijden' en 'hij werd opgehouden met die stop'. Dat is allemaal ook wel zo, maar hij laat zich ook steeds in de situatie zetten dat dit soort dingen (die stop) hem gebeuren. Omdat hij niet snel genoeg is. Dat gaat hij imo ook niet omkeren, omdat als je niet snel genoeg bent, je niet snel genoeg bent. Dat kan je verder niet oplossen. Het verschil is klein, maar wel structureel. Bijkomend probleem is dat hij niet kan inhalen. Dat helpt ook al niet. Rosberg zal Hamilton incidenteel verslaan, maar nooit structureel, daar ben ik van overtuigd.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:21:58
Naja, ik had het idee dat je het wat voor hem opnam door te komen met 'vergelijkbare tijden' en 'hij werd opgehouden met die stop'. Dat is allemaal ook wel zo, maar hij laat zich ook steeds in de situatie zetten dat dit soort dingen (die stop) hem gebeuren. Omdat hij niet snel genoeg is. Dat gaat hij imo ook niet omkeren, omdat als je niet snel genoeg bent, je niet snel genoeg bent. Dat kan je verder niet oplossen. Het verschil is klein, maar wel structureel. Bijkomend probleem is dat hij niet kan inhalen. Dat helpt ook al niet. Rosberg zal Hamilton incidenteel verslaan, maar nooit structureel, daar ben ik van overtuigd.
nou, hij werd als een verliezer aangemerkt, maar ik vond deze race juist wel weer enigzins bemoedigend. Beide coureurs moesten voluit en toch deed Rosberg niks onder voor Hamilton. Ook met inhalen vond ik m gisteren niet de minder van de 2. Ik vind het verschil eigenlijk minder groot dan vorig jaar aan het begin en dat werd best een spannend seizoen. Ik acht m zeker niet helemaal kansloos.

0634

Ik eigenlijk wel. Volkomen kansloos (voor het WK bedoel ik dan, een race winnen zal vast wel).

Jozef

Ik denk ook dat hij weinig of geen titelkansen heeft. Het moet wel erg foutlopen bij Hamilton, wil Rosberg kampioen worden.

Niks ten nadele van Rosberg verder, hij is de perfecte nummer 2. Rijdt altijd in de buurt van de kopman en maximaliseert de punten voor het team. Beter kun je eigenlijk niet hebben, Mercedes heeft misschien wel het beste rijdersduo van allemaal.

janke

Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 13:11:10
Ik vond de inhaal actie van Ericsson wel erg fout  eigenlijk. Niet erg dat hij het probeerde, maar wel dat hij zo knullig de fout inging en zijn race beëindigde. Ik vraag me af wat Sauber nu denkt ;D.

Vond het wel grappig, een grindbak manoeuvre alla JV. Weg met dat asfalt. Grindbakken moeten terugkomen. Leuk om een Hamilton/Vettel enz te zien graaien om grip met hun achterbandjes. Zouden niet de eerste grootse coureurs zijn. Ik ben voor grindbakken. Weg met die uitloopstrookjes.
Some things are too important to be left in the past.

FolkertE

Citaat van: janke op 01 april 2015 - 00:52:51
Citaat van: FolkertE op 30 maart 2015 - 13:11:10
Ik vond de inhaal actie van Ericsson wel erg fout  eigenlijk. Niet erg dat hij het probeerde, maar wel dat hij zo knullig de fout inging en zijn race beëindigde. Ik vraag me af wat Sauber nu denkt ;D.

Vond het wel grappig, een grindbak manoeuvre alla JV. Weg met dat asfalt. Grindbakken moeten terugkomen. Leuk om een Hamilton/Vettel enz te zien graaien om grip met hun achterbandjes. Zouden niet de eerste grootse coureurs zijn. Ik ben voor grindbakken. Weg met die uitloopstrookjes.
Ja precies, F1 moet weer iets meer terug naar zijn roots. Maar een kleine uitloopstrook vind ik niet heel erg slecht, want volgens mij waren er vroeger ook best uitloopstroken op sommige circuits.

Tuesday

Citaat van: Jozef op 01 april 2015 - 00:34:05
Ik denk ook dat hij weinig of geen titelkansen heeft. Het moet wel erg foutlopen bij Hamilton, wil Rosberg kampioen worden.

Niks ten nadele van Rosberg verder, hij is de perfecte nummer 2. Rijdt altijd in de buurt van de kopman en maximaliseert de punten voor het team. Beter kun je eigenlijk niet hebben, Mercedes heeft misschien wel het beste rijdersduo van allemaal.
ik denk ook dat die kans niet groot is, maar Hamilton is ook geen robot. We hebben de afgelopen jaren gezien dat ze over een heel seizoen niet heel veel voor elkaar onder doen. In 2013 vond ik Rosberg zelfs gelijkwaardig. Als Hamilton niks laat liggen, dan wordt het lastig/onmogelijk voor Rosberg, maar hem nu al helemaal afschrijven? Massa leek begin 2008 ook kansloos tegen Raikkonen (iig in mijn ogen) en zo zijn er wel meer voorbeelden. Niet dat ik hetzelfde nu zie gebeuren, maar het is wel een denkbaar scenario.

FolkertE

Citaat van: Tuesday op 01 april 2015 - 10:11:01
Citaat van: Jozef op 01 april 2015 - 00:34:05
Ik denk ook dat hij weinig of geen titelkansen heeft. Het moet wel erg foutlopen bij Hamilton, wil Rosberg kampioen worden.

Niks ten nadele van Rosberg verder, hij is de perfecte nummer 2. Rijdt altijd in de buurt van de kopman en maximaliseert de punten voor het team. Beter kun je eigenlijk niet hebben, Mercedes heeft misschien wel het beste rijdersduo van allemaal.
ik denk ook dat die kans niet groot is, maar Hamilton is ook geen robot. We hebben de afgelopen jaren gezien dat ze over een heel seizoen niet heel veel voor elkaar onder doen. In 2013 vond ik Rosberg zelfs gelijkwaardig. Als Hamilton niks laat liggen, dan wordt het lastig/onmogelijk voor Rosberg, maar hem nu al helemaal afschrijven? Massa leek begin 2008 ook kansloos tegen Raikkonen (iig in mijn ogen) en zo zijn er wel meer voorbeelden. Niet dat ik hetzelfde nu zie gebeuren, maar het is wel een denkbaar scenario.
2013 liepen ze nog redelijk gelijk op, al had Hamilton daar wel wat meer pech (ook al viel Rosberg 2 keer meer  uit.) Maar in 2014 deed Rosberg toch echt wel duidelijk onder voor Hamilton. Over een race weekend kan Rosberg het zeker goed bij houden zo nu en dan, maar over het hele jaar zeer zeker niet. Helemaal afschrijven moet je Rosberg niet, maar als Hamilton geen fouten maakt heeft hij geen kans. En vorig jaar maakte Hamilton in de races amper fouten. Hij verprutste vaak wel zijn kwalificatie, maar goed daar win of verlies je niet direct punten.

Fietser

Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:33:52
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:21:58
Naja, ik had het idee dat je het wat voor hem opnam door te komen met 'vergelijkbare tijden' en 'hij werd opgehouden met die stop'. Dat is allemaal ook wel zo, maar hij laat zich ook steeds in de situatie zetten dat dit soort dingen (die stop) hem gebeuren. Omdat hij niet snel genoeg is. Dat gaat hij imo ook niet omkeren, omdat als je niet snel genoeg bent, je niet snel genoeg bent. Dat kan je verder niet oplossen. Het verschil is klein, maar wel structureel. Bijkomend probleem is dat hij niet kan inhalen. Dat helpt ook al niet. Rosberg zal Hamilton incidenteel verslaan, maar nooit structureel, daar ben ik van overtuigd.
nou, hij werd als een verliezer aangemerkt, maar ik vond deze race juist wel weer enigzins bemoedigend. Beide coureurs moesten voluit en toch deed Rosberg niks onder voor Hamilton. Ook met inhalen vond ik m gisteren niet de minder van de 2. Ik vind het verschil eigenlijk minder groot dan vorig jaar aan het begin en dat werd best een spannend seizoen. Ik acht m zeker niet helemaal kansloos.

Ik heb hier het woord 'verliezer' gebruikt (als alternatief voor 'banaan van de race'), en dat is inderdaad wat hard uitgedrukt voor iemand die op Sepang op het podium stond. De reden: hij stond er zo verloren en niet ter zake doend bij. Uitgerangeerd is Rosberg natuurlijk nog niet - hij is bij Mercedes nog steeds een perfecte nummer 2 -, maar zijn ambities als Hamilton-killer lijken me toch steeds meer verbleken. Op dit niveau - de absolute summit, de moeder aller autosportcompetities - is dat toch een beetje verliezen. Laat ik eindigen met een goedmakertje jegens Rosberg (+ een daverend cliché): op de winnaar na is iedereen verliezer...

Tuesday

Citaat van: Fietser op 01 april 2015 - 11:01:29
Citaat van: Tuesday op 30 maart 2015 - 19:33:52
Citaat van: Jeroen op 30 maart 2015 - 19:21:58
Naja, ik had het idee dat je het wat voor hem opnam door te komen met 'vergelijkbare tijden' en 'hij werd opgehouden met die stop'. Dat is allemaal ook wel zo, maar hij laat zich ook steeds in de situatie zetten dat dit soort dingen (die stop) hem gebeuren. Omdat hij niet snel genoeg is. Dat gaat hij imo ook niet omkeren, omdat als je niet snel genoeg bent, je niet snel genoeg bent. Dat kan je verder niet oplossen. Het verschil is klein, maar wel structureel. Bijkomend probleem is dat hij niet kan inhalen. Dat helpt ook al niet. Rosberg zal Hamilton incidenteel verslaan, maar nooit structureel, daar ben ik van overtuigd.
nou, hij werd als een verliezer aangemerkt, maar ik vond deze race juist wel weer enigzins bemoedigend. Beide coureurs moesten voluit en toch deed Rosberg niks onder voor Hamilton. Ook met inhalen vond ik m gisteren niet de minder van de 2. Ik vind het verschil eigenlijk minder groot dan vorig jaar aan het begin en dat werd best een spannend seizoen. Ik acht m zeker niet helemaal kansloos.

Ik heb hier het woord 'verliezer' gebruikt (als alternatief voor 'banaan van de race'), en dat is inderdaad wat hard uitgedrukt voor iemand die op Sepang op het podium stond. De reden: hij stond er zo verloren en niet ter zake doend bij. Uitgerangeerd is Rosberg natuurlijk nog niet - hij is bij Mercedes nog steeds een perfecte nummer 2 -, maar zijn ambities als Hamilton-killer lijken me toch steeds meer verbleken. Op dit niveau - de absolute summit, de moeder aller autosportcompetities - is dat toch een beetje verliezen. Laat ik eindigen met een goedmakertje jegens Rosberg (+ een daverend cliché): op de winnaar na is iedereen verliezer...
op zich is dat ook zo, maar dat is sinds Spa vorig jaar al hard aan het verbleken. Maleisië vond ik juist wel weer wat positiever omdat hij in racepace toch minstens gelijkwaardig was terwijl ze beiden voluit moesten. Om de Rosberg van het afgelopen half jaar als verliezer aan te merken kan ik volledig inkomen, maar specifiek voor Maleisië niet echt. Eerlijk gezegd vind ik zelfs dat competitiever oogt dan begin vorig jaar en toen kwam ie toch nog een heel eind.